2 שאלות- סיבים ושילובים

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

2 שאלות- סיבים ושילובים

הודעהעל ידי עידן » ד' ספטמבר 19, 2012 10:02 pm

שלום,
2 שאלות:
1. סיבים- התזונה הזו מכילה הרבה סיבים להבנתי. האם יש משהו לא טוב/לא בריא/מסוכן בלעכל כל כך הרבה סיבים? האם יש לזה חסרונות?
2. שילובים- אני לפחות, בגלל שאני לא מוקף כל הזמן בפירות סביבי, נאלץ לבצע השלמת קלוריות מדברים אחרים. כשאני יכול אני עושה ארוחת פירות, אבל כשלא אני משלים דברים אחרים- פסטות, לחם, חומוס, קטניות, ולפעמים אפילו בשר וביצים. האם יש משהו מסוכן/לא בריא בזה שאני כאילו חצי חצי? למשל, מה שעלה לי בראש הוא שמצד אחד אני מעלה את רמות הסוכר בדם בארוחת פירות וסומך על הגוף שיפריש אינסולין ויכניס אותו לתאים, מצד שני בגלל שאני עדיין אוכל דברים של "תזונה מערבית" אני עדיין מכיל שומן כזה או אחר בדם, שמונע קצב כניסה מספק של סוכר לתאים, משאיר אותו בדם, ועלול לפתח דברים לא טובים (סוכרת, קנדידה). יש משהו בדבריי בדוגמה הזו? יש דברים אחרים שאני לא חושב עליהם?
תודה רבה,
עידן
עידן
 
הודעות: 21
הצטרף: ש' ספטמבר 08, 2012 7:25 pm

Re: 2 שאלות- סיבים ושילובים

הודעהעל ידי יונתן » ה' ספטמבר 20, 2012 7:54 am

הסיבים המסיסים שקיימים בפירות הם נוטריאנט חיוני, הדרוש לעיכול תקין ואין בו כל חסרונות. הסיבים הבלתי מסיסים שקיימים בדגנים, ונמכרים בצורה מתועשת, כמו סובין, בהחלט מזיקים למערכת העיכול ורצוי להמעיט בהם ככל האפשר.

ד"ר גרהם תמיד אומר שהדרך לבריאות טובה יותר היא להגדיל את כמות הפירות והירקות החיים שאנחנו אוכלים, וכמובן שאכילת כמות מסוימת של פירות מדי יום עדיפה על אי אכילתם בכלל. וזה לא מה שיגרום לסוכרת, בטח לא במשקל הנמוך שלך. בכל מקרה, גם אם אתה מתקשה לאכול רק פירות, עדיין אין סיבה שלא תוכל להתמיד בתזונה טבעונית מבושלת דלת שומן, שהיא השנייה בטיבה לאחר תזונת פירות. תכין לעצמך סיר של התבשילים שאתה אוהב כמו פסטה או קטניות, עם הרבה ירקות מכל הסוגים וללא שמנים מזוקקים ומלח.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: 2 שאלות- סיבים ושילובים

הודעהעל ידי ירדן » ה' ספטמבר 20, 2012 7:04 pm

רוב האנשים לא מקבלים מספיק סיבים מהתזונה שלהם. מזון מהחי לא מכיל סיבים כך שאם אתה אוכל מזון מהחי (ומזון מעובד) סביר להניח שגם אתה לא אוכל מספיק סיבים. ההמלצה המקובלת של 25 גרם סיבים ליום אינה מספיקה עבור מערכת עיכול תקינה ובריאה.

אין שום סיבה שתשלים קלוריות עם מזון מהחי. אם אין מספיק פירות או אם אתה לא רוצה לאכול רק פירות אז מזון עמילני (פחמימות מורכבות) תמיד עדיף כמקור לקלוריות- דגנים, קטניות, תפוחי אדמה, בטטות.

http://veg.anonymous.org.il/art22.html
http://www.youtube.com/watch?v=KiNIrsgR368
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

צירופי מזון, סיבים תזונתיים

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ו 4 אורחים

cron