כמה אני אוכל ביום – גרסת הקיץ

לנוכח השאלות הרבות שאנו מקבלים על התפריט היומי שלנו, החלטתי שוב לבדוק בעזרת הכרונומטר כמה אני אוכל ביום ולהציג בפניכם תפריט עשיר ומגוון. אני בן 31, גובהי 1.82 ומשקלי 68 קילו. אני עוסק בפעילות גופנית כשעה ביום (משקולות, ריצה, רכיבה על אופניים). לעומת החורף אני אוכל פחות קלוריות וכמעט ולא מרגיש צורך בתוספת שומן (לא יותר מפעם או פעמיים בשבוע), וגם כמות העלים בתפריט פחתה, בגלל זמינותם המועטה יותר.

את הבוקר פתחתי במלון שלם (1,180 גרם). לא היה כמעט יום בקיץ האחרון שלא פתחתי במלון או באבטיח. מאוד מרענן! סה"כ 425 קלוריות.

לפנות צהריים אכלתי 6 מנגו מאיה (1,180 גרם). סה"כ 708 קלוריות.

melon  mango

קפצתי למכון הכושר, וכשחזרתי הכנתי את אחד השייקים האהובים עלי – בננה (1,060 גרם) ואפרסק (215 גרם). סה"כ 1,027 קלוריות.

לפנות ערב הכנתי סלט מדהים של תאנים (400 גרם) ענבים מזן סייבל (300 גרם) ונקטרינות (340 גרם) – מומלץ מאוד! סה"כ 653 קלוריות.

banana-shake  fruit-salad

בערב הכנתי סלט מחסה (300 גרם), זוקיני (200 גרם), מלפפון (175 גרם), גזר (135 גרם), נבטי אלפלפא (25 גרם), עגבניות שרי (470 גרם), פטרוזיליה (25 גרם) ומיץ מלימון אחד (40 גרם). סה"כ 274 קלוריות.

vegetable-salad

(כל המשקלים הם נטו חלק אכיל ללא קליפה או גלעינים)

סה"כ אכלתי 3,087 קלוריות. מתוכן 90.2% פחמימות (772.1 גרם), 5.3% חלבון (52.8 גרם) ו-4.4% שומן (16.4 גרם). יש לציין שעברתי את הצריכה היומית המומלצת (לעתים במאות אחוזים!) של כל אחד מהנוטריאנטים הבאים: B1, B2, B3, B5, B6, A, C, E, K, חומצה פולית, סידן, ברזל, אשלגן, אבץ ואומגה 3. כנ"ל לגבי חומצות האמינו החיוניות.

23
הגב

avatar
3000
15 Comment threads
8 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
טלטלצוות האתרטלטלמירבשלי Recent comment authors
  Subscribe  
הרשמה לעדכונים
טלטל
Guest
טלטל

האם זה טוב לעבור את הצריכה היומית המומלצת של ויטמינים ,מינרלים וחומצות אמינו במאות אחוזים?

צוות האתר
Admin

אין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית. ה-RDA (הצריכה היומית המומלצת) לא נקבע על פי נתוני האכילה של אוכלוסיה בריאה אלא על פי נתונים של אוכלוסיה שאוכלת תזונה מערבית טיפוסית ולכן יש לקחת אותו בערבון מוגבל. ה-RDA במקרים מסוימים בהחלט נמוך מידי (דוגמה קלאסית לכך הוא הוויטמין C) ובמקרים אחרים זה תלוי האם מדובר על מקור צמחי או מהחי או מתוסף (למשל בטא קרוטן לעומת ויטמין A). בנוסף, לכל אדם יש צרכים שונים בהתאם לגובה, משקל, רמת הפעילות ויכולת הספיגה האישית. לא כל דבר שאנחנו אוכלים בהכרח נספג ואנשים רבים לא מודעים לכך שיש מזונות מסוימים ותרופות שונות שפוגעים בספיגה של נוטריאנטים כך שגם אם מגיעים ל-RDA עדיין נמצאים בחוסר.

טלטל
Guest
טלטל

תודה רבה על התשובה המפורטת 🙂

צוות האתר
Admin

אם יש לך שאלות יותר ספציפיות לגבי נוטריאנטים מסוימים ויש לך חשש שאת מקבלת יותר מידי מחלק מהם את מוזמנת להירשם לפורום שלנו ולפרט במה מדובר 🙂

מירב
Guest
מירב

שלום
מעוניינת להרשם והלוואי שאצליח במשימה 😡
מירב

שלי
Guest
שלי

בדקתי את התזונה של היום בכרונומטר וגיליתי ש: א. יש חומצות אמינו חיוניות שצרכתי מהן רק 40% וגם : שצרכתי 1000% מעל הצריכה של ויטמין A. מה זה אומר?

צוות האתר
Admin

שלום, שלי, כדאי לתת לך תשובה מקיפה נזדקק לפרטים נוספים. אנא הירשמי לפורום שלנו, פתחי נושא חדש וספקי פרטים מפורטים על תזונתך על פי הרשימה הבאה:
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=4
הוסיפי גם צילום מסך של התפריט שלך מהכרונומטר.

תמי
Guest
תמי

הי,
הבלנדר שלי התקלקל. אני זקוקה להמלצה על בלנדר טוב, מחיר סביר, אני שותה לפחות 5 שיקים ירוקים בשבוע.
תודה
תמי

צוות האתר
Admin

הי,
הבלנדר שלי התקלקל. אני זקוקה להמלצה על בלנדר טוב, מחיר סביר, אני שותה לפחות 5 שיקים ירוקים בשבוע.
תודה
תמי

הי תמי 🙂
מומלץ לקנות בלנדר כותש קרח בחוזק של 500W לפחות.

שיר
Guest
שיר

ואי נראה מעולה 🙂