עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי alice » ד' אוקטובר 15, 2014 10:47 pm

היי בננות
קודם כל האתר מקסים ונוח ומזמין!! תודה רבה!
אז ככה:
בת 28, טבעונית 9 שנים, משקל 53 גובה 163
נלחמת עם קנדידה רב מערכתית קשוחה כבר די הרבה זמן,
בנוסף כנראה יש לי בעיה בספיגת \ עיכול שומן (יש לי קקי צף \:)
נמצאת כרגע על תזונת קנדידה (עתירת שומן וירקות ונטולת פחמימות סוכר ועמילן) שעוזרת חלקית וזמנית בלבד (ברגע שאני אוכלת פרי או משהו פחממתי מיד תגובה של בחילות ושלשולים.. ): בנוסף לוקחת תמצית שום + תמצית זרעי אשכוליות + אורגנו (כאנטיפטרייתי) ופרוביוטיקה
פעילות גופנית מזדמנת מועטה-בינונית
מה אני אוכלת בדר"כ:
בוקר: עשב חיטה
קפה עם חלב אורז\סויה\שקדים..
דייסת קוואקר + כמה אגוזי מלך + זרעי פשטן טחונים+ חמוציות
צהריים: מרק ירקות או קטניות \ תבשיל \ חומוס \ אורז מלא\סלט גדול..
ערב: סנדוויץ או 2 עם ממרח שומני כלשהו (טחינה \ אבוקדו \ זיתים...) וירקות

מעוניינת לעבור לתזונת 801010 אבל לא בטוחה איך לעשות את המעבר נכון בלי שהקנדידה תקפוץ עלי?
בהדרגה? בבת אחת? אולי כדאי לעשות איזה פרק זמן ללא שומן אבל עדין לא להוסיף פירות כדי לתת לדם להתנקות מהשומן שהצתבר שם לפני שמזרימים לה אוכל זמין..? אם כן כמה זמן זה אמור לקחת?

בנוסף האם להמשיך לקחת את התוספים בינתיים?

והאם מיץ עשב חיטה בבוקר מפריע מבחינת התזונה הזו?

ומה לגבי הקפה וחלב צמחי האם אפשרי לא לוותר על זה בינתיים או שזה ממש קריטי ופוגע בהצלחת התהליך?

ועוד שאלה, כמה זה נוראי לאכול כ"כ הרבה פירות לא אורגני (זה מדאיג כי יקח לי זמן להתארגן על זה בכמות מספקת..)

תודה רבה מראש!
אליס
alice
 
הודעות: 28
הצטרף: ד' אוקטובר 15, 2014 10:09 pm

Re: עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי ירדן » ה' אוקטובר 16, 2014 6:39 pm

הי אליס, ברוכה הבאה :)

דיאטות קנדידה רגילות לוקחות שבועות ואף חודשים ולרוב הקנדידה תחזור שנית. לעומת זאת תזונה עתירת פחמימות וסיבים תזונתיים ודלה בשומן מחזירה את הקנדידה לאיזון תוך זמן קצר ולתמיד. אגב התזונה שלך לא נטולת עמילן. דגנים וקטניות הם מזונות עמילניים (פחמימתיים).

את יכולה לקחת אחת משתי גישות:
1. תזונה נאה שמבוססת על פירות וירקות.
2. raw till 4 שמשלבת גם ארוחה פחמימתית מבושלת בערב.

הנה עדות ישנה של פרילי שגם לה הייתה קנדידה מערכתית. היא התחילה עם מונו בננה ואחר כך עברה לתפריט מגוון יותר של פירות וירקות נאים-
https://www.30bananotleyom.co.il/movies ... lees-story
והנה עדות של חן הישראלית שסבלה מקנדידה והחלימה בעזרת raw till 4-
https://www.youtube.com/watch?v=jI1gN_N ... xIrjpLp88g

עשי מעבר חד והפסיקי שימוש במזונות שומניים. החליפי את כל האבוקדו, האגוזים והזרעים בפירות ו/או דגנים מלאים (ללא גלוטן). יתכן שבימים הראשונים תרגישי סימפטומים לא נעימים של דיטוקס או כתגובה לכמות השומן הגבוהה שיש לך כרגע בתזונה עד שעודפי השומן יתנקו מדמך. הפסיקי את השימוש בתוספים פרט לפרוביוטיקה. כל התוספים האלו הם אנטיביוטיים ולכן פוגעים הפלורת המעי. תזונה עתירת סיבים מסיסים תשקם את הפלורה. הימנעי גם מבצל ושום במזון. אם את בוחרת לאכול גם מבושל אז אכלי תבשילים ביתיים שמבוססים על דגנים מלאים, קטניות וירקות עמילניים ללא שמן ומלח.

עקרונית מיץ עשב חיטה הוא לא ממש חלק מהתזונה אבל את יכולה להמשיך לשתות אם את רוצה, אני לא רואה סיבה שזה יפריע. קפה לעומת זאת כן מפריע. כדאי מאוד שתגמלי מקפה וחלב צמחי. אם ממש קשה לך אז החליפי את הקפה בתחליף קפה על בסיס עולש והשתמשי בתחליף חלב ללא סוכר. ברגע שתאכלי מספיק פחמימות לא תצטרכי את הקפה.

רובנו לא מצליחים לאכול אך ורק פירות אורגניים. גם מסיבות כספיות וגם מסיבות של זמינות ואיכות אז עושים את המיטב ומנסים לקנות אורגני בעיקר את הפירות שנחשבים מרוססים ומטופלים במיוחד ולא אורגני את הפירות שנחשבים בטוחים. בנוסף יש דרכים נוספות להוזיל במחיר כמו להצטרף לקואופרטיב אורגני, לקנות ישירות מהחקלאים, ללקט בעיר או בטבע. מחירי הירקות והעלים האורגנים לרוב נמוכים משל הפירות ולכן בתור התחלה קני אותם אורגניים ואת הפירות בהתאם ליכולת.

הנה רשימה של תפריטי 80/10/10 לדוגמה-
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370
נסי לשאוף לפחות ל-2000 קלוריות ליום.

בתור התחלה באמת כדאי שתמנעי לחלוטין ממזונות שומניים ובעצם תעשי תפריט 90/5/5. בהמשך תוכלי להוסיף גם כמות קטנה של מזון שומני ותוכלי לבדוק בעזרת הכרונומטר האם את לא עוברת את כמות השומן הנכונה ליום וגם כדי לוודא שאת אוכלת מספיק קלוריות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי alice » ה' אוקטובר 30, 2014 11:11 pm

היי שוב
תודה רבה על התגובה!
אז.. אני שבועיים כבר אוכלת 90%-80% רואו ונמנעת כמעט לחלוטין משומנים
שבוע ראשון היה קשה..היתי מתגרה מהשמן במנוע מרוב שהיה חסר לי..אבל זה מתפוגג כבר
אני מרגישה כבר הרבה יותר טוב, פחות בחילות, אני מסוגלת לאכול פירות בלי להקיא ולשלשל שזה תקדים (:
רזיתי קצת, ניהיתי קצת יותר ערנית ואנרגטית..
נגמלתי מקפה! אני עדין שותה ציקו עם חלב צמחי לא ממותק או לפעמים צ'אי מסלה אבל אולי פעם-פעמיים ביום במקום 5-6
אני עדין מעשנת סיגריה-שתיים ביום.. ועדין משתמשת במלח אבל הרבה פחות..

שאלה לגבי קקי (:
בתזונה הרגילה שלי היו לי יציאות 2-3 פעמים ביום
בשבועיים האלו זה ניהיה פעם ביום או יומיים, וגם אז המעי שלי עושה טובה שהוא מוציא משהו קטן יבש ומצוקמק
אולי זה בגלל שהתחלתי לשתות הרבה פחות (אני פחות צמאה פעם היתי שותה לפחות 2 ליטר ביום במזגן ועכשיו בקושי חצי ליטר עד ליטר) כמה זה נורא?
או אולי בגלל שאין את הקפה לעורר את המעיים?
או בגלל שרוב מה שנכנס לגוף שלי מכיל הרבה מים אז לא מצטברת הרבה פסולת מוצקה?
זה נורמלי? האם זה אמור לעבור?
alice
 
הודעות: 28
הצטרף: ד' אוקטובר 15, 2014 10:09 pm

Re: עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי ירדן » ו' אוקטובר 31, 2014 3:16 pm

בדרך כלל זה בדיוק להיפך. כמות היציאות גדלה והכל הופך מהיר וקל יותר בגלל שהמזון מתעכל בצורה מהירה ויעילה ולא יושב הרבה זמן במערכת העיכול וגם בגלל שנפח המזון גדל וכמות הסיבים התזונתיים גדלה. זה לא אמור להיות קטן, יבש ומצומק גם אם הורדת בכמות המים שאת שותה או הורדת את הקפאין.

תארי בבקשה תפריט יומי כולל כמויות בצורה מדוייקת.

שבת שלום :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי alice » ג' נובמבר 04, 2014 10:16 pm

היום
בוקר: שייק מפפאיה קטנה ו 3 אפרסמונים
ברנצ': דייסת בננות (4) ותפוחים ירוקים(2)
צהריים: ספגטי זוקיני רואו (1 גדול) וגזר (3 בינוני) + רוטב 2 כפות טחינה מונבטת 3 עגבניות חצי צרור בזיליקום וחצי לימון
נשנוש: כמה שזיפים מיובשים ממויימים, 2 כוסות ציקו עם חלב אורז שקדים לא ממותק
ערב: שייק משתי בננות ומים
-----
אתמול
בוקר: 3 בננות
ברנצ': סלט ירקות גדול (2 מלפפון, 2 עגבניות, 7 עלי חסה בינוניים, תפוח ירוק, 2 פלפלים שישקה) ברוטב אבוקדו(2 כפות) חצי לימון וקיווי 1
צהריים: 2 תפוחים אדומים + 3 בננות
נשנוש: 4 תמרים, כוס ציקו עם חלב אורז שקדים לא ממותק
ערב: קערה גדולה של מרק חם (מבושל ללא שמן) מדלורית בטטה קישוא גזר וקצת גינגר)
-----
אני נעה כרגע בין 80 ל 100 אחוז מהקלוריות שאני אמורה לצרוך (עובדת על זה) ולא עוברת את ה 10% שומן (לפי הכרונומטר)
אוכלת בעיקר בננות(הרבה), תפוחים, אנונות, מנגואים, רימונים פומלות.. בבוקר וברנצ'-צהריים
ערב בעיקר סלט גדול עם רוטב מהסגנון הנ"ל או ירקות מאודים או מרק ירקות פשוט ללא שמן

אגב, יש דבר כזה יותר מידי בננות באותו יום? או כל פרי ספציפי אחר לצורך העיניין?
alice
 
הודעות: 28
הצטרף: ד' אוקטובר 15, 2014 10:09 pm

Re: עזרה בתכנון כניסה נכונה לתזונה (אני והקנדידה)

הודעהעל ידי ירדן » ד' נובמבר 05, 2014 10:09 am

אליס, כמה קלוריות יוצא לך לאכול ליום? כמה קלוריות הכרונומטר ממליץ לך לאכול? כי נראה שאת אוכלת מעט מאוד מזון. זאת כמות קטנה לא רק של פירות (שהם אלו שאמורים לספק את רוב הקלוריות) אלא גם של ירקות. אם אני מעריכה נכון אז התפריט של אתמול נראה כמו 1200 קלוריות ושל שלשום אולי קצת יותר בגלל הטחינה.

כל עוד הבננות בשלות (מנוקדות ורכות) אז אין כזה דבר יותר מידי בננות. כנ"ל לרוב הפירות. יצא לי לעשות בעבר שבוע שלם של מונו בננה שבו אכלתי אך ורק בננות :) אפרסמונים בכמות גדולה אם הם נאכלים עם הקליפה יכולים לעשות בעיות לאנשים מסויימים אבל לי באופן אישי אין שום בעיה לאכול הרבה אפרסמונים כולל הקליפה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

קנדידה

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 7 אורחים