מודאגת... האם ארד במשקל

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי banana3314 » ו' נובמבר 14, 2014 11:07 am

הי לכולם, חדשה פה! שמחה שמצאתי אתכם!

בהריון לפני שנה, היתה לי סכרת, הייתי מאוזנת על דיאטה ללא אינסולין.
כרגע מאוזנת כמובן.
ובאופן כללי יש לי עודפים רבים שעוד עלי להוריד.
אני ממש חוששת להשמין...
הכרונומטר הזה לא בשבילי,(אנגלית וזה..) כדי לאמוד את כמות השומן.
כל הדיאטנים טוענים, שפירות אסור אסור אסור!
מה אתם אומרים?
banana3314
 
הודעות: 3
הצטרף: ו' נובמבר 14, 2014 10:58 am

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי ירדן » ו' נובמבר 14, 2014 5:58 pm

ברורה הבאה :)

פירות וירקות הם מזונות דלי קלוריות אך עתירי סיבים תזונתיים ומים ויש להם אפקט תרמי גבוה ולכן צריך לאכול מהם בכמות גדולה כדי לקבל מהם מספיק קלוריות לעומת מזונות אחרים וזאת הסיבה שהם אידיאליים למי שרוצה לרדת במשקל.

כמות השומן לתפריט 80/10/10 של כ-2000 קלוריות ליום הוא 2-1 כפות טחינה גולמית שטוחות או 1 אבוקדו קטן או חצי אבוקדו בינוני או חופן אגוזים/שקדים.

אין וגם לא יהיה אף אדם שחלה בסוכרת בגלל פירות. למעשה חולי סוכרת (טייפ 2) שעוברים לתזונה עתירת פירות (או תזונה עתירת עמילנים לא מעובדים) ודלת שומן מצליחים להחלים מהמחלה ולהפסיק ליטול תרופות. הבעיה היא לא הפחמימות אלא השומן שבתפריט. עודף השומן במחזור הדם הוא שמונע מהגלוקוז לצאת במהירות מזרם הדם ולהיכנס לתאים. כל עוד התזונה דלת שומן אין סיבה שהסוכר לא יהיה מאוזן או לא יתאזן בזמן יחסית קצר לאחר מעבר לתזונה דלת שומן וגם אין סיבה להיווצרות תנגודת אינסולין במשך השנים כפי שקורה בתזונה עתירת שומן.

הנה שני סרטונים עם תרגום לעברית בנושא סוכר וסוכרת-
https://www.youtube.com/watch?v=8xg0K7OcTD0
https://www.youtube.com/watch?v=imxTrWne7Qc

הספר "לנצח את הסוכרת בדרך טבעית" של ד"ר ניל ברנרד שמרצה בסרטון השני יצא לאור בעברית והוא מאוד מומלץ.

אם עוד לא הספקת אז כדאי שתקראי את כל המאמרים למתחילים שיש לנו באתר. מומלץ מאוד גם לקרוא את הספר "תזונת 80/10/10".

את מוזמנת לפרט על עצמך ועל תזונתך על פי הרשימה הבאה בשביל לקבל הנחיות וייעוץ פחות כלליים ויותר ספציפיים אליך-
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=4

שבת שלום :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי banana3314 » א' נובמבר 16, 2014 8:04 am

הי שוב
תודה על העזרה

- גיל, גובה ומשקל. גיל 40, גובה 1.69, משקל 102
הדיאטות שניתנו לי עד היום הכילו 1200 קל'.
ובכל זאת איך שלא מסתכלים על זה , תהליך הפחתה במשקל הוא מאזן בין הוצאת קלוריות להכנסת קלוריות.
העובדה שאוכלים כמויות עצומות של פירות, מלחיצה אותי משני כיוונים גם הקלוריות וגם לאור העובדה שלפני ארבע שנים עברתי ניתוח לקיצור קיבה. הארוחות שלי חייבות להיות קטנות.
אין לי מקום לנפח גדול.
ועוד משהו.. מבחינה חברתית, זה מאוד מגביל..
הבילוי החברתי של רב האוכלוסיה הוא יציאה לברים ולמסעדות.
אז מה? מהיום לשתות רק תה כשיוצאים?
אז אני אומרת לעצמי, תעשי דברים בהדרגה?:" עד הצהריים פירות גם אם זה יהיה 6 בננות וכמה מנדרינות (לדוגמא)
בצהריים: אורז מלא וקישואים
שוב פירות וסלט בערב.
השאלה אם החריגות הללו , אינן "הורסות"
או אפילו הדבר היחידי שאשנה, הוא פירות רב היום ובצהריים ארוחה מבושלת ?
בקיצור מבולבלת
אודה על עזרתכם
banana3314
 
הודעות: 3
הצטרף: ו' נובמבר 14, 2014 10:58 am

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי יונתן » א' נובמבר 16, 2014 10:50 am

תזונת 80/10/10 מתנגדת באופן מוחלט לדיאטות של הגבלת קלוריות. הניסיון האישי שלך מוכיח שחרף הגבלת קלוריות חריפה והתערבות כירורגית את עדיין סובלת מעודף משקל רציני. אם את רוצה לשבור את מעגל הדיאטות/השמנה, ולהיות אדם בריא ואנרגטי, את חייבת לשכוח מהתפיסה שקלוריות=השמנה. במשפט אחד, זה לא דווקא הכמות הקלורית שאת אוכלת, אלא ממה מורכבות הקלוריות האלה.

במהלך ההתפתחות האבולוציונית של האדם, הגבלה קלורית נבעה תמיד מתקופות של מחסור אמיתי במזון. הדרך היחידה של האדם הקדמון לאגור מזון הייתה באמצעות מצבורי השומן בגופו. זו הסיבה שאם את מגבילה קלוריות לאורך זמן, הגוף שלך למעשה מייעל את היכולת שלו לצבור שומן, ולכן אחת התוצאות השכיחות ביותר של דיאטות בהגבלה קלורית היא חזרה למשקל ההתחלתי ואף גבוה ממנו.

הדרך היחידה להגיע למשקל תקין תוך כדי שמירה על הבריאות ועל רמת אנרגיה טובה היא אכילת מספיק קלוריות מפירות ומירקות, או לכל הפחות ממזון פחמימתי מבושל כמו אורז או תפוחי אדמה, בשילוב פעילות גופנית ואלמנטים אחרים של אורח חיים בריא, כמו שינה מספקת, חשיפה מבוקרת לשמש והימנעות מחומרים ממריצים וממכרים כמו קפה.

בשל היכולת המוגברת של הגוף לצבור שומן עקב ההגבלה הקלורית בעבר, תיתכן עלייה התחלתית במשקל עם המעבר לצריכה קלורית תקינה אצל אנשים מסויימים אך מאוד לא סביר שזה יקרה כשהמשקל ההתחלתי גבוה. בכל מקרה גם אם זה קורה, צריך לתת לגוף את הזמן להתאושש מהנזק שנגרם לו ולהסתגל מחדש לצריכה קלורית תקינה ואז המשקל יתחיל לרדת, ועם האנרגיה הרבה שמקבלים מהפירות מתחילים לבצע פעילות גופנית מהנה ולקבל גוף בריא וחטוב.

בנוגע לבילויים, באופן כללי אני לא חושב שחריגה מפעם לפעם היא פגיעה אנושה בבריאות, אבל אני כן חושב שככל שתתמידי בתזונה, אי הנעימות והירידה באנרגיה שתחושי לאחר החריגות יגרמו לך מראש לרצות להימנע מהן. בנוסף, יש אינספור דרכים אחרות לבלות, כמו שחייה בים וטיולים בחיק הטבע, וכאדם בריא ואנרגטי את תיפתחי לעולם חדש של בילויים שלפני כן אולי נמנעת מהם בשל קשיים פיזיים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי ירדן » א' נובמבר 16, 2014 12:22 pm

banana3314 כתב:ובכל זאת איך שלא מסתכלים על זה , תהליך הפחתה במשקל הוא מאזן בין הוצאת קלוריות להכנסת קלוריות.

לא כל הקלוריות שוות. אם ניקח שתי נשים באותו הגובה ובאותו המשקל שעושות את אותה הפעילות הגופנית ושתיהן צורכות 2500 הקלוריות ליום יהיה להן גוף שונה לחלוטין אם אחת מהן מקבלת את הקלוריות שלה מג'אנק פוד והשניה מקבלת את הקלוריות שלה מפירות וירקות בלבד או כל מזון צמחי עתיר פחמימות מלאות ודל בשומן אחר. קראי את המאמר על האפקט התרמי של המזון שקישרתי לך בהודעה הראשונה שלי.

אפילו בשומרי משקל הפסיקו לחשב את הפירות והירקות כנקודות-
http://www.haaretz.co.il/gallery/1.1236452

מתוך הכתבה-
לדברי נציגי החברה, התוכנית החדשה מבוססת על ממצאים מדעיים בנוגע לדרך שבה הגוף מעבד מזונות שונים. השינוי הגדול ביותר: כל הפירות והירקות הם כעת נטולי נקודות (או נטולי "PointsPlus", כשמה של התוכנית החדשה). מזונות מעובדים, לעומת זאת, נושאים על פי רוב ערך נקודות גבוה יותר, או במלים אחרות: יש לאכול פחות מהם.

"לפני 15 שנה אמרנו שקלוריה היא קלוריה היא קלוריה", אומרת קארן מילר-קובאץ', המדענית הראשית של שומרי משקל הבינלאומית. "בין שאכלת מאה קלוריות של חמאה ובין שאכלת מאה קלוריות של עוף, זה היה אותו הדבר. כיום אנחנו יודעים שזה לא כך, מבחינת העבודה שהגוף צריך לעשות כדי להפוך את האנרגיה הזאת לזמינה. ואפילו חשוב מכך שהמקור של האנרגיה הזאת משפיע על תחושת הרעב והשובע".

חשוב גם לזכור שמזון הוא לא רק קלוריות. הגבלה קלורית יוצרת חסרים תזונתיים לאורך זמן. כשאת מונעת מעצמך מזון בכמות שגופך זקוק לה את לא רק מונעת ממנו קלוריות אלא מונעת ממנו ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים שנחוצים לבריאות שלך ולתפקוד מיטבי עכשיו וגם בגיל מבוגר. אשה בגובהך צריכה לאכול מינימום של 2000 קלוריות ליום או יותר בהתאם לרמת הכושר וכמות הפעילות הגופנית.

בגלל ההגבלה בנפח הקיבה אין שום בעיה שתאכלי ארוחות יותר קטנות וגם שתשלבי מזון מבושל עתיר פחמימות ודל בשומן. זה לא חייב להיות רק פירות וירקות חיים. את תרדי במשקל ותעלי את רמת הבריאות שלך גם אם תתבססי על מזון מבושל עתיר פחמימות לא מעובדות, דל בשומן מהצומח בלבד בשילוב של פירות וירקות חיים.

האם יש לך טבעת או שרוול?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי banana3314 » א' נובמבר 16, 2014 8:35 pm

הי ירדן ותודה יונתן על התגובה
יש לי שרוול ירדן.
בהמשך לתגובתך כשאת אומרת לאכול:מזון מבושל עתיר פחמימות ודל בשומן.?
למה הכוונה?
אין לי בעיה לאכול רב היום פירות, אך אני אכן זקוקה למשהו מבושל?
אורז? קינואה? קטניות? הולך?
מה לגבי מרק ירקות?
האם באמת אסור להשתמש במלח?
או באבקת מרק אורגנית
מה לגבי לחם מחיטה מלאה?
ובקיצור
אני זקוקה לתפריט, מה ותר חוצ מירקות ופירות טריים?
תודה מראש
banana3314
 
הודעות: 3
הצטרף: ו' נובמבר 14, 2014 10:58 am

Re: מודאגת... האם ארד במשקל

הודעהעל ידי ירדן » ג' נובמבר 18, 2014 5:40 pm

תארי בבקשה איך בדיוק נראה התפריט הרגיל שלך בצורה מפורטת, כולל כמויות.

הכוונה במזון מבושל עתיר פחמימות ודל בשומן היא לירקות עמילניים (בטטה, תפו"א) דגנים מלאים ללא גלוטן (כמו אורז, קינואה, דוחן, כוסמת) וקטניות. הכל בבישול ביתי ללא שמן ומלח. רצוי כמובן שזה יהיה בשילוב של ירקות רבים שיתנו ערך תזונתי וטעם עשיר לתבשילים ולמרקים שתכיני. במקום לשים אבקת מרק או מלח שימי בתבשילים שלך הרבה ירקות, עלים ועשבי תבלין. למשל אם את מכינה אורז שימי בסיר גם קוביות של ירקות כמו גזר, סלק, עגבניות, פלפלים, קישואים, בטטות, תפו"א, דלעת, כרוב, ועלים כמו מנגולד, שמיר, פטרוזיליה, כוסברה וגבעולי סלרי (סלרי ועלים אחרים יתנו מליחות).

מלח אינו רצוי גם בגלל הסיבות הבריאותיות, גם בגלל שהוא מכהה את בלוטות הטעם וגורם לנו לחשוב שלמזון עצמו יש טעם תפל ללא מלח ותבלינים וגם בגלל שהוא גורם למראה נפוח ו"שמן" יותר. כשתפסיקי לצרוך מלח או כל מזון אחר שיש בו כמות נתרן גדולה סביר להניח שתרדי כמה קילו במשקל כשיופרשו עודף הנוזלים שאת אוגרת בגופך בגלל המלח. לוקח כשבועיים עד שבלוטות הטעם מתחלפות ואז תתחילי להנות יותר מהטעם האמיתי של המזון והוספה של מלח פשוט תרגיש לך מלוחה מידי... כמובן שזה גם תלוי באיכות הירקות והעלים שאת קונה.

רצוי מאוד לא לצרוך דגנים שמכילים גלוטן (חיטה, שעורה, כוסמין, שיפון) מכמה סיבות אבל ספציפית כשרוצים לרדת במשקל כדאי לדעת שהם מכילים גלוטומורפינים שהם מולקולות שדומות במבנה שלהן לאופיאטים ולכן הם גרמות להתמכרות ולאכילת יתר. גמילה מגלוטן (וזו אכן גמילה שאפילו יכולה לגרום לתסמיני גמילה) יכולה להפחית את התשוקות למזון. לא מדובר על נסיון להגביל קלוריות באופן מכוון אלא שהגוף יצליח להבחין בין רעב אמיתי להתמכרות.

בעיקרון תזונת 80/10/10 היא תזונה נאה שמכילה פירות, ירקות ומעט מזון שומני כמו אבוקדו, אגוזים וזרעים. מי שלא רוצה או לא יכול מכל סיבה שהיא לאכול רק מזון נא בהחלט יכול לאכול גם מזון פחמימתי לא מעובד ודל בשומן כדי לשמור על היחסים הבריאים בין הפחמימות, החלבונים והשומנים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

סוכרת, ירידה במשקל, אפקט תרמי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot] ו 6 אורחים

cron