קרדיו מול תרגילי כח

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי בת חן » ג' ספטמבר 09, 2014 3:43 pm

אני מנסה להבין איך לבצע אימונים יעילים במינימום זמן ואתמול קראתי את המאמר הזה של דון בנט http://health101.org/art_exercise.htm
בו הוא מסביר שבעצם תרגילי כח מספקים את כל היתרונות של אימונים אירוביים בגלל שמאמץ השרירים מפתח גם סיבולת לב ריאה ולכן אפשר לקבל באימון אחד את כל היתרונות ואף מציין שאימון אירובי הוא בזבוז זמן.

בנוסף לזה ישנו המאמר הזה http://health101.org/art_exercise_heart_damage.htm שמדבר על נושא הנזק הנגרם ללב (רקמת צלקת) עקב פעילות גופנית מופרזת דווקא מהסוג האירובי. בהגיון האישי שלי, נראה לי שריצות ארוכות ומייגעות באופן יומיומי הן לא משהו שבני האדם מותאמים לו כיוון שאין לנו סיבה לעשות דבר כזה באופן טבעי אלא אם כן אנחנו בורחים מסכנה בספרינט לזמן קצר ולעומת זאת טיפוס יומיומי על עצים שמצריך מספיק כח כך שלפחות נוכל להרים את עצמנו בשביל חיפוש מזון, נשמע לי יותר הגיוני.

מה אתם אומרים?
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי יונתן » ג' ספטמבר 09, 2014 5:12 pm

יש לגראהם מאמר מעניין בנושא סוגי פעילות גופנית:
http://foodnsport.com/blog/The-Body-Bea ... -of-2.html

נראה לי שהשאלה היא כמובן מה האינטנסיביות של תרגילי הכוח. אין ספק שאם את עושה 100 סקוואטים הכי מהר שאפשר הלב והריאות שלך עובדים קשה מאוד. אבל רוב האנשים באמת מחלקים את הפעילות להרמת משקולות שהיא לרוב סטטית ולא מעלה את הדופק לפעילות אירובית. לאור העובדה שרוב הגברים המנופחים שאני רואה שמרימים משקלים עצומים יש קושי רב לרוץ או לבצע פעילות אירובית אחרת קשה לי להאמין שדי בתרגילי הכוח הסטטיים.

מצד שני אני בהחלט מסכים אתך שאין טעם בריצות ארוכות ומייגעות באופן יומיומי ואני לא רץ יותר מפעמיים בשבוע והמסלול הכי ארוך שלי הוא 10 ק"מ.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי ירדן » ג' ספטמבר 09, 2014 7:58 pm

אפשר להעלות את הדופק באימוני ההתנגדות אם לא עושים מנוחה בין סט לסט או נחים רק למשך כמה שניות בודדות. אני אוהבת לעבוד על שני שרירים במקביל ולעשות סט מאחד ואז סט מהשני וכך להמשיך 3 פעמים ברציפות ללא הפסקות כדי שהדופק לא ירד ומיד אחרי זה לעבור לסדרת התרגילים הבאה. ככה אני חוסכת זמן וגם האימון עצמו אינטנסיבי יותר. אני לא יודעת אם זה משתווה לסיבולת לב ריאה שמקבלים מאימוני ריצה אבל זה בהחלט מעלה את הדופק, את האינטנסיביות ואת הקושי של האימון. עוד דבר שאפשר לעשות זה קפיצה במקום/ריצה קצרה/סקווטים/ברפיז בין סט לסט במקום מנוחה וככה לשמור על דופק גבוה.

אני לא חושבת שאימונים אירוביים הם בזבוז של זמן אבל אני גם לא חושבת שכדאי להפריז בהם כמו שמייקל ארנסטין היה עושה, בטח שלא אם עושים את זה באופן יום יומי. בכל זאת אני חייבת לציין שהספר 'נולדנו לרוץ' שהגישה שלו היא שכן נועדנו לריצות ארוכות דווקא ממש עושה חשק לרוץ...

גם אנדרו פרלו עשה סרטון בנושא לפני כמה ימים-
https://www.youtube.com/watch?v=9ADD7TW ... LvJSe-uEUA
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי בת חן » ד' ספטמבר 10, 2014 9:09 pm

תודה על התשובות.

תודה על המאמר. קראתי אותו באמת בעבר. לעשות סקוואטים במהירות או לעשות ברפיז בין סטים הם בעצם סוג של פעילות אירובית שכמובן עוזרת לשמור על דופק גבוה, אבל למיטב הבנתי, דון בנט מתכוון לכך שהפעלת השרירים עצמה היא זו שגורמת ללב - ריאות לעבוד קשה ולכן עוזרת לפתח את הסיבולת שיש בזה הגיון מסויים כיוון שהשרירים הם אלה שדורשים יותר חמצן והלב והריאות הם אלה שצריכים לענות על הדרישה ולא להיפך.

כשבדקתי עם שעון דופק איך הדופק בזמן אימון משקולות, ראיתי להפתעתי שהדופק עולה מאוד בזמן הזה ממש כמו עלייה בזמן אימון אירובי אינטנסיבי, בתלות כמובן, במשקל שהרמתי ובכמה לאט עשיתי את התנועה, למשל בתרגיל יד קדמית בישיבה רגועה ונינוחה, הדופק עולה בזמן הכיפוף.

מצד שני זה באמת לא מסביר איך אנשים שמרימים משקולות באופן קבוע לא בהכרח יכולים להיות בעלי סיבולת מספיק טובה בשביל "להחזיק" ריצה לפרק זמן סביר, אלא אם כן הסיבה היא בגלל שהם מרימים משקלים בצורה מופרזת, לא הדרגתית ולא הגיונית שגורמת לעיבוי דופן הלב בגלל עליית הלחץ הדם בזמן הרמת המשקל וזו גורמת לירידה בסיבולת לב ריאה. שלא לדבר כמובן על התזונה הדפוקה שיש להם שבהחלט משפיעה.

אני באמת לא יודעת אם המאמץ הוא באמת הסיבה שמצאו שבאותם אצנים רקמת צלקת בלב, כי לא בדקו את הלבבות של פרוטריאנים אצנים ואולי גם לא של טבעונים אצנים כי מן הסתם תזונה סותמת עורקים גורמת לבדה להצטלקות בלב.

לא קראתי את הספר נולדנו לרוץ, מה לדעתו הסיבה שאכן נועדנו לרוץ?

תודה על הסרטון, הוא מעולה ואכן מתאר את הדברים שגם אני חושבת. פעילות גופנית מאומצת יומיומית נראית לי לא הגיונית (מה שגורם לי קצת לראות את אימוני ה-hiit באור שונה ואולי מומלץ לעשות אותם לעיתים יותר רחוקות לעומת אירובי מתון) כי אין אף חיה בטבע שעושה ספורט בשביל הספורט, הרי כל פעילות שבעלי חיים עושים היא חלק מפעולה אחרת שנעשית כמו חיפוש מזון, מנוסה, קטטות, לשוטט בטריטוריה ובאופן כללי השאיפה היא לשמר אנרגיה ולא לבזבז אותה סתם.
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי ירדן » ה' ספטמבר 11, 2014 11:25 am

ההנחיה בדרך כלל היא לעשות מנוחה של דקה-דקה וחצי בין סט לסט אבל יש כאלו שמורחים את הזמן לכמה דקות והדופק יורד. אבל גם אם עושים אימון עם מנוחות קצובות וקצרות ולא מורחים את הזמן עדיין לא נראה לי שזה משתווה לאימון אירובי. ברור שהדופק עולה בזמן המאמץ אבל יש הבדל בנשימה וברמת ההזעה אם עושים מנוחה בין סט לסט או עושים תרגילים ללא מנוחה או קופצים במקום בין סט לסט. לא בדקתי את זה עם שעון דופק אבל אני מרגישה על עצמי את ההבדל.

אני כבר לא ממש זוכרת כי קראתי את הספר מזמן אבל הוא מדבר על שבט הטראומארה ממקסיקו שרצים למרחקים ארוכים וטוען שבני האדם נולדו לרוץ למרחקים בגלל שיש להם יכולת לקרר את עצמם. אני לא מסכימה עם הטענה בגלל שבכל זאת צריך לשתות מים ואלא אם יש לך מישהו שיכול לתת לך בקבוק מים כל כמה קילומטרים בזמן מרוץ אולטרה אז אין דרך לסחוב את המים האלו (או משקאות ספורט) וגם אוכל למרחקים של 50 מייל (80 ק"מ) או 100 מייל (160 ק"מ!)... בכל מקרה אני מאוד נהנתי מהספר ומה שמאוד עניין אותי זה המידע לגבי איך חברות הנעליים הורסות לנו את הבריאות ואיך ככל שנעלי הספורט "מתקדמות" יותר כך ספורטאים מועדים יותר לפציעות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי בת חן » א' ספטמבר 14, 2014 10:55 am

כל זה בהחלט מעורר הרבה שאלות. יש פה גם מאמר על ההשפעה שיש לאימוני כח על סיבולת לב ריאה ועל הדופק http://www.itaiziv.co.il/index.php?opti ... Itemid=260 אז כנראה שניתן לשפר ברמה מסויימת את הסיבולת לב ריאה אבל לא ברמה שאימונים אירוביים יכולים.

גם לי קשה להבין את ההגיון בטיעון הזה, כי אני לא מבינה איך העובדה שאנחנו יכולים לרוץ ולקרר את עצמנו (ברמה מוגבלת כמו שציינת) מעידה בהכרח על העובדה שזו פעילות שאמורה להתבצע ברמה יומיומית או אינטנסיביות כזו.
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: קרדיו מול תרגילי כח

הודעהעל ידי ירדן » ב' ספטמבר 15, 2014 5:19 pm

הרעיון שבני האדם נועדו לריצות ארוכות מסתמך על תפיסת העולם של האדם כצייד וזה ההסבר איך הצליח האדם לצוד בעלי חיים גדולים גם לפני שהיה לו נשק. הוא פשוט רץ אחריהם במשך שעות עד שהם התעייפו מלרוץ ואז הרג אותם. הרעיון הזה לא מתייחס לעובדה שאחרי ריצה למרחק של עשרות קילומטרים מהמחנה צריך גם לסחוב את בעל החיים הגדול והכבד בחזרה למחנה וכל זה (הלוך וחזור) ללא מים במשך שעות בחום של אפריקה.

רץ מרתון צריך לשתות כשני ליטר מים בזמן מרוץ. אם אותו רץ היה צריך לסחוב על עצמו את המים האלו זה היה מאט אותו ומסרבל את הריצה. אני פשוט לא יכולה לדמיין לעצמי ציידים קדמונים רצים אחרי בעל חיים כשהם סוחבים על עצמם מים (סוחבים איך בדיוק..?) בכמות שמספיקה לריצה הלוך וחזור + מזון ובדרך חזרה סוחבים בנוסף גם בעל חיים מת.

מעבר לזה בני אדם לא מסוגלים להגיע למהירות של למשל צבי (80 קמ"ש) או אנטילופה (97 קמ"ש). רצי המרתון המהירים ביותר בעולם מסוגלים להגיע למהירות ממוצעת של 20 קמ"ש בלבד. מהירויות גבוהות הן רק לריצות קצרות וגם אז המהירות גבוהה ביותר לאצן המהיר ביותר בריצה למרחק הקצר ביותר תגיע לחצי מהמהירות של הצבי וגם זה רק למשך כמה שניות ספורות בלבד. במהירויות כאלו תוך כמה שניות יהיה אפשר לראות את התחת של האנטילופה הרחק הרחק בקו האופק.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

תזונת האדם הקדמון, פעילות גופנית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 4 אורחים