חדשה דנדשה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

חדשה דנדשה

הודעהעל ידי טליXP » ד' ספטמבר 17, 2014 11:00 pm

שלום לכולם,
קוראים לי טלי אני בת 22 ואני רוצה להתחיל לאכול בצורת ה80/10/10 או RAWTILL4
לא מצאתי קהילות טבעונאות חוץ מהקהילה הזו ולכן אני אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא.
אני שוקלת 105, הרבה. גובה 1.75. טבעונית חודשיים ומתחילה לעסוק בספורט רק לאחרונה.
המטרה העיקרית שלי זה לאכול בריא יותר, ולזכות בבריאות טובה.
אבל בהחלט הורדה במשקל זה חלק גדול מהעניין.
אני אשמח אם תייעצו לי איך הכי מומלץ להתחיל בשביל מקסימום תוצאות ושאוכל להישאר בתזונה בריאה ונכונה לאורך זמן. (לא דיאטת כאסח)
האם עדיין שאתחיל בRAWTILL4 ואז התקדם ל80/10/10. או שיש לכם המלצות נוספות?
והבנתי שצריך לאכול המון פירות וירקות, אשמח לדעת כמה ואיך לעקוב אחרי זה שלא אוכל יותר מידי או פחות מידי (כי הבנתי שפחות מידי זה גם לא טוב)
בקיצור אשמח להמון המון עצות!

תודה מראש טלי.
טליXP
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' ספטמבר 17, 2014 10:27 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי יונתן » ה' ספטמבר 18, 2014 5:00 pm

היי, טלי, ברוכה הבאה :D

כמה דברים בתור התחלה, יש לנו באתר מבחר מאמרים למתחילים (בצד ימין בדף הראשי), מתכונים ומידע מעניין נוסף על אורח החיים הזה:
http://30bananotleyom.co.il/
את יכולה לראות כאן דוגמאות רבות לתפריטים:
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370
ואם את יכולה, אנחנו ממליצים לקרוא את הספר "תזונת 80/10/10" שעושה סדר בכל העניינים.

העיקרון התזונתי הוא לאכול פירות ויורקות חיים, טריים ובשלים, אורגנים במידת האפשר. הדגש הוא יותר על פירות מתוקים, כי הם מספקים לנו יותר קלוריות ונותנים לנו את האנרגיה והחיוניות, אך חשוב לאכול גם ירקות, בעיקר עלים ירוקים כמו חסה, תרד וסלרי. אם תסתכלי בתפריטים שקישרתי תראי שרוב האנשים מחלקים את היום ל-2-4 ארוחות של פירות, כשהמנה האחרונה של היום, בשעות הערב, היא בדרך כלל סלט גדול, עשיר בעלים ירוקים, עם או בלי תוספת שומנית כמו אבוקדו או אגוזים.

מאחר שבתזונה הזו דרוש נפח רב יותר של מזון כדי לקבל את אותה כמות קלוריות כמו בתזונה מבושלת או עתירת שומן, רבים מתקשים בהתחלה לאכול כמות מספקת של פירות וירקות, וחשוב להקפיד לאכול מספיק, כי אם תאכלי מעט מדי זה עלול להוביל לחשק למזון מבושל ושומני. לאישה בגובה שלך רצוי לאכול לפחות 2,000 קלוריות ביום, וסביר להניח שתצטרכי יותר. באתר הכרונומטר תוכלי לעקוב אחר כמות הקלוריות שלך וכן אחר ההתפלגות בין פחמימות, חלבונים ושומנים. נכון שבדיאטות כסאח ממליצים על הגבלת קלוריות, וייתכן שבטווח הקצר תראי ירידה איטית יותר במשקל, אבל לטווח הארוך התזונה הזו תאפשר לך לשמור על משקל תקין לאורך זמן, בגוף בריא וחטוב.

אם את מתקשה בהתחלה לאכול רק פירות או לחלופין לא רוצה לאכול רק פירות ומעדיפה את ה RT4, את יכולה לאכול פירות עד הצהריים, אחר הצהריים מנה מבושלת ובערב סלט. במקרה זה, אנו ממליצים על מנה מבושלת בבישול ביתי של מזון פחמימתי פשוט, כמו תפוחי אדמה, אורז מלא, קינואה, עדשים וכו'. כדאי להימנע ממזונות מעובדים, גם אם הם טבעונים ונחשבים "בריאים", כמו לחם וטופו, ולבשל בלי שמנים מזוקקים ובלי מלח.

כחלק מהתזונה רצוי מאוד לשלב גם היבטים אחרים של אורח חיים בריא, כמו שינה מספקת, חשיפה מבוקרת לשמש וכמובן פעילות גופנית. מבחינת הפעילות הגופנית, מומלץ לשלב גם פעילות אירובית כמו ריצה ורכיבה על אופניים וגם פעילות להעלאת מסת השריר, כמו הרמת משקולות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי טליXP » ה' ספטמבר 18, 2014 10:15 pm

יונתן תודה רבה רבה על התגובה המושקעת, מאוד חשוב לי לדעת שיש קהילה ומקום שאפשר להתייעץ ולדבר ולשתף.
התגובה שלך באמת עזרה לי להתאפס על עניין.
לדעתי בהתחלה התחיל מRT4 גם כדי להיכנס לעולם הזה בצורה חלקה יותר וגם כדי להרגיל את בן הזוג שלי לתזונה החדשה שלי. (קצת קשה לו עם העובדה שלא נוכל ביחד, הוא פשוט לא מוכן לאכול סלטים ודברים כאלה).
כן רכשתי את הספר של 80/10/10 ומקווה שיגיע בקרוב.

מאוד מתרגשת ואני כן אנסה לסיים את הדגשים שאמרת.
רציתי גם לשאול האם טחינה זה מעובד או שאפשר לאכול את זה?
ועוד מעט ראש השנה, מה אתם ממליצים לעשות בארוחה המשפחתית (קיבוצית אצלי) שיש הרבה פחות אופציות טבעונאיות?

שוב תודה רבה על התשובות וההכוונה.
טלי :)
טליXP
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' ספטמבר 17, 2014 10:27 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי אושרי » ה' ספטמבר 18, 2014 10:55 pm

שלום.
כל הכבוד לכם יונתן וירדן על תשומת הלב והמקצועיות שאתם מגדישים לכל הנושא הזה. לא מובן מאליו. תודה.
אני כ4 חודשים בדרך זו ויכול לספר רק טוב. התחלתי עם bmi 26 שנחשב כביכול סביר ונורמתיבי לגמרי ולאחר כששבועיים שלושה הגעתי לbmi 23 וקצת שנשמר בעקביות עד עכשיו
(לצורך העיניין מעל 25 bmi נחשב להשמנה).
אני עוסק בספורט כעבודה ודרך חיים ויכול להעיד שהיכולת הפיסיות והמנטליות השתפרו פלאים בכל תחום.. את המעבר וההסתגלות (קניות הרגלים וכו) עשיתי די מהר תוך שבוע ובמקביל עד עכשיו מעשיר את עצמי בידע מהאתר מהפורום ואפילו מהסביבה.
אחד הטיפים הכי גדולים זה לפעול מתוך ידע.. לסביבה קשה לקבל את השינוי ורבים אוהבים לחתוך או לחזק את עמדתם כנראה בגלל הרגלים אוטמטיים שכולנו רכשנו וסביר להניח פחות חיוניים לנו. נוצר מצב שדווקא הסביבה מחזקת אותי ..
בהצלחה לך בדרך החדשה.
אושרי
 
הודעות: 2
הצטרף: ג' מאי 27, 2014 5:42 am

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי ירדן » ו' ספטמבר 19, 2014 3:49 pm

הי טלי, ברוכה הבאה :)

כמובן שאין טחינה בטבע ועקרונית מדובר במזון שעבר עיבוד אבל אנחנו לא חושבים שזה כל כך נורא לאכול מעט טחינה גולמית משומשום מלא ומונבט כדוגמת טחינה אמארה שעברה טחינה באבני ריחיים. אבוקדו עדיף אבל אם בכל זאת רוצים משהו שונה מאבוקדו אז מעט טחינה איכותית יכולה להיות אופציה טובה. לתפריט של כ-2000 קלוריות מדובר בכמות של כף טחינה גולמית ליום.

ולגבי ארוחת החג, סלטים בוודאי יהיו ואם את בוחרת ללכת על RT4 אז תהיי פחות מוגבלת כי בוודאי יהיו כמה אופציות טבעוניות כמו אורז, קינואה ותפוחי אדמה. סביר להניח שכל מה שתאכלי יכיל שמן ומלח וכאן זו כבר הבחירה שלך אם את רוצה לבקש מראש שיתחשבו בך ויכינו גם דברים שיותר תואמים לצרכים שלך או לאכול את האופציות הטבעוניות שיש כפי שהן. אופציה נוספת היא להביא איתך מהבית סלט גדול, צבעוני ומושקע ו/או תבשיל של דגנים/קטניות/ירקות עבור כולם. כך לא תצטרכי לדאוג שלא יהיה לך מה לאכול וכולם יוכלו ליהנות ממה שתכיני ביחד איתך.

אם יש לך עוד שאלות אנחנו כאן :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי יונתן » ו' ספטמבר 19, 2014 4:03 pm

אושרי, תודה על הפרגון :D כיף לשמוע סיפורי הצלחה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי ירדן » ו' ספטמבר 19, 2014 4:06 pm

הי אושרי :D

תודה רבה על המילים היפות ועל השיתוף!

בהחלט טיפ חשוב מאוד. ברגע שבוחרים ועושים מתוך מקום של ידע הרבה קשיים נעלמים ויותר קל לעמוד מאחורי ההחלטות עד שזה באמת הופך להרגל ודרך חיים וכבר לא נמשכים בכלל לחזור להרגלים הישנים.

שנה טובה ומתוקה לכולן/ם!!! :D
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי טליXP » ש' ספטמבר 27, 2014 7:02 pm

שנה טובה ומתוקה ובריאה ותודה רבה אושרי ירדן ויונתן אתם באמת נפלאים. עזרתם המון, לצערי עוד לא יצא לי להתחיל עם הRT4 כי בן זוגי קצת מקשה. אבל כן הכנסתי יותר פירות וירקות הביתה והיום הולכים לעשות קניות פעם ראשונה בשביל הדרך החדשה. תודה רבה :)
טליXP
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' ספטמבר 17, 2014 10:27 pm

Re: חדשה דנדשה

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 27, 2014 7:29 pm

שנה טובה ובהצלחה :D
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 6 אורחים

cron