תפריט מומלץ בתור מתחילה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

תפריט מומלץ בתור מתחילה

הודעהעל ידי דנה » ה' יולי 12, 2012 6:02 am

אני שוקלת 42-41,בת 15 גובהי 1.68,אני קצת בתת משקל,ולכן אני קצת דואגת שאני יכולה לרדת עוד יותר במשקל אם המשיך בדיאטה הזו,ולכן רצתי קצת הדרכה בתור מתחילה,חשוב לציין שאני הייתי כבר למחצה טבעונית כלומר לא השתמשתי במלח,אך בתבלינים אחרים כן במקום,ולא קניתי דברי תעשייה כן אכלתי מדי פעם בשר , חזה הודו פעם בשבועים ואכלתי יוגורטים,אכלתי הרבה ירקות.
רצתי לקבל תפריט לדוגמא שאתם מצעים לי בתור מתחילה,אתמול למשל אכלתי-תפוח גדול עסיסי+שיבולת שועל שתי כפות בבוקר אחרי 3 אפרסקים+2 מנגו בהמשך 2 בננות ויוגורט ואז 3 מלפפונים +3 עגבניות גמבה אדומה וקצת אבוקדו אבוקדו+2 אגוזי לוז וכפית צנוברים ו 6 זיתים,לא אשקר ונתח קטנטן של חזה הודו,שזה אחרי שלא אכלתי כחודש בשר ,.זה בסדר.?בתור מתחילה
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: תפריט מומלץ בתור מתחילה

הודעהעל ידי דנה » ה' יולי 12, 2012 6:05 am

ובלילה כי הרגשתי רעב כפית דבש ועלה חסה.
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: תפריט מומלץ בתור מתחילה

הודעהעל ידי יונתן » ה' יולי 12, 2012 9:00 am

בסך הכול את אוכלת כמות די קטנה של מזון, ובפרט כמות מאוד קטנה של פירות, וייתכן שזו אחת הסיבות למשקלך הנמוך. למתחילים ב-811 אנו ממליצים להתמקד במזון מבושל פשוט, ללא מלח ותבלינים: אורז מלא, קינואה, תפוחי אדמה וכו'. הימנעות ממזונות ממכרים ומתובלים וממזון מן החי תאפשר לבלוטות הטעם שלך להתחדש ולגלות את הטעם הנפלא של הפירות והירקות.
בגלל שאת רזה, ומן הסתם נפח הקיבה שלך מאוד קטן, אז אני מניח שאת לא יכולה בשלב זה לאכול כמויות גדולות של מזון בארוחה אחת. לכן אם את רעבה לפני שעת הארוחה, תאכלי. תאכלי אפילו כל שעה ונסי לאכול כל פעם קצת יותר. אם את שוב רעבה לפני השינה, תאכלי עוד ארוחה גדולה, אל תסתפקי בעלה חסה, ודאי שזה לא ישביע אותך. תמיד תקחי אתך פירות בתיק כשאת יוצאת מהבית לכמה שעות, אל תניחי לעצמך לחזור הביתה מורעבת. אני אוהב לקחת אתי קופסת ענבים גדולה או לחלופין מלון גדול עם סכין וכף, ואני פשוט חוצה אותו לשניים ואוכל עם הכף.
המעבר לתזונת פירות דורש זמן, היות שאנחנו רגילים לאכול מזונות הרבה יותר מרוכזים, שתכולת המים שלהם נמוכה. פירות מורכבים בעיקר ממים, לכן אנו זקוקים לנפח גדול יותר של מזון. אם את מתקשה לאכול כמויות כה גדולות בהתחלה, את יכולה לשלב יותר תמרים בתפריט, שהם פרי יותר מרוכז.
קשה לי לקבוע לך תפריט מסודר שמחולק לארוחות, לכן רק אמליץ לך למלא את הבית בפירות ולאכול בכל פעם שאת רעבה. אם היית רגילה לאכול 2 בננות,תאכלי 3, ומפעם לפעם תגדילי את הכמות. כפי שאמרתי, בשלב המעבר את יכולה להכין לך סיר של מזון מבושל פשוט, ולאכול ממנו במהלך היום. שוב, אל תגבילי את עצמך. תאכלי. בערב תכיני לך סלט, שהבסיס שלו צריך להיות עלים ירוקים טריים, ירקות העונה ומעט תוספת שומנית.
סיבה נוספת למשקלך הנמוך עשויה להיות מחסור בפעילות גופנית. אנו ממליצים מאוד להתמקד בפעילויות שמגדילות ומחזקות את השרירים.
בהצלחה!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: תפריט מומלץ בתור מתחילה

הודעהעל ידי ירדן » ה' יולי 12, 2012 10:19 am

לא הייתי קוראת לזה קצת בתת משקל. יש לך תת משקל רציני וזה די ברור למה, את לא אוכלת מספיק. דיאטת הרעבה מביאה אותך לא רק לרזון קיצוני אלא לחסרים תזונתיים חמורים. תשכחי את כל מה שחשבת על משקל ועל דיאטות ותתחילי לאכול.

כמו שיוני אמר בתור מתחילה מה שחשוב זה שתורידי את המזון מהחי ותגדילי בהדרגה את כמות המזון שאת אוכלת. עדיף שלא תתמקדי כרגע בלעבור למזון נא בלבד אלא באכילה של כמות מספקת של מזון. איכלי הרבה ארוחות קטנות לאורך היום ולעולם אל תגבילי את עצמך מבחינה קלורית. תזונה של פירות וירקות בלבד לרוב מצריכה יותר קלוריות מאשר תזונה מבושלת/מעובדת ולכן תצטרכי ללמוד לאכול יותר כדי לא לרדת במשקל. איכלי פירות בלבד במהלך הבוקר ללא הגבלה, ארוחת צהריים מבושלת על בסיס אורז/קינואה/בטטות/תפ"א/עדשים עם ירקות מאודים, אחרי הצהריים איכלי עוד פירות ובערב איכלי סלט ירקות גדול עם מעט מזון שומני. אם בלילה את רעבה איכלי פירות. נסי להקפיד לאכול פירות רק על קיבה ריקה (כשלוש שעות אחרי ארוחה מבושלת וכשעתיים אחרי הסלט).

הירשמי לאתר הכרונומטר כדי לוודא שאת אוכלת מספיק. נסי להגיע בהדרגה לסביבות ה-2500 קלוריות ליום.

הנה בכל זאת 3 דוגמאות לתפריט יומי של תזונת 80/10/10 כדי שתקבלי מושג לגבי הכמויות והמגוון-

סרטון של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZriE&list=UU8NkVjNgrG3Kg9064jdCNTQ&index=6&feature=plcp
סרטון ישן של פרילי-
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LHnKo&list=UULwUd5KtYONsRJ3UAOojZ0w&index=9&feature=plcp
מה יונתן אכל בחורף-
http://30bananotleyom.com/811-blog/101-how-much-do-i-eat

קראי מידע בנושא תזונה נאה דלת שומן ותזונה מהצומח באופן כללי וצפי בסרטונים של אנשים שעושים 80/10/10 כדי להקבל השראה ומוטיבציה :)

בנוסף אני ממליצה שתבדקי את רמות הויטמין D ו-B12 שלך כדי לוודא שהם ברמה טובה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2967
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: תפריט מומלץ בתור מתחילה

הודעהעל ידי דנה » ה' יולי 12, 2012 12:55 pm

תודה רבה ! על ההסבר אני הקפיד לאכול ארוחות קטנות כל שעה ,:)
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת


תגיות נושא

איך מתחילים?, תפריט יומי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 2 אורחים

cron