נפיחות בבטן

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

נפיחות בבטן

הודעהעל ידי דריה » ש' יוני 30, 2012 11:12 pm

האם ריבוי של אכילת פירות וירקות אינה גורמת לנפיחות בבטן, ממש כמו ב''הריון''?
תודה, דריה
דריה
 
הודעות: 3
הצטרף: ש' יוני 30, 2012 11:09 pm

Re: נפיחות בבטן

הודעהעל ידי יונתן » א' יולי 01, 2012 9:09 am

אכילת פירות וירקות בפני עצמה לא תגרום לנפיחות בבטן, להיפך, היא תגרום לכרס להיעלם כי הפירות והירקות ינקו את הפסולת שתקועה במעיים.

אם נאכל פירות לאחר ארוחה מבושלת גדולה הבטן עשויה להתנפח. המזון המבושל יושב בקיבה ומתעכל לאט, והפירות, שאמורים להתעכל מהר, יושבים מעליו ותוססים. תסיסה פירושה אלכוהול וגזים, ולכן נפיחות.
סיבה נוספת לנפיחות עשויה להיות אכילת פירות לא בשלים. שימי לב שלעתים לא קל לזהות פירות לא בשלים, בעיקר אם רק מתחילים ב-811. עוד על כך במאמר החשיבות שבאכילת פירות בשלים.
אפשרות נוספת היא שילוב לא טוב של פירות שגורם לנפיחות. נסי להימנע מאכילת פירות מתוקים ופירות חמוצים באותה ארוחה, והקפידי לאכול אבטיחים ומלונים בנפרד מכל פרי אחר. פירות מתוקים - אפרסמון, תמר, בננה, תאנה, חרוב. פירות חמוצים - רימון, אננס, הדרים, תות שדה, קיווי.
ירקות שאמנם עשויים לגרום לנפיחות הם המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי), בשל תכולת התאית הגבוהה בהם שאינה מתעכלת. ברוקולי נא גורם גם לי לאי נעימות בבטן באופן כמעט מידי. נסי להימנע בשלב זה ממצליבים ולהתמקד בירקות עליים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: נפיחות בבטן

הודעהעל ידי ירדן » א' יולי 01, 2012 11:18 am

הי דריה :)

פירות מתוקים-
תמרים, אבטיח, מלון, בננה, אפרסמון, סברס, תאנים, פירות מיובשים, אנונה, חרובים.
פירות חצי חומציים-
אגס, ענבים, תפוח, שסק, אפרסק, משמש, פפאיה, מנגו, תות עץ, גויאבה, פיג'ויה, חבושים, דובדבנים, פסיפלורה, ליצ'י.
פירות חומציים-
כל פירות ההדר, קיווי, רימונים, תות שדה, אננס, פיטנגו, פירות יער.

כמו שיונתן כתב לעיכול טוב יותר עדיף לא לשלב פירות מתוקים עם חומציים (למרות שלא לכולם זה גורם לנפיחות, גזים או לאי נעימות אחרי האכילה). פירות חצי חומציים ניתן לשלב עם המתוקים או החומציים. מלונים, אבטיחים ופפאיה אוכלים בנפרד מפירות אחרים ובנפרד אחד מהשני. בכל מקרה פירות תמיד אוכלים רק על קיבה ריקה.

טבלת צירופי מזון וזמן המעבר בקיבה תוכלי לראות בקישור זה-
http://files.meetup.com/410532/Food%20Combining%20Chart.pdf

מצורף גם תרשים צירופי מזון בעברית שהוכן על ידי חברנו מהפייסבוק.

(בשני אלו תוכלי לראות גם מזונות שאינם בהכרח חלק מתזונת 80/10/10)

אני אוהבת את התרשים הזה-
http://robertkornacki.com/raw-food-combining-chart/
הכי פשוט, הכי 811, אבל כשלא אוכלים רק פירות וירקות חשוב לדעת אילו צירופים מהווים בעיה עם מזונות אחרים.

--------------

תוכלי לראות במאמר של דון בנט על בננות ש"נפיחות" מסויימת מיד אחרי אכילת ארוחת פירות גדולה היא הגיונית שכן המזון בכל זאת תופס מקום (יש גם תמונה...). לקיבה יש יכולת התרחבות וכאשר אוכלים רק פירות וירקות שמכילים הרבה מים וסיבים נדרשת כמות גדולה יותר של מזון בשביל לספק את כמות הקלוריות הנדרשת לגוף לעומת מזון מבושל שהוא מרוכז יותר מבחינה קלורית. אבל עד שהמזון יוצא מהקיבה הבטן משתטחת שוב. בכל מקרה לא מדובר בנפיחות עקב גזים ולא מדובר בהרגשה לא נעימה לגוף ולא מדובר במראה הריוני.
http://health101.org/banana

הנה מאמר של דון בנט לגבי תופעת ה- melon-belly:
http://health101.org/art_melon-belly
הוא מציין מספר סיבות לכך כמו הסיבות שיונתן ציין ומוסיף סיבות כמו אכילה מהירה מידי, אכילה של יותר מידי שומן בתפריט ועוד-
* the fruit wasn't fully ripe

* the fruit was too cold (came right out of the refrigerator)

* you ate too fast (don't eat when rushed)

* you were upset while eating

* you were tired and really needed sleep and not food

* you weren't ready for a meal but ate anyway (before the previous meal had "moved through")

* you combined other foods that don't go well with the fruit (from a digestive perspective)

* there's too much fat in your diet (carb processing/utilization can be impared)

* if you ate different fruits at the same meal, you ate denser ones before the more watery ones

* you stuffed yourself with fruit in an effort to get enough calories when you have a
sluggish digestive system

* overall poor health that has affected certain organs (like the pancreas which regulates cell
sugar uptake; eating some leafy greens before and after the sweet fruit can help here)


בהמשך המאמר הוא מדבר על כך שאם בכל זאת למרות ההקפדה על כל אלו עדיין ישנה נפיחות גדולה אחרי ארוחת פירות יכול להיות שמדובר במחסור בכרומיום עקב התדלדלותו בקרקע או קטיף מוקדם מידי של הפירות וירקות. מנסיונו הוא אומר שלקיחת תוסף של כרומיום מידי פעם פותרת את הבעיה. בכל מקרה ברוב המקרים לא מדובר במחסור בכרומיום אלא בדברים האחרים שצויינו.
קבצים מצורפים
untitled.png
untitled.png (151.91 KiB) נצפה 2671 פעמים
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: נפיחות בבטן

הודעהעל ידי אנה » ו' יולי 06, 2012 6:12 am

סרטון של מייגן שבו היא מסבירה צירופי מזון:
http://www.youtube.com/watch?v=O7AW7AXTv0E&feature=plcp
אנה
 
הודעות: 17
הצטרף: ב' מאי 07, 2012 4:19 pm


תגיות נושא

פירות בשלים, כאבי בטן ובעיות עיכול, צירופי מזון

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 6 אורחים

cron