חזרתי.........

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

חזרתי.........

הודעהעל ידי יעלי » ג' יולי 31, 2012 12:16 pm

התחלתי, ניסיתי, נכשלתי.
קצת נבהלתי מעצמי ומאזהרות האנשים סביבי.
אבל משהו מוזר קורה לי.
ברגע שאני על "תזונה רגילה" וחושבת נניח על פירות, משהו בתוכי אומר לי: זה הכי נכון. זה הכי מתאים.
קשה לי להסביר. כאילו הטיונר מכוון לשם.
אז מה בכל זאת? כמו שאמרתי פחדתי שאגיע לחסרים מסויימים.
האם אני מקבלת מספיק סידן למשל? (אני לא מתה על ירוקים)
מה לגבי ה B12 סבלתי פעם מחסרים כשהייתי צמחונית רגילה, עד לקבלת זריקות וזה עוד כשהייתי אוכלת מידי פעם גבינות וביצים.
ומה לגבי הרעב? האם הוא מדד נכון? אני קוראת שאתם ממליצים על אכילה מספקת של פירות וכשלא רעבים? האם ללכת אחרי התחושה ולא לאכול עד שמרגישים רעב?
ועוד: אין סכנה לסוכרת? המתיקות של הפירות לא מקפיצה את האינסולין?
וכשרעבים ממש ורוצים משהו קצת יותר עמילני, נניח, מה אוכלים? מותר לבשל בטטה, תפוח אדמה? משהו מבושל?
בטח יהיו לי עוד שאלות
אבל בינתיים הכי חשוב לי לדעת שלא אפגע בעצמי.
האם יש מספיק נתונים על אנשים שחיים כבר תקופה ממושכת עם התזונה הזו ולא הגיעו לחסרים?
תודה, חברים
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: חזרתי.........

הודעהעל ידי יעלי » ג' יולי 31, 2012 12:58 pm

כן,.. ועוד שאלה חשובה: מה המקור לעשרה אחוז חלבון בתזונה הזו? אם אפשר תנו לי הצעות לכמה. תודה
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: חזרתי.........

הודעהעל ידי יעלי » ג' יולי 31, 2012 1:12 pm

עוד משהו (מזל שעוד לא עניתם לי):
לפעמים אני לוקחת תוספים:
B קומפלקס
B 12
סידן, מגנזיום, אבץ, ויטמין D
אחרי כחצי שעה יש לי בחילה איומה. האם זה קשור?
תודה.
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: חזרתי.........

הודעהעל ידי ירדן » ג' יולי 31, 2012 5:32 pm

הי יעלי :)

כדי להתמודד עם הבהלה וההפחדות שמסביב הכי חשוב זה לקרוא ולהשכיל בנושא. קראי ספרים ומאמרים, צפי בסרטונים, הקשיבי להרצאות והפעילי את ההגיון (בדיוק כמו שכתבת- "משהו בתוכי אומר לי: זה הכי נכון. זה הכי מתאים"). כשתדעי את העובדות תוכלי לא רק להרגיש בטחון במה שמרגיש לך נכון אלא גם לעמוד בבטחון מול אנשים אחרים (עם הביקורת, האזהרות והדאגות שלהם) ולהסביר להם מתוך מקום שבאמת יודע. כשיהיו לך תשובות לכל שאלה הפחד יעלם :)

רוב האנשים לא מבינים שום דבר בתזונה או בבריאות ובכל זאת הם חושבים שצפייה בפרסומות, קריאה של איזו כתבה בעיתון מידי פעם או צפייה באיזו תוכנית "בריאות" בטלויזיה מקנה להם ידע אוביקטיבי אמיתי. אנחנו הרי יודעים שזה ממש רחוק מהאמת... כך שכל ידע שתצברי יתן לך יתרון גדול על כל האנשים עם הכוונות הטובות שסביבך.

פירות הם המזון שמכיל הכי הרבה ויטמינים לכל קלוריה מכל מזון אחר וירקות נמצאים במקום השני. ירקות הם המזון שמכיל הכי הרבה מינרלים לכל קלוריה מכל מזון אחר ופירות הם במקום השני. הערכים המומלצים (ה-DRI) של ויטמינים ומינרלים שונים הם בעיתיים שכן הם נקבעו בהתאמה לאוכלוסיה שצורכת מזון מערבי מעובד, ולכן לא צריך לנסות לשאוף אליהם. הם לא לוקחים בחשבון את יכולת הספיגה האישית של כל אדם (שעולה מאוד בצריכה של מזון נא) ולא לוקחים בחשבון את ההשפעות של התזונה ואורח החיים שלנו על הצורך באותם נוטריאנטים.
לגבי סידן או כל מינרל/ויטמין אחר-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=27

לגבי B12-
http://30bananotleyom.com/811-articles/8-b12
http://30bananotleyom.com/811-articles/139-factory-farm-animals-a-b12-vitamin
http://30bananotleyom.com/movies/21-meat-eaters-are-99-of-b12-deficient

תחושת הרעב היא בעייתית בהתחלה. יש שמרגישים רעב תמידי עקב העיכול המהיר ופינוי המזון מהקיבה ויש שמרגישים מלאים וקושי לאכול כמויות מתאימות עקב הנפח הגדול של המזון הנא לעומת מזון מבושל. לגוף לוקח מעט זמן "להתאפס" ולדעתי לא בכל מקרה צריך "להקשיב" לגוף כי לא תמיד הוא אומר לנו את האמת. גם אוכלי בשר יכולים להישבע שהגוף שלהם אומר להם לאכול בשר כי אחרת הם מרגישים חלשים, ויש שאומרים שהגוף שלהם "דורש" מלח. לגבי הרגשת רעב ושובע אני חושבת שצריך לבחון כל מקרה לגופו. קראי את הנושא החדש בפורום שפתחה אביבה25 שבו דיברנו גם על זה-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=140

לגבי סוכרת ואינסולין-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=120
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=132

לאנשים שלא רוצים "ללכת עד הסוף" עם התזונה הזאת ורוצים לשלב מזונות מבושלים או לאנשים שמצאים בתהליכי הסתגלות לתזונת 811 אנחנו תמיד ממליצים על מזונות עמילניים ללא גלוטן- בטטות, תפ"א, אורז, קינואה, עדשים וכמובן ירקות מאודים/מבושלים. הכל ללא מלח ותבלינים חריפים ועדיף ללא שום ובצל ובטח שללא שמן. הרעיון בשילוב של מזונות מבושלים הוא לעשות 80/10/10 מבחינת אבות המזון, כלומר לשלב גם מבושל אבל לעשות את זה כמה שיותר נקי ולשמור על האחוזים הבריאים של פחמימות, חלבונים ושומנים.
http://www.youtube.com/watch?v=lIWXrkPztu0&list=UUMBK0TKv8M8EY5V_XlnS8yw&index=2&feature=plcp

מזונות כמו חיטה, שיפון וכו' אינם מומלצים גם בגלל הגלוטומורפינים שבהם וגם בגלל כמות הסיבים הבלתי מסיסים הגדולה. גם מוצרי סויה אינם מומלצים מהרבה סיבות. אם מידי פעם מתחשק אז לא נורא (אלא אם כן זה גורם לך להרגיש רע פיזית...) אבל לא כדאי לאכול מהם על בסיס יומי. אני הפסקתי לאכול מוצרים שמכילים גלוטן ומוצרי סויה עוד הרבה לפני שעברתי ל-811.

כל פרי וכל ירק מכילים את כל אבות המזון- פחמימות, חלבונים ושומנים. כשאוכלים מספיק קלוריות מקבלים די והותר חלבון ואין שום סיבה לדאגה. אני אישית לא מגיעה בכלל ל-10% אלא יושבת על ה- 5%-7%. לא חסר לי חלבון והשרירים שלי יכולים להעיד על כך...
http://30bananotleyom.com/movies/20-who-says-vegans-dont-get-enough-protein
http://30bananotleyom.com/811-articles/7-the-protein-myth
http://30bananotleyom.com/movies/35-i-get-my-protein-from-human-flesh

לגבי התוספים- נראה שאת לוקחת מיקס רציני... אני לא אכנס לבעיתיות של לקיחת כמויות גדולות ספציפית מכל אחד מהויטמינים ומינרלים שציינת, אבל אם תמיד יש לך בחילה אחרי שאת לוקחת אז דווקא יש לך מזל שהגוף שלך מראה לך שהוא לא אוהב את זה. באופן כללי ויטמינים ומינרלים בכמות גדולה ומרוכזת אינם מומלצים. הויטמינים היחידים שאני ממליצה לבדוק בבדיקת דם ולקחת כתוסף אם יש חוסר הם ויטמין B12 וויטמין D.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חזרתי.........

הודעהעל ידי יעלי » ד' אוגוסט 01, 2012 4:16 am

ירדן, תודה רבה. עזרת לי מאד
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am


תגיות נושא

סידן, איך מתחילים?, תחושת רעב, ויטמין B12, סוכרת

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 2 אורחים