סוגי פירות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

סוגי פירות

הודעהעל ידי עידן » ו' ספטמבר 21, 2012 4:05 pm

שלום,
במסגרת מאמציי הרבים לעבור לתזונת 811, הלכתי וניסיתי ארוחת מונו.
אחרי זמן ממושך של אכילת שזיפים (היה במקרר בשפע...), כשהגעתי בספירה שלי ל-10 גופי הכריח אותי לעצור... שבע עד אפס מקום אך מרוצה, רצתי למחשב ופתחתי בסקרנות רבה את אתר הכרונומטר, כדי לתת בסיס לתחושת הניצחון שלי... זהו- הצלחתי, אכלתי 10 שזיפים, בטח עוד יש לי ספייר קלוריות לארוחה הבאה... כבר ראיתי איך חיי הופכים להיות בריאים יותר... ואז... נפלה רוחי. הארוחה המפוצצת הזו נתנה לי לא יותר מ-300 קלוריות. מכה קשה לרוח הלחימה. אבל לא מוותרים- בשארית כוחי הלכתי ואכלתי עוד 7 תמרים כדי שאוכל להתקרב לערכי הקלוריות שהייתי רוצה להכניס לגופי בארוחה (2500 ביום, יוצא סד"ג 800 לארוחה)...
הנימה הצינית בדבריי נובעת לא ממקום רע, אלא מתסכול. תסכול כי אני ממש רוצה למקסם את הפוטנציאל הגופני שלי, אבל פשוט לא מצליח לעמוד בדרישות... וכמו שאני עושה לאחרונה שאני מרגיש מתוסכל, אני רץ לפורום לקבל עזרה... ואם להיות פרקטי ולשאול משהו שאולי יקדם אותי בדרכי, ואולי עוד כמה אנשים:
1. תמרים- האם נחשבים כ"פרי נחות" יותר? בגלל שהוא פרי יבש? או שהשיטה של השלמת קלוריות עם תמרים היא טובה?
2. ברור לי שכנראה כשלתי בסוג הפרי אותו אכלתי- שזיף עם 30 קלוריות לפרי... מעבר למה שאפשר להוציא מהכרונומטר אחרי עבודה כזו או אחרת, עם איזה פירות מומלץ לפחות להתחיל בתזונה כדי להגיע לערכים הקלוריים? הבנתי מכל המאמרים שבננה עושה תעבודה לא רע, אבל חוץ מבננה, ואולי תמר (תלוי מה אלמד מהתשבה לשאלה 1...), יש עוד פירות זמינים, שנחשבים "טובים", שאוכל לאכול כדי לנצח את האתגר? האם יש מקום שבו אפשר לראות תפריטים לדוגמה של אנשים שרוצים לצרוך 2500-3000 קלוריות ביום (64-65 קילו, 1.75, עוסק בספורט)?
פעם נוספת- אם מישהו לוקח את הציניות בשורות הראשונות למקום מעליב או לא נכון- זו לא כוונתי, הכל בטוב...
תודה רבה,
עידן
עידן
 
הודעות: 21
הצטרף: ש' ספטמבר 08, 2012 7:25 pm

Re: סוגי פירות

הודעהעל ידי יונתן » ו' ספטמבר 21, 2012 11:24 pm

אין לך שום סיבה לחוש מתוסכל, לכולנו נדרש זמן הסתגלות ואין כל סיבה שלא תבצע את המעבר בהדרגה ותשלב בשלב זה מזון טבעוני מבושל דל שומן.
לגבי תמרים, בעונה זו ניתן להשיג תמרים באיכות מעולה, כשהם רכים ועסיסיים, ואכילתם מומלצת מאוד. אם אתה מוצא רק תמרים קשים, אני ממליץ לוותר.
בננות ותמרים הם הפירות בעלי הערך הקלורי הגבוה ביותר, וכארוחה עתירת קלוריות מומלץ להכין מהם שייק. פירות עתירי קלוריות אחרים: רימון, תאנה, מנגו, ענבים, חרוב, אנונה ואפרסמון. אתה יכול לראות בדף הראשי של האתר את הפוסט שפרסמתי לפני שבוע על תפריט יומי לדוגמה שלי.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: סוגי פירות

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 22, 2012 9:36 am

פירות כמו שזיפים, אפרסקים, נקטרינות, משמשים הם מאוד דלים בקלוריות ולכן כדי לעשות מהן ארוחה צריך לאכול הרבה או לשלב אותם עם פירות אחרים שמכילים יחסית יותר קלוריות כמו הפירות שיונתן ציין. גם אבטיח ומלון דלים בקלוריות לעומת הנפח המאוד גדול בגלל תכולת המים הגבוהה אבל אותם מומלץ מאוד לאכול בנפרד ולא ביחד עם פירות אחרים.

עניין הנפח הוא דבר שהקיבה מסתגלת אליו. רובנו בהתחלה אכלנו ארוחות יותר קטנות וגם יותר ארוחות לאורך היום עד שהקיבה התרחבה. אם בקיץ שעבר היה לי קשה לאכול כמות גדולה של אבטיח ללא כאב בטן הקיץ הזה אכלתי בלי בעיה כמויות גדולות מאוד של אבטיח שבהחלט מספקות מספיק קלוריות בשביל להשביע אותי להרבה שעות. כשהתחלתי את התזונה הזאת אכלתי ארוחות קטנות יותר ולכן גם רבות יותר והיום אני יכולה לרכז את האכילה ל-3 ארוחות של פירות וארוחת סלט בערב ולא מרגישה רעב בין הארוחות ולא צריכה "להתעסק עם אוכל כל היום" או לספור קלוריות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

איך מתחילים?, קלוריות

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot], YandexBot ו 4 אורחים