מי אמר שטבעונים לא אוכלים מספיק חלבון – הרצאה של ד"ר ריק דינה

הרצאה של ד"ר ריק דינה על מיתוס החלבון, איך הוא נוצר וכמה חלבון אנחנו באמת צריכים. מומלץ ביותר!

11
הגב

avatar
3000
2 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ירדןיונתןרןצוות האתרסיון Recent comment authors
  Subscribe  
הרשמה לעדכונים
רן
Guest
רן

אין היום אתלט סביר, במיוחד מי שרוצה לפתח מסת שריר, שלא יקח לפחות גרם ושליש חלבון לקילוגרם של משקל גוף, הבנאדם מדבר על שלישי גרם חלבון לקילוגרם. נו באמת……כל מי שהתאמן בחדר כושר וצרך 50 גרם חלבון ביום, יודע שזה לא מספיק

יונתן
Guest
יונתן

אני מתאמן בחדר הכושר וצורך כ-50 גרם חלבון ליום, מקסימום 60, וללא כל ספק השרירים שלי גדלו והתחזקו לעומת תקופה מוקדמת שהייתי מתאמן והקפדתי לצרוך יותר חלבון.
אתלטים אמיתיים, כאלה שמגיעים לאולימפיאדה, לא החבר'ה מהשכונה שמתאמנים אתך בחדר הכושר, לא צורכים כמויות כאלה גבוהות של חלבון.

רן
Guest
רן

קשקוש בשני גרוש. מה המשקל שלך? מן הסתם אתה משקל קל. אין דבר כזה שליש גרם לקג משקל גוף לבנאדם שרוצה להחזיק שריר, על אחת כמה ןכמה מי שמתאמן. כל הגורואים הכי גדולים אומרים לפחות גרם לפאונד, והמינימ ום של המינימום זה גרם לקילוגרם. אתה כולה בנאדם רגיל ש"מתאמן בחדר כושר" ואתה מדבר על "אתלטים אמיתיים", מה אתה בכלל יודע על אתלטים אמיתיים, חתיכת קשקשן

יונתן
Guest
יונתן

כשלאדם אין שום בסיס לטענותיו הוא מנסה לקדם אותן באלימות ובהתלהמות, כמו שאתה עושה. אין כל ראיות מדעיות שקושרות בין צריכה כה גבוהה של חלבון כמו שהגורואים שלך מקדמים לבין עלייה במסת השריר. אתה מסתמך על אנשים שרוצים להרוויח כסף ממכירת אבקות ותוספים, ואני מסתמך על תזונאית המשלחת האולימפית של ארצות הברית שקבעה שאין כל סיבה לצרוך כמות כה גבוהה של חלבון, לא משנה אם אתה אצן או מרים משקולות.
אתה מוזמן להמשיך לבזבז הון תועפות על "מזונות חלבוניים" בשביל השרירים שלך, יחד עם העצירות, ריח הגוף המבאיש וההזדקנות המואצת שמגיעים באותה חבילה (בנוסף לגסות הרוח שלך), או שאתה יכול להתחיל להתאמן על פירות ולהגיע להישגים אתלטיים מעולים ולבריאות מיטבית.

רן
Guest
רן

תצרף לינקים שמבססים את טענותיך. אני רוצה לראות לינק שבו "התזונאית המשלחת של ארהב" שקבעה כך וכך. כנגדה אני אביא לך טענות נגדיות של אנשים לא פחות נחשבים.
מסכים איתך שמי שאכל ואוכל נכון כל חייו, ונכון זה אומר אוכל עם כמה שפחות תיעוש, אז צריך פחות את התוספים האלה. אולם במדינת הקומבינה קשה מאד למצוא אוכל טוב ולא מתועש. אני שומע הרבה דעות ורואה הרבה חומר בנושא ומקבל דעה ועושה אדפטציות בהתאם. העניין גם מאד תלוי בנגנטיקה שלך, מבנה הגוף שלך, בגיל שלך, ובעיקר מה אתה מנסה להשיג.
תוספים או לא תוספים, החלבון הוא קריטי, ורצוי שיהיה איכותי . אני אישית מעריך שאני צורך היום קצת פחות מגרם חלבון לקילוגרם ולאחר שהוספתי צריכת חלבון, אני מרגיש שיפור, בין היתר בתחושת העירנות והאנרגיה.

רן
Guest
רן

אתה מצחיק אתה, כאשר אתה מתייחס לספורטאים ברמות הגבוהות ביותר ומעיז לטעון שהם מגיעים לרמת ההישגים שלהם בזכות אוכל "נקי" בלבד וללא שום תוספים. חלבון כתוסף כן או לא, קריאטין כתוסף הוא כל כך נפוץ שזה בכלל לא מוטל בספק, וספורטאים שנתפסים חדשות לבקרים עם סטרואידים זה חלק מהנוף. אין שום בעיה בתוספים בהינתן שזה מגיע מחברה מוכרת ומוכחת, וכאשר זה בנוסף לתזונה תקינה וטובה. אתה חושב שאתה מקבל את כל הויטמיינים והצרכים של הגוף שלך מהאוכל שאתה קונה? תמשיך לחשוב כך. אני לא

ירדן
Guest

בחלב אם כ-7% מהקלוריות מגיעות מחלבון. אם זה די והותר עבור תינוק בשביל לגדול ולהתפתח בקצב מאוד מהיר זה בהחלט מספיק גם לנו כמבוגרים. תינוק מכפיל את משקל לידתו תוך שלושה חודשים ומשלש אותו תוך שנה. זהו קצב שאף מפתח גוף לא יתקרב אליו לעולם לא משנה כמה אבקות חלבון הוא יצרוך.

בכל תחומי הספורט אחוז הפחמימות, החלבונים והשומנים שבמזון צריך להישאר זהה אבל כמות החלבון בגרמים מן הסתם תשתנה בהתאם לכמות המזון שאוכלים. לדוגמה לגבר פעיל במשקל 75 קילו שאוכל כ-3500 קלוריות ליום 7% הם כ-60 גרם חלבון שמהווים 0.8 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף. כמות החלבון הזאת יותר ממספיקה על מנת להתחזק והעלות מסת שריר ויש המון עדויות אישיות לכך. אם אותו גבר יגדיל מאוד את הכמות והאינטנסיביות של הפעילות הגופנית שלו ולכן יצרוך למשל כ-7000 קלוריות ליום הוא יגיע לכ-122 גרם חלבון, שהם 1.65 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף, אך עדין יהיה מדובר ב-7% חלבון מסך הקלוריות.

ספורטאי עילית יכולים להגיע גם ל-10,000 קלוריות ליום וכמות החלבון בהחלט תהיה בהתאם אבל עדיין אחוז החלבון מהקלוריות צריך להישאר זהה. אין הגיון לזרוק מספרים שרירותיים כמו הגורואים שלך לגבי כמות החלבון כי לכל אחד ואחת יש צורך בכמות מזון אחרת בהתאם למין, גובה, משקל, מבנה הגוף, מסת השריר וכמות הפעילות הגופנית.

אדם שרוצה להגדיל את מסת השריר שלו צריך להתאמן בצורה נכונה, לאכול מספיק קלוריות עבור עליה במשקל, לאכול מספיק פחמימות כדי להתאושש בצורה מהירה ויעילה מהאימונים ולישון מספיק. מה שהוא לא צריך זה לשנות את אחוז החלבון מסך הקלוריות.

הרעיון שלאחר האימון יש "חלון הזדמנויות" שבו חייבים לאכול מיד הרבה חלבון הוא מיתוס שאין לו כל ביסוס מדעי. מה שצריך להשלים אחרי אימונים זה בעיקר פחמימות כי מה שאבד לנו בזמן האימון הוא מאגר הגליקוגן. עוד מידע ונתונים מספרים תמצא בסרטונים הבאים:
https://www.30bananotleyom.co.il/movies/protein-or-fruits-for-recovery

רן
Guest
רן

תודה על תשובתך

בכל מקרה הבחור בסרטון טען שצריכה של שליש גרם חלבון לקילוגרם משקל גוף היא מספקת, כך שבאופן גורף גם אתה לא מסכים איתו. ומשם הכל התחיל!!!! טענתי שזה לא נכון

בגדול גם אתה מדבר על זה שצריכת חלבון של בנאדם פעיל/ספורטאי היא לפחות 0.8 גרם חלשבון למשקל גוף, אז בעצם אנחנו מסכימים….שוב, בניגוד למרצה בסרטון (גורו?)

מה שמדהים הוא שלכל אחד יש את האגנדה שלו, אתה פה מדבר על אחוז קלורי של חלבון מסך הצריכה היומית, לא נתקלתי עדיין בסוג כזה של טענה, בכל מקרה זה נשמע הגיוני.

לגבי חלבון אחרי אימון, על מצב קטבולי לאחר אימון שמעת? מניח שכן. ממילא אחרי האימון אתה מרגיש רעב, אז אם אתה כבר צורך פחמימות, אז למה לא לשלב באותה הזדמנות גם חלבון?

ירדן
Guest

בהרצאה הוא מדבר על המינימום ההכרחי. זה לא אפשרי להגיע למינימום הזה אלא אם אוכלים ממש מעט מזון. מה שרציתי להראות לך הוא שכשאוכלים תזונה צמחית נאה "דלת חלבון" שמבוססת על פירות, ירקות, עלים ירוקים ומעט אבוקדו/אגוזים/זרעים קל מאוד להגיע לכמות חלבון מספקת לתפקוד מיטבי ולעלייה במסת השריר, ואין שום צורך באבקות חלבון.

תהליכים אנבוליים וקטבוליים מתרחשים בגוף בכל רגע נתון, וכפי שכבר כתבתי הרעיון של "חלון ההזדמנויות" של החלבון לאחר האימון הוא מיתוס. בכל מקרה, אף אחד לא טען שצריך לאכול סוכר מזוקק לאחר האימון. כל מזון צמחי לא מעובד מכיל פחמימות, חלבונים ושומנים. גם פירות מכילים פחמימות, חלבונים ושומנים, וכשאתה אוכל פירות לאחר האימון אתה מקבל בנוסף גם חבילה שלמה סיבים תזונתיים, נוזלים, ויטמינים, מינרלים, פיטונוטריאנטים ובהם שפע של נוגדי חמצון.

סיון
Guest
סיון

וואו סרטון אדיר!
מאיפה אפשר להשיג את המקור?