חדשה בתזונה, שאלות ומחשבות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

חדשה בתזונה, שאלות ומחשבות

הודעהעל ידי Mari » ש' אוקטובר 22, 2016 9:55 am

היי, אני מתעניינת מאוד בתזונה ומנסה ליישם אותה עד כמה שאני מצליחה.. יש ימים שמצליחה יותר ויש שפחות.. שמתי לב שככל שאני מעמיקה בתזונה אני מרגישה יותר טוב ומרגישה חיונית יותר אך בימים שיש נפילות , למרות שהן לא מאוד גדולות מאוד קשה לי להתאושש מהן ולחזור לתזונה..
אני לוקחת מאוד קשה ימים שאני לא מצליחה לשמור על התזונה ואוכלת פסטה או לחם.. בגלל שאני באה מרקע של הפרעות אכילה יש לנפילות השפעות מאוד גדולות עלי, דיכאונות, ימים של צומות ופעילות גופנית מאומצת..
מהי לדעתכם הדרך הכי טובה להתמודד עם נפילות?
יש לי עוד כמה שאלות, אני מתגייסת בקרוב לצבא והייתי רוצה לדעת איך אפשר ליישם שם את התזונה אם בכלל?
בנוסף, האם אנשים בתזונה שמעוניינים לרדת במשקל צרכים לצרוך פחות קלוריות מבדכ?

- גיל, גובה ומשקל. 18, 1.72, לא נשקלתי המון זמן אבל מעריכה ש70 קילו
- כמה זמן אתם 80/10/10? לא מצליחה לשמור הרבה זמן ובערל חודש מנסה כמה שיותר
- מה וכמה בדיוק אתם אוכלים ביום? (רצוי להירשם לכרונומטר ולתת דוגמה מפורטת של יומיים-שלושה.): בוקר-2 פיטיות ופאפיה אחת, צהריים- שייק ירוק מ3 בננות ראש חסה, תפוח ותמר, ערב, סלט ענק עם 2 כפות טחינה
- מה אכלתם לפני שהתחלתם ב-80/10/10?לא מסודר בכלל ערב הפרעות אכילה, בעיקר הרעבה או דברים מאוד לא בריאים ש
- איזו פעילות גופנית אתם עושים ובאיזו תדירות?התחלתי לעשות עכשיו5-6 פעמים בשבוע שעה הליכה או רכיבה על אופניים
- כמה מים אתם שותים? בממוצע 3_5 כוסות ביום
- האם אתם נחשפים מספיק לשמש? משתדלת להיות חצי שעה- שעה בחוץ כל יום
- כמה שעות אתם ישנים בלילה?7-9 שעות
- האם יש מחלות רקע או תסמינים אחרים? הפרעות אכילה
- האם אתם נוטלים תרופות או תוספי תזונה ואם כן אילו?לא

תודה רבה!
Mari
 
הודעות: 2
הצטרף: ש' אוקטובר 22, 2016 9:30 am

Re: חדשה בתזונה, שאלות ומחשבות

הודעהעל ידי יונתן » ש' אוקטובר 22, 2016 11:14 am

ברוכה הבאה :D

המסר העיקרי והבסיסי ביותר של תזונת 811 הוא פשוט: לאכול יותר פירות וירקות חיים, בשלים וטריים.

אין שום צורך בהלקאה עצמית וברגשות אשם בימים שאת אוכלת מזונות אחרים. די בעובדה שביצעת את השינוי התזונתי ואת מבינה שפירות וירקות הם המזונות הטובים ביותר שאת יכולה לצרוך, וכבר עשית שירות מעולה לעצמך ולבריאותך. אין שום מניעה שתבצעי את השינוי התזונתי בהדרגה, כך עושים רבים, כולל אני, שלקח לי 3 חודשים עד שהסתגלתי לכך, וכיום אחרי 6 שנים בתזונה היא טבועה בי כל כך עמוק שדבר לא יגרום לי לחזור לימים שהייתי אוכל לחם ואורז וטופו ואולי 2-3 פירות וירקות ביום.

ייתכן שאחת הסיבות שאת מתקשה להתמיד בתזונה היא כמות המזון המועטה שאת אוכלת. בהערכה גסה, התפריט שרשמת נראה כ-500 קלוריות. זה תפריט הרעבה לכל אדם, ובחורה צעירה וגבוהה כמוך צריכה לאכול לפחות פי 4 כדי להיות פעילה ובריאה. שוב, אין בזה שום דבר יוצא דופן, גם אני בתקופת ההסתגלות שלי אכלתי מעט מדי. לאור ההיסטוריה התזונתית שלך, את בוודאי יודעת שצמצום הצריכה הקלורית יכול אולי לשפר את ההרגשה בטווח הקצר, אבל תמיד מוביל בסוף לתשוקות עזות למזון, בעיקר מהסוג המעובד והשומני. בנוגע לשאלה שלך האם כבעלת עודף משקל עלייך לאכול פחות, התשובה תהיה בדיוק הפוכה: עלייך לאכול יותר. ראשית עלייך להבהיר לגוף שלך שמהיום והלאה את מונעת ממנו את הלחץ התמידי של מחסור בקלוריות, שגורם לו לצבור יותר שומן כהכנה לימי המחסור. תני לגוף שלך להבין שהוא מקבל כל יום את המזון הדרוש לו והוא לאט לאט יתאזן. שנית, עלייך לאכול מספיק כי הדרך היחידה לרדת במשקל ולהתחטב בצורה בריאה היא להיות אישה פעילה וחזקה. הליכות ואופניים זה נחמד כדי להרגיל את הגוף לפעולה, אך חשוב מאוד לחזק את כל שרירי הגוף באמצעות אימוני התנגדות, בחדר כושר או בבית. יכול להיות שבהתחלה את עלולה לעלות מעט במשקל, אל תחששי מזה, זו תהיה רק דרכו של הגוף לאזן את עצמו, וככל שתתמידי בתזונה בריאה ופעילות גופנית מאתגרת כך תראי תוצאות אמיתיות ולא זמניות.

אני בהחלט ממליץ לך להירשם לכרונומטר ולבדוק, רצוי עם משקל מטבח, בדיוק כמה את אוכלת ושאת מגיעה לפחות ל-2000 קלוריות ביום. בקישור הבא תראי כמה דוגמאות לתפריטים:
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370
אם את מתקשה בהתחלה להגיע ל-2000 קלוריות רק מפירות וירקות עדיף שבתור התחלה תשלבי גם מנה מבושלת ביום של פחמימות כמו אורז, תפ"א, עדשים וכו'.

בנוגע לצבא, כדאי שתשאלי בקבוצות בפייסבוק שעוסקות בתזונה, היות שהייתי בצבא בשנות ה-90, ואין לי מושג מה האפשרויות שם כיום. למיטב זכרוני תמיד היו ערימות של פירות כמו תפוזים ובננות וכן ירקות טריים.

בהצלחה ונשמח אם תמשיכי לעדכן, וכמובן אם יש לך עוד שאלות אנחנו כאן.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חדשה בתזונה, שאלות ומחשבות

הודעהעל ידי Mari » א' אוקטובר 23, 2016 4:37 am

היי יונתן,
תודה על התשובה המפורטת, לאט לאט אני מתחילה להפנים את העובדה שלגוף שלי מגיע את הכי טוב וכך אני גם פועלת.
לגבי הפעילות גופנית- מהו לדעתך אימון שהוא מספיק? מה התדירות שיש לבצע אותו?

תודה רבה מאוד שאתם פה,
מעריכה את זה מאוד.
Mari
 
הודעות: 2
הצטרף: ש' אוקטובר 22, 2016 9:30 am

Re: חדשה בתזונה, שאלות ומחשבות

הודעהעל ידי יונתן » ג' אוקטובר 25, 2016 6:34 pm

קשה לענות על השאלה, יש סוגים רבים של פעילות גופנית, וכדי להתמיד כדאי שתחפשי משהו שאת נהנית לעשות אותו, אבל גם מאתגר אותך מספיק. אם את לא רגילה לעשות פעילות גופנית ייתכן שבהתחלה לא תיהני משום דבר, אבל ככל שתתחילי להרגיש את השיפור בכושר ואת התוצאות, זה יהפוך לחלק בלתי נפרד מחייך.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm


תגיות נושא

איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot] ו 10 אורחים

cron