תהיות בנוגע לכרונומטר

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » ד' נובמבר 21, 2018 10:03 pm

יש לי כמה תהיות בנושא הכרונומטר -
אשמח אם משהו יוכל לעזור לי עם זה.

עד לא מזמן כשניכנסתי לכרונומטר - עניין אותי בעיקר הערכת סדר גודל של הקלוריות, והתפלגות המאקרו-נוטריינטים.
לאחרונה התחלתי להסתכל גם על שאר הפרמטרים שמופיעים שם- ויטמנים, מינרלים וחומצות אמינו.
בניתי כל מיני תוכניות יומיות אופיניות שלי וראיתי שהרבה פעמים יש חוסרים במינרלים ובחומצות אמינו. למשל סידן, ברזל. לגבי הנתרן ברור לי שהערך שלהם ממש הרבה יותר מדי גבוה.
אני מבינה שמדובר פה רק על הערכה של הנוטריינטים בכל מוצר מזון, ושכשאוכלים מזון אורגני הערכים גבוהים יותר
ממה שהתוכנה מעלה.
אבל האם אנחננו צריכים ממש להתעלם מהנתונים שהם מציגים? או לשאוף כן להגיע לאזשהו ערך?

ועוד שאלה - אם אני אוכלת בדיאטת 2000 קלורות בערך, 300 גרם חסה ומשלימה עם כוס מיץ סלרי או שתיים, בתוספת נגיד 3 מלפפונים, 3 עגבניות, וגמבה, זה מספיק מצד העלים הירוקים, ומצד המינרלים וחומצות האמינו?
כי בשביל להצליח לאכול יותר חסה (להגיע ל-500 גרם ליום), אני צריכה לאכול גם בצהריים משהו כמו 200 גרם, וזה יוצר לי מן מלאות כזו שלא מאפשרת לי לאכול אח״כ מספיק פירות כדי להגיע למספיק קלוריות. סלרי בלעיסה כנ״ל.
קייל ותרד - מערכת העכול שלי בכלל לא מסוגלת לספוג. לכן התחלתי לשתות כוס או שתיים של מיץ סלרי.
אשמח להארות בננושא

תודה
תמר
כ
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי ירדן » ו' נובמבר 23, 2018 4:49 pm

היי :)

הנושא של כמה נוטריאנטים יש במזון שאנחנו אוכלים וכמה מהם אנחנו סופגים יותר מורכב מהנתונים של ה-USDA שמוצגים בכרונומטר. ה-RDA [הקצובה היומית המומלצת] הוא לא בהכרח המדד הכי טוב למה שאנחנו צריכים כדי להיות באמת בריאים וגם אין בו התחשבות בצרכים האישיים או ביכולת הספיגה האישית [למשל הרבה אנשים סובלים מבעיות עיכול שמשפיעות על הספיגה או נוטלים תרופות שפוגעות בספיגה] וכמובן גם לא באיכות המזון והאדמה שעליה הוא גדל ולכן צריך לקחת את זה כמשהו כללי ולא בהכרח לנסות להגיע בדיוק ל-100% בכל דבר. וכמו שיש ערכים שעל פי הכרונומטר אנחנו נמצאים בחוסר בהם לכאורה יש גם כאלו שאנחנו נמצאים בעודף בהם לכאורה. למשל ה-RDA של ויטמין סי הוא 90 מ"ג לאדם בוגר שזו פשוט כמות כל כך קטנה שזה מגוחך. מאוד חשוב לבריאות לצרוך כמות ויטמין סי גדולה יותר. ולמרות זאת אין זה אומר שלכמויות ולמספרים אין שום משמעות. כן צריך לאכול מספיק ובצורה מגוונת ולוודא שכן מקבלים מספיק מנוטריאנטים מסוימים אך במקביל לקחת בערבון מוגבל הנחיות מסוימות.

ספציפית לגבי סידן תוכלי לקרוא בקישור הבא-
http://www.30bananotleyom.co.il/articles/calcium
אלו הערכות כלליות של ארגון הבריאות העולמי ואין בהן להגיד שזה בדיוק מה שכל אחד ואחת מאיתנו צריכים אבל הן שמות את הנושא בפרופורציה לעומת ההנחיה המוגזמת של 1000 מ״ג ביום לכולם.

300 גרם חסה בתוספת של כמה ירקות עם או בלי כוס מיץ ירוק צריכים להספיק כאשר אוכלים גם מספיק קלוריות מפירות. אם תוכלי לרשום פה מה המשקל והגובה שלך, מה רמת הפעילות שלך ולצרף צילום מסך מהכרונומטר של יום לדוגמה כולל הערכים שנמצאים בחוסר זה יעזור להבין יותר טוב איפה את עומדת והאם יש צורך להוסיף משהו לתפריט.

שבת שלום :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » א' נובמבר 25, 2018 9:40 am

הי ירדן
ממש תודה על התשובה שלך! את מקסימה.
זה ממש מרגיע אותי...
אני מקווה שאני מצליחה לשלוח את צלום המסך..
הגובה שלי 156, אנ שוקלת 50 ק״ג, ואני עושה יוגה די אינטנסבית בין 30-60 דקות ביום, בין 5-6 ימים בשבוע.

אני לא מצליחה לשלוח את צלום המסך, התוכנה כותבת ל שהקובץ גדול מדי.
בכל מקרה ממש תודה
עזרת לי מאד כבר, אנסה שוב בערב
יום טוב

:)
תמר
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » א' נובמבר 25, 2018 9:52 am

הנה הקישורים, תודה!
קבצים מצורפים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.47.52.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.47.52.png (82.42 KiB) נצפה 334 פעמים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.48.05.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.48.05.png (93.65 KiB) נצפה 334 פעמים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png (114.88 KiB) נצפה 334 פעמים
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » א' נובמבר 25, 2018 9:55 am

שולחת שוב את המסך של המזונות
קבצים מצורפים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png (114.88 KiB) נצפה 333 פעמים
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » א' נובמבר 25, 2018 9:58 am

ניסיון ננוסף

לא וידעת למה לא רואים את כל המסך...
קבצים מצורפים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.47.39.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.47.39.png (128.18 KiB) נצפה 332 פעמים
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png
Screen Shot 2018-11-25 at 9.45.14.png (114.88 KiB) נצפה 332 פעמים
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי ירדן » ב' נובמבר 26, 2018 8:35 pm

אוקי, אז קודם כל כדאי להעלות קצת את כמות הקלוריות [מפירות] ולהגיע לכ-2000 קלוריות ליום. כך גם תגדילי את הערכים שלכאורה נמצאים בחוסר. לגבי מינרלים ספציפיים כמו סלניום או אבץ את יכולה מידי פעם "לתסף" מעט עם מזון שנחשב עשיר באותו מינרל כמו אגוזי ברזיל במקרה של סלניום או גרעיני דלעת במקרה של אבץ. אני באופן אישי לא מודאגת מכך שהנתרן בתזונה שלי נמוך וממה שראיתי זה הופך לבעיה רק אצל אנשים שממש מגזימים בשתית מים.

וחוץ מזה את מרגישה טוב? בריאה? חיונית? אנרגטית? עשית בדיקות דם לאחרונה?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: תהיות בנוגע לכרונומטר

הודעהעל ידי תמרי » ו' נובמבר 30, 2018 2:36 pm

תודה ירדן :P על התשובה המפורטת ועל האכפתיות!
אני מרגישה מעולה ברוך השם, בריאה, חיונית ואנרגתית. בדיקות הדם טובות.
רוב הימים אני יותר קרובה ל2000 קלוריות, או יותר. אני גם לא יורדת במשקל.

שבת שלום
תמרי
 
הודעות: 12
הצטרף: ה' פברואר 23, 2017 11:04 am


חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: YandexBot ו 6 אורחים

cron