כמות פירות וירקות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי vita » ש' פברואר 25, 2012 5:39 pm

היי אני אני בתחום הרואו פוד - 80.10.10 כבר קרוב ל 4 חודשים אבל יש משהו שנאני פשוט לא מצליח להפנים המשפט ":תאכל כמה שאני רוצה" , אני פשוט לא מצליח להבין את זה נגיד ואני אוכל ביום 3000 קלוריות של פירות וירקות ושרפתי ביום 2700 קלוריות אז אני אשמין ! אז אין אתם אומרים לאכול כמה שאני רוצה אני באמת לא מבין את זה הרי כל הקטע של להרזות זה להוציא יותר ממה שאני מכין אבל אני אוכל הרבה ומוציא גם עם ריצה של חצי שעה ביום גג 2600-2800 משוהו פה פשוט לא מסתדר לי אשמח לקצת עזרה איך זה הולך אני פשוט מבולבל אמנם אני 4 חודשים בתזונה אבל אני על בסיס קבוע מגבילת את עצמי ל2000 קלוריות גג . תודה לעונים
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי יונתן » ש' פברואר 25, 2012 9:17 pm

לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי ירדן » א' פברואר 26, 2012 12:02 am

2000 קלוריות לגבר זה ממש מעט. מה הגובה והמשקל שלך? האם ירדת במשקל מאז שהתחלת? האם אתה מרגיש שאתה אוכל מספיק? אני לא חושבת שהיום הייתי מצליחה "לשרוד" על כל כך מעט קלוריות.

בדיוק היום עניתי בנושא הזה ל-Tivonit שגם היא מודאגת כמוך מעלייה במשקל. זה נמצא בנושא "מנסה שוב לעבור ל-811 פעם שלישית גלידת פירות".

כתבתי לה כך-
אל תתייחסי למספר הקלוריות שהכרונומטר מחשב לך כצריכה יומית מומלצת. לי מופיע 1814. זה ממש לא אומר שזו הכמות שאני צריכה לאכול. על תזונה של פירות וירקות בלבד צריך לאכול יותר! לא כל הקלוריות "שוות" מהבחינה של איזה גוף הן יוצרות. 2400 קלוריות של פירות וירקות אינן "שוות" ל-2400 קלוריות של מזון מבושל טבעוני ובטח שלא "שוות" ל-2400 קלוריות של מזון מהחי בגלל סיבות כמו למשל עיכול מהיר ואיכותי, הרבה נוזלים במזון, הרבה סיבים במזון, האפקט התרמי של המזון. אם הייתי אוכלת רק 1814 קלוריות ליום הייתי מגיעה לתת משקל ומחסורים תזונתיים. אם בעבר כטבעונית שאכלה מבושל הייתי אוכלת בבמוצע 2200 קלוריות ליום והייתי עושה הרבה ספורט, היום כטבעונאית אני אוכלת בממוצע 3000 קלוריות ועושה הרבה פחות ספורט מחוסר זמן ונשארת באותו המשקל. אם לא תאכלי מספיק קלוריות תמיד הגוף שלך יחזיר אותך למקורות מרוכזים של קלוריות כמו מזונות שומניים או מזון מבושל.

גם אם אוכלים את אותה כמות הקלוריות בכל זאת יש הבדל גדול בין מזון מעובד לעומת מזון לא מעובד, מזון עתיר שומן לעומת מזון דל שומן מבחינת הניצול של הגוף את אותן קלוריות. זה ממש לא אחד לאחד מבחינת כמות הקלוריות שהכנסת (הערך הקלורי שכתוב על אריזת המזון) לעומת כמה קלוריות שרפת על פי ה-BMR שלך כולל פקטור הפעילות כי יש לקחת בחשבון גם את האפקט התרמי של המזון.

קישורים מעניינים שמסבירים את הנושא-
http://www.30bananasaday.com/forum/topics/why-carbs-won-t-make-you-fat
http://www.30bananasaday.com/forum/topics/weight-loss-transformations-why-1000-of-long-term-high-carb-low-f
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermic_effect_of_food
http://www.answers.com/topic/diet-induced-thermogenesis-1
בקיצור זה אומר שלא כל הקלוריות "שוות" ושחלק מהקלוריות שאנחנו אוכלים לא מנוצלות לאנרגיה של הגוף ולא הולכות למאגרים אם הן "בעודף" אלא נפלטות כחום ולכן אנחנו צריכים לאכול יותר.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי vita » א' פברואר 26, 2012 7:00 am

הגובה שלי זה 178 ואני שוקל 65 אבל אחוזי שומן גבוהים אז הייתי מעוניין להוריד קצת ואני כל הזמן באותו משקל אני באמת לא יודע מה לעשות קצת מלחיץ אוטתי לאכול הרבה ולגלות עליה במשקל
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי יונתן » א' פברואר 26, 2012 10:42 am

vita, גובהי 1.82 ומשקלי 68 ק"ג, ואני אוכל בממוצע 4,000 קלוריות ליום. כשעברתי ל-801010 הייתי אוכל 3,000 בממוצע ולפני כן כטבעוני שאוכל מבושל כ-2,500 קלוריות ליום ושקלתי 72 ק"ג. אחוז השומן שלי כיום הוא 4%-7% (תלוי בסוג מכשיר המדידה). אני מתאמן כמעט כל יום בחדר הכושר ובנוסף הולך או רוכב על האופניים לכל מקום, וכך גם עשיתי כשאכלתי רק 2,500 קלוריות. כך שאני אוכל הרבה יותר ובכל זאת ירדתי במשקל, ועכשיו אני מעלה אותו חזרה לאט לאט במסת שריר גדולה יותר.

אתה רוצה להוריד את אחוזי השומן ולהיות יותר חטוב ושרירי, לך לחדר הכושר. ד"ר גרהם מספר בספרו על דוגמנית שדופה שבאה להתייעץ אתו והוא מצא שיש לה 29% שומן, וזאת למרות שהתפריט שלה היה דל קלוריות במיוחד.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי vita » א' פברואר 26, 2012 11:30 am

אוקי הבעיה שלי שאני עדיין אוכל מלח מידי פעם בסלט ושותה פעם בחודש בערך אלכוהול השאלה עם זה יפריע ולא יתן לי את האפקט הרצוי של התזונה גם אני עדיין חוטא קצת באלכוהול ומלח
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי ירדן » א' פברואר 26, 2012 11:57 am

כמה אתה רוצה לשקול? 65? פחות? לגבר בגובהך זה מאוד רזה! בצורה הזאת מה שאתה גורם לגוף שלך זה להתייעל ולשמור על המאגרים שלו כי הוא לא מקבל מספיק מזון. אנשים שעושים דיאטה שמאוד מוגבלת מבחינה קלורית מורידים את ה-BMR שלהם (הוצאת הקלוריות הבסיסית של הגוף בזמן מנוחה) וחייבים להמשיך תמיד לאכול מעט כדי לשמור על המשקל, וכשהם לא עושים זאת הם עולים בחזרה בדרך כלל למשקל גבוה מהמשקל ההתחלתי. וגם כשיש בהתחלה ירידה בכל מקרה היא לא ירידה רק במאגרי השומן אלא גם בשרירים כי הגוף משתמש בהם לצורכי אנרגיה (גלוקונאוגנזה) אם הוא לא מקבל מספיק מהמזון. על ידי מניעת הקלוריות מגופך אתה גם מונע ממנו את כל המיקרונוטריאנטים שחיוניים לו ויוצר חוסרים תזונתיים.

זה לא הגיוני שאתה תאכל כ-1000 קלוריות פחות ממני כשגובהי ומשקלי כמעט 15 ס"מ/ק"ג פחות ממך. יש לי מסת שריר גבוהה יחסית לבחורות אחרות במשקלי וכך למרות שכבר אינני מתאמנת באינטנסיביות בחדר כושר כפי שעשיתי בעבר (כשאכלתי פחות) בכל זאת אינני עולה במשקל. ולך בתור גבר יש מסת שריר בסיסית גבוהה משל נשים ולכן בכל מקרה אתה צריך לאכול יותר.

אני מכירה בחורות ששוקלות 10-15 קילו יותר ממני וחיות על 1500 קלוריות ליום מגבינות ופריכיות אורז וחרא כזה ומפחדות פחד מוות מהסוכר שבפירות כי לא רוצות להשמין! איך אפשר לחיות ככה? הן לא מבינות שזה לא כמה אוכלים, זה מה אוכלים! ואי אפשר להתעלם מהמדע שמראה שלא כל המזונות זהים מהבחינה הזאת. לאכול 100 קלוריות מהפריכיות אורז וגבינה זה ממש לא כמו לאכול 100 קלוריות מאבטיח, בדיוק כמו שאפילו לאכול פרוסת לחם לבן זה לא כמו לאכול פרוסת לחם מקמח מלא. הגוף משתמש ביותר קלוריות על מנת לעכל את הלחם המלא בגלל תכולת הסיבים ולכן פחות קלוריות הולכות כאנרגיה לניצול על ידי הגוף. לשומנים אגב, יש את האפקט התרמי הנמוך ביותר ולכן כמעט כל הקלוריות ממזונות שומניים נשארות בגוף לצרכי אנרגיה או הולכות למאגרים. החלפת תזונה עתירת שומן ודלה בסיבים בתזונה דלת שומן ועשירה בסיבים באותו סך קלוריות בהכרח גורמת לגוף להשתמש בפחות קלוריות מהמזון.

העניין הוא לא המספר שמראה המשקל. אלא מה אחוז השומן לעומת מסת השריר. שני אנשים באותו הגובה ובאותו המשקל יכולים להראות מאוד שונה כשלאחד מהם מסת שריר נמוכה ואחוזי שומן גבוהים ולשני מסת שריר גבוהה ואחוזי שומן נמוכים. אתה לא תגיע לגוף שאתה רוצה על ידי מניעת מזון אלא על ידי עליה במסת השריר שתביא לכך שתשרוף הרבה יותר קלוריות בזמן מנוחה כי תאי שריר שורפים יותר קלוריות מתאי שומן. אתה לא תצליח לעלות במסת השריר ללא אימון נכון וללא אכילה מספקת.

מלח גורם לאגירת נוזלים (עליה במשקל) מה שנותן מראה "מנופח" יותר. הקלוריות שבאלכוהול (7 קלוריות לכל גרם אלכוהול) אינן משמשות את הגוף לאנרגיה והולכות ישר למאגרי השומן. אך גם אם תמשיך בחטאיך הקטנים ותעבוד במקביל על עלייה במסת השריר תוך הגדלת כמות המזון אין שום סיבה שלא תראה תוצאות. אך חשובה הסבלנות כי גם למתאמן הכי רציני שיש אין יכולת לעלות יותר מבערך 400 גרם שריר בחודש.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי ירון » א' פברואר 26, 2012 3:16 pm

vita, לעלות במשקל הוא הדבר האחרון שצריך להטריד אותך בתזונת פירות. בפועל, זה קשה מאוד (אפילו כמעט בלתי אפשרי) להעלות משקל מאכילה של פירות רבים או פירות בלבד.

80/10/10 מתייחסת במהותה לאיזון של סוגי הקלוריות: פחמימות, חלבון ושומן אך באופן כללי המדד של "קלוריות" איננו מוחלט, וחשוב שתבין ש"קלוריות" לא שווה "שומן". אכן גדלנו בהבנה הזאת (והמצאנו דברים עם פחות קלוריות שמזיקים בריאותית עוד יותר, במטרה לשכנע אנשים שזה לא ישמין אותם ויהיה להם בריא) ולימדו אותנו להתחמק מקלוריות, במקום להסביר לנו מהן קלוריות, למה הן חשובות ואילו קלוריות אנחנו צריכים. קלוריות זה דבר טוב.

מאז המעבר שלי לפירות רק הורדתי במשקל ואני צורך היום כ-3500 קלוריות בממוצע ליום!

הגוף שלנו מאוד חכם וכאשר הוא מקבל את מה שהוא צריך, המשקל שלנו ובריאותנו מתאזנים. האם אתה מכיר יצור חי שמגביל את צריכת הקלוריות שלו? בטח שלא. בני אדם בעבר גם לא עשו זאת, והם היו חסונים, שריריים ועם מעט שומן. פעילות גופנית, שינה, תזונה נכונה (ללא הגבלה מלבד היכולת של הגוף לסמן לך כשהוא שבע) וזה הכל.

תשתחרר מהפחד! :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי vita » א' פברואר 26, 2012 4:02 pm

למרות שזה ממש קשה כנראה בגלל החיים המהירים והחיוב של החברה הנוכחית שלנו לספור קלוריות ובשום פנים לא לעבור את ה2000 קלוריות זה קשה, מקווה בכל זאת להצליח ולהפסיק לאכול קצת מפחד של להשמין תודה רבה לעוזרים ! (:
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: כמות פירות וירקות

הודעהעל ידי ירדן » ג' מרץ 06, 2012 9:38 pm

הא!!! אפילו שומרי משקל הפסיקו לספור את הפירות והירקות כנקודות ומודים שלא כל הקלוריות שוות-
http://www.haaretz.co.il/gallery/1.1236452

למי שלא יודע שיטת הנקודות של שומרי משקל עובדת כך-
לכל אדם מחושב מספר נקודות יומי על פי המשקל, המין והגיל שלו. לכל מאכל או משקה יש ערך בנקודות וכל אדם צריך לאכול בהתאם למספר הנקודות שנקבע לו. כך יוצא שבעצם לא משנה אילו מאכלים הוא אוכל (אם הם בריאים או לא) אלא רק לאיזה מספר הוא מגיע.

מתוך הכתבה-
לדברי נציגי החברה, התוכנית החדשה מבוססת על ממצאים מדעיים בנוגע לדרך שבה הגוף מעבד מזונות שונים. השינוי הגדול ביותר: כל הפירות והירקות הם כעת נטולי נקודות (או נטולי "PointsPlus", כשמה של התוכנית החדשה). מזונות מעובדים, לעומת זאת, נושאים על פי רוב ערך נקודות גבוה יותר, או במלים אחרות: יש לאכול פחות מהם.

"לפני 15 שנה אמרנו שקלוריה היא קלוריה היא קלוריה", אומרת קארן מילר-קובאץ', המדענית הראשית של שומרי משקל הבינלאומית. "בין שאכלת מאה קלוריות של חמאה ובין שאכלת מאה קלוריות של עוף, זה היה אותו הדבר. כיום אנחנו יודעים שזה לא כך, מבחינת העבודה שהגוף צריך לעשות כדי להפוך את האנרגיה הזאת לזמינה. ואפילו חשוב מכך שהמקור של האנרגיה הזאת משפיע על תחושת הרעב והשובע".
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הבא

תגיות נושא

BMR, ירידה במשקל, פעילות גופנית, קלוריות

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], YandexBot ו 2 אורחים

cron