עזרה למתחילה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי אביבה25 » ב' אוגוסט 06, 2012 2:28 pm

אני יכולה לנסות כמה ימים רק פירות, אנסה, ואעזוב עכשיו את עניין הקלוריות,
אני חושבת אבל שאולי אוכל בערב בארוחה נפרדת מהפירות תפ"א/אורז/לחם כי אלה דברים שעוזרים לי לישון יותר טוב בלילה. אחרת קשה לי להירדם.
אביבה25
 
הודעות: 45
הצטרף: ש' יולי 28, 2012 8:43 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי ירדן » ג' אוגוסט 07, 2012 8:36 am

הרעיון שלי היה שתאכלי רק פירות כדי לראות איך זה משפיע על העיכול שלך. לעשות את זה עם ארוחה מבושלת בלילה זה לא אותו דבר וזה בעצם מה שעשית עד עכשיו. אם את מרגישה שזה לא מתאים לך כרגע אז נסי כמו שאמרתי להמשיך עם התזונה הרגילה שלך ורק תגדילי לאט לאט את הכמות של הפירות, ובהדרגה תחליפי חלק מהמבושל בפירות.

נסי באמת לא לדאוג בימים הקרובים מכמות הקלוריות ולראות איך את מסתדרת. אבל אם את רואה שלאורך זמן את לא מצליחה להתקדם ועדיין קשה לך לאכול מספיק אז כדאי שוב לחשוב ולבדוק מה בעצם לא בסדר ולמה זה לא הולך כי לאורך זמן כמות מאוד מוגבלת מבחינה קלורית היא בעיה ותביא לירידה במשקל, חוסר אנרגיה וחסרים תזונתיים.

למה קשה לך להרדם? האם מציק לך רעב? או שאת צריכה את התחושה הכבדה יותר בבטן כדי להרדם?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי אביבה25 » ג' אוגוסט 07, 2012 12:21 pm

ירדן כתב:הרעיון שלי היה שתאכלי רק פירות כדי לראות איך זה משפיע על העיכול שלך. לעשות את זה עם ארוחה מבושלת בלילה זה לא אותו דבר וזה בעצם מה שעשית עד עכשיו. אם את מרגישה שזה לא מתאים לך כרגע אז נסי כמו שאמרתי להמשיך עם התזונה הרגילה שלך ורק תגדילי לאט לאט את הכמות של הפירות, ובהדרגה תחליפי חלק מהמבושל בפירות.

נסי באמת לא לדאוג בימים הקרובים מכמות הקלוריות ולראות איך את מסתדרת. אבל אם את רואה שלאורך זמן את לא מצליחה להתקדם ועדיין קשה לך לאכול מספיק אז כדאי שוב לחשוב ולבדוק מה בעצם לא בסדר ולמה זה לא הולך כי לאורך זמן כמות מאוד מוגבלת מבחינה קלורית היא בעיה ותביא לירידה במשקל, חוסר אנרגיה וחסרים תזונתיים.

למה קשה לך להרדם? האם מציק לך רעב? או שאת צריכה את התחושה הכבדה יותר בבטן כדי להרדם?


היי ירדן,
אוקיי, עכשיו הבנתי את כוונתך,
קשה לי להירדם כי אני מאוד ערנית מבחינת מ. העצבים, והפחמימות היותר מורכבות עוזרות לי לעבור למצב פחות ערני, יותר מנומנם וקרוב לשינה. בלי קשר לעניין הבטן.
אביבה25
 
הודעות: 45
הצטרף: ש' יולי 28, 2012 8:43 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי ירדן » ג' אוגוסט 07, 2012 6:29 pm

קטע קצר של רוזלינד המדהימה שבו מסבירה אלו הן שתי המערכות שהכי צורכות אנרגיה בגופנו- מערכת העצבים ומערכת העיכול ואיך המזון משמש כמנגנון התמודדות עם רגשות:
http://30bananotleyom.com/movies/45-food-as-a-coping-mechanism

הסיבה שאת נוטה לאכול מזונות יותר קשים לעיכול בערב על מנת להצליח להרדם מוסברת בצורה נפלאה בהרצאה הזאת, ולמרות שאת כבר מודעת לעניין בכל זאת הרצאה מעניינת ומומלצת מאוד:
http://30bananotleyom.com/movies/134-social-and-emotional-aspects-of-eating
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי אביבה25 » ד' אוגוסט 08, 2012 6:55 am

ההרצאה מעניינת ויפה אבל נראה לי שלא לגמרי קשור למה שהתכוונתי,
ראשית, אני דווקא לא נוטה לאכול ארוחות כבדות בערב וגם לא מורכבות מהרבה רכיבים, ממש לא, תמיד זה אצלי ארוחה קלה, בכלל אני נוטה לארוחות קלות ולא לכבדות, ואני גם חושבת שמנה של תפוחי אדמה או מנה של פסטה זה לא משהו כל כך קשה לעיכול (?) או שאני טועה?, גם לא מדובר בנושא הזה בהתמכרות, אני לא עד כדי כך מתה על זה (סיפרתי לך שבקיץ בכלל אין לי כמעט תיאבון) אלא שפשוט הבנתי שהפחמימות (בניגוד לחלבונים למשל) מעלות בעיקרון את רמת הסרוטונין וזה דבר שכן עוזר להירדם, כמו כן - הפחמימות המורכבות עושות את זה יותר בהדרגה מהסוכרים הפשוטים, במשך כ 3 - 4 שעות, וזה מן ה"טריק" עצם זה שזה נמשך, שמבטיח השפעה מרדימה לאורך יותר זמן. אז זאת הסיבה שלי, אני חושבת.
אביבה25
 
הודעות: 45
הצטרף: ש' יולי 28, 2012 8:43 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי ירדן » ד' אוגוסט 08, 2012 3:39 pm

הכוונה שלי הייתה שמזון שלוקח יותר אנרגיית עיכול עוזר לך "להרגיע" את מערכת העצבים שנמצאת במצב עוררות. אצלי לדוגמא במצבים שבהם אני מרגישה לחץ אני כמעט אוטומטית חושבת על תפוחי אדמה...

תפוחי אדמה/בטטות/קטניות/אורז/לחם/פסטה/טופו דורשים יותר אנרגיה ויותר זמן לעיכול מאשר פירות טריים. רק כשבאמת עוברים לתזונת פירות ומתרגלים למהירות וליעילות של העיכול ולהרגשה הקלילה יכולים להשוות את זה לאכילה של תפוחי אדמה למשל. נכון שלאכול תפוחי אדמה זה ממש לא כמו לאכול בשר מבחינת האנרגיה שהולכת למערכת העיכול אבל עדיין זה לא כמו לאכול פירות, בעיקר אם את משלבת אותם עם מזון חלבוני כמו טופו למשל. פסטה וכל מה שמכיל גלוטן דווקא קשים לעיכול. את יודעת איך אפשר להכין דבק טוב? לוקחים קמח חיטה ומערבבים טוב עם מים, מה שיוצא זה דבק נגרים. זה בגלל הגלוטן... וגם במערכת העיכול נוצר אותו הדבר.

הפחמימות המורכבות לא בהכרח עושות את זה "בהדרגה" אלא שלוקח יותר זמן עד שהן עוברות פירוק במערכת העיכול. אבל ברגע שהן התפרקו לפחמימות פשוטות הן יוצאות למחזור הדם בדיוק כפי שהפחמימות שבפירות יוצאות. אומרים לא לאכול פחמימות פשוטות לפני השינה אלא פחמימות מורכבות כי לכאורה האינדקס הגליקמי שלהן נמוך יותר והן לא גורמות לקפיצה ברמת הסוכר בדם ואחר כך להיפוגלוקמיה, אבל העניין הוא שלרוב הפירות יש בכלל אינדקס גליקמי נמוך משל רוב המזונות העמילניים... וגם העומס הגליקמי של רוב הפירות נמוך, מה שאומר שדווקא מזונות כמו לחם, אורז, תפ"א וכו' מעלים יותר את רמת הסוכר בדם מאשר פירות, להבדיל מכל מה שכולנו שמענו תמיד.
http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=222&ArticleID=595&sng=1

בכל מקרה סרוטונין לא מיוצר מפחמימות אלא מחומצת אמינו טריפטופן. חומצות אמיניות מתחרות על הספיגה במעי ולכן ארוחה "חלבונית" אינה נחשבת למקור טוב לייצור סרוטונין.

סרוטונין ומלטונין (הורמון השינה) מיוצרים מחומצת האמינו טריפטופן ביחד עם הוויטמין B6. בנוסף, על מנת שתהיה קליטת טריפטופן יעילה על ידי המוח יש צורך בוויטמין C ו-B6. גלוקוז חשוב להובלה ולקליטת הטריפטופן על ידי המוח מפני שהוא מעביר את הטריפטופן במחסום הדם מוח (Blood Brain Barrier) ושם היא הופכת לסרוטונין ומלטונין.

חומצת האמינו החיונית טריפטופן נמצאת גם בכל הפירות והירקות בשילוב עם סוכרים פשוטים (גלוקוז) וביחד עם ויטמין B6 וויטמין C.

בקיצור, אני אומרת שעדיף פירות :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עזרה למתחילה

הודעהעל ידי אביבה25 » ד' אוגוסט 08, 2012 6:40 pm

מעניין.... :)
אני צריכה לחשוב על זה.
אביבה25
 
הודעות: 45
הצטרף: ש' יולי 28, 2012 8:43 pm

הקודם

תגיות נושא

איך מתחילים?, אפקט תרמי, סיבים תזונתיים, חלבון, חסרים תזונתיים, אומגה 3, פרוקטוז, BMR, תפריט יומי, כאבי בטן ובעיות עיכול, כמה לאכול?, גלוטן

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 3 אורחים

cron