איך להיות חכמים בשמש? :)

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי anat » ה' יולי 17, 2014 12:50 pm

היוש :)

התמזל מזלי ואת הפסקות הצהריים שלי בעבוודה אני נוהגת להעביר בחוץ, תוך כדי פוטוסינתזה.
יוצא שאני מבלה מדי יום כחצי שעה בשמש - לפעמים ברצף , לפעמים במצטבר (כל פעם כ10-15 דק).
לאחרונה אני תוהה אם מעבר לתרומה לייצור ויטמין D ע"י הגוף, אני לא מעודדת אותו בטעות לייצר גם תאים סרטניים (חלילה).

אשמח לדעת איך אתם צורכים את מנת השמש היומית שלכם...
האם אתם משתמשים בקרם הגנה? אם כן, באיזה מקדם הגנה מומלץ לבחור כדי שהחשיפה לשמש תשאר אופטימלית עבור ייצור ויטמין D ותאפשר גם לתפוס קצת צבע? (גוון העור שלי בהיר)

תודה וחג חמישי שמח :)
ענת.
anat
 
הודעות: 80
הצטרף: ד' יולי 16, 2014 2:54 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי ירדן » ה' יולי 17, 2014 7:47 pm

מה שלא אומרים לנו לגבי חסר בויטמין D הוא שהוא חשוב מאוד למניעת מחלות סרטן רבות כולל סרטן העור. מעבר לזה הוא חשוב לתקינות של המערכת החיסון, למצב הרוח, למטבוליזם של פחמימות ושומנים, לבריאות וחוזק העצמות, לבריאות הלב וכלי הדם, לבריאות העור, לבריאות העיניים, לתהליכי שינה תקינים ועוד. לצלות את עצמנו בשמש בוודאי שאינו בריא אבל חשיפה של חצי שעה ביום היא בהחלט סבירה. כמובן שזה תלוי בגוון העור, בעונת השנה, בשעת היום ובמדדים נוספים ואם בזמן שאת בשמש את מרגישה שהיא חמה מידי או שהעור שלך נעשה אדמדם אז את יכולה לדעת בוודאות שאת יותר מידי זמן בשמש. אם אנחנו נמצאים בחוץ בשעות הצהריים כדאי לקצר את השהות בשמש כי זה הזמן שבו הקרינה הכי חזקה ולעומת זאת חשיפה בשעות הבוקר ואחרי הצהריים מצריכות זמן ארוך יותר בשמש עבור ייצור ויטמין D. כמובן שכדאי לחשוף כמה שיותר מעור ולא להסתפק רק בידיים ופנים.

(עוד על הנושא תוכלי לקרוא באתר הזה- http://vitamind.co.il/ וגם אצלנו בפורום בתגיות של ויטמין D וחשיפה לשמש.)

כשתלכי לבקש הפניה לבדיקות דם בקשי גם בדיקת ויטמין D (זה לא נמצא בבדיקות הכלליות וצריך לבקש במיוחד) כדי לדעת מה מצבך והאם יש לך חסר.

דרך טובה להגן על העור מהשמש היא על ידי תזונה עתירת פירות וירקות. קרני השמש פוגעות בעור שלנו על ידי רדיקלים חופשיים וברגע שהתזונה עשירה במיוחד בנוגדי חמצון העור נהיה הרבה יותר עמיד לנזקי הקרינה וגם לא נשרפים בקלות. כמובן שזה לא אומר שאפשר להשתזף מהבוקר עד הערב בחוף הים אבל זה בהחלט מהווה הגנה לעומת כל תזונה אחרת :)

אני כרגע צורכת את מנת השמש שלי על ידי "אמבטיות שמש" בשכיבה בלבוש קצר כמה פעמים בשבוע. זמן השהות בשמש תלויה בשעה. אם זה בשעות הצהריים אז אצא בדרך כלל לכ-20 דקות כשחצי מהזמן אני על הגב וחצי על הבטן. אם השמש מרגישה מאוד שורפת אני מוותרת. אם אני יוצאת בשעת הבוקר או אחרי הצהריים אז אשב בחוץ כ-40 דקות.

קרם הגנה לא מאפשר ייצור של ויטמין D.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי ירדן » ו' יולי 18, 2014 12:03 pm

רק רציתי להוסיף שאני גם נחשפת לשמש דרך הליכות מפה לשם, עבודה בגינה מידי פעם וגם לפעמים טיולים בטבע.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי anat » ש' יולי 19, 2014 12:14 pm

תודה, ירדן!

עד כה לא נשרפתי, אך העור שלי אכן מאדים בעקבות מפגש בן למעלה מ10 דק' עם שמש הצהריים.
לפעמים אני מגיעה לעבודה בשמלה קצרה ללא שרוולים, אבל ישנם ימים שהשיזוף מתבצע במכנס ארוך.
כך או כך, בשגרה אין לי אפשרות לעשות "בטן-גב" כהמלצתך ובטח שלא לחשוף עוד עור לשמש- מאחר ומדובר במקום ציבורי והפרטיות אינה מוחלטת.
לרוב הזרועות ובעיקר הכתפיים באים במגע ישיר עם שמש.

כרגע אינני משתמשת בקרם הגנה כאמור, והחשש שלי הוא שמאחר והתזונה עדיין איננה 100% RAW (אני עדיין שותה קפה של בוקר עם חלב סויה ובערב משלבת אנטיפסטי בסלט לפעמים ו/או בורגול ובינתיים בסופי השבוע עדיין יש קצת ג'אנק, אלכוהול ואוכל של אמא שהוא טבעוני אבל מבושל ומכיל שמנים מחוממים) -
הרדיקלים המרושעים יחברו לשמש במזימה נגד תאי העור שלי.

האם בשלב המעבר נכון לצמצם את החשיפה לשמש? מאחר ואיני רואה אם התחלתי להאדים עד שחזרתי למשרד, האם המדד לחשיפת יתר לשמש הוא פשוט התחושה ש"חם מדי"?

שוב תודה על עזרתך.
אני מוצאת ששלב המעבר ל811 הוא מאוד מאתגר ועוזר לקבל הכוונה ממי שכבר נמצאים תקופה ממושכת בצד היציב של אורח החיים הנפלא הזה. :)

שבת של שלום ושקט :)
anat
 
הודעות: 80
הצטרף: ד' יולי 16, 2014 2:54 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי ירדן » ש' יולי 19, 2014 1:47 pm

ברור שלהרבה אנשים אין את האפשרות להחשף במקום נוח ופרטי וגם לי רוב השנים לא הייתה את האפשרות הזאת. בשביל זה אני חושבת שכדאי לבדוק את רמת הויטמין כדי לדעת האם יש חסר. בעבר כשהחשיפה שלי לשמש הייתה דרך הליכות לא ארוכות במכנס ארוך וחולצה קצרה היה לי חסר.

חשיפה לשמש לאחר תקופה ללא חשיפה חייבת להעשות בצורה הדרגתית, אפילו רק לכמה דקות בהתחלה כדי לתת לעור להתרגל ולקבל קצת צבע לפני שנחשפים ליותר זמן. אמרת שאת בהירת עור אז חשוב לקחת את זה בחשבון. רמת ויטמין D תקינה הכרחית לכל אדם גם אם הוא אוכל ג'אנק ושותה אלכוהול אז פשוט תבדקי עם עצמך מה כמות החשיפה שטובה לך כדי לא לגרום לעור להיות אדום ובמשך הזמן הגדילי את זמן השהייה בשמש. כפי שכתבתי קודם רמת ויטמין D תקינה חיונית מאוד למניעת סרטן העור וסוגי סרטן אחרים ובעיות בריאות נוספות ולכן הימנעות מוחלטת מהשמש או חשיפה לא מספקת פוגעת בבריאות.

בעיקרון כל בעלי החיים מעדיפים לשבת בצל בזמן שהשמש חמה ובמרכז השמיים וזה רק הגיוני שגם אנחנו נעדיף לצאת לשמש כשהיא נעימה על העור. שעות הצהריים שבהן השמש בקו ישר למעלה הן השעות שבהן ניתן להפיק הכי הרבה ויטמין D בזמן קצר אבל אלו גם השעות שבהן הקרינה המזיקה הכי חזקה. הבעיה היא שלא לכולנו יש את האפשרות לצאת לשמש בשעות הבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות אז צריך להסתדר עם התנאים שיש.

שתהיה שבת רגועה ושקטה :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

תודה :)

הודעהעל ידי anat » א' יולי 20, 2014 2:05 pm

:D
anat
 
הודעות: 80
הצטרף: ד' יולי 16, 2014 2:54 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי anat » ו' יולי 25, 2014 5:26 pm

אגב, איך אתם מחזירים לחות לעור לאחר החשיפה לשמש (ובפרט בימים חמים במיוחד)?
האם אך ורק דרך המזון, או שיש מי שמשתמש גם בקרם גוף\ ג'ל אלוורה?
אם כן, אשמח אם תוכלו לציין שם של מוצר ספציפי והיכן רכשתם אותו.
חיפשתי אלוורה היום בסופר, אבל נראה היה שמוצר המדף שמצאתי מכיל הרבה רכיבים שאינם טבעיים והעדפתי לברר את דעתכם בנושא קודם.

תודה :)
anat
 
הודעות: 80
הצטרף: ד' יולי 16, 2014 2:54 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי ירדן » ש' יולי 26, 2014 3:52 pm

אני לא מרגישה צורך למרוח על עצמי משהו לאחר חשיפה לשמש.

אם באופן כללי קורה שיש לי צורך למרוח משהו על העור או השפתיים אני משתמשת בחמאת שיאה או חמאה קוקוס. אגב, חמאת שיאה מספקת הגנה קטנה מהשמש.

אני קניתי את חמאת השיאה של מיכל סבון טבעי:
http://www.sabonmichal.co.il/catalog/ar ... utter.html
(יש להם מוצרים מעולים.)

ואם כבר אז כדאי להזכיר גם את הנושא של שימוש בסבון טבעי כי סבון רגיל פוגע בייצור ויטמין D בעור.

שמן קוקוס אפשר לקנות בכל חנות טבע.

באתר iHerb אפשר להשיג חמאת שיאה ושמן קוקוס גם במחירים נמוכים מבארץ.

כפי שראית רוב תכשירי האלוורה מכילים הרבה דברים פרט לאלוורה, ואם תראי פעם ג'ל אלוורה טבעי תגלי שבכלל אין לו צבע ירוק...
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי anat » ש' יולי 26, 2014 6:17 pm

תודה. :)
מה נחשב כסבון טבעי?
רשימת הרכיבים של המוצר שלהלן, למשל, עומדת בקריטריון?
http://www.sabonmichal.co.il/grapefruit ... -soap.html

אני שואלת כי מבין הרכיבים שברשימה נראה שהרוב הם כאלו שעברו תהליכי עיבוד (וגם שמן זית שהוא הבסיס למוצר, הוא הרי רכיב שאינו קיים בטבע בתצורה של שמן):
מים מזוקקים, שמן זית כתית מעולה (55% מהשמנים), שמן קוקוס, שמן קיק (castor bean oil), אשלגן הידרוקסיד, בוראקס (מינרל טבעי), גליצרין צמחי, שמנים אתרים טהורים: אשכוליות, תפוז, עשב לימון.

השאלה מה הם הדברים העיקריים שנכון לשים אליהם לב בבחירת תכשירי הגיינה.
anat
 
הודעות: 80
הצטרף: ד' יולי 16, 2014 2:54 pm

Re: איך להיות חכמים בשמש? :)

הודעהעל ידי ירדן » ב' יולי 28, 2014 3:55 pm

כן, זה נחשב סבון טבעי ואני הזמנתי כאלו מהאתר שלהם. הכי משתלם לקנות 18 יחידות ללא אריזה כי המחיר יורד ל-10.7 ליחידה. סבוני ד"ר ברונר גם מאוד טובים ואפשר למצוא אותם בחנויות טבע. בגדול כל סבון מוצק מיוצר על ידי ריאקציה של שמנים (זית, שיאה, קוקוס ועוד) עם בסיס חזק (אשלגן הידרוקסיד או סודיום הידרוקסיד). בסבון עצמו לא נשארות שאריות של הבסיס אלא רק השמנים.

מבחינת למה לשים לב אז הנה כמה מהידועים- SLES, SLS, פרבנים, פתאלטים, פרופילן גליקול, טלק, PVP, שמן מינרלי (Petrolatum), צבעים סינטטים על בסיס זפת אבל יש עוד הרבה אחרים. באינטרנט אפשר למצוא רשימות של חומרים מסוכנים שיש במוצרים שונים. קצת מחקר באינטרנט וקצת נסיון אישי ולומדים מהר מה כדאי ומה לא כדאי לשים על העור.

כדאי גם לבדוק האם כל המוצרים אכן הכרחיים. למשל אני הפסקתי להשתמש במרכך לשיער לפני הרבה שנים וגיליתי שלמרות שיש לי שיער ארוך אין באמת צורך במרכך. בהתחלה השיער הפך מאוד יבש כי הוא היה רגיל למרכך אבל אחרי כמה שבועות זה עבר. יש הרבה מוצרים שבגלל החומרים שבהם הם אלו שבעצם יוצרים אצלנו את הצורך במוצר והפסקת השימוש לאורך זמן מפסיקה את הצורך. גם בדיאודורנט הפסקתי להשתמש לפני כמה שנים כי בדרך כלל אין לי ריח אבל אם אני מרגישה בכל זאת צורך לעיתים רחוקות אז אני אשים קצת סודה לשתיה שהיא אחלה תחליף לדאודורנט. במקום קרם לחות לפנים, קרם ידיים, קרם גוף ושפתון לחות לשפתיים אם מרגישים צורך באחד מהדברים האלו אז אפשר להשתמש בחמאת שיאה או שמן קוקוס. ואם בכל זאת רוצים מוצר ספציפי אז לחפש את אלו שיש בהם באופן כללי פחות מרכיבים ושהמוצר מכיל רק או בעיקר רכיבים טבעיים.

ועוד משהו לגבי לחות לעור. אכילה של תזונה עשירה בנוזלים (פירות וירקות) ושתיה מספקת של מים (מספקת, לא מוגזמת) היא "קרם הלחות" הטבעי ביותר.

כדאי גם לעבור למוצרי היגיינה נשית שאינם רעילים לנשים וגם ידידותיים לסביבה. יש טמפונים ופדים חד פעמיים אורגניים, פדים רב פעמיים מכותנה ומון קאפ (תחליף אקולוגי לטמפונים).
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הבא

תגיות נושא

מוצרי היגיינה וקוסמטיקה טבעיים, חשיפה לשמש

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 9 אורחים