בת 16 וסקרנית:)

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

בת 16 וסקרנית:)

הודעהעל ידי נטע1998 » ד' אפריל 16, 2014 8:45 pm

שלום,
אני בת 16 ואני חדשה בכל נושא הטבעונאות.
התחלתי בתפריט טבעוני לפני חודש, אבל החלטתי שאני רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה ל811.
אני בגובה 1.57 ובמשקל 51, יש לי משקל להוריד, ואני לא יודעת כמה עליי לאכול ביום.
יש לי קצת בעיה שקשה לי לאכול ירקות חיים, אבל אני מסתדרת עם שייקים שכוללים ירקות ואני מחפשת תחליפים נוספים.
השאלה שלי היא- כמה עליי לאכול בערך בגיל הזה?
והאם מישהו יוכל להמליץ לי על דרך שבה אוכל לאכול ירקות יותר בקלות?
אני קוראת את הספר של תזונת 80/10/10, אך אני מניחה שהפרמטרים שם הם יותר למבוגרים.
תודה רבה רבה. :D
נטע1998
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' אפריל 16, 2014 8:36 pm

Re: בת 16 וסקרנית:)

הודעהעל ידי ירדן » ה' אפריל 17, 2014 11:52 am

הי נטע, ברוכה הבאה :)

הפרמטרים שכתובים בספר מתאימים גם לגילך. על פי גילך ושאר הנתונים שרשמת את צריכה לאכול מינימום 2000 קלוריות ליום (או יותר בהתאם לרמת הפעילות הגופנית שלך).

פה תוכלי למצוא תפריטים יומיים לדוגמה של אנשים שעושים 811:
http://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370&sid=5ee85ba999a04674d65d70f40740dd13&sid=5ee85ba999a04674d65d70f40740dd13#p2148

שימי לב שמדובר בהרבה מזון, מה שאומר שצריך להתארגן בהתאם ולקנות הרבה פירות וירקות. מנסיונם של בני נוער אחרים בפורום הזה יתכן שתתקלי בקשיים עם ההורים מבחינת כמות הפירות והירקות שהם יסכימו לקנות לך. איך הם קיבלו את המעבר שלך לטבעונות?

לגבי ירקות ועלים ירוקים- קשה לך זה אומר לא טעים לך? יתכן שזה קשור לכך שבלוטות הטעם שלך רגילות למלח, שמן, רטבים מוכנים ותבלינים וזה רק עניין של זמן עד שבלוטות הטעם שלך ירגישו ויהנו מהטעם הטבעי של הירקות והעלים. טעם זה משהו נרכש. אם כילדה לא הורגלת לאכול ירקות אז עם הזמן ככל שתתמידי ותקני ירקות ועלים איכותיים כך הגוף שלך יהנה לאכול אותם. יתכן גם שאת פשוט לא קונה ירקות טעימים. נסי לקנות במקום אחר. יש לפעמים הבדלים עצומים בין תוצרת אחת לשניה! קני אורגני!

צפי בסרטון קצר של רוזלינד, אשתו של דאג, בנושא בלוטות הטעם (הקטע שלה נמצא ממש בהתחלה עד דקה 1:20)-
http://www.youtube.com/watch?v=pKUtPEtO ... plpp_video

מה שאני מציעה לך זה לא לקפוץ ישר למים אלא להיכנס לזה בהדרגה. הכניסי יותר פירות וירקות לתפריט שלך ובמקביל הורידי מזונות מעובדים, שמן, מלח, תבלינים, קפאין, גלוטן. אם תרשמי פה יום לדוגמה מה וכמה את אוכלת נוכל לעזור לך לשפר ולהגיד לך מה כדאי להוריד ומה להוסיף.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: בת 16 וסקרנית:)

הודעהעל ידי נטע1998 » ה' מאי 08, 2014 4:25 pm

היי ירדן,
אני עושה חדר כושר כל יומיים (אימוני כוח של שעה-שעה וחצי ומיד לאחר מכן 20 דקות של אופניים/ריצה/שחייה בספרינטים) ואני נוסעת הרבה באופניים.
המשפחה שלי קיבלה את זה בסדר גמור, אנחנו קונים המון פירות ועלים ירוקים בהתאם לצריכה(:
כן, לצערי עלים ירוקים עדיין קשה לי להתרגל לטעם, אבל אני לאט לאט מתמודדת עם זה, אני מוסיפה את זה הרבה לשייקים.
תודה רבה רבה על ההצעות!!!(:
נטע1998
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' אפריל 16, 2014 8:36 pm

Re: בת 16 וסקרנית:)

הודעהעל ידי ירדן » ו' מאי 09, 2014 2:06 pm

מעולה :) קחי את ה-2000 כמינימום ואם תראי שאת יורדת מהר מידי במשקל או שאת פשוט מרגישה רעבה אז תדעי שאת צריכה לאכול יותר. בדרך כלל בהתחלה אוכלים פחות ממה שצריכים ולוקח כמה ימים או שבועות להגדיל את הקיבה ולהתרגל לאכול מספיק פירות וירקות. לפירות וירקות למרות שהם דלים בקלוריות יש נפח גדול מלמזון מבושל בגלל שהם עתירי מים וסיבים ואז לפעמים נוצרת הרגשה שאוכלים מספיק אבל בפועל זה מעט מידי. עם הזמן לומדים מה נכון עבורנו וכמה באמת צריך לאכול.

הוספה של עלים לשייק זה רעיון מצויין למי שמתקשה לאכול סלט גדול. ואם את ממש מתקשה עם הסלט אז גם את זה קחי בהדרגה. הנה למשל תגובה של בת חן בשרשור אחר לגבי עלים ירוקים:
אנחנו מאוד מקפידים על סלט ירוק אחד גדול ביום ולעיתים רחוקות אנחנו לא אוכלים בערב סלט. אני חושבת שבעולם המודרני, אחרי שבלוטות הטעם שלנו השתבשו לגמרי מכל הטעמים החזקים ו\או המלאכותיים שאנחנו נחשפים אליהם, לא קל להתחבר מחדש לטעמים של הדברים הפשוטים כמו פירות ועלים ירוקים, זה לוקח זמן. אני חושבת שכמו שירדן כתבה, זה חשוב לדעת שיש עלים ממש לא טובים בטעם בגלל דרך הגידול שלהם וכאלה שהם ממש תענוג לאכול, עלים מגידולים אורגניים בדרך כלל טעימים יותר ועשירים יותר ואפילו ריחניים יותר וזה עושה הבדל גדול בחוויה.

אני עשיתי את המעבר בהדרגה, בהתחלה עוד שמתי שמן זית, מיץ לימון ומלח ולאט לאט הורדתי את המינון שלהם ובמקביל הוספתי רטבים ביתיים דלי שומן על בסיס פירות וירקות לפי המתכונים שיש ברשת ועם הזמן, באופן טבעי גם זה לא היה נחוץ לי. בנוסף עם הזמן מרגישים את הרצון לאכול סלט ועלים ירוקים והיום הכי שמח בשבוע בשבילי זה בדרך כלל היום שמגיע משלוח העלים האורגניים, זה נהיה פשוט תענוג להריח אותם, לראות את הטריות והחיות שיש בעלים ולהרגיש שהשפע הזה מזין אותך...

(מתוך השרשור הזה- https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=1116&p=8383&sid=33edeccfedd3a2346c237cce675a91d8&sid=33edeccfedd3a2346c237cce675a91d8#p8357)

אולי גם הרעיונות של מייגן אליזבת לרטבים לסלט יעזרו לך-
https://www.youtube.com/watch?v=_fPC8HU ... cMlhpF5nEg
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

כמה לאכול?, איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot] ו 7 אורחים

cron