רעב לעתים תכופות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

רעב לעתים תכופות

הודעהעל ידי חילקי » ו' אוקטובר 05, 2012 6:15 pm

נמאס לי להסתובב כל היום עם בננות בתיק....
אני מנסה מאוד להגדיל את הארוחות, אבל לא חשוב כמה פירות הצלחתי לדחוס בארוחה אחת (ואני מצליח - מצליח להגיע ל500 קלוריות בארוחה!), עדיין, אחרי שעה- שעה וחצי אני מרגיש רעב, נפילת סוכר וצורך לאכול שוב.
מה הטווח הכי ארוך שהצליח פה מישהו לצבור בין ארוחות?
אני רגיל רוב היום לא לאכול (כי באתי מהפליאו והקפדתי על "צום לסירוגין") וכל שגרת היום שלי מותאמת על שעות עבודה צפופות ואינטנסיביות, אני ממש לא בקטע של לאכול כל שעה וחצי...
מה עושים???

אגב: אם ב100 מ"ל מיץ תפוזים סחוט יש 45 קלוריות, אני יכול לגמור כמעט 700 קלוריות עם ליטר וחצי , נכון?
חילקי
 
הודעות: 43
הצטרף: א' ספטמבר 23, 2012 8:44 pm

Re: רעב לעתים תכופות

הודעהעל ידי ירדן » ש' אוקטובר 06, 2012 1:51 pm

מה שאתה מתאר הוא דבר טבעי לחלוטין במעבר מתזונה מבושלת ומרוכזת בקלוריות שמתעכלת לאט לתזונה דלה בקלוריות שמתעכלת במהירות אך בעלת נפח גדול. לרובנו בהתחלה היה קשה לאכול כמות מספיק גדולה בארוחה ככה שהיא תספיק לנו מבחינה קלורית להרבה שעות. בנוסף בגלל שכשאוכלים מזון מבושל הקיבה שלנו רגילה להיות עסוקה בעיכול הרבה זמן אחרי כל ארוחה אז כשעוברים לאכול מזון שתוך חצי שעה עד שעה כבר מתפנה מהקיבה נוצרת התחושה שמדובר ברעב עד שהגוף מתרגל להפסיק לפרש קיבה ריקה כרעב.

כשאני עברתי מתזונה טבעונית ל-811 אכלתי ארוחות קטנות יותר ולעיתים תכופות יותר, וגם אני כשעה אחרי כל ארוחה כבר הרגשתי שהקיבה מאותתת לי על רעב. בתור אחד שהיה עד לא מזמן רגיל לאכול בשר שמתעכל מאוד לאט, יותר לאט מדגנים וקטניות ולכן נותן תחושה של שובע למשך הרבה שעות, אפשר להבין את התסכול שלך. אבל אני מבטיחה לך שעם הזמן זה משתנה. ברגע שתתרגל לאכול כמויות גדולות יותר (לא בכוח אלא בהדרגה) כך גם השובע שלך יחזיק למשך יותר זמן. היום אני אוכלת בדרך כלל 3 ארוחות גדולות של פירות וארוחה אחת גדולה של ירקות ועלים. בין הארוחות אני שבעה ולא חושבת על אוכל ולא מתעסקת עם אוכל. אין לי היום שום בעיה לאכול ארוחה של 800-1000 קלוריות גם אם מדובר בפירות מרוכזים יותר בקלוריות כמו בננות וגם אם מדובר בפירות עתירי מים ונפח במיוחד כמו אבטיח. זה נורא נוח לי ככה. יש גם פרוטריאנים שאוכלים רק 2 ארוחות של פירות וארוחת ירקות ויש שמעדיפים לפרוס את המזון על פני יותר ארוחות. זה תלוי גם בכמות הקלוריות שכל אדם צריך ובפעילות הגופנית שלו. בעיקרון זה בהחלט עדיף לא לאכול הרבה ארוחות קטנות לאורך היום אלא כמה ארוחות מסודרות גדולות כדי לתת למערכת העיכול מנוחה בין ארוחה לארוחה. אבל כפי שאמרתי בגלל שכולנו הורגלנו למזון מרוכז, דל סיבים ודל בנוזלים לוקח מעט זמן להתרגל לנפח הגדול של הפירות והירקות ולהצליח לאכול בת אחת כמות מספקת של מזון.

על פי נתונים מהאינטרנט ליטר וחצי של מיץ תפוזים סחוט טרי הם 675 קלוריות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2961
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: רעב לעתים תכופות

הודעהעל ידי ANAELIAZOR » ב' דצמבר 03, 2018 12:46 am

ירדן כתב:..לרובנו בהתחלה היה קשה לאכול כמות מספיק גדולה בארוחה ככה שהיא תספיק לנו מבחינה קלורית להרבה שעות. ...אבל אני מבטיחה לך שעם הזמן זה משתנה. ברגע שתתרגל לאכול כמויות גדולות יותר (לא בכוח אלא בהדרגה) כך גם השובע שלך יחזיק למשך יותר זמן. היום אני אוכלת בדרך כלל 3 ארוחות גדולות של פירות וארוחה אחת גדולה של ירקות ועלים. בין הארוחות אני שבעה ולא חושבת על אוכל ולא מתעסקת עם אוכל. אין לי היום שום בעיה לאכול ארוחה של 800-1000 קלוריות גם אם מדובר בפירות מרוכזים יותר בקלוריות כמו בננות וגם אם מדובר בפירות עתירי מים ונפח במיוחד כמו אבטיח. ...

אבל הקיבה שלנו בגודל של אגרוף בערך.. למה לי להבאיס אותה ולנפח אותה יותר מהגודל הטבעי שלה..
מה גם שאני אוכל בננה שתים וזהו אני נשאר שבע.. בהתחלה הייתי נעשה רעב.. אבל התרגלתי לזה..

אני חושב שבחשיבה טבעית נכון לתת מקום לגודל הטבעי שנקבע לפירות.. הם די בגודל של מנה..
ולא נכון לאכול כמויות גדולות בבת אחת.. הרמב"ם כותב שאם אוכלים עד שמתמלאים אפילו מאוכל בריא זה גורם למחלות..

ועוד דבר לגבי עלים..
באופן טבעי הם לא ערבים לחיך.. אלא זה טעם נרכש.. ואילו פירות כן טעימים לחיך
אני לא חושב שזה טבעי לאכול עלים..

ועוד שבשונה מפירות לעלים אין זרעים שמתרבים להיות עוד כמוהם..כך שזה נראה לי לא נכון לאכול עלים
זה גם גורם מנסיון לתחושת רעב..
ANAELIAZOR
 
הודעות: 1
הצטרף: א' דצמבר 02, 2018 11:46 pm

Re: רעב לעתים תכופות

הודעהעל ידי יונתן » ב' דצמבר 03, 2018 9:04 am

באותה מידה אתה יכול לשאול למה לבצע פעילות גופנית ולנפח את השרירים מעבר לממדיהם "הטבעיים", במקום לשכב במיטה כל היום ולהניח להם להיות מנוונים. הקיבה שלך היא שריר מנוון, ולכן היא לא מסוגלת להתנפח ולשאת את נפח המזון שלו אתה זקוק כדי לתפקד באופן מיטבי. אנחנו לא מאביסים אותה מעבר לגודל הטבעי, אנחנו פשוט מחזקים אותה כדי שתוכל למלא את תפקידה ביעילות רבה יותר.

לטווח ארוך, אם תאכל רק בננה אחת בלבד בכל ארוחה, אתה גם תהיה רעב כל הזמן כמו שאמרת, ובסופו של דבר תתפתה למזונות כבדים ודחוסים בקלוריות, כמו אגוזים או מזון מבושל.

בנוגע לעלים, יש חשיבות רבה לתנאי הגידול והאכסון שלהם, בדיוק כמו פירות למעשה. עלים בגידול מסחרי יכולים להיות חסרי טעם או מרים, ואילו עלים בגידול מיטבי, בין אם אצל החקלאי האורגני הקרוב אליך או כאלה שגידלת בעצמך, מלאים בעושר של טעמים, ואין שום דבר לא טבעי באכילתם.

אתה מסתכל על פירות ועלים כעל ישויות נפרדות אבל זה לא כך, הם פשוט חלקים שונים של הצמח. עצי הפרי מתרבים באמצעות הפצת הזרעים בפירות שלהם, אבל גם הירקות העליים מתרבים באמצעות הפצת זרעים, זה פשוט לא החלק שאנחנו אוכלים. איך אתה חושב שחסות מגיעות לעולם?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 937
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm


תגיות נושא

קלוריות, תחושת רעב

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 2 אורחים

cron