חודש ב 80 10 10, מספר שאלות:

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

חודש ב 80 10 10, מספר שאלות:

הודעהעל ידי Alon » א' אוקטובר 11, 2015 1:30 pm

שלום לצוות המדהים של האתר,

לאחר קריאה נרחבת בחומרים שאתם מפרסמים + רכישת וקריאת הספר המקורי,
התחלתי בהרפתקאה. אני כחודש בתהליך, ויש לי מס' שאלות:

1. בספרו, אומר ד"ר גראהם שמי שאוכל במשך כל היום, ולא 2,3 ארוחות גדולות ביום בלבד, לא מבצע את ה 80 10 10,
ולא יפיק את מה שמובטח מהקריאה בספר. זו בעיה לא פשוטה עבורי כיוון שקשה לי לאכול כל כך הרבה כמויות של פירות ב
2,3 ארוחות גדולות. אני גם לא נהנה מזה. כיף לי להתחיל את היום עם תיק מלא בפירות, ולאכול 5,6 ארוחות פרי ביום.
כך, אני גם מגיע לקלוריות שצריך, וגם מאוד נהנה מהדרך, ומנשנש פירות בריאים וטעימים מתי שאני רק רוצה..
האם אכן קריטי העניין של 2,3 ארוחות ביום ולא יותר?

2. אני לא אוכל אך ורק פירות וירקות, אלא משלב ארוחה אחת חמה ביום. הארוחה הזו היא דלת קלוריות, "בריאה" אך עדיין -
מחוממת. זוהי ארוחת הצהריים שלי, בה אני אוכל לרוב: מרק (ירקות כתומים) עם 250 גרם אפונה מבושלת ברוטב עגבניות.
לעיתים הארוחה יכולה להיות תבשיל עדשים+קוסקוס עם ירקות בתנור. שאלתי היא עד כמה אני חורג ממוסכמות ה 80 10 10
והאם אפספס את כל התועלות שבה אם אוכל ארוחה אחת חמה (אך "בריאה"..) ביום.

3. הסיבה העיקרית בגללה עברתי ל 80 10 10 היא שיפור כללי של בריאותי והפעלה מקסימאלית של יכולת הריפוי של גופי.
אני מאמין שאם אעשה כן, יש לי סיכוי לפתור בין היתר - גם בעיות ראיה שיש במשפחתי וייתכן והן תורשתיות. (ניוון רשתית,
קטאראטקט, קוצר ראיה ממנו אני סובל רבות, ראיית לילה חלשה). לאחרונה נחשפתי לידיעות בדבר בריאותן של
קליפות הבננות. יכולות בריאות וריפוי מדהימות שיש בקליפות הבננות, וספציפית - לשיפור ושימור בריאות העין בהיבטי
רשתית ספציפית, ובכלל. האם ידוע לכם על סגולות קליפות הבננות? האם אתם ממליצים? במידה וכן, קשה לי לחשוב על
דרך לאכול קליפות אלו.. תוכלו נא להמליץ?

** להלן עיקרי הדברים מהמאמר: "קליפת הבננה מכילה ערכים גבוהים מאוד של ויטמינים B6 ו-B12, כמו גם מגנזיום ואשלגן.
בנוסף, היא מכילה הרבה סיבים, פרוטאין ואנטי אוקסידנטים חזקים כמו לוטאין, שמגן על העיניים מפני קרינה ומקטין סיכוי
לקטרקט ולמחלות רשתית אחרות. לא השתכנעתם? אז דעו לכם שקליפת הבננה מכילה גם טריפטופן, שמעלה את רמת
הסרטונין ומשפר את מצב הרוח, בדומה לאפקט שיש לפרוזק על גופנו. מחקר מצא שצריכה של תמצית קליפת בננה או
אכילה של שתי קליפות ביום מעלה את רמות הסרטונין בדם משמעותית."

** להלן קישור למאמר:
http://www.mako.co.il/food-cooking_maga ... 051006.htm

המון המון תודה!
אלון
Alon
 
הודעות: 11
הצטרף: ב' ספטמבר 14, 2015 8:17 pm

Re: חודש ב 80 10 10, מספר שאלות:

הודעהעל ידי יונתן » א' אוקטובר 11, 2015 2:12 pm

היי, אלון

1. האידיאל הוא לאכול מספר נמוך יותר של ארוחות ביום, כדי לא להתעסק באוכל כל היום, וכדי לתת למערכת העיכול מנוחה, ובדרך כלל זה מתאים לרוב האנשים לאכול ארוחות מסודרות, כי רוב האנשים מארגנים את הרוחות שלהם על פי סדר היום בעבודה ולא יכולים לאכול מתי שמתחשק להם. בכל מקרה, גם כשאנחנו התחלנו התקשנו לאכול בהתחלה ארוחות גדולות והיה יותר נוח לאכול מספר גדול יותר של ארוחות קטנות לאורך היום, אבל עם הזמן זה נעשה פשוט הרבה יותר קל ונוח לאכול ארוחות גדולות יותר, ובשאר הזמן לא להתעסק עם אוכל, ואני מאמין שגם אתה תרגיש כך אחרי זמן מה בתזונה.

2. הכלל הוא פשוט: שלב במזונך כמה שיותר פירות וירקות חיים וטריים. אם אתה יכול לאכול רק פירות וירקות חיים, מעולה, אבל אם מכל סיבה שהיא אתה לא יכול או לא רוצה לאכול רק פירות וירקות חיים, עדיין קיבלת את מלוא התועלת התזונתית מהפירות והירקות, ובהחלט רצוי שהמזון המבושל שאתה אוכל יהיה מזון פשוט בבישול ביתי, כשעדיף להימנע ממזון מעובד, שמנים מזוככים ומלח.

3. מעולם לא טעמתי קליפת בננה, אבל אני לא מאמין שהיא ראויה לאכילה. אין הרבה טעם בטיעונים שבקליפת בננה יש ויטמינים ומינרלים ואנטיאוקסידנטים, גם בפטריות רעל, דודא והרדוף יש ויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים, אבל מי שיאכל אותם ימות. מי שאוכל תזונה מגוונת של פירות וירקות מקבל את כל הויטמינים, המינרלים, חומצות האמינו (כמו טריפטופן) והאנטיאוקסידנטים, ובכמויות גבוהות פי כמה וכמה מהממוצע בתזונה המערבית, כך שאין לו כל צורך בכל מני מזונות "בריאותיים" שטעמם רע, כמו קליפות בננה, עשב חיטה או כל מני "מזונות-על" יקרים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חודש ב 80 10 10, מספר שאלות:

הודעהעל ידי ירדן » ג' אוקטובר 13, 2015 1:37 pm

היי אלון :)

הדגש הוא על ארוחות מסודרות ולא על נשנוש. אם מדובר על 2 ארוחות או על 5 ארוחות זה כבר פחות חשוב, העיקר שלא יהיה יותר מידי עיסוק באכילה גם כדי לתת מנוחה למערכת העיכול וגם כדי שלא יהיו כל היום סוכרים וחומצות על השיניים כי בין הארוחות זה הזמן שבו האימייל יכול לבנות את עצמו ואם כל הזמן יש חומצות אורגניות על השיניים הפעולה הזאת לא תתבצע. אני אוכלת בדרך כלל 4-3 ארוחות ליום.

תזונה טבעונית דלת שומן שמבוססת גם על מזונות מלאים מבושלים היא תזונה בריאה מאוד. אם מישהו לא יכול או לא רוצה מכל סיבה שהיא לאכול אך ורק פירות וירקות חיים בהחלט שישלב בתזונה שלו גם מזון מבושל שמבוסס על דגנים מלאים (עדיף ללא גלוטן), קטניות, בטטות, תפו"א וירקות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

כמה לאכול?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 4 אורחים

cron