רוצה מאד להתחיל

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי tal12345 » ה' ספטמבר 25, 2014 10:17 pm

היי אני טל בן 23 182 70 קילו. אני מזה כמה שנים אוכל מאד בריא ומקפיד ביותר על כל דבר שאני מכניס לפה. לפני כמה חמישה חודשים בטיול בדרום אמריקה הפסקתי עם הכל מהחי חוץ מביצים רק בגלל החלבון הנוח בטיול. אני אוכל המון המון פירות וקטניות וירקות וזרעים ואגוזים.נחשפתי אליכם פה באתר וזה נשמע לי ככ נכון ובריא וטוב וטעים. אני מתאמן כמעט יום יום במשקולות וריצה. אני מאד רוצה לגדול עוד ולפתח יותר מסה קצת אחרי שהרזתי המון בטיול. השאלה שלי היא האם זה אפשרי בכלל? ואיך אני יודע כמה אני צריך להכניס ביום? ומה בכללי צריך לאכול? והאם אפשר להשתמש בתוסף כמו קראטין מונו? תודה רבה ושוב אתר נפלא!
tal12345
 
הודעות: 5
הצטרף: ד' ספטמבר 24, 2014 9:33 pm

Re: רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי יונתן » ו' ספטמבר 26, 2014 11:49 am

היי, טל, ברוך הבא :D

אין שום בעיה להיות ספורטאי ולהגדיל מסת שריר על תזונת 80/10/10, ולמעשה זה אפילו קל יותר. ד"ר גרהם, שכתב את הספר תזונה 80/10/10, מאמן ספורטאים במקצועו, ואימן גם ספורטאים אולימפיים וגם באדי בילדרים. באופן אישי אני יכול להעיד שברגע שהגדלתי את צריכת הפירות על חשבון מזונות "חלבוניים" ושומניים, התחזקי מאוד, שרירי נעשו חטובים יותר, אני רץ יותר מהר, והכי חשוב, אני מתאושש במהירות מפעילות בלי לסבול מהתכווצויות שרירים, שלפני כן הייתי סובל מהן תדיר.

ראה בסרטון הבא, איך נראים האנשים שעושים 80/10/10:
http://30bananotleyom.co.il/movies/74-the-proof

אם אתה רוצה להגדיל את המסה שלך, הדבר האחרון שצריך לעניין אותך זה צריכת החלבון שלך. אם אתה אוכל מספיק קלוריות, אתה גם תקבל די והותר חלבון. שים לב שספורטאים אולימפיים בתחרויות יכולים לאכול אפילו 10,000 קלוריות ביום ויותר. המינימום שאתה צריך לאכול לגובה ולמשקל שלך הוא 3,000 קלוריות ביום, וככל שתתאמן יותר כך עליך להגדיל את הכמות. אם אתה רוצה להחזיק מעמד באימון ארוך, תאכל כמות נאה של פירות לפניו. אם אתה רוצה להתאושש בקלות מהאימון, תאכל כמות נאה של פירות לאחריו. הנה שני סרטונים שמסבירים את הנושא-
http://30bananotleyom.co.il/movies/92-p ... r-recovery

אתה יכול לראות להלן דוגמאות לתפריטים יומיים שלי:
http://30bananotleyom.co.il/811-blog/14 ... ummer-time
http://30bananotleyom.co.il/811-blog/10 ... h-do-i-eat

עוד דבר שאתה חייב לעשות הוא להתאמן כמו שצריך. לאתגר את עצמך. הרבה אנשים מגיעים להתאמן שנים על גבי שנים ורק חוזרים על אותן פעולות באותן משקלים, ואחר כך לא מבינים מדוע אינם מתקדמים. גם כאן החלבון פשוט לא משחק תפקיד, בן אדם שלא מתאמן כראוי לא יפתח מסת שריר גם אם יאכל 500 גרם חלבון ביום. אל תשווה את עצמך לכל מיני באדי בילדרים ענקיים. דבר ראשון, אף אחד מהם לא התחיל במשקל 60 ק"ג, כולם היו גברים במשקל 100 ק"ג לפחות עוד לפני שהתחילו להתאמן. שנית, זה מדהים עד כמה שימוש בסטרואידים הוא נפוץ, גם בקרב נשים. בשורה התחתונה, ספורטאים מקצועיים מתאמנים שעות רבות כל יום כדי להגיע להישגים שלהם.

ודבר חשוב נוסף הוא אורח חיים ספורטיבי. מי שפעמיים בשבוע יוצא להשתכר ולעשן ובקושי ישן, יתקשה מאוד לפתח כושר גופני גבוה. חשוב מאוד לישון מספיק ולנוח, ולהימנע מרעלים כמו אלכוהול וסיגריות.

עוד מאמר שעשוי לעניין אותך:
http://30bananotleyom.co.il/811-article ... ndrecovery
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי tal12345 » ו' ספטמבר 26, 2014 7:23 pm

קודם כל תודה רבה על התגובה. אני מסכים בהיכל ולכן אני נורא רוצה להתחיל ליישם את שיטת התזונה הזו. רציתי לשאול מה ההבדל בין 811 ו801010? והאם אפשר להשתמש בקראטין עם התזונה הזו? וכמה פעמיים ביום מומלץ להתאמן עם התזונה הזו שאתה אומר שמתאוששים מהר איתה. ועוד דבר אחרון, אני נמצא כרגע בקנדה. אני גר בבית שבעייה לי לקנות מלא ירוקים ופירות למקרר כי אין מקום. מה אפשר לעשות? תודה רבה רבה יונתן ולכל העונים
tal12345
 
הודעות: 5
הצטרף: ד' ספטמבר 24, 2014 9:33 pm

Re: רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 27, 2014 12:06 pm

הי טל, ברוך הבא :)

811 זה קיצור של 80/10/10. פשוט יותר קל ומהיר לכתוב את זה.

אנחנו לא ממליצים להשתמש בתוספי ספורט למינהם. לא קריאטין, לא אבקת חלבון ולא שום תוסף יקר ומיותר אחר. אין בעיה להתאמן כל יום כי מתאוששים מהר אבל כל אחד מתאמן בצורה, בכמות ובאינטנסיביות שהוא צריך על מנת על להשיג את המטרות שהוא רוצה מבחינת כושר ומראה חיצוני.

עלים ירוקים צריכים קירור אז אתה צריך למצוא להם מקום במקרר אלא אם יש לך אפשרות לקנות טרי כל יום. יש ירקות ופירות שלא מצריכים קירור אבל השאלה היא מה המבחר שיש לך כרגע וזה גם תלוי כמובן במזג האויר.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2967
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי tal12345 » ש' ספטמבר 27, 2014 2:54 pm

פירות יש לי את הכל פה. יער בננות מלון תפוחים תפוזים אפרסקים ענבים
tal12345
 
הודעות: 5
הצטרף: ד' ספטמבר 24, 2014 9:33 pm

Re: רוצה מאד לה

הודעהעל ידי tal12345 » ש' ספטמבר 27, 2014 5:31 pm

עכשיו אכלתי מלון שלא היה הכי בשל לכן זה לא היה המון ועוד שני אפרסקים גדולים וקני תפוחים. מה בקשר לקפה אחד ביום? אני יודע שלא מומלץ ואני הוריד אם הזמן לגמרי וקרואטים אתה אומר שלא? בלי אבקת חלבון כמובן רק הקראטין עם הבננות לאחר אימון
tal12345
 
הודעות: 5
הצטרף: ד' ספטמבר 24, 2014 9:33 pm

Re: רוצה מאד להתחיל

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 27, 2014 6:49 pm

בננות לא שמים במקרר, תפוחים מחזיקים הרבה זמן ללא קירור ותפוזים גם אין בעיה להשאיר מחוץ למקרר. ענבים ופירות יער צריכים קירור ואפרסקים לאחר ההבשלה גם צריכים קירור. מלונים יכולים להחזיק גם מחוץ למקרר אבל זה תלוי בטמפרטורה. בקנדה אתם לא מגיעים לטמפרטורה גבוהה כמו בקיץ של ישראל אז אני מניחה שתוכל להשאיר הרבה פירות מחוץ למקרר. במשך הזמן תלמד כמה זמן לוקח לפירות השונים להבשיל וכך תדע כמה פירות לקנות וכמה פעמים בשבוע ללכת לעשות קניות כדי שמצד אחד לא תיתקע עם יותר מידי פירות בשלים בבת אחת (שאין לך אפשרות לאחסן אותם בינתיים במקרר) ומצד שני לא תישאר בלי מספיק פירות בשלים שמוכנים לאכילה.

קח בחשבון שלוקח קצת זמן להתרגל לכמויות הגדולות של הפירות והירקות ורוב האנשים בהתחלה לא מצליחים לאכול מספיק. פירות וירקות עשירים מאוד בסיבים ובנוזלים ולכן הנפח שלהם גדול אבל הם מספקים כמות קטנה יחסית של קלוריות. זה לא כל כך בעיה כי לרוב האנשים יש כמה קילו שומן עודפים אבל אם מאוד חשוב לך לא לרדת במשקל אין סיבה שלא תעשה את המעבר בהדרגה ותשלב גם מזון פחמימתי בבישול ביתי ללא שמן ומלח. אתה יכול למשל לאכול פירות לארוחת הבוקר והצהריים ובערב לאכול סלט ירקות עם פחמימה מבושלת (בטטות, תפו"א, אורז, קינואה, כוסמת, עדשים וכו'). זכור שכדי לגדול אתה צריך להתאמן נכון ולאכול מספיק קלוריות.

הנה עוד כמה תפריטים לדוגמה כדי לתת לך השראה והבנה לגבי כמויות המזון שצריך לאכול-
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370

לאדם עם נתונים כמו שלך שעוסק בפעילות גופנית כמעט יומיומית ואוכל תזונה לא מעובדת ודלת שומן דרוש לפחות 3000 קלוריות ליום. כדאי שתרשם לאתר הכרונומטר ותעקוב במשך תקופה מסויימת אחר כמות הקלוריות שאתה אוכל וההתפלגות של המקרונוטריאנטים (בפרופיל שלך תשנה את היחסים ל-1:8:1 LFRV).

אם אתה כן לוקח כרגע קריאטין אז ההפסקה של התוסף יכולה להביא לירידה מסויימת במשקל, לא בגלל שמסת השריר פתאום תקטן אלא כי הקריאטין גורם לספיחת מים לשרירים ולכן למראה מנופח יותר. דבר נוסף שגורם למראה מנופח יותר הוא מלח אז אם אתה צורך מלח או מוצרים שמכילים כמות גבוהה של נתרן הפסקת השימוש בהם תביא להוצאת נוזלים שנאגרו בגוף עקב עודף הנתרן וזה גם יכול להביא לירידה מסויימת במשקל. הרבה אנשים נראים שמנים/מנופחים יותר בגלל עודפי הנוזלים שהם אוגרים בגופם. מעבר לזה, אל תבלבל בין מסת שריר לעודפי שומן גוף. להרבה מהגברים המנופחים שאפשר לראות בחדרי הכושר יש באופן טבעי מבנה רחב אבל לרובם יש גם שיכבת שומן עבה מידי סביב השרירים שמעניקה להם מראה גדול יותר כשבפועל הם לא באמת חזקים כפי שהם אמורים להיות בהתאם לגודל שלהם.

קפה, קקאו ותה מאוד לא מומלצים. קפאין לא נותן לך אנרגיה אלא בסופו של דבר מתיש את הגוף. גלוקוז נותן לך אנרגיה אז תאכל פירות ולא תצטרך קפאין :)
הנה סרטון קצר על נזקי הקפאין- https://www.youtube.com/watch?v=N48zWh9 ... e=youtu.be

כדי להצליח לעשות את התזונה הזאת בצורה הנכונה אני מאוד ממליצה לך לקרוא את המאמרים שיש לנו באתר וכדאי גם את הספר "תזונת 80/10/10".
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2967
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

כמה לאכול?, איך מתחילים?, חלבון

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 5 אורחים

cron