הפרכת מיתוסים – קנדידה

גדילת יתר של קנדידה היא בעיה שכאילו פרצה לחיינו בשנים האחרונות כעוד אחת מאותן תופעות משונות שאין להן הסבר אמיתי, אך קשורות בדרך זו או אחרת לאורח החיים המערבי. הרפואה הקונבנציונלית מתעלמת בדרך כלל מהתופעה, וזו האלטרנטיבית מציעה להימנע מכל סוגי הסוכר, כולל פירות, ולאכול תפריט ל"הרעבת הקנדידה", שגורם לרוב לעייפות כרונית, להתקפי זלילה ולבעיות רפואיות אחרות. וכמובן, איך לא, חלק מהטיפול כולל גם תוספי תזונה יקרים.

אך מהי בעצם הקנדידה? זהו מיקרואורגניזם שחי בדם שלנו באופן טבעי. לידע כללי, כמות המיקרואורגניזמים שאינם פתוגניים (חיידקים, פטריות ויצורים חד תאיים אחרים) שחיים בגופנו גבוהה פי עשרה מכמות התאים שבגופנו. הסוכר שבדם הוא המזון של הקנדידה, וכך היא למעשה משמשת כמערכת גיבוי מצילת חיים, שאוכלת את הסוכר העודף שאינו מצליח לצאת במהרה מהדם ולהיכנס לתאים.

גודל מושבת הקנדידה בדם תלוי במישרין באספקת המזון שלה. אם רמות הסוכר בדם נמצאות תמיד בנורמה, כך גם גודל מושבת הקנדידה שחיה בדם. כשהסוכר שאנו אוכלים עובר מזרם הדם לשימוש תאי הגוף, כל פטריות הקנדידה העודפות מתות, כפי שהן אמורות לעשות.

עם זאת, במידה ורמות הסוכר בדם עולות, המיקרואורגניזמים מתרבים במהירות וניזונים על הסוכר העודף. לאחר שעשו זאת ורמות הסוכר בדם חוזרות לנורמה, יורדת גם כמות המיקרואורגניזמים בהתאמה. הגאות והשפל האלה הם חלק נורמלי בפיזיולוגיה האנושית שלא גורם לכל בעיות בריאותיות או תסמינים בלתי נעימים.

אז מה מונע בעצם מהסוכר להיכנס לתאים וכך גורם לו להזין את תאי הקנדידה? התשובה לכך היא אכילה מרובה של שומן, ורוב האנשים, בין אם אוכלי בשר, צמחונים, טבעונים או שוחרי רואו-פוד אוכלים כמויות הרבה יותר מדי גבוהות של שומן. השומן הרב נשאר בזרם הדם שעות רבות, מצמיג את הדם ומצפה את תאי הדם וקולטני האינסולין ומפריע לסוכר להיכנס לתאים, וכך הסוכר נותר בזרם הדם זמן רב מדי ומזין את מושבות הקנדידה ההולכות וגדלות במקום את תאי הגוף. באופן זה התאים לא מצליחים להפיק אנרגיה ואתם מרגישים מותשים.

בקישור הבא תוכלו לראות סרטון קצר של ד"ר ניל ברנרד, נשיא ועדת הרופאים לרפואה אחראית (PCRM), ומחבר הספר "לנצח את הסוכרת בדרך טבעית", שבו הוא מסביר בפשטות מדוע השומן מפריע לסוכר להיכנס לתאים וגורם לתנגודת אינסולין.

זכרו שהקנדידה היא מערכת גיבוי בלבד. המערכות הראשונות שתפקידן להוריד את רמת הסוכר בדם הן הלבלב ובלוטות יותרת הכליה, אך מכיוון שגם מערכות אלה מותשות מדי יום ביומו, מתחיל הגוף להסתמך יותר ויותר על הקנדידה.

תזונאים ונטורופתים רבים ממליצים על דיאטה מופחתת סוכר ל"הרעבת הקנדידה". הבעיה בגישה זו היא שהיות ובמצב של מחסור בגלוקוז גופנו ממיר שומנים וחלבונים שאנו אוכלים לגלוקוז לשימוש כדלק לתאים אין טעם בהפחתת כמות הסוכר, אלא יש צורך בהפחתה בכמות השומן. כשרמות השומן בתפריט יורדות שב הגוף לעבד כראוי את הסוכר, ורמות הקנדידה צונחות באין לה עוד סוכר עודף לאכול. כאן מתגלמת הסתירה שבדיאטת "הרעבת הקנדידה", שמטילה על המטופלים לאכול פחמימות מורכבות ולהימנע מפחמימות פשוטות, אף על פי שגם הפחמימות המורכבות חייבות להתפרק לגלוקוז בטרם יכול הגוף להשתמש בהן לאנרגיה.

זה נשמע מפתיע, אבל הקנדידה היא מיקרואורגניזם שתוחלת חייו מאוד קצרה, ותוך ימים ספורים לאחר המעבר לתזונת 80/10/10, בין אם היא נאה ובין אם היא מבושלת, תצטמצם אוכלוסיית הקנדידה בדם (ובכל מקום אחר בגוף לצורך העניין) ותחזור לנורמה. דוגמה מפורסמת לכך היא פרילי, שסבלה מקנדידה מערכתית, בעיות עיכול, תשישות כרונית ואקנה.

למידע נוסף-
הסיפור של פרילי
קובץ שמע של ד"ר גרהם על קנדידה

13
הגב

avatar
3000
6 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
צוות האתרנוריתרינהראובן בוזנחצוות האתר Recent comment authors
  Subscribe  
הרשמה לעדכונים
נורית
Guest
נורית

אז איך מחשבים את האחוזים? מה נחשב שומן? ומה לגבי נשים מיניקות? אותו דבר או שיש הבדל?

רינה
Guest
רינה

ועוד שאלה, מה לגבי קטניות מונבטות? ירדו מהפרק? עד עכשיו ידעתי שזה מאוד בריא, ונותן לנו את החלבון הדרוש…האמנם.?

ראובן בוזנח
Guest
ראובן בוזנח

בתור אחד שסובל מקנדידה וחקר היטב את הנושא חשבתי שמקום מושבה של הקנדידה הוא במערכת העיכול כך אומרים כל האתרים העוסקים בנושא

אילי
Guest
אילי

שחכץי לציין שאני 175 ושוקל 65 מטרה להגיע ל60 ובמחשבון BMI זה תקין (מעוניין להגיע ל60 כי יש לי אחוזי שומן גבוהים יחסית מתבתאים בעיקר בבטן ובחזה) ושוב מצטער שאני כותב את זה כאן

אילי
Guest
אילי

שחכץי לציין שאני 175 ושוקל 65 מטרה להגיע ל60 ובמחשבון BMI זה תקין (מעוניין להגיע ל60 כי יש לי אחוזי שומן גבוהים יחסית מתבתאים בעיקר בבטן ובחזה) ושוב מצטער שאני כותב את זה כאןכל הכבוד על השינוי התזונתי וההתמדה 🙂 סיפורים כמו שלך שמראים איך שכאבים ובעיות רפואיות פשוט חולפים מעצמם ברגע שמשנים את התזונה נותנים השראה לרבים אחרים ונותנים לנו חיזוק להמשך הכתיבה באתר.המטרה שלך לא צריכה להיות ירידה נוספת במשקל, אלא עלייה במסת השריר שתבוא על חשבון השומן, מה שיביא לחיטוב ולירידה בהיקף המותניים. תאי שריר צורכים יותר אנרגיה מתאי שומן ולכן עליה במסת השריר וירידה באחוזי השומן תביא בהכרח לשינוי חיובי בצורת הגוף אך גם ליכולת לצרוך יותר קלוריות מבלי לעלות במשקל. עליך להיות סבלני, ירידה אמיתית באחוזי השומן לוקחת זמן ודורשת פעילות גופנית רבה יותר מכפי שתיארת. התחל לבצע גם אימוני כוח ולא רק פעילות אירובית. גם אתלטים מקצועיים מעלים לכל היותר קילוגרם מסת שריר בחודשיים. שלב אימוני משקולות כחלק מהפעילות הגופנית שלך ואל תגביל את כמות הקלוריות שלך מפירות וירקות, ובסופו של דבר תתייצב על משקל הנכון לך.

אוקי מקווה שציצליח לי יש איזה אימון מהיר בבית פשוט לא ממש יש לי זמן ללכת למכון יש אפשרות להיתאמן בבית וגם לראות תוצאות ?

אילי
Guest
אילי

אני בטוח שזה לא הפורום המתים לכתובאת ההודעה הזו אבל אני פשוט חייב עזרהודשיים בערך אני על תזונת 811 ומבחינת הרגשה כאבים שהיו לי ברגלים וכאבי ראש הכל עבר כמו קסם אבל אני לא מצליח לרדת במשקל סיימתי לאחרונה דיאטה שבה השלתי 20 קילוגרם עד המטרה הסופית לי אני רוצה להורד עוד 5 בערך מאז שנכנסתי ל811 בחודש הראשון אכלתי כמויות קטנות ובחודש השני החלתי לאכול כמו שצריך וכך גם המשקל העלתי בעד עכשיו 2 קילו וזה מדכא אותי נורא אני מתאמן 3-4 פעמים שבוע 30 דקות ריצה/ 60 דקות הליכה , אוכל 3-4 ארוחות גדולות ביום לא אוכל הרבה שומן גג כף-2 של טחינה או חצי אבוקדו עם סלט צורך כל יום סה"כ 3000 קלוריות ורק עולה במשקל אני עושה משהו לא נכון ?!