אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי הילה » ב' מאי 04, 2015 4:33 pm

קודם כל משבחת את המקום הזה ברחבי הרשת, והתשובות המקצועיות והמענה המהיר..
יישר כח :)

אני בת 23
1.60
כרגע משקל 64 ק"ג.
הכי גבוה ב10 שנים האחרונות
צמחונית
מגיל 13 נאבקת בהפרעת אכילה כאשר עמדתי על משקל הכי נמוך 50 ק"ג, עליתי ירדתי כמו יויו עד ששמרתי על משקל של 59-57 לאורך מספר שנים ולאחרונה אחרי שחזרתי מהמזרח עם עודף של 5 ק"ג.
וזהו הנני כאן
לאחר בדיקות דם שנעשו מעבר לרמת הברזל וB12 הנמוכה מאד הכולסטרול והסוכר שלי היו גבוליים..
וכאן התחלתי להילחץ.
תמיד מחפשת עוד פתרונות מנסה כל יום לפצוח בדיאטה (יודעת מיליון סוגי תפריטים בריאים, אבל הסוכר והפחמימות אחרי שנים של איסור גוברים עליי...ההתמכרות קשה..הפסיכולוגיה יותר....)
משתוקקת להיכנס לאורח חיים בריא נטול רעלים, מן הטבע ישירות..לתת לגוף אך ורק מה שהוא צריך וטבעי כמה שיותר..
אז אחרי כל זה..
איך אני מתחילה??

תודה רבה :)
הילה
 
הודעות: 4
הצטרף: ב' מאי 04, 2015 4:14 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי ירדן » ג' מאי 05, 2015 10:30 am

הי הילה, ברוכה הבאה :D

ה"דיאטה" הכי טובה היא תזונה נכונה ואורח חיים בריא. דיאטות דלות הקלוריות מביאות לחסרים תזונתיים וחוסר איזון נפשי כי הגוף והמוח צריכים את הקלוריות וצריכים מספיק פחמימות לתפקוד מיטבי. כפי שגם הנסיון האישי שלך מראה דיאטות לעולם לא עובדות לאורך זמן ותמיד חוזרים למשקל ההתחלתי ואפילו יותר ויש לכך סיבות פיזיולוגיות-
http://30bananotleyom.co.il/811-blog/21 ... -dont-work

הדרך הטובה והבריאה ביותר לרדת במשקל ולשמור עליו היא בעזרת תזונה לא מעובדת, עתירת פחמימות ודלת שומן בעלת אפקט תרמי גבוה מהצומח בלבד. קראי את המאמר על האפקט התרמי של המזון-
http://30bananotleyom.co.il/811-article ... ct-of-food

בנוסף רצוי לעשות פעילות גופנית מתאימה להעלאת מסת השריר. קילו שריר תופס פחות נפח מקילו שומן וגם שורף יותר קלוריות ולכן שתי בחורות באותו הגיל, הגובה והמשקל אך עם אחוזי שומן ומסת שריר שונים יראו שונה לחלוטין. ככל שמסת השריר גבוהה יותר (ואני לא מדברת על להיות "מנופחת" אלא על להיות חטובה) כך ההיקפים צרים יותר וכך גם שורפים יותר קלוריות בזמן מנוחה, כשלא עושים כלום, ובעצם יכולים לאכול יותר מבלי לעלות במשקל. קראי את המאמר- האם אפשר להיות רזה ושמן בו זמנית-
http://30bananotleyom.co.il/811-articles/196-skinny-fat

תזונה טבעונית דלת שומן וללא מזון מעובד צריכה להיות ההתחלה שלך, וחשוב שתאכלי מספיק קלוריות כי הגבלת קלוריות רק מביאה לירידה ברמת המטבוליזם הבסיסי ולעלייה באחוזי השומן. לגובהך רצוי שתאכלי לא פחות מ-2000 קלוריות ליום או יותר בהתאם לכמות הפעילות הגופנית.

סוכר וכולסטרול גבוהים או גבוליים קל להוריד בעזרת תזונה טבעונית דלת שומן, עתירת פחמימות ועתירת סיבים תזונתיים. חסר בברזל נגרם העיקר בגלל בעיות ספיגה ו/או דימום ווסתי מוגבר, שני דברים שקל מאוד לתקן בעזרת תזונה נכונה. חסר בבי12 הוא גם עניין של בעיות ספיגה (כי הרי יש בי12 במוצרים מהחי ובכל זאת יש הרבה אנשים עם חסר) אך גם בעיה של החיים המודרניים הסטריליים. אם יש לך חסר רצוי שתתחילי לקחת תוסף. קראי את המאמר הבא-
http://www.30bananotleyom.co.il/811-articles/8-b12

אז איך את מתחילה? החליפי את כל הגבינות, הביצים, המזון המעובד והשתיה הממותקת בפירות וירקות טריים, בדגנים מלאים (עדיף ללא גלוטן) ובקטניות. התרכזי במזונות שלא מגיעים מוכנים לאכילה ישר מהמפעל ושאין להם "רשימת מרכיבים" אלא במזונות שאת יכולה להכין בעצמך בבית ויודעת בדיוק מה יש בתוכם. השתמשי באידוי במקום בטיגון והמנעי משמן כולל שמן זית. אם תרצי אני אצרף לך כל מיני אתרים ובלוגים של מתכונים שיתנו לך השראה ומוטיבציה. את יכולה להתחיל את היום בארוחת בוקר גדולה של פירות, בצהריים לאכול למשל מרק ירקות (בבישול ביתי ללא אבקות) ותבשיל של אורז מלא עם הרבה ירקות מבושלים, ובערב סלט עלים ירוקים וירקות גדול עם בטטות או תפו"א מאודים ומעט טחינה גולמית. בין הארוחות אם את רעבה את יכולה לאכול פירות (על קיבה ריקה ולא מיד אחרי ארוחה מבושלת).

האם השאיפה שלך היא לתזונה נאה? אם כן אז את יכולה בהדרגה להגדיל את כמות הפירות והירקות בתפריט על חשבון המבושל. למשל לאכול ארוחה גדולה של פירות בבוקר, ארוחה גדולה של פירות בצהריים וארוחה מבושלת + סלט טרי גדול בערב (מה שנקרא raw till 4) ובהמשך אם תרצי תוכלי לוותר גם על המבושל בערב ולאכול אך ורק פירות וירקות. בגלל שאת מגיעה עם היסטוריה של הפרעת אכילה והגבלת קלוריות חשוב מאוד שתקפידי לאכול מספיק מזון. פירות וירקות הם מזונות דלי קלוריות אך בעלי נפח גדול ולכן במידה ובהתחלה קשה לאכול מספיק קלוריות כדאי להיכנס לזה בהדרגה ולשלב גם מזון מבושל.

את מוזמנת לתאר כאן את התפריט שלך בצורה מדוייקת כולל כמויות כדי שניתן לך פידבק והצעות לשיפור.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2965
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי הילה » ג' מאי 05, 2015 1:50 pm

היי ירדן תודה ענקית ענית לי על הכל +.
השאיפה היא לאכול בריא וטבעי לאט לאט להגיע לאכול רק RAW

אני חושבת ש raw antil 4 תהיה לי התחלה מעולה
ככה אוכל להכניס את הכמות קלוריות שאני צריכה עם הפחמימות בערב. אשתדל קינואה/אורז מלא.
אני מחר אפרסם תפריט אחרי כל היום אראה איך עובר ואשמח לשיפורים
אתחיל להוסיף הליכות ל4 פעמים בשבוע של שעה. מעבר לכך אני גם מתאמנת בהולה הופ, יותר סיבולת לב ריאה מממש שריפת קלוריות
תודה שוב!
הילה
 
הודעות: 4
הצטרף: ב' מאי 04, 2015 4:14 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי הילה » ד' מאי 06, 2015 9:17 am

תפריט יומי :) !

בבוקר מלון דבש בינוני + בננה
ביניים - 2 קיווי
צהריים - בננה + 2 נקטרינה + תפוח
ביניים - כוס ענבים ירוקים
ערב- סלט חסה (2 כוסות חסה קצוצה ) - 1 מלפפון - 2 עגבנייה - חצי בצל סגול - כף טחינה גולמית
לא הגעתי ל2000 אבל זה הספיק לי להיום לא יכלתי יותר 8-)

הרגשתי מצויין ברוך השם
איך אני מבחינת 80 10 10 ?
מה להוסיף / לשפר. ?
הילה
 
הודעות: 4
הצטרף: ב' מאי 04, 2015 4:14 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי ירדן » ד' מאי 06, 2015 1:11 pm

מה להוסיף? להוסיף עוד הרבה אוכל! להערכתי אכלת כ-700 קלוריות בלבד במשך היום שזה מעט מידי על פי כל אמת מידה, ואי אפשר להחזיק בתפריט כזה לאורך זמן. תפריט שהוא כל כך דל בקלוריות לא רק שיביא לחוסר אנרגיה ולחסרים תזונתיים אלא שבסופו של דבר יגרום לך להתנפל על ג'אנק פוד בהתקף זלילה. ארוחה עיקרית טובה עבורך צריכה להכיל 800-600 קלוריות ולא 200. ארוחה אחת יכולה להיות למשל 8-6 בננות בינוניות או 1 קילו ענבים או חצי אבטיח בינוני-גדול. במידה ואת לא מצליחה לאכול מספיק קלוריות רק מפירות וירקות כדאי מאוד שתוסיפי גם מזון מבושל (דגנים מלאים, קטניות וירקות עמילניים).

תוכלי לתאר איך התפריט שלך היה נראה קודם?

כאן תוכלי לראות מבחר תפריטים יומיים לדוגמה כדי להבין באיזה כמויות מזון מדובר-
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2965
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי הילה » ד' מאי 06, 2015 1:38 pm

קודם התפריט שלי היה בדרכ בבוקר 2 פרוסות לחם קל עם גבינה 5% וחביתה.
ביניים תפוח
צהריים בדרכ אטריות שעועית / אורז / קינואה -כוס
מבושל עם ירקות

ביניים חופן אגוזים ׁ( משתנה בין יום ליופ סוג האגוזים בדרכ שקדים / אגוזי מלך )
ערב
כמו ארוחת בוקר
קפה לאורך כל היום
שוקולד מריר תמיד היה חלק מהתפריט היומי שלי לפחות שורה...

חשוב לציין שלא התמדתי על זה כל הזמן - היו ערבים אחת לשבוע וחצי שבועיים של 3 משלושי פיצה

היום השני ואני עם כאב ראש וסחרחורת לאורך כל היום... :(
תסמיני גמילה?
הילה
 
הודעות: 4
הצטרף: ב' מאי 04, 2015 4:14 pm

Re: אהלן :) חדשה. כמה שאלות.

הודעהעל ידי ירדן » ה' מאי 07, 2015 2:34 pm

גמילה מקפאין (וגם מדברים אחרים) בהחלט יכולה לגרום לכאבי ראש וחולשה ולפעמים אפילו גרוע מזה, תלוי בכמות הקפה שאנשים רגילים לשתות. חולשה יכולה להיגרם גם כי אכלת ממש מעט.

גם התפריט הרגיל שלך נראה דל מאוד בקלוריות אבל לא עד כדי כך כמו התפריט שתיארת של הפירות והירקות. כדאי שבתור התחלה תנסי לאכול פירות בארוחה בוקר וביניים, ובארוחת צהריים וערב תאכלי מנה מבושלת. אם הקיבה שלך רגילה לכמויות קטנות בלבד וקשה לך לאכול הרבה נסי לאכול בכל ארוחה 3-2 ביסים מעבר לתחושת השובע כדי להרחיב את הקיבה בהדרגה. הקיבה היא שריר ויש לנו יכולה לאמן אותה להתרחב בזמן הארוחה בהתאם לכמות המזון, ובין הארוחות היא חוזרת לגודלה הרגיל. תכיני לך תבשילים של דגנים מלאים ו/או קטניות עם הרבה ירקות (למשל גזר, בטטה, תפו"א, עגבניות, קישואים, דלעת, סלק ועוד) ועשבי תיבול טריים שיתנו טעם עשיר.

מבחינת הפירות נסי להתרכז בעיקר בפירות שיש בהם יחסית יותר קלוריות כמו בננות, תמרים, ענבים, תאנים ומנגו (בקרוב!). כרגע אין מגוון גדול של פירות אז זה קצת מבאס אבל אם היה חורף היו לך גם אנונה, רימונים ואפרסמונים שיש בהם יחסית יותר קלוריות לעומת פירות כמו אפרסקים, נקטרינות, מלונים ואבטיח.

כדאי שבנוסף לאימונים האירוביים תשלבי גם אימוני התנגדות כדי לחזק את השרירים ולהעלות את רמת המטבוליזם הבסיסי שלך.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2965
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

איך מתחילים?, כמה לאכול?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 7 אורחים

cron