עמוד 1 מתוך 1

אומגה 3

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 15, 2014 1:22 pm
על ידי alphonso88
לא יצא לי לקרוא עדיין את הספר, מה הוא אומר לגבי אומגה 3 ? האם צריך פשוט לאכול 80\10\10 וכמות האומגה 3 תסתדר לבד ? או שכדאי לתסף בזרעי פשתן\צ'יה ?
אני לא אוכל כל יום אגוזים כי אני מעדיף תמיד שהשומן שלי יגיע מאבוקדו (יותר טעים) ולאחרונה אני מתחיל להבין שהיחס אומגה 3 - אומגה 6 שלי לא מסתדר לפי הכרונומטר (לא עשיתי בדיקות דם)
תודה רבה.

Re: אומגה 3

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 15, 2014 5:36 pm
על ידי ירדן
מה היחס שיוצא לך על פי הכרונומטר? מה כמויות האומגה 3 ו-6?

מה כמות העלים הירוקים שאתה אוכל?

(לא עושים בדיקה לרמת חומצות השומן החיוניות בקופות החולים).

Re: אומגה 3

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 15, 2014 8:32 pm
על ידי alphonso88
אני לא fully raw, בצהריים אני אוכל מנה של אורז או איטריות אורז, לפעמים לחם כוסמין, בד"כ עם טחינה \ אבוקדו.
אני מקפיד לאכול בין חצי ראש לראש שלם של חסה ביום.
היחסים בסופו של דבר יוצאים 1 ל 8 ככה.
הכרונומטר אגב מראה שבראש חסה אחד (360 ג) יש בסך הכל 0.2 גרם אומגה 3 אז אני לא בטוח שזה כל כך עוזר במובן הזה של צריכת אומגה 3...בגלל זה אני נשבר ומתסף את עצמי בזרעי פשתן. כף ככה בסלט. ואז זה מאזן.... לפעמים אני אשים רוגלת גינה..

השאלה היא בגדול אם אני צריך באמת להקפיד לתסף את עצמי כל הזמן במזון שהוא עשיר באומגה 3 או שכמו ד"ר דאג אומר פשוט לאכול פירות וירקות וזה יהיה מאוזן מעצמו ?

Re: אומגה 3

הודעהפורסם: ב' ספטמבר 15, 2014 9:56 pm
על ידי יונתן
אין כל צורך לתסף או לדאוג מאומגה 3 אם התזונה שלך מתבססת על פירות וירקות. ראה את התפריט לדוגמה שלי:

http://30bananotleyom.co.il/811-blog/14 ... ummer-time

על פי הכרונומטר קיבלתי פה 1.9 גרם אומגה 3, שהם מעל ומעבר לדרוש, מול 3.1 גרם אומגה 6.

Re: אומגה 3

הודעהפורסם: ג' ספטמבר 16, 2014 4:00 pm
על ידי ירדן
קודם כל חשוב לזכור שהנתונים של ה-USDA אינם מדוייקים. כל פרי או ירק יהיו מעט (או הרבה) שונים בהרכב התזונתי שלהם מפרי או ירק אחרים בהתאם לאדמה שבה הם גודלו, בהתאם לזמן שעבר מהקטיף ועד לאכילה וגורמים נוספים כך שהנתונים האלו נותנים לנו מסגרת מסויימת אבל לא צריך לקחת אותם בצורה מוחלטת.

דגנים, אגוזים וזרעים משנים את היחס לטובת האומגה 6. תוכל לראות בדוגמאות שצירפתי את ההבדל בין תפריט של כ-2400 קלוריות שמורכב מפירות, ירקות ו-100 גרם אבוקדו לתפריט של כ-2400 קלוריות שבו החלפתי את אחד הפירות באורז. בתפריט עם האורז כמות האומגה 3 ירדה וכמות האומגה 6 עלתה. ובכל זאת בדוגמה עם האורז היחס אינו כזה נוראי. ניסיתי גם את התפריטים האלו עם 20 גרם טחינה גולמית ובאמת היחס עולה לטובת האומגה 6 אבל זה הרבה יותר משמעותי בתפריט עם האורז שכמות האומגה 3 שבו יותר קטנה וכמות האומגה 6 יותר גדולה לעומת התפריט של הפירות והירקות עם הטחינה ללא אורז. אתה יכול לראות שהפירות עצמם עושים הבדל בכמות האומגה 3.

ובכל זאת אלו רק דוגמאות ואני לא יודעת כמה פירות, כמה ירקות, כמה שומנים וכמה דגנים אתה אוכל. אתה מוזמן לצרף צילום מסך מהכרונומטר כדי שנוכל לתת לך פידבק.