החשיבות שבאכילת פירות בשלים

רבים מהמיתוסים שמתייחסים לנזק שבאכילת פירות קשורים לכך שהתרגלנו לאכול פירות שאינם בשלים באמת. מי מאתנו לא שמע מהירקן שלו או מהאנשים שאכל בחברתם ש"אתה תקבל עצירות מכל הבנות האלה" או "את תקבלי שלשול מכל כך הרבה ענבים". הסיבה לכך היא שפירות לא בשלים, או פירות בשלים מדי, באמת עשויים לגרום להפרעות עיכול אצל חלק ניכר מהאנשים. הדגש בתזונת 80/10/10 על אכילת פירות שלמים, חיים, טריים, אורגניים ובשלים אינו פוסח על אף אחד מהסעיפים האלה, ולכל אחד מהם יש חשיבות זהה כדי להפיק את מלוא התועלת מהפרי.

הסיבה שאנו אוכלים פירות לא בשלים נעוצה בראש ובראשונה בחקלאים. לחקלאים, אפילו של יבולים אורגניים, יש אינטרס כלכלי ברור שהפרי יימכר לאורך תקופה ארוכה ככל האפשר ושיהיו לו חיי מדף ארוכים. פירות רבים מוחזקים במשך חודשים ארוכים במפעלי קירור ענקיים, וכך זמינים לכל אורך השנה. פירות אחרים עוברים הבחלה מלאכותית וכך ניתן למכור אותם בעונות שבהן הם לא מבשילים באופן טבעי. זאת ועוד, כמעט כל הפירות נקטפים זמן מה לפני ההבשלה על העץ כדי שניתן יהיה לשנע אותם בקלות רבה יותר ולהניח אותם על המדפים זמן רב יותר. באופן זה, רבים מהפירות שנמכרים בשווקים פשוט אינם בשלים, ומאחר שכמעט כל האנשים שעוברים לתזונת 80/10/10 לא נהגו לאכול כמויות כה גדולות של פירות, הם חסרים את הניסיון לקבוע מתי הפרי באמת בשל.

אנשים רבים שניסו לעבור לתזונת 80/10/10 ונכשלו דיווחו על תסמינים רבים שנגרמו מאכילת פירות, כמו נפיחות, ערפול פתאומי, כאבי שיניים, התקף אלרגיה וכאב בלתי מוסבר באזור הגב התחתון ובשריר הטרפציוס (באזור השכמות). התסמינים האלה נובעים בראש ובראשונה מאכילת פירות לא בשלים, וכל אחד עשוי להרגיש זאת בצורה ובמידה אחרות. זאת ועוד, לאחר שעברנו לתזונת 80/10/10 וניקינו את הגוף שלנו מכל החומרים שהחלישו את מערכת העיכול שלנו, קל לה הרבה יותר לזהות חומרים שפוגעים בגוף, והיא פועלת במשנה מרץ לסלק אותם ולהודיע לנו שהם מזיקים לנו. בל נשכח גם שאם בעבר היינו אוכלים פרי לא בשל אחד כארוחה, היום אנו אוכלים הרבה יותר פירות בארוחה, ולכן גם גובר העומס של החומרים המזיקים על מערכת העיכול.

בעיה נוספת היא פירות בשלים מדי. פירות שהבשילו יתר על המידה וכבר החלו לתסוס אינם ראויים לאכילה, כי בתהליך התסיסה נוצר אלכוהול, ואלכוהול הוא רעל גם בכמות מזערית. פרי שיש עליו עובש גם אינו ראוי לאכילה. העובש בפני עצמו אינו הבעיה העיקרית אלא הרעלנים שהעובש מפריש, וגם אם העובש נמצא רק בפינה קטנה של הפרי, הוא עדיין מפריש רעלנים לפרי כולו.

אז מה לעשות? ראשית, טוב להיות מודעים לבעיה. באופן אידיאלי עלינו להסתמך ככל האפשר על הפירות שגדלים בחצר שלנו, אם יש לנו, וכך לקטוף אותם בדיוק כשהם מבשילים. אך מאחר שלא לכולם יש את האפשרות הזו, כדאי להקפיד על רכישת פירות בעונתם, הם גם בריאים יותר, גם טעימים יותר וגם זולים יותר. אם פירות ההדר שמשווקים בסתיו עדיין לא בשלים, הרי שנחכה עד החורף ובינתיים נאכל רימונים, שבסתיו הם נפלאים. אם בקיץ ניתן להשיג רק בננות באיכות לא טובה, נאכל מנגו וענבים, שבקיץ הם מעולים. אם הזמן תלמדו לזהות על פי הצבע, המרקם והריח אלו פירות שנמצאים בשווקים טובים לאכילה ואלו לא.

6
הגב

avatar
3000
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
עומרצוות האתראריאל Recent comment authors
  Subscribe  
הרשמה לעדכונים
עומר
Guest
עומר

שלום אני מעוניין להתחיל את התזונה אני כבר תקופה של מספר שנים טבעוני ועכשיו מעוניין לעבור לרואו פוד ואני די בבעיה של כמה לאכול ?! מצד אחד רוב הסירטונים אומרים לא לספור קלוריות ולאכול לפחות את ה3000 לגבר מה שלא נראה לי הגיוני כי אני בגובה 180 ומשקל 70 זה הרבה ואני אשמין קצמת מבולבל אשמח להמלצות כמה לאכול ?! (אני מעוניין לרדת כמה קילוגרמים) והאם זה משנה נגיד מהבוקר עד הצהרים אכלתי את כל הקלוריות שלי ומהצהרים עד הערב אני אל אוכל כלום האם זה בסדר ? או שעדיף לפזר את הארוחות ?! תודה על התשובות מראש (:

עומר
Guest
עומר

שלום אני מעוניין להתחיל את התזונה אני כבר תקופה של מספר שנים טבעוני ועכשיו מעוניין לעבור לרואו פוד ואני די בבעיה של כמה לאכול ?! מצד אחד רוב הסירטונים אומרים לא לספור קלוריות ולאכול לפחות את ה3000 לגבר מה שלא נראה לי הגיוני כי אני בגובה 180 ומשקל 70 זה הרבה ואני אשמין קצמת מבולבל אשמח להמלצות כמה לאכול ?! (אני מעוניין לרדת כמה קילוגרמים) והאם זה משנה נגיד מהבוקר עד הצהרים אכלתי את כל הקלוריות שלי ומהצהרים עד הערב אני אל אוכל כלום האם זה בסדר ? או שעדיף לפזר את הארוחות ?! תודה על התשובות מראש (:לא כל הקלוריות "זהות". כלומר, לא כל הקלוריות יוצרות את אותו הגוף. למה הכוונה? מבחינה ביוכימית יש הבדל עקרוני וחשוב בין קלוריות שמגיעות ממזון מסוים לקלוריות שמגיעות ממזון אחר.3000 קלוריות שמגיעות מג'אנק פוד גם אם הוא מהצומח (ועל אחת כמה וכמה אם הוא מהחי) אינן כמו 3000 קלוריות שמגיעות ממזון צמחי מאוזן ומבושל ואינן כמו 3000 קלוריות שמגיעות מפירות וירקות. אם הגוף שלך הסתגל לאכילה של כמות מסוימת ממזון מבושל אתה תגלה שאחרי המעבר ל-80/10/10 הגוף שלך יעכל ויספוג ביעילות רבה את המזון, רמת האנרגיה שלך תעלה ולא תצבור עודפי שומן אלא אפילו תרד במשקל ובאחוזי השומן בהדרגה מבלי להגביל בכלל את כמות הקלוריות.3000 קלוריות לגבר בגובה 1.80 הן בהחלט לא הרבה מידי אלא אף סף מינימום שדרוש על מנת לתחזק את הגוף בצורה אופטימלית. אם אתה רוצה לרדת במשקל רצוי שאף תאכל יותר מ-3000 קלוריות ליום ואת האנרגיה ה"עודפת" תוציא בפעילות גופנית. פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מבריאות מיטבית.אם עוד לא הספקת אז צפה בסרטון של פרילי- "למה הגבלת קלוריות מזיקה ולא באמת עובדת" [לפרילי ולהארלי (דוריאן ריידר) יש כמה סרטונים בנושאי הגבלת קלוריות וירידה במשקל, חפש את הערוצים שלהם באזור הקישורים], קרא את ה"טיפים למתחילים ב-80/10/10" וקרא גם את התגובות שכתבנו לאריאל באותו הנושא באזור ה"אודות" באתר.לגבי השאלה השנייה שלך, יש טבעונאים שאוכלים רק 2 ארוחות מאוד גדולות ביום. אנו מעדיפים לחלק את המזון ל- 5-3 ארוחות על פי הנוחות. בכל מקרה בתור התחלה יהיה לך מאוד קשה עד בלתי אפשרי להצליח לאכול את כל הקלוריות שדרושות לך עד הצהריים ובהכרח לא תאכל מספיק ותהיה מאוד רעב בערב. נסה להניח בצד את הרצון שלך בירידה במשקל, תאכל כמה שמתחשק לך מהמזון הנכון ותראה שהגבלה מבחינת קלוריות ומבחינת שעות אכילה אינן נחוצות והמשקל שלך יתאזן מעצמו.בהצלחה 🙂

תודה (: אנסה ליישם את מה שכתבתם

אריאל
Guest
אריאל

החסרות היחיד (:

אריאל
Guest
אריאל

טיפ/כתבה מעולים ! תודה ,
לא יודע עם זה מותר או אסור אבל הייית רוצה להמליץ לכם על שוקולד טבעי וraw food שוקולד שעשוי מ100 % מרכיביים טבעים לא מבושלים כמובן מאוד מאוד טעים ובא במגוון טעמים מומלץ בהחלט הייתרון היחיד זה במחיר המאוד גבוה שלהם 27 שח ל50 גרם בערך שזה מוגזם מאוד אבל לא ידוע לי על עוד שוקולד טבעי RAW הנה האתר שלהם – http://www.omarimchocolate.co.il/web/8888/nsf/sbs.py?&_ID=14664&G=13547&did=8002&PF=1&SM3=13547&SM=14664&lang=HE&_UserReference=593BA73C8A1BF4C54ED90620