דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי KeserYeser » ב' יוני 18, 2012 7:16 pm

Among raw vegans there are some subgroups such as fruitarians, juicearians, or sproutarians. Fruitarians eat primarily or exclusively fruits, berries, seeds, and nuts. Juicearians process their raw plant foods into juice. Sproutarians adhere to a diet consisting mainly of sprouted seeds.

סתם רציתי לדעת... מה דעתכם על זה? והאם זה בריא?
לא מצאתי על זה כמעט שום דבר באינטרנט

ועוד שאלה נוספת שלא קשורה למה ששאלתי, מה מומלץ לאכול לפני אימון?
אני יודע שההמלצה המקובלת היא בערך 3 שעות לפני אימון לאכול ארוחה של פחמימות מורכבות ולפני אימון לאכול תפוח/2 תמרים וכ'.
או שזה אמור להיות ב811 וב811 שהיא לא 100% RAW?
ובנוסף לכך, יש לכם טיפים איך להגיע לאימונים עם מקסימום אנרגיה? פשוט אני מתאמן בקראטה קיוקושין והאימונים שם ממש קשים.
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי יונתן » ב' יוני 18, 2012 9:36 pm

אנו ממליצים לאכול את המזון הטבעי שנועד לבני האדם ושלא דורש כל הכנה, זיקוק או בישול. מיץ הוא סוג של זיקוק, ולכן אנחנו לא ממליצים להסתמך עליו כמקור לתזונה. עוד לא שמעתי על אנשים שמבססים את כל התזונה שלהם על נבטים, אך מאחר שאלה מאוד דלים בקלוריות ועתירי חלבון, ספק בידי שזה אפשרי.

אני אוהב לאכול לפני אימון שייק בננות גדול עם תוספות משתנות על פי עונת השנה. עכשיו אני ממש אוהב להוסיף לו נקטרינה או שתיים. פחות או יותר שעה לפני האימון. מניסיון לא שמתי לב להבדל כלשהו אם אני אוכל עוד משהו קטן ממש לפני תחילת האימון.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי KeserYeser » ב' יוני 18, 2012 10:43 pm

זה ברור שתמיד עדיף לאכול מזון שלא עבר זיקוק כל שהוא.
אבל בכל זאת, לשתות שייקים ירוקים, שייקים של פירות ומיצי פירות נשמעת לי דרך הרבה יותר טעימה, כיפית וקלה להכניס את כמות הקלוריות שצריך.
יכולה להיות בעיה כל שהיא אם אני אעשה את הדיאטת הJuicearians? כאילו אני יודע שעדיף לאכול את הפירות והירקות בצורת הטבעית שלהם, אבל אתה חושב שזה בסדר אם בכל זאת אני אעדיף לנסות את הדיאטה הזאת או שפשוט לוותר על זה?
כאילו השאלה שלי היא אם הדיאטה הזאת בטוחה.
אני כרגע טבעוני ואני עושה את 811 אבל אני עדיין אוכל די הרבה אוכל מבושל, אבל אני מתכוון בעתיד הקרוב להשיג עבודה ואז אני אתחיל לבסס את רוב התפריט שלי על פירות וירקות ופחות אוכל מבושל.

סורי שיש לי הרבה שאלות, פשוט אני די מתעניין בRAW FOOD וזה המקום היחידי שאני יכול לשאול בו שאלות שקשורות לתזונה הזו.
שוב, תודה רבה על העזרה והתמיכה.
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי יונתן » ב' יוני 18, 2012 11:13 pm

ד"ר גרהם תמיד אומר שהדרך הכי טובה היא להגביר ככל האפשר בתפריט את כמות הפירות והירקות החיים, הטריים והבשלים, בצורתם המלאה והטבעית. גם אני משתמש בבלנדר בשביל להכין שייקים ורטבים, כי זה טעים ומעניין. אם אתה רוצה לשתות מיצים אתה יכול, אבל אל תחשוב, כמו האנשים שדוגלים בדיאטה הזו, שכך משתפרים הערכים התזונתיים, וכמובן אין כל סיבה שתבסס את כל התזונה שלך על מיצים.

את הרכב השייקים תעשה לפי טעמך, אין מניעה לשים בשייק כל פרי או עלה שאנחנו אוהבים - שייק שאני אוהב מהמרכיבים שציינת: 10 בננות, 5 תמרים, 2 גבעולי סלרי.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי KeserYeser » ב' יוני 18, 2012 11:52 pm

יונתן כתב:ד"ר גרהם תמיד אומר שהדרך הכי טובה היא להגביר ככל האפשר בתפריט את כמות הפירות והירקות החיים, הטריים והבשלים, בצורתם המלאה והטבעית. גם אני משתמש בבלנדר בשביל להכין שייקים ורטבים, כי זה טעים ומעניין. אם אתה רוצה לשתות מיצים אתה יכול, אבל אל תחשוב, כמו האנשים שדוגלים בדיאטה הזו, שכך משתפרים הערכים התזונתיים, וכמובן אין כל סיבה שתבסס את כל התזונה שלך על מיצים.

את הרכב השייקים תעשה לפי טעמך, אין מניעה לשים בשייק כל פרי או עלה שאנחנו אוהבים - שייק שאני אוהב מהמרכיבים שציינת: 10 בננות, 5 תמרים, 2 גבעולי סלרי.

לא טענתי לרגע שהערכים התזונתיים משתפרים, רק אמרתי שזאת דרך קלה יותר לצרוך יותר קלוריות וגם יותר טעימה.
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי ccpoor » ג' יוני 19, 2012 8:47 am

העקרון המנחה אותי בכל מעשה בתזונת 811 הוא הטבע בראשוניותו. אני שואל את עצמי כיצד ובאיזו כמות נועד הדבר להאכל ע"פ התנאים ששררו בזמן שבו האדם התפתח בחסות הטבע. עד כה לא קרה לי שהפעולות שגזרתי מדרך המחשבה הזו לא עמדו במבחן התזונתי האמפירי או בתחושות הגוף שלי.
בעיני שייקים זה שדרוג מגניב וכיפי, אבל לעיסה היא חלק מעוגן בטקס האכילה. הרוק שבפינו, המפרק את הפחמימות ושאר המרכיבים שבמזון, משתחרר בעיקר בפעולת הלעיסה. האזורים במוחנו שאחראים על תחושת השובע מחוברים גם כן ללעיסה.

זהו צידם השני של הדברים. חשוב שתדע, אבל לדעתי אם זה מה שבא לך- לך על זה. החלק החשוב באכילה נכונה הוא ההנאה :)
סמל אישי של המשתמש
ccpoor
 
הודעות: 98
הצטרף: ב' אפריל 16, 2012 10:49 am

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי ירדן » ג' יוני 19, 2012 3:44 pm

יש הבדל מהותי בין הכנת שייק בבלנדר לבין סחיטה של פירות וירקות למיץ. שייק מכיל את הפרי/ירק/עלה בשלמותו אך בהכנת מיץ סוחטים מהפרי/ירק/עלה את הנוזלים, והסיבים הולכים לפח (פרט למסחטות הדרים שניתן בחלקן לא לסחוט את כל הסיבים). בעיקר בקהילת הרואו פוד ו"שוחרי הבריאות" אוהבים להשתמש במסחטות מיצים יקרות (גרין סטאר וכו') אך הם לא בהכרח סוחטים רק פירות אלא גם עושים מיצים ירוקים מעלים ועל זה באמת אי אפשר להתקיים מבחינה קלורית. להוסיף את זה בכמות מסויימת לא יזיק אבל לחיות רק על זה? ממש לא. חוץ מזה, לעמוד כל היום ולסחוט מיצים? למי יש כח לזה? וכמה פסולת נוצרת וכמה צריך לנקות אחר כך... אם מדובר בתקופה קצרה של מה שאנשים קוראים לו "צום מיצים" (למרות שמבחינת הגדרה זה ממש לא צום) אז מילא, או לעשות מונו של מיץ תפוזים לתקופה. אבל לחיות ככה כדרך חיים? זה לא ישים וממש לא אופטימילי מבחינה בריאותית. נכון שאנשים שעושים שינויים בתזונתם ומוסיפים מיצי פירות וירקות לתפריט מקבלים מזה יתרונות בריאותיים, אבל עד שהם לא ינסו לאכול רק פירות וירקות בלשמותם הם לא ידעו שהיה להם עוד הרבה לאן לשאוף.

כמו שיונתן כתב, אי אפשר לחיות רק על נבטים. אנשים שעושים רואו פוד ואוכלים כמויות גדולות של נבטים בדרך כלל גם אוכלים הרבה שומן או שיש להם הפרעת אכילה, אובססיה וחרדות סביב אוכל, מה שעושה אחר כך שם רע לכולנו-
http://www.youtube.com/watch?v=D-RinnfW52c

היום לכל המצאה תזונתית (או אנטי תזונתית) יש שם מגניב- Juicearians ,Sproutarians ,Bretherians, Solarians....

הנה קטע מהרצאה של לורן לוקמן בה הוא נותן נקודת מבט אחרת על מיצים ירוקים (לא שייקים ירוקים)-
http://www.youtube.com/watch?v=Sohvx7HVhbg&feature=relmfu

והנה גם מידע בנוגע לנבטים מאותה ההרצאה-
http://www.youtube.com/watch?v=UtldooNvrKU&feature=relmfu

-------------------

לגבי אכילה לפני אימון. הנוסחה למקסימום אנרגיה רציפה היא מאגרי הגליקוגן מלאים וסוכר יציב בדם. על ידי אכילה של סוכרים פשוטים לא מעובדים שמקורם בפירות לפני האימון, ואכילה של פירות גם אחרי האימון כדי למלא מחדש את המאגרים, וצריכה של עד 10% שומן בתפריט, אתה תפיק לא רק הרבה אנרגיה אלא גם התאוששות מהירה אחרי האימונים.

אני ממליצה לך לצפות בהרצאות של ד"ר גרהם בנושא תזונה וספורט-
http://30bananotleyom.com/movies/36-dr-doug-graham

תוכל למצוא אותן מחולקות לקטעים באיכות טובה יותר בערוץ היוטיוב של גרהם למטה-
http://www.youtube.com/playlist?list=UUMBK0TKv8M8EY5V_XlnS8yw&feature=plcp

ואם אין לך זמן לצפות בהכל (אבל ממש כדאי!) אז לפחות צפה בשני קטעים קצרים בנושא התאוששות אחרי אימונים-
http://30bananotleyom.com/movies/92-protein-or-fruits-for-recovery

הרעיון הוא לא ללכת להתאמן על קיבה מלאה. לכן אומרים לאכול 3 שעות לפני אימון ארוחה של פחמימות מורכבות כי זה הזמן בערך שיקח להן לצאת מהקיבה. זה לא שאחרי 3 שעות האנרגיה שהייתה אצורה בפחמימות המלאות תהיה כבר בתאי הגוף. כשאוכלים רק פירות לפני אימון אפשר לאכול גם פחות זמן לפני האימון, העיקר למלא את מאגרי הגליקוגן, ואם יש צורך לאכול משהו קטן גם ממש בסמוך לאימון אז אין בעיה. בנוסף אם אתה עושה אימונים מאוד אינטנסיביים של כמה שעות יתכן שיהיה לך צורך גם לאכול משהו תוך כדי אימון.

אתה יכול לראות יום לדוגמא מהחורף של מה יונתן אכל לפני ואחרי אימון-
http://30bananotleyom.com/811-blog/101-how-much-do-i-eat
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: דיאטת הJUICEARIANS וארוחה לפני אימון

הודעהעל ידי KeserYeser » ג' יוני 19, 2012 10:56 pm

תודה לכולם על העזרה, ובמיוחד לירדן.
כשאני אתחיל לעשות את דיאטת הRAW FOOD אז אני פשוט אוכל את הפירות והירקות איך שהם, הגעתי למסקנה שזה הרבה יותר נוח מאשר להכין כל פעם להכין שיייקים ו/או מיצים.
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm


תגיות נושא

מיצים, פעילות גופנית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 7 אורחים