הריון

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

הריון

הודעהעל ידי גבריאלה » א' אוקטובר 26, 2014 1:35 pm

שלום, אני חושבת שהשאלה היא בעיקר לירדן אבל אם למישהי יש נסיון אשמח לשמוע :-)
יש דברים מסיימים שכדאי להקפיד עליהם יותר מזמן הריון?
מה לגבי תוסף של חומצה פולית וברזל שנהוג לקחת בזמן הריון?
מה לגבי ספורט, האם יש ספורט שכדאי להימנע ממנו?

תודה רבה!!
שבוע נפלא,
גבריאלה
:-)
גבריאלה
 
הודעות: 109
הצטרף: ו' דצמבר 27, 2013 4:10 pm

Re: הריון

הודעהעל ידי ירדן » ב' אוקטובר 27, 2014 3:50 pm

קודם כל חשוב לטפל בעיות בריאות וחסרים תזונתיים עוד לפני הכניסה להריון ובעצם להיכנס להריון במצב בריאות טוב וללא עודף משקל, גם לטובת העובר וגם לטובת האם. בזמן ההריון הגוף נותן עדיפות לעובר וזה יכול להביא לבעיות בריאות לאם אם היא מראש לא במצב בריאותי טוב. חשוב לוודא שאין חסרים תזונתיים שיכולים לפגוע בהתפתחות של העובר כמו חומצה פולית, בי12, ברזל, יוד (חשוב מאוד להתפתחות המוח) וויטמין D.

בזמן ההריון להקפיד על-
מזון איכותי ואורגני (וכמובן טבעוני וכמה שיותר נא)
הימנעות ממלח (שגורם לאגירת נוזלים ויתר לחץ דם)
אכילה של מספיק קלוריות (אבל לא "לאכול בשביל שניים")
הימנעות מצריכת סטימולנטים (כולל קקאו)
תזונה דלת שומן ומאוזנת מבחינת חומצות השומן ההכרחיות (לטובת התינוק וכדי למנוע בעיות סוכר לאם ודיכאון לאחר הלידה)

ההמלצה הקונבנציונאלית לכל אשה היא לקחת תוסף חומצה פולית 3 חודשים לפני הכניסה להריון ובזמן ההריון. האם ההמלצה הזאת חיונית גם עבור נשים שאוכלות מספיק קלוריות בתזונה טבעית ולא מעובדת שמכילה שפע של ירקות ועלים ירוקים ועשירה בחומצה פולית באופן טבעי? אני מניחה שלא אבל לדעתי אם יש חשש ולמען השקט הנפשי כדאי לקחת.

הריון הוא לא מחלה והגוף שלנו חכם ולכן בזמן ההריון בגלל שהצורך הפיזיולוגי בברזל עולה גם רמת הספיגה במעי גדלה. אני לא חושבת שצריך להמליץ באופן גורף לכל אשה לקחת תוסף ברזל ואני בטח שלא בעד תוספי הברזל של 100 מ"ג שרופאים נותנים. אם יש חסר בהתאם לבדיקות הדם אז אפשר לקחת תוסף של ברזל עדין. מה שהכי חשוב זה להימנע מדברים שיכולים לפגוע בספיגת הברזל כמו סטימונלטים, חומצה אוקסלית ופיטית, ולצרוך ויטמין סי שמשפר ספיגה דרך אכילה מרובה של פירות וירקות חיים.

לדעתי בי12 כן חשוב לקחת.

לגבי ספורט-
חשוב להזיז את הגוף ולשמור על הכושר גם בזמן ההריון בהתאם לרמת הכושר, אבל מן הסתם זה לא הזמן לעשות פעילות גופנית מאוד מאומצת או אינטנסיבית במיוחד. כדאי להימנע מפעילות שכוללת הרבה קפיצות ושיש בה עלייה גבוהה בדופק ובחום הגוף ולא להתאמן במקום חם במיוחד, אבל פרט לזה לעשות מה שאוהבות ולהוריד את הכמות והעצימות בהתאם להתקדמות ההריון.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

הריון

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 7 אורחים