בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי Live4Love » ד' ספטמבר 26, 2012 6:36 pm

יש לי שאלה שלא הצלחתי לענות עליה בעצמי אז רציתי שהמבינים פה יענו לי עליה.
אם אני הולך לפי תזונת הפליאו, אני מגיע ל2500-3500 קלוריות, מה שבערך נחוץ לתחזוקת גוף שוטפת.. בהנחה שאני אדם פעיל ועושה ספורט..
עכשיו אם אני הולך לפי 811 (שזה כבר 3 חודשים) אני צריך להגיע ל3000 קלוריות במינימום !!! רק מפירות (ללא אגוזים זרעים וירקות) כדי לקבל את כל הויטמנים שצריך וכדי שאני לא ירד ולא יעלה במשקל..
אז אני לא מבין משהו, למה לי ול90% מהאנשים שמשתמשים בדיאטה 811 קשה להגיע לרמה כזאת ללא שייקים???
הרי אם הקיבה שלנו מותאמת לאכילת פירות מרובה הרי שאנחנו לא צריכים לדחוף בכח אוכל..
אני אם אני לא עושה שייקים של בננות או כל מיני פירות, בחיים לא יכול לאכול 30 תפוחים ביום, או 30 בננות ביום..
גג אני מגיע ביום יום ל25 תפוחים קטנים ביום ואני מפוצץ ואוכל בכח לפי השעה ולא לפי כמה שאני רעב..(תתעלמו רגע מתמרים יבשים כי לפי 811 תמיד יש להעדיף פירות טריים)
שלא נדבר על זה שראש חסה שלם אני לא מסוגל לאכול..
אני מקווה שהבנתם את בעייתי..שוב בקצרה, למה רוב אנשי ה811 דוחפים אוכל בכח ומשתמשים בשייקים כדי להגיע לצריכה מינימלית של קלוריות?? במקום לאכול לפי רמת התיאבון??(שלפיה אני יגיע מקסימום ל2000 קלוריות ביום, שזה כלל לא מספיק לאדם שעוסק בספורט..)
אשמח לתשובה עניינית ומספקת..
תודה
Live4Love
 
הודעות: 40
הצטרף: ג' יוני 26, 2012 10:34 am

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי יונתן » ד' ספטמבר 26, 2012 8:12 pm

אני לא מבין למה אתה חושב שאנחנו דוחפים לעצמו אוכל וחייבים לאכול לפחות 3,000 קלוריות. אני אוכל כשאני רעב ומסיים לאכול כשאני שבע. העניין הוא להתרגל לנפח, לאו דווקא לקלוריות. הרי כשהייתי טבעוני "רגיל" יכולתי בקלות לשבת על ארוחה של חומוס ופיתות וצ'יפס וקולה של 1,500 קלוריות או 2,000 קלוריות. לא פעם גם הייתי קונה חבילת פיתות וקופסת חומוס מהסופר ומחסל אותן תוך שעות ספורות, וזה כ-3,500 קלוריות. ונותרתי רזה באותה מידה. 3,000 קלוריות אינן כמות כה גבוהה, ויש בלוגריות אמריקאיות של 811 כמו מייגן, כריסטינה ואליסיה [ראה במדור הקישורים באתר] שמדווחות על תזונה של 2,000 קלוריות. מייקל פלפס בתקופת האולימפיאדה אוכל 12,000 קלוריות ליום. אם הגוף שלך צריך יותר קלוריות כי אתה עוסק בפעילות גופנית יותר אינטנסיבית, אז הוא יאותת לך על כך בתחושת רעב. אני בטוח שגם רצי מרתון שעושים פליאו "דוחפים לעצמם" קלוריות כמה ימים לפני הריצה.

הסברנו זאת שוב ושוב, ואסביר זאת פעם נוספת. הגוף שלנו הוא מכונה שמסתגלת לאופן שבו אנחנו משתמשים בה. אדם פעיל שריריו מתחזקים כדי להקל עליו את הפעילות, ואדם לא פעיל מאבד מכוח שריריו כי אין בהם צורך. אסטרונאוטים שלא משתמשים כלל בשרירים שלהם בתקופת שהייתם בחלל בגלל המחסור בכבידה, מתקשים לעמוד על רגליהם כשהם שבים לכדור הארץ. באותו אופן, אדם שבמשך 20 או 30 או 40 שנה אכל מזון מבושל בעל נפח קטן, הקיבה שלו תהיה קטנה כי אין לו כל צורך בקיבה בעל נפח גדול. אדם שמתחיל לאכול פירות יתקשה בהתחלה להתמודד עם הנפח הנוסף כי הקיבה שלו לא רגילה לכך, אך במהרה נפח הקיבה יגדל ולא תהיה לאדם כל בעיה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי ירדן » ד' ספטמבר 26, 2012 8:41 pm

אני לא שותה בכלל שייקים ויש רבים כמוני שמעדיפים ללעוס את המזון בעצמם ולא לערבל אותו עם מים בבלנדר. למרות שיש אנשים ששייקים מקלים עליהם את האכילה אצלי זה דווקא להיפך, תוספת המים בשייק דווקא מגדילה את הנפח ומקשה עלי.

מעולם לא טענו שיש צורך לדחוף מזון בכוח עד שכואב. מה שצריך זה להעלות את כמות המזון בהדרגה, אם יש בכך צורך. בדרך כלל יש צורך כי לרוב האנשים קשה בהתחלה עם הנפח הגדול כפי שאתה יודע, אך אין זה אומר שכולם חייבים לאכול כמות גדולה כל כך של מזון אלא רק כמות שנחשבת לגדולה יחסית לתזונה רגילה. אין מספר קלוריות מדוייק שמתאים לכולם כמו שאין מספר קלוריות שמתאים עבורך מעכשיו ועד לנצח. יכול להיות שכמות המזון שגופך צריך תגדל או תקטן ועם הזמן תדע להקשיב לגופך ולדעת כמה זה מספיק. בהתחלה קשה לדעת ולהקשיב לגוף ולכן במידה ולא מצליחים לאכול מספיק קלוריות כדאי לאכול מעט יותר בכל ארוחה (אפילו 2 ביסים יותר מעבר להרגשת השובע) עד שהקיבה מתרגלת.

אני לעולם לא דוחפת אוכל אלא תמיד אוכלת רק כשאני רעבה ועד שאני מרגישה שאכלתי מספיק, אבל בחודשים הראשונים של 811 (אני עושה 811 כבר למעלה משנה וחצי) זה בהחלט היה פחות מזון מעכשיו, וגם עכשיו קורה שאני מגישה צורך ביותר מזון ולפעמים צורך בפחות מזון.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי יונתן » ד' ספטמבר 26, 2012 10:20 pm

עלה לי רעיון שאולי יסביר חלק מהבעיות שאתה חווה. אמרת שאתה אוכל 25 תפוחים בארוחה. אני ממעט מאוד לאכול תפוחים כי רוב התפוחים שנמכרים בשווקים נקטפו מוקדם מדי, אינם בשלים, נשמרים חודשים רבים בקירור וחלקם מיובאים מארה"ב ומצופים בשעווה. ייתכן שזו הסיבה שהקיבה שלך מגיבה בצורה לא נעימה לארוחה הזו.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי ירדן » ה' ספטמבר 27, 2012 10:20 am

אבל למה לאכול דווקא כל כך הרבה תפוחים?

זהו פרי דל בקלוריות, פחות משביע מפירות אחרים, מרוסס מאוד וגם הרבה פחות מזין יחסית לפירות אחרים.

רשום בכרונומטר 1000 קלוריות מתפוח, 1000 קלוריות מבננה, 1000 קלוריות ממנגו, 1000 קלוריות ממלון, 1000 קלוריות מאבטיח, תשווה ותראה את ההבדלים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי Live4Love » ה' ספטמבר 27, 2012 11:10 am

הבעיה שכרגע יש חוסר בפירות עד שיגיעו הבננות
כרגע יש תפוחים, ענבים ומנגו ושאר הפירות כמו אבטיח מלון אפרסק בננה אפרסמון כל אלה כבר לא טובים, אין העונה שלהם נגמרה..
חוץ מתמרים ותפוחים אין מה לאכול..
תמיד בין חילופי העונות יש איזה חודשיים שאין מבחר של פירות, אז מה אני אמור לאכול במקום התפוחים?
Live4Love
 
הודעות: 40
הצטרף: ג' יוני 26, 2012 10:34 am

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי יונתן » ה' ספטמבר 27, 2012 11:35 am

השבוע קניתי בננות, תמרים, רימונים, קובו, אבטיחים אישיים, ענבים ואפרסקים. ירדן קנתה גם גויאבות ומנגו וירון קנה גם אננס. בכל מקרה הצדק אתך, ובאמת בתקופות של חילופי העונות אנו מקבלים לעתים קרובות פירות מאוד לא איכותיים של העונה שהסתיימה ומצד שני פירות ממש לא בשלים של העונה שמתחילה. אבל כבר אמרנו זאת שוב ושוב, במידה ויש קושי באכילת כמות מספקת של פירות, בין אם מקשיי הסתגלות, או מאיכותם הנמוכה, או מקשיי תקציב או כי ההורים מטילים וטו או כל סיבה אחרת, ההמלצה היא לאכול מזון טבעוני מבושל פשוט ודל שומן כמו תפוחי אדמה או אורז.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: בעית אכילה שקשורה לדיאטת 811

הודעהעל ידי ירדן » ה' ספטמבר 27, 2012 12:02 pm

אם יש בעיה בזמן חילופי העונות להשיג מספיק פירות איכותיים ויש מחסור בקלוריות איכותיות מפירות תמיד יהיה עדיף לאכול משהו מבושל/מאודה על בסיס פחמימות כהשלמה קלורית, משהו כמו בטטות או תפוחי אדמה. אפשר לשלב אותם עם גזרים, דלעת, דלורית מאודים או אפילו אם רוצים קינואה/אורז/עדשים.

כרגע עוד אפשר להשיג מנגו ואתמול להפתעתי אפילו אכלתי אבטיח אישי ממש מעולה. גם הרימונים והגויאבות שאכלתי אתמול היו מדהימים. מה עוד יש לי במקרר? ענבים (לא מרוססים), מעט מאוד אפרסקים, קובו, סברסים ותמרים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

פירות בשלים, קלוריות, איך מתחילים?, תחושת רעב

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ו 4 אורחים

cron