מה עושים נגד פיתויים?

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

מה עושים נגד פיתויים?

הודעהעל ידי Live4Love » ה' יולי 05, 2012 7:45 pm

מה קורה חברה?
אני כבר שבועיים נמצא בתזונה 811
מכיוון שהורדתי כל דבר שאמרתם כמו מלח,שום,פלפל, רטבים ועוד, אין לי בכלל טעם לאוכל..
דברים שפעם לא היו מלהבים אותי היום אני משתוקק לאכול, כמו תרד שאמא שלי טיגנה עם קצת טבלינים..
לקחתי ביס מזה אחרי ששבועיים אכלתי רק לפי הספר, וההרגשה פשוט מדהימה!!!
כאילו אכלתי משהו ששווה מיליונים..
ועכשיו אני ממשיך להתפתות מדברים כאלה..
זה כאילו שאני אוכל בלי הנאה..
ואני רגיל לאכול פירות וירקות כי הייתי טבעוני שנה שלמה עד שעברתי ל811
בקיצור מה עושים כדי להנות מהאוכל?
Live4Love
 
הודעות: 40
הצטרף: ג' יוני 26, 2012 10:34 am

Re: מה עושים נגד פיתויים?

הודעהעל ידי ירדן » ו' יולי 06, 2012 9:52 am

לבלוטות הטעם שהיו רגילות למזונות בעלי טעמים "מחוזקים" לוקח מעט זמן לחזור לעצמן. אני זוכרת שככל שאני הורדתי תבלינים, מלח ושמן עוד לפני שעברתי ל-811 פתאום הכל היה טעים לי. אפילו לאכול סתם אורז מלא בלי שום דבר היה לי טעים. וברור שאין מה להשוות את זה לפירות טריים. זה מפתיע שאחרי שבועיים אתה עדיין מרגיש כך. אולי תתאר לנו יום לדוגמא של מה אתה אוכל?

הנה סרטון קצר של רוזלינד גרובן שבו היא מסבירה את עניין בלוטות הטעם-
http://www.youtube.com/watch?v=pKUtPEtOunM&list=UUMBK0TKv8M8EY5V_XlnS8yw&index=45&feature=plpp_video
הקטע שלה נמצא ממש בהתחלה עד דקה 1:20 (ואחר כך דאג גרהם מדבר על צום כדבר שיכול לעזור בנושא התמכרויות למזון).

אני הגעתי לתזונה הזאת אחרי שנים של אכילה של מה שנקרא טבעונות בריאה- מזון ביתי מבושל מדגנים מלאים וקטניות, ירקות, פירות, אגוזים וזרעים עם מעט תבלינים ומעט מלח לעיתים מאוד רחוקות. בלי ג'אנק ובלי ארוחות מחוץ לבית. כל המזונות המעובדים כבר מזמן לא נחשבים אצלי למזון ולכן לא מפתים אותי. ידע מדעי בנושאי תזונה, ביוכימיה אורגנית, בריאות ותחלואה הוא גם מפתח חשוב כי בעזרתו אני יודעת מה הנזק שבאכילת מזונות כאלו ולכן הם לא מפתים אותי. מן הסתם אם אני אעבור ליד מאפיה הריח של הלחם הטרי יהיה נעים אבל אין פיתוי אמיתי כי מבחינתי זה לא באמת מזון. זה לא מזין אותי אלא מזיק לי ולכן אני לא מרגישה "בעונש" שאני לא אוכלת ממנו אלא מרגישה תסכול ועצב על אותם אנשים שאין להם אתה מידע שלי יש ולכן פוגעים בבריאותם. זה בטח גם עוזר שרוב האנשים שאוכלים סביבי הם גם טבעונים שאוכלים בריא או אפילו פרוטריאנים כמוני. אבל לא כולם מגיעים לתזונת 811 כך ולכן זה יכול להיות יותר קשה, ומן הסתם זה הרבה הרבה יותר קשה כשיש בבית אנשים שאוכלים מבושל על בסיס יומיומי. הריחות שנוצרים מבישול של מזונות צמחיים כן מעוררים אצלי חשק מסויים ויש פיתוי אבל הפיתוי אצלי הוא דווקא לדברים הפשוטים ולא לתבשילים עתירי שמן ולמלח. איך אני מתמודדת עם זה? אני אוכלת מספיק פחמימות מפירות עד שאני שבעה וזה עובר.

צפה בסרטון של פרילי שבוא היא מדברת על זה-
http://30bananotleyom.com/movies/42-best-way-to-stay-100-raw-vegan

לאנשים שרגילים למלח, לתבלינים ולמשפרי הטעם בהחלט בהתחלה האוכל ירגיש לא טעים אלא תפל בטעמו. זה גם לא עוזר שחלק מהפירות שנגישים בארץ באמת לא טעימים כמו שהיו פעם (לפחות כשאני הייתי ילדה). אבל אני חייבת להגיד שכשעברתי סופית ל-811 אחרי תקופה קצרה של הורדה במבושל והפסקה מהבצל, שום ותבלינים ועליה בכמות הפירות והירקות כל כך נהנתי מכל מה שאכלתי, ועד היום אני מאוד נהנית. מן הסתם פירות שאינם מתוקים וטובים אינם טעימים לי אבל פירות עסיסיים, מתוקים, בשלים וטריים הם הדבר שהכי טעים לי בעולם.

אני זוכרת שראיתי פעם סרטון של ויקי ארנסטיין (אשתו של מייקל ארנסטיין) שבו היא דיברה על הפיתויים שלה ועל איך שאחרי תקופה שהיא שמרה על התזונה והרגישה טוב ואז אכלה איזה תבשיל צ'ילי טבעוני במסיבה עם חברים ומאז יש לה קרייבינגס לעוד, הטעמים החזקים והמודגשים גורמים לחשק ולהתמכרות. ראיתי גם סרטון של בחורה חולת סוכרת נעורים שעושה 811 כבר למעלה משנה וגם היא אמרה שכל פעם שהרשתה לעצמה לאכול משהו מלוח או שומני במסעדה טבעונית אחר כך לקח לה שבועיים לחזור לעצמה מבחינת היכולת להרגיש טעמים ועד שעבר הקרייבינג.

אני מציעה שתתנסה במתכונים חדשים כדי לעשות את זה יותר מעניין וטעים עבורך. אל תנסה עכשיו ארוחות מונו למשל, לזה לוקח זמן להגיע, במקום זה תעבור על המתכונים באתר שלנו, בערוץ היוטיוב של מייגן אליזבט ובערוץ היוטיוב של קריסטינה או ערוצים אחרים ונסה למצוא מתכוני פירות מעניינים, פסטות מקישואים ורטבים טעימים לסלט. אם אתה צריך קצת טעמים חזקים בסלט אז שלב תבלינים טריים עם טעם חזק כמו עירית, בזיליקים, כוסברה ועוד, השתמש בחלק הירוק של בצל הירוק לסלטים ומתבלים. ואם אתה צריך מעט יותר שומן בתקופה הזאת בשביל הטעם אז לדעתי זה גם בסדר. אל תנסה לפשט את התזונה אלא לעשות אותה יותר מעניינת עבורך. הפשטות תגיע מעצמה עם הזמן ככל שהחיך והראש שלך יתרגלו לעניין.

http://30bananotleyom.com/recipes
http://www.youtube.com/user/EasyToBeRaw
http://www.youtube.com/user/fullyrawkristina?annotation_id=annotation_121082&feature=iv&src_vid=wM1JgWnuaH4
קריסטינה אפילו משתמשת לעיתים בבצל ושום.

למייגן אליזבט יש סרטון בנושא הרמאויות הקטנות שהיא עושה כדי לעזור לעצמה להשאר 811-
http://www.youtube.com/watch?v=bOF9-6Z8Lr4&list=UUeCzTq5s9J9E0cMlhpF5nEg&index=3&feature=plcp
אולי תנסה למצוא מהם המזונות שאתה יכול "לרמות" איתם מבלי לפגוע בבריאותך.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

מזונות ממכרים, איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], YandexBot ו 6 אורחים

cron