עמוד 1 מתוך 1

מעבר לתזונה 80/10/10

הודעהפורסם: ד' ינואר 17, 2018 9:26 am
על ידי Tamir85
שלום
שמי תמיר. לאחר שיטוט נרחב בפורום ובאינטרנט הגעתי למסקנה שזאת התזונה שאני רוצה לעצמי. אך יחד עם זאת אני נמצא בבבלבול רב. בלי קשר לתזונה תמיד הייתי מ" המגזינים" בצריכת פירות ותמיד הרגשתי טוב. אבל כשנכנסתי לכרונומטר שבודק ערכים תזונתיים ראיתי שאני עובר לרוב את המערכה המומלצת של ויטמינים ובחלק מינרליים לפעמים גם במאות אחוזים בעיקר(חומצה פולית, ויטמיןa ויטמין c). קראתי שצריכה מוגזמת של אלו עלולה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות כלל ובחלק מהמקרים דובר גם על סרטן!!!. עכשיו אני אפילו לא צמחוני אבל באמת מבין את החשיבות קודם של הפאןהמוסרי והפאן הבריאותי.אשמח אם תאירו את עיניי בנושא זה של עודף ויטמינים ומינרליים ובעיקר הויטמינים.
כמובן שלאחר מכן גם אם יש אפשרות לייעוץ פנים מול פנים בנושא תפריטים ועוד שאלות כךליות.
תודה מראש על המענה,
תמיר.

Re: מעבר לתזונה 80/10/10

הודעהפורסם: א' ינואר 21, 2018 12:48 am
על ידי ירדן
היי תמיר, ברוך הבא לפורום :)

הנושא הזה קצת מצחיק כי יש אנשים ששומעים על התזונה הזאת וחושבים שהיא תגרום לחוסרים תזונתיים ולעומת זאת יש אנשים שחושבים שהיא תגרום לעודפים תזונתיים אבל אף אחד מהאנשים האלו מעולם לא בדק בתזונה ה"רגילה" שלו לכמה הוא מגיע באותם ויטמינים ומינרלים והאם יש לו "חוסר" או "עודף" באותם הנוטריאנטים. האם בדקת לכמה אתה מגיע בתזונה הנוכחית שלך?

ה-RDA [הקצובה היומית המומלצת] של ויטמין סי הוא 90 מ"ג לאדם בוגר שזו פשוט כמות כל כך קטנה שזה מגוחך. ברור שנגיע לכמות גדולה יותר ובהחלט צריך וחשוב לבריאות להגיע לכמות גדולה יותר. אין אף מחקר וגם לעולם לא יהיה שמוצא קשר בין צריכה גבוהה של ויטמין C מפירות וירקות לסרטן. להיפך, מחקרים מראים שצריכה מרובה של פירות וירקות עוזרת למניעת סרטן. אם יש לך מחקר שמראה שצריכה גבוהה של פירות וירקות מקושרת לסרטן או שצריכה גבוהה של ויטמין סי, בטא קרוטן [לא ויטמין A] וחומצה פולית ממזון צמחי מלא ולא מתוספים מקושרת לסרטן בבקשה העלה אותם לכאן אבל אין כאלו מחקרים.

אי אפשר להגיע בכל דבר בדיוק ל-100% מה-RDA וגם בכל מקרה ה-RDA הוא לא בהכרח המדד הכי טוב למה שצריך כדי להיות בריאים ואין בו התחשבות בצרכים אישיים או ביכולת הספיגה האישית. הנושא של כמה נוטריאנטים יש במזון שאנחנו אוכלים וכמה מהם אנחנו סופגים יותר מורכב מהמספרים שבכרונומטר. לא כל המלפפונים [סתם לדוגמה] זהים מבחינה תזונתית. מלפפון מסחרי שגדל על אדמה דלה, נקטף, נשלח לבית האריזה ומשם לשוק הסיטונאי ומשם לחנויות ונאכל כמה ימים לאחר הקטיף אינו זהה למלפפון אורגני שגדל על אדמה איכותית, נקטף ונאכל באותו היום. בנוסף, דברים כמו בעיות עיכול, תרופות מסוימות, מתח נפשי ועוד יכולים להשפיע על הספיגה ולכן לא ניתן לדעת על פי הנתונים המספרים שמופיעים בכרונומטר או בכל מחשבון קלוריות אחר [אלו נתוני ה-USDA] כמה נוטריאנטים היו בפועל בכל פרי/ירק/וכו' וכמה כל אדם סופג בהתאם ליכולת הספיגה האישית שלו.

Re: מעבר לתזונה 80/10/10

הודעהפורסם: ה' פברואר 01, 2018 1:07 pm
על ידי Tamir85
היי ירדן ותודה על המענה. אני שאלתי אך ורק מבורות בעניין הזה. פשוט בהרגשה מרגיש ש"עבדו עלי שנים". אז זה לגיטימי לשאול שאלות כאלו שבכל זאת כתובים במקומות שונים. ואין ספק שאני מאמין שמה שטבעי הוא מה שנכון לנו פשוט לא יצא לי להיחשף.
ושאלה נוספת:
אני בריא
שוקל 69/70
גובה 1.74
פעיל אבל לא המון פעמיים שלוש בשבוע. בעיקר כדורגל ואימוני כוח בבית וכן נמצא בעבודה שיש בה תזוזה אבל לא פיזית.
כמה קלוריות בערך עלי לצרוך? 2800-3000 נשמע לך סביר ונכון לאדם עם נתונים כמו שלי?
תודה.

Re: מעבר לתזונה 80/10/10

הודעהפורסם: א' פברואר 04, 2018 12:25 pm
על ידי ירדן
להערכתי 2500 קלוריות זה מינימום ומה שמעבר לזה תלוי בכמות הפעילות הגופנית שאתה עושה, במסת השריר שלך ובמה שאתה אוכל. אתה יכול לקרוא על האפקט תרמי של המזון במאמר הבא-
https://www.30bananotleyom.co.il/articl ... ct-of-food

איך התזונה שלך נראית עכשיו?