שלום

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

שלום

הודעהעל ידי A black smoke » ה' יוני 23, 2016 5:30 pm

שלום,
אני טבעונית כבר שנתיים וחצי, מאוד מתעניינת בתזונה ומעוניינת לנסות לאכול בדרך 80 10 10.
משתדלת לאכול לפי צירופי מזון נכונים וכמה שפחות מזון מעובד.
הבעיה שלי היא עם כמות הקלוריות הענקית (לטעמי) באופן התזונה הזה וחוסר בחלבון.
כן קראתי שצריך להרגיל את הגוף ובתזונה של 3000 קל' מסתבר שיש המון חלבון, אבל כמה זמן לוקח להרגיל את הגוף לכמות כזאת ועד אז כמה חלבון יצא לי מלאכול רק ירקות ופירות? אני שואלת מכיוון שכרגע אני מוגדרת כתת משקל ומעוניינת להעלות קצת.
ועוד משהו, האם הפירות והירקות שבסופר הם לא מספיק אורגניים? כרגע אין לי אפשרות ללכת לבית טבע או ירקן. וגם ראיתי שהמון מתכונים עתירי קלוריות וכו הם בכלל לא לפי צירופי מזון נכונים.
האם יש לכם סרטונים גם בעברית?
A black smoke
 
הודעות: 5
הצטרף: ה' יוני 23, 2016 5:19 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי ירדן » ו' יוני 24, 2016 3:09 pm

ברוכה הבאה לפורום :)

כל אחד צריך לאכול בהתאם לצרכים האישיים שלו על פי הגובה, המשקל ורמת הפעילות. למישהו אחד זה יהיה 3000 קלוריות (או יותר) ולמישהו אחר זה יהיה 2000 קלוריות וזה בסדר גמור ואין סיבה שיחסר לו חלבון. אין שום בעיה לקבל את כל החלבון הדרוש לנו רק מפירות, ירקות, עלים ירוקים ומעט אגוזים וזרעים גם אם עוסקים בפעילות גופנית מרובה וגם אם ספציפית מתאמנים על עלייה במסת השריר.

אבל בהחלט חשוב לשים לב, בעיקר בהתחלה, שאוכלים מספיק. פירות וירקות הם מזונות דלי קלוריות אך בעלי נפח גדול ולכן רבים מהאנשים שמתחילים בתזונה הזאת מרגישים שהם אוכלים הרבה למרות שבפועל הם אוכלים מעט מדי קלוריות. לא צריך לדחוף בכוח אבל כן צריך בהדרגה להעלות את הכמות. אם מראש יש תת משקל חשוב במיוחד לשים לב לזה ואפילו עדיף לא להכנס לתזונה הזאת בבת אחת אלא בהתחלה לשלב גם מזונות מבושלים עתירי פחמימות (כמו בטטות, תפו"א, אורז, קינואה, עדשים וכו') שהם יותר מרוכזים בקלוריות.

מה הגובה והמשקל שלך?

בסופר הפירות והירקות אינם אורגניים. בדרך כלל אנחנו ממליצים כן לנסות לקנות עלים ירוקים וירקות אורגניים כי מבחינת המחיר הם משמעותית יותר זולים מפירות אורגניים וגם הרבה יותר זמינים. אם אין בקרבת ביתך חנות טבע נסי לבדוק איזה חקלאים אורגניים באזורך עושים משלוחים הביתה.

לאיזה מתכונים את מתכוונת?

אין לנו סרטונים בעברית אבל ביוטיוב תוכלי למצוא כמה סרטונים בעברית של אנשים אחרים.

שבת שלום!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי A black smoke » ש' יוני 25, 2016 8:46 pm

התכוונתי לכמה מתכונים שראיתי כמו שלוב של תאנים (פרי מתוק) לענבים (פרי חמוץ אני חושבת) או אבוקדו ותפוז, שדעתי נשמע מאוד טעים אבל אני תוהה אם כשמרגילים את הגוף לתזונה של פירות וירקות בלבד אז צירופי מזון פחות משנים.

החלטתי לנסות שבוע פירות וירקות אבל בגלל התגדות הסביבה (משפחה בעיקר) האם זה בסדר לאכול כמה בטטות מבושלות או אוכל אחר שהוא לא מעובד? (מזון מעובד נתפס אצלי כלחם, חטיפים וכו')

ומה לגבי נבטים שאני מכינה לבד בבית (לרוב משעועית מש)?

הגובה שלי 157 משקל 38-40

אמרתי כבר שאני רוצה לעלות אבל בלי קשר האם אדם שהורגל לאכול כל חייו כ 1500 קלוריות ביום ופתאום יעבור לרואו כ 2000+ ביום יעלה במשקל? כמה זמן לוקח לגוף להתרגל לכמות מזון כזו?

ואם בדה"כ אני רגילה לשתות הרבה מים במהלך היום האם בגלל המעבר לתזונת פירות וירקות צריך לשתות פחות בגלל המים שנמצאים בהם?
A black smoke
 
הודעות: 5
הצטרף: ה' יוני 23, 2016 5:19 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי ירדן » ב' יוני 27, 2016 4:58 pm

ענבים הם פרי חמצמץ ולא חמוץ ואין בעיה לשלב אותם עם תאנים. בעיקרון גם שילוב של פרי מתוק עם פרי חמוץ הוא אפשרי בהחלט, ולפחות על פי המידע שאני חיפשתי ומצאתי בנושא אני חושבת שיתכן מאוד שחלק מאותם "חוקי" צירופי מזון נחקקו על בסיס מידע שגוי. בכל מקרה אלו לא "חוקים" שחייבים לציית להם אלא צריך להקשיב לגוף. אם שילוב מסויים מתעכל לך מצויין אין סיבה שתמנעי ממנו רק כי מישהו קבע אחרת אבל אם את מרגישה ששילוב מסויים לא מתעכל לך בצורה מיטבית אז תמנעי ממנו. למשל אני ברוב המקרים באופן טבעי מעדיפה לאכול ארוחות מונו של פרי מסוג אחד בלבד בכל ארוחה אבל אם מתחשק לי לשלב מתוק עם חמוץ בדרך כלל אין לי שום בעיה עם זה. למשל בננות קפואות (פרי מתוק) ותמרים (פרי מתוק) עם פירות יער (פרי חמוץ) מתעכלים לי מצויין. יוצאת גלידה נהדרת! שילוב של שומן עם פירות חמוצים גם הוא בהחלט אפשרי.

אין שום בעיה שתגדילי את כמות הפירות והירקות בתפריט שלך ותשלבי גם מזון פחמימתי מבושל כמו בטטות, תפו"א, אורז וכו'. כל אחד עושה את הבחירות שלו בהתאם לתנאים או לקשיים שיש לו. אם מסיבה כלשהי (משפחתית, חברתית, כלכלית, נפשית) מישהו רוצה לשלב בתפריט גם מזון מבושל ולא לעשות 100% רואו אז שיעשה זאת :)

פעם הייתי מנביטה בכמויות גדולות אבל מאז שעברתי ל-811 לא מרגישה שום צורך או רצון להתעסק בזה אולי רק פה ושם אני אנביט אלפלפא אבל ממש לא נבטוטים מעדשים או שעועית. נבטוטים קצרים לא מתעכלים טוב כמו ירקות או כמו נבטים ארוכים ואין שום סיבה לאכול מהם כאשר התזונה גם ככה עתירה בפירות וירקות. ובכל זאת אם זה טעים לך ואת מרגישה עם זה טוב לך תמשיכי רק תדעי שאין בזה הכרח.

תפריט של 1500 קלוריות זה תפריט דל מידי. מזון הוא לא רק קלוריות אלא חבילה שלמה של פחמימות, חלבונים, שומנים, מים, סיבים ושפע של ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים ונוגדי חמצון. אדם שמרגיל עצמו לאכול מעט מידי לדעתי עושה לעצמו נזק בטווח הארוך. לבחורה בגובהך תפריט של כ-2000 קלוריות (אולי קצת פחות) הוא סביר ואם תפריט כזה יגרום להשמנה זה פשוט אומר שאת צריכה לעשות פעילות גופנית ולהעלות את מסת השריר כדי להעלות את רמת ה-BMR שלך (רמת המטבוליזם הבסיסי). קראי את המאמר שלנו על האפקט התרמי של המזון-
https://www.30bananotleyom.co.il/articl ... ct-of-food

לגבי כמות המים, כל אחד צריך לשתות בהתאם להרגשת הצמא האישית שלו בהתאם לעונת השנה, האקלים, הטמפרטורה, כמות הפעילות הגופנית, זמן השהייה בשמש ורמת ההזעה האישית. סביר להניח שכשתתחילי לאכול הרבה פירות וירקות תרגישי פחות צורך במים אבל אם לא זה גם בסדר גמור :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי A black smoke » ג' יוני 28, 2016 3:39 pm

אני מנביטה את השעועית עד שהיא יותר צמח משעועית, זה בסדר?
A black smoke
 
הודעות: 5
הצטרף: ה' יוני 23, 2016 5:19 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי ירדן » ד' יוני 29, 2016 4:05 pm

את מנביטה את המש עד שהוא ממש ארוך כמו הנבטים הסיניים שקונים בסופרים?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי A black smoke » א' יולי 03, 2016 8:02 am

כן בדיוק

ועוד משהו, ניסיתי יום שלם פירות וירקות, לקראת 6 בערב בערך הרגשתי ממש עייפות והתחיל לכאוב לי הראש. ניסיתי לישון ועד 11 לא הצלחתי ואז גם התעוררתי באמצע הלילה והייתה לי ממש סחרחורת ונקודות כאלה בשדה ראיה כמו אחרי בדיקת דם. הכאב ראש לא הפסיק גם עד היום שלמחרת ואחרי שניסיתי עוד חצי יום וכבר ממש הרגשתי חלשה ומסוחררת הפסקתי כי פחדתי שבאמת יקרה משהו. אני לא יודעת למה זה קרה דווקא חשבתי שהגוף שלי יקבך את זה ממש טוב, אני לא יודעת אם זה היה תהליך התנקות או משהו... בכל מקרה, יש לך רעיון למה הרגשתי ככה? יש לציין ששתיתי המון מים בנוסף
A black smoke
 
הודעות: 5
הצטרף: ה' יוני 23, 2016 5:19 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי ירדן » ג' יולי 05, 2016 5:02 pm

זו יכולה להיות תגובה של הגוף לניקוי (האם את רגילה לשתות קפה?) או שלא אכלת מספיק. אם הבנתי נכון את רגילה לאכול 1500 קלוריות ליום אז סביר להניח שכשניסית לאכול רק פירות וירקות אכלת אפילו פחות מזה כי הם מאוד דלים בקלוריות ויש להם נפח גדול כך שמתמלאים מהם בקלות אבל בפועל אוכלים מעט קלוריות.

רשמי בבקשה מה אכלת באותו היום שהרגשת את הסימפטומים האלו (כולל כמויות).

האם את עדיין מרגישה עייפות, סחרחורת וכאב ראש?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי A black smoke » ג' יולי 19, 2016 11:16 pm

באותו יום אכלתי בערך ככה:
קילו אבטיח, חצי קילו מלון, 4 בננות, 4 תפוחים, חצי קילו ענבים 4 אפרסקים, 3 תמרים, 2 גמבות,מלפון, שזיף
חשוב לי לציין שאני לא השתמשתי בכרונומטר מכוון שזה היה נסיון
אני לא מרגישה סחרחורת וכאב ראש מאז החצי יום השני שבו התייאשתי ואכלתי רגיל
אבל אני כן משלבת המון פירות וירקות בתפריט היומי ונמנעת ממזון מעובד ומרגישה הרבה יותר טוב
בדרך כלל אני לא שותה קפה וכמובן באותו יום לא שתיתי קפה
A black smoke
 
הודעות: 5
הצטרף: ה' יוני 23, 2016 5:19 pm

Re: שלום

הודעהעל ידי ירדן » ו' יולי 22, 2016 2:51 pm

המשקלים שכתבת הם ברוטו או נטו? כלומר, כשכתבת קילו אבטיח זה היה קילו נטו רק חלק אכיל ללא הקליפה או כולל הקליפה? האם שקלת את הפירות בעזרת משקל מטבח?

שבת שלום!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Bing [Bot] ו 9 אורחים

cron