בלבול על רקע שינוי תזונתי

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: בלבול על רקע שינוי תזונתי

הודעהעל ידי omroz » ד' מרץ 25, 2015 3:16 pm

הי ירדן.. כל כך משמח ומרגיע שיש את הליווי המקצועי והלבבי שלך.. תודה :)
בעבר סבלתי מרמה נמוכה מאוד של ויטמין D, ולפני כשנתיים הוא נמצא בערכים קרובים יותר לטווח הנורמה. ויטמין B12, בנורמה ולעתים מעל הנורמה. אני נוטלת מפעם לפעם תוסף. ביחס לויטמין D המטרה שלי היא להפסיק ליטול תוסף ולחגוג על מתנת הטבע שכה נרתעתי ממנה בעבר. השאלה היא האם אספקה יומיומית של שמש לכל הגוף לחצי שעה טובה והאם מספקת ע"מ למלא מאגרים חסרים (פעם אחרונה שעשיתי בדיקות דם היה לפני כשנה+, בכוונתי בעוד כ 3 חודשים לערוך שוב ולראות את התמונה בהתאם לשינוי התזונתי). ביחס למשקל, אני מרגישה שאני מתחילה לעלות במשקל, אני מאוד נהנית מאכילת פירות, כרגע מקפידה לאכול הרבה בננות בגלל הצפיפות הקלורית הגבוהה שלהן יחסית (ואני גם מאוד אוהבת את הפרי הנפלא הזה..), ניסיתי להיכנס לכרונומטר בהתאם להוראות שצרפת אבל לצערי אינני מצליחה להזין את 181, במקום שהצעת לי החלון לא נפתח, אשמח שוב להוראות בנושא. מה שכן, הצלחתי להזין תפריט יומי לדוגמה שלי ומצאתי שהסידן מאוד נמוך? נראה לי שאני צריכה לאכול לפחות צרור אחד של פטרוזיליה ביום כדי להעלות את רמת הסידן. או שאולי הרמה המופיעה גבוהה יותר ממה שמומלץ בתזונת 181? בקיצור אילו מזונות מומלצים להעלאת רמת הסידן?
ביחס לשומנים, מכיוון שעדיין אינני יודעת כיצד לתפעל את הכרונומטר בהתאם ל 181, ובהנחה שאני אוכלת ליום קרוב ל 2000 קלוריות ולעתים יותר, אני מניחה שבשלב זה כדאי שאצרוך בכל יום מקור שומני- חצי אבוקדו/ חופן אגוזים/זרעים/1-2 כפות טחינה? האם זו הכמות לפי כ- 2000 קלוריות ליום. שאלה נוספת, במסגרת אתגר העלאה במשקל (אגב מדובר על 3 קילו חסרים, ובהזמנות זו אנסה אף להעלות יותר), נראה לי שכדאי לעשות יותר מונו בננות, על פני יום או שבוע, מה זה אומר? האם אומר שאוכל רק בננות ועלים ירוקים עד הערב ובערב סלט ירקות או שבמקום הסלט כל היום רק בננות ועלים ירוקים? לסיום שמחה לשתף שענייני הבטן והגזים נרגעו וכן הרעב התדיר.. דברים מתחילים להתארגן ולהתאזן
תודה :) ..מיכל
omroz
 
הודעות: 17
הצטרף: א' מרץ 15, 2015 12:23 pm

Re: בלבול על רקע שינוי תזונתי

הודעהעל ידי ירדן » ה' מרץ 26, 2015 4:26 pm

לעשות בדיקה של ויטמין D זה רעיון טוב כדי לדעת איפה את עומדת. במידה ואין חסר רציני אז אני מאמינה שחצי שעה ליום כשרוב העור חשוף לשמש זה מספיק אבל זה גם עניין אישי שתלוי בגוון העור, בגיל, בשעת היום וזוית השמש, בעונת השנה, בקו הרוחב, איפה נמצאים יחסית לגובה פני הים, בכמות זיהום האויר וביכולת הספיגה האישית. גם דברים כמו מקלחות ושימוש בסבון מפריעים לספיגת הויטמין.

אני מצרפת צילומי מסך שמסבירים איפה מסמנים את האחוזים. צריך ללחוץ על מה שנראה כמו גלגל שיניים, איפה שנמצא הסמן שלי בתמונה הראשונה. ואז יפתח לך אזור שבו תוכלי לסמן 1:8:1 וגם את רמת הפעילות היומית. שמי לב שבגלל האפקט התרמי הגבוה יש לנו צורך בכמות קלוריות גבוהה יותר גם אם הכרונומטר קבע שצריך פחות.

לגבי הסידן קראי את השרשור הזה-
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=27

חצי אבוקדו או 1 אבוקדו קטן או חופן אגוזים/שקדים או 2-1 כפות שטוחות של טחינה גולמית הם כמות סבירה של שומן לתפריט של כ-2000 קלוריות.

בעיקרון מונו בננות הוא אכילה של בננות בלבד למשך תקופה מסויימת. אני עשיתי את זה פעם למשך שבוע כסוג של "ניקוי". אבל יש אנשים שעושים את זה בתוספת של עלים ירוקים בערב. מצד אחד מונו יכול לייעל עוד יותר את העיכול והספיגה ולעזור אם יש חסרים תזונתיים אבל מצד שני נראה לי חבל במקרה שלך לוותר על מגוון של פירות אחרים. ובכל זאת אם את מרגישה שטוב לך עם אכילה מרובה של בננות את בהחלט יכולה להתבסס רק עליהן לתקופה קצרה בתוספת של סלט ירקות גדול בערב.
קבצים מצורפים
1.jpg
1.jpg (22.11 KiB) נצפה 1212 פעמים
2.jpg
2.jpg (59.27 KiB) נצפה 1212 פעמים
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: בלבול על רקע שינוי תזונתי

הודעהעל ידי omroz » ב' מאי 04, 2015 1:08 pm

הי ירדן.. אני שמחה לכתוב לך לאחר מעל חודש של התנסות נפלאה בתזונה בשינויים מסוימים שמתאימים לי. אני עולה במשקל ומרגישה מצויין.. מאוד הייתי רוצה לשלוח לך צילום מהכרונומטר על מנת שתחווי את דעתך ושוב תעזרי לי מבחינה טכנית לדעת היכן מכניסים את התזונה 181, אולם איני מצליחה להדביק את הדף, אלא רק קידוד שלו..אשמח להדרכה טכנית.
אגב מצאתי שנכון לי לאכול סביב 500 גרם עלים ירוקים ליום ולרוב זה קרוב ל-800, לכן הדרך הקלה להכניס הרבה ירוקים ומגוון היא בשילוב עם פירות מתוקים ביחס של 60%פרי ן40%ירוקים. מבחינה קלורית אני משתדלת לא לרדת מ- 2000 קלוריות (לפחות), לרוב סביב 2300. השאלה היא האם הכמות הגדולה של העלים הירוקים לא מעלה מאוד את רמת החלבון.. לאחר שאקבל ממך הדרכה אשמח לשלוח מהכרונומטר דף לדוגמה של תפריט יומי עם ההתפלגות ולבחון זאת
תודה רבה.. ממש מרגש מבחינתי לכתוב אלייך אחרי מעל חודש של התנסות חיובית..כמובן מבלי לשכוח את ההתחלה המורכבת.
תודה ושבוע נפלא
omroz
 
הודעות: 17
הצטרף: א' מרץ 15, 2015 12:23 pm

Re: בלבול על רקע שינוי תזונתי

הודעהעל ידי omroz » ב' מאי 04, 2015 1:16 pm

הי.. הסתדרתי עם ההכנסה של 181, נותרה לי סוגיית העתקה והדבקה של הדף ע"מ שתוכלי להתרשם כי לא ממש ברור לי כמה אחוזי שומן וחלבון אני צורכת ליום בהתאם להתוויית התזונה. תודה
omroz
 
הודעות: 17
הצטרף: א' מרץ 15, 2015 12:23 pm

Re: בלבול על רקע שינוי תזונתי

הודעהעל ידי ירדן » ג' מאי 05, 2015 9:39 am

את צריכה לעשות "צילום מסך" לנתונים שבכרונומטר-
http://www.yo-yoo.co.il/tips/guide.php?id=218

אחרי שתשמרי את התמונות על המחשב שלך תעלי אותן לפורום בעזרת הלשונית "צירוף קובץ" שנמצאת מתחת לאזור שבו כותבים את ההודעה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הקודם

תגיות נושא

אורגני, איך מתחילים?, כמה לאכול?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 9 אורחים

cron