intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי alon111999 » ו' יולי 15, 2016 6:37 pm

שלום שלום,

שמי אלון, בן 33, 1.81, שוקל 74 ק"ג, אחוזי שומן קצת מביכים (בסביבות 20), מבנה שאינו שרירי (רגיל שכזה).
מאז גיל 13 בערך אני מחפש תשובות לבריאות אופטימלית ופיתוח גוף שרירי וחטוב.
ניסיתי המון, קראתי המון, שום דבר לא מצליח..
לפני כחצי שנה ניסיתי למשך חודש את אורך חיים ה 801010, הרגשתי נפלא ואנרגטי כפי שלא הרגשתי בחיי..
הבעיה הייתה שממש הצטמקתי, נהייתי רזה מדי, ונכנעתי בסופו של יום ללחץ החברתי והפסקתי.
מאז - אני אוכל המוןןן פירות וירקות, אך לא מתמיד בצורה ראויה, מדי פעם אפילו נכנע להתקפי מוצרי חלב.
שורה תחתונה - אין לי מחלות מיוחדות, אני בריא ברוב המוחלט של הזמן, אך איני בבריאות אופטימאלית -
לא מבחינת אנרגיות, ומבחינתי גרוע יותר - אני פשוט לא מצליח למצוא דרכים לפתח שרירים ולהיות חזק ואתלטי.
עד לכאן ההקדמה, סליחה על האורך.

כעת, אני רוצה לחזור ל 801010 אך לעשות זאת נכון יותר. (סביר שלא אכלתי מספיק בפעם הקודמת ולכן הצטמקתי).
אני מניח שעלי להגיע לסביבות ה 2,500 קלוריות.
אני יכול לגרום לזה לקרות בקלות, בטח בגלל פירות הקיץ המדהימים.
העניין הוא שנחשפתי לדבר מדהים (נראה לי..) שנקרא Intermittemt fasting.
בגדול - צורת חיים זו אומרת: 16-18 שעות ביום - אך ורק לשתות מים והרבה, ובמשך חלון זמן קצת בלבד - לאכול.
התאהבתי בשיטה זו. אני מתחיל לאכול בסביבות 18:00 בערב, עד אז שותה רק מים.
בזמן שחברי לעבודה אוכלים בוקר, צהריים, כבדים וחסרי אנרגיות, אני קליל, מרוכז, ואני מרגיש שהגוף שלי מתנקה כל יממה מחדש.
העניין הוא שאני אוכל הרבה מאוד משעה 18:00 ואילך, וכמעט כל לילה הולך לישון על קיבה די מלאה.
מאוד מסקרן אותי לשאול את דעתכם לגבי Intermittemt fasting, ואיך לדעתכם זה יכול לעבוד עם תזונת ה 801010.
היתרונות הגדולים של שיטה זו להבנתי היא ניקוי של הגוף בכל יממה. להבנתי ניקוי לא יכול להתבצע כשהגוף במצב של עיכול מזון, ורק לאחר כ 10 שעות ללא אכילה, הוא מתחיל להתנקות (ולכן כדאי לקחת עוד 4-5 שעות לפני שמתחילים לאכול).
היתרון השני הגדול להבנתי היא הורמון הגדילה. הרגע שלא אוכלים כל כך הרבה שעות ואז רק בערב,
הורמון הגדילה מקבל בוסט מטורף מה שאמור לתרום לעיכוב הליכי זקנה.

לגבי 801010 ופיתוח מסת שריר. ראיתי המון סרטונים בקהילה של 801010 על חבר'ה שריריים מאוד שעושים תזונת 801010.
העניין הוא שלדעתי הם היו שריריים מאוד כשעשו את ההסבה, ואני מניח ש 801010 אף שיפרה ביצועים ולא הורידה את מסת השריר שלהם.
הבעיה המקרה שלי שאין לי שרירים, אני מעוניין לפתח שריר. וזה שונה מאוד משימור.
האם לדעתכם ניתן לפתח שרירים בעזרת 801010? גם מישהו עם נקודת פתיחה לא מאוד טובה?
האם תמליצו שאעשה 801010 אך כן לשלב שעועית\חומוס\אפונה כדי בכל זאת להרים את רמת החלבון?

בקיצור (וסליחה שוב על אורך המכתב) - אני יכול איכשהו לעשות את הדבר הקסום הבא יחד?
שמירה על Intermittemt fasting + פיתוח מסת שריר (כמובן עם אימונים מעולים) + 801010 ?
הרבה מאוד תודה מראש!!
alon111999
 
הודעות: 6
הצטרף: ו' נובמבר 06, 2015 7:01 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי יונתן » ו' יולי 15, 2016 8:03 pm

היי, אלון, ברוך הבא :D

שמעתי פה ושם על השיטה שאתה מתאר, אבל למעט כמה טענות לא מבוססות כמו אלה שציינת בהודעה שלך, אין לי כל מידע אמיתי על היתרונות והחסרונות בשיטה, ולכן איני יכול להביע עליה דעה מנומקת. מכל מקום, תזונת 811 דוגלת בארוחות מסודרות, ומאחר שפירות הם המזון הקל ביותר לעיכול, אני בהחלט מרגיש קליל ומרוכז אחרי כל ארוחה, וללא ספק גם אני רואה הבדל בין האנרגיות שלי לבין אלה של חברים ועמיתים לעבודה. בנוסף, מאחר שתזונת 811 עשירה מאוד במזון שרובו הגדול מורכב ממים, אני גם לא רואה טעם להעביר 16 שעות ביום בלגימה מרובה של מים. מן הסתם יותר קל לאכול את כל כמות הקלוריות היומית שלך במסגרת כל כך קצרה ממזון מבושל, מרוכז ושומני, שמכיל כמות גבוהה יותר של קלוריות לכל מידת נפח (שתי מנות פלאפל וקולה ואתה מסודר...), מאשר מפירות וירקות, שכאמור רובם מורכב ממים ולכן הנפח שלהם הרבה יותר גבוה. ואם אתה גם רוצה ליהנות מפירות מימיים במיוחד, כמו אבטיח, ולא רק מפירות עשירים יותר בקלוריות, כמו בננות, הרי שהמשימה נעשית עוד יותר קשה. לטעמי שילוב בין שתי השיטות ידרוש ממך מעבר הדרגתי מאוד ואימון הקיבה להכלת כמות גדולה יותר של מזון בזמן קצר.

מבחינת שרירים, הדרך היחידה להעלות מסת שריר היא באמצעות אימוני התנגדות ואכילת מספיק קלוריות כדי לאפשר את אימוני ההתנגדות האלה. הטענה שיש לשלב מזונות "חלבוניים" כדי להעלות מסת שריר היא ברובה מיתוס שנפוץ על ידי תעשיות הבשר והתוספים.
אשתף אותך בניסיוני האישי, מאחר שאנחנו פחות או יותר באותם נתונים. כשהתחלתי 811 בשנת 2010, ולא היה בארץ כמעט אף אחד שהכיר את התזונה או ידע לייעץ, ירדתי תוך זמן קצר 7 ק"ג, והיה ניכר בי שרזיתי. גם האנרגיות היו לא משהו. עד מהרה הבנתי שאני פשוט לא אוכל מספיק. בעבר הייתי רגיל לשבוע מנפח מסוים של מזון, וכעת כשאכלתי בארוחה רק פירות, גם שבעתי מאותו נפח, אך למעשה כמות הקלוריות שצרכתי הייתה חצי ואפילו פחות מכך. כיום העליתי בחזרה את כל המשקל שהורדתי ואף הוספתי לא מעט. ואם ניקח בחשבון שאחוז השומן ירד מאוד, והעיכול הרבה יותר מהיר ואין לי יותר מזון שנתקע ימים שלמים במעיים ומכביד עלי, הרי שהעליתי מסת שריר נכבדה למרות שיש לי מבנה גוף מאוד צנום, וכיום אני שרירי וחטוב. במהלך השנים כמובן שהיו תקופות שבהן לא יכולתי לעשות מספיק פעילות גופנית, וניכר בשרירים שיש ירידה בכוח ובחיטוב, אך כשהתאפשר לי לשוב ולהתאמן, השרירים נבנו מחדש בקלות. אם נחזור שוב לעניין החלבון, ללא ספק אני היום חזק יותר ומתאושש מאימונים הרבה יותר מהר מאשר בתקופות מוקדמות שהייתי מתאמן ומיד ממהר הביתה לאכול ארוחה "חלבונית". בשורה התחתונה, השרירים שלך תלויים בראש ובראשונה באימונים. שוב, אין לי מידע מבוסס על שיטת הצום שאתה מתאר, אבל קשה לי להאמין שיש רבים שנוהגים בשיטה ושומרים על כושר גופני גבוה. החשיבות השנייה במעלה לשרירים היא כמובן מה וכמה אתה אוכל, ולכן אני ממליץ לך לשקול להגדיל את הכמות הקלורית שלך, ולא להסתפק ב-2,500 בלבד. זו כמות שתספיק לגבר שנוסע באוטו לעבודה, עולה במעלית ומעביר את היום בישיבה במשרד, אבל לא לגבר שרוצה שתהיה לו מספיק אנרגיה לאימונים אינטנסיביים. ראה למשל את תפריטי הדוגמה שלי:
https://www.30bananotleyom.co.il/blogs/ ... h-do-i-eat
https://www.30bananotleyom.co.il/blogs/ ... ummer-time
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי alon111999 » ו' יולי 15, 2016 10:32 pm

הרבה תודה יהונתן על תשובה נהדרת!
אשאל שאלה נוספת,
בספרו, ד"ר גראהם ממליץ (אם אני זוכר נכון) על כמה שפחות ארוחות.
בסוף הספר, יש פרק שלם שאומר: "אתה לא באמת עושה 801010 אם .. .. "
וחלק מהדברים שרשומים שם זה: "אוכל כל הזמן".
הוא ממליץ על 2 ארוחות ביום, וטוען שאם אפשר לקבץ הכל בארוחה אחת גדולה - זה אידיאלי.
רציתי לדעת מה דעתך על זה..
כמו כן, קראתי את התפריט לדוגמא שרשמת. נדמה שאתה אוכל כ 4 ארוחות ביום (ביום בו אתה מתאמן).
נראה שזה עובד לך אז הכל בסדר, אבל עדיין - זה מעט סותר את מה שממציא האסכולה טוען כאידיאלי.
אשמח לדעתך בעניין.
וכמובן - לעוד קצת מוטיבציה.. אתה בתזונה זו - ובאמת מרגיש בכושר שיא? שרירים מפותחים? אנרגיות בשמים? לא חולה..?
אני ממש צריך מקור השראה כרגע, כי המטרה שלי ב 20 השנים האחרונות - רחוקה מלהיות מוגשמת, וחוויתי לא מעט תסכולים..
שוב תודה המון!
alon111999
 
הודעות: 6
הצטרף: ו' נובמבר 06, 2015 7:01 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי ריקה » ש' יולי 16, 2016 6:19 am

הי,
אני כבר מקפידה לפחות שנתיים לאכול עד 18:00 בערב. ואז אם ארוחת הבוקר הראשונה דלך נגיד ב10:00 למחרת, אז אפשר לומר שצמת 16 שעות מהיממה. אני גם מעדיפה ללכת לישון על בטן ריקה מההפך. ובמשך היום לאכול. מה שכן, זה מגביל אותי בשעות שאני מבצעת ספורט. כי אני חייבת לתזמן את הספורט לפני האוכל. כך שאני לא אעשה אימון אחרי השעה 18:00 בערב....
ריקה
 
הודעות: 41
הצטרף: ג' יוני 21, 2016 11:11 am

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי יונתן » ש' יולי 16, 2016 7:11 am

למעשה התפריטים בספר תזונת 811 כוללים 3 ארוחות פירות + ארוחת סלט, וד"ר גרהאם בהחלט ממליץ להוסיף עוד ארוחה למי שמתאמן באופן אינטנסיבי. הוא עצמו אימן ספורטאים אולימפיים והמלצתו להם הייתה לאכול פירות לפני, תוך כדי, ואחרי האימון. כך שאין פה סתירה. מי שמסוגל לאכול 2,500 קלוריות בארוחה אחת, שיהיה לו לבריאות, אבל מי שלא מסוגל, ורוצה לחלק את הכמות הזו לכמה ארוחות, אז אין עם זה שום בעיה. למעשה אני אוכל היום פחות ארוחות מכפי שהייתי אוכל לפני 811, כשבערך כל שעתיים הייתי צריך להכניס משהו לפה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי alon111999 » ש' יולי 16, 2016 10:47 am

תודה רבה ריקה ויהונתן!
מבין לגמרי.
שאלה נוספת ולדעתי אחרונה בנושא זה:
לגבי - קטניות "בריאות" כגון שעועית-חומוס-עדשים-אפונה.
מזונות אלו מוגדרים כ Pulse - Superfood of 2016.
מספיק שתקישו בגוגל הגדרה זו תראו המוני מאמרים שמהללים עד אין קץ, "קטניות-על" אלו.
האם נכון לשלב מעט קטניות אלו (לא מדבר על אורז ומוצרי חיטה אחרים) בתפריט של ה 801010?

תודה רבה!
alon111999
 
הודעות: 6
הצטרף: ו' נובמבר 06, 2015 7:01 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי יונתן » ש' יולי 16, 2016 11:16 am

תזונת 811 לא דוגלת באכילת קטניות מבושלות ואין בהן רכיב תזונתי שלא ניתן למצוא בפירות וירקות. מאידך גיסא, אם אתה לא מעוניין להתמסר לחלוטין לתזונת 811, ודאי שעדיף שתאכל קטניות מבושלות על פני ג'אנק פוד טבעוני או מזון מן החי. יכול להיות שהמאמרים שעליהם אתה מדבר מדברים בשבחי הקטניות בגלל שיעורי החלבון הגבוהים שבהן לעומת אורז וחיטה, אך כאמור אין באמת סיבה לצרוך כמויות עודפות של חלבון. במידה ואתה לא מרעיב את עצמך, 10% מהקלוריות מחלבון הן מעל ומעבר לדרישות הגוף שלך בחלבון גם אם אתה מתאמן, וכפי שראית בתפריטים שלי, אני צורך 5%-6% חלבון.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: intermittent fasting, gaining muscle , and 801010

הודעהעל ידי alon111999 » ש' יולי 16, 2016 11:46 am

המון תודה יונתן!
alon111999
 
הודעות: 6
הצטרף: ו' נובמבר 06, 2015 7:01 pm


תגיות נושא

פעילות גופנית, כמה לאכול?, חלבון

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 3 אורחים