מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » ש' ספטמבר 29, 2012 12:21 pm

שלום רב,
אני בת 51
שוקלת 86 ק'ג (הייתי 100 ק'ג)

חדשה ב 811
אוכלת מעט. לא מבינה בכרונומטר. תכתבו לי בבקשה מה וכמה לאכול ביום, כדי להגיע לקלוריות הרצויות.
תודה מראש עבור העזרה.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » ש' ספטמבר 29, 2012 12:24 pm

מוסיפה : הגובה שלי = 1.63 ס'מ.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי יונתן » ש' ספטמבר 29, 2012 12:48 pm

נסי לכתוב באופן כללי איך נראה בערך התפריט היומי שלך כרגע. האם כמויות המזון שאת אוכלת מעניקות לך מספיק אנרגיה לעבור את היום ללא מזונות שאינם חלק מהתזונה (כמו קפה)? האם יש לך די אנרגיה לפעילות גופנית? האם את אוכלת 3 ארוחות גדולות או מנשנשת פירות לאורך היום? האם את מרגישה רעבה במהלך היום אבל נמנעת מאכילה?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » ש' ספטמבר 29, 2012 2:00 pm

יונתן כתב:נסי לכתוב באופן כללי איך נראה בערך התפריט היומי שלך כרגע. האם כמויות המזון שאת אוכלת מעניקות לך מספיק אנרגיה לעבור את היום ללא מזונות שאינם חלק מהתזונה (כמו קפה)? האם יש לך די אנרגיה לפעילות גופנית? האם את אוכלת 3 ארוחות גדולות או מנשנשת פירות לאורך היום? האם את מרגישה רעבה במהלך היום אבל נמנעת מאכילה?


יונתן, תודה להתייחסותך.
אני נמנעת מקפה (בימים האחרונים). מבחינת אינרגייה - זו "קצת" בעייה - כי אני סובלת המון (המון!) שנים מפיברומיאלגייה (עייפות וכאבים),
כך, שלמרות שעברתי בימים האחרונים ל 811 - ה"אינרגייה" שלי = 30 דקות הליכה מתונה מאוד, ביום (לא כל יום).

ה"ארוחות" שלי הם נשנושים לאורך היום (כל היום) - עדיף 3 ארוחות גדולות ? נפח הקיבה שלי קטן ...
עד עתה, שעה 14 אכלתי (טיפין, טיפין - כל השעות) : 2 שזיפים, 3 אגסים, שייק שמכיל 2 אפרסקים ו 2 גוייאבות.
וסלט כרוב וגזר. ו - 10 שקדים.

תבין, התזונה שלי בעבר כללה רק עוגות, פאלפל, לחם+טונה, קוט'ג, ביצה ... במבה ... (ג'אנק!),
היו שבועות שלמים שלא אכלתי פרי או ירק !

שמחה להשכיל והבריא. אינשאללה. המון תודה.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי יונתן » ש' ספטמבר 29, 2012 4:39 pm

קראי כמה שרשורים ישנים של אנשים ששאלו כמה קלוריות לצרוך:
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=19
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=56

בכל מקרה, מאחר שיש לך עודפי שומן ובשלב זה את מתקשה לבצע פעילות גופנית, סביר להניח שכמויות המזון שתאכלי בהתחלה יהיו נמוכות מהממוצע. יש עוד דרך ארוכה לפנייך ובהחלט עדיף שהיא תתבצע בהדרגה. דיאטות כסאח למיניהן פוגעות בבריאות ובדרך כלל מובילות לעלייה מחודשת במשקל, מאחר שקשה מאוד להתמיד בהן.

פיברומיאלגיה נובעת בראש ובראשונה מהתשת הלבלב ובלוטות האדרנל שנגרמת מתזונה עתירת שומן. מאחר שהשומן מצמיג את הדם, מצפה את מולקולות האינסולין ואת קולטני האינסולין, הסוכר (אנרגיה) מתקשה להגיע לתאים. הלבלב נאלץ לייצר עודפי אינסולין ומתקשה לעמוד בקצב. בלוטת האדרנל, שהן מנגנון גיבוי לפעולת הלבלב, נכנסות לפעולה אך במהרה גם הן מתקשות לעמוד בקצב, ולא יכולות לספק לגוף אדרנלין כשהוא באמת נדרש. איני יודע עד כמה חמור מצבך, אך אני בטוח שככל שתתמידי בתזונה דלת שומן כך תעלה כמות האנרגיה הזמינה שלך.

מאחר שנפח הקיבה שלך קטן כרגע, אין שום בעיה שתאכלי 6 ארוחות ביום ולא 3, ובאופן הדרגתי נסי להגדיל את כמות המזון שאת אוכלת בכל ארוחה. נסי ככל האפשר שהארוחה האחרונה של היום תהיה הסלט, שיכיל הרבה עלים וכמות קטנה של אגוזים או זרעים (10 שקדים הם כמות סבירה ליום), ובשאר הארוחות אכלי פירות. נסי לאכול לפחות 1,500 קלוריות ליום, ושאפי להגיע ל-2,000. 2 שזיפים, 3 אגסים, 2 אפרסקים ו-2 גויאבות מכילים על פי הערכתי כ-350 קלוריות. נסי לשלב פירות עתירי קלוריות כמו תמרים, בננות, מנגו, אפרסמונים, תאנים, רימונים וענבים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 29, 2012 5:56 pm

גם אני אחרי שנים רבות של עייפות וכאבים ללא כל ממצא מעבדתי קיבלתי את האבחנה "פיברומיאלגיה". פיברומיאלגיה היא שם שניתן לאוסף של סימפוטמים שאף רופא לא יודע מה הגורם להם. הגורמים הם שונים מאדם לאדם (או בדרך כלל מאישה לאישה), ושינויים תזונתיים בהחלט עוזרים לעייפות ולכאבים אם הם מטפלים במקור לבעיה ולא רק בסימפטום. על ידי אימוץ תזונה מתאימה ואורח חיים נכון בהחלט אפשר להירפא מה"מחלה" הזאת שמכונה "פיברומיאלגיה".

מעבר למה שיונתן כתב על שחיקת בלוטות האדרנל שגורמת לחוסר אנרגיה גם עודף רעלים יכול לגרום לכאבי מפרקים.

הנה כמה דוגמאות לתפריטים של תזונת 811 לנשים-

סרטון של מייגן אליזבת-
http://www.youtube.com/watch?v=TmXuppls ... plpp_video
סרטון של סוויזי פוסטר-
http://www.youtube.com/watch?v=CGB2zlLG ... plpp_video
סרטון של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZ ... ature=plcp

פעילות גופנית מסויימת, גם אם היא קשה עקב העייפות או המשקל, היא חיונית במצבי פיברומיאליגיה ועוזרת להעלאת רמת הארגיה באופן כללי. חשוב להתחיל מאיפשהו גם אם זה לא הרבה ולהמשיך משם בהדרגה. הליכה של חצי שעה עד שעה 3-5 פעמים בשבוע היא התחלה טובה. פעילות גופנית תעלה את ההוצאה האנרגטית שלך ותעזור לך להעלות את רמת המטבוליזם הבסיסי שלך וכך תוכלי לאכול יותר ולקבל יותר ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיכלים נוגדי חימצון מתזונתך שחיוניים מאוד מאוד להחלמה שלך.

אכילה של כמות מספקת של סוכרים פשוטים מפירות שמספקים אנרגיה זמינה היא אחד הדברים הטובים שאת יכולה לעשות עבור עצמך. נסי להקפיד לאכול בעיקר פירות פחות מרוססים בעלי קליפה בלתי אכילה כמו בננות, מנגו, אבטיחים, מלונים, רימונים, הדרים ודווקא פחות מהפירות המאוד מרוססים כמו שזיפים, אגסים ואפרסקים. אם יש לך יכולת לקנות חלק מהפירות אורגניים אז כמובן קני. ירקות ועלים ירוקים הקפידי לאכול רק אורגניים. איכלי את הפירות לאורך היום ושימרי את הסלט עם המעט שומן לערב. ירקות מכילים מעט מאוד קלוריות (אנרגיה) והם דורשים יותר אנרגיה לעיכול למאשר פירות. לשומן יש זמן עיכול איטי ובנוסף עדיף לאכול אותו בסוף היום כך שעד ארוחת הבוקר כל השומן כבר מתפנה מהדם. לכן תמיד עדיף לאכול פירות לאורך היום כדי לקבל מקסימום אנרגיה ולאכול את הסלט הגדול עתיר המינרלים רק בערב.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » ש' ספטמבר 29, 2012 9:35 pm

אתם מדהימים ! תודה.
מאז ה Raw אני כ'כ עייפה ... עייפה יותר מהרגיל. ישנה גם אחה'צ (1-3 שעות), וגם פורשת לישון בשעה 22
בעבר (עם הג'אנק) לא ישנתי במשך היום, ובלילה כיביתי אורות לאחר חצות הליל ...

סלט הכרוב, כבר יומיים גורם לי לכאב בטן ...
טוב, מפחדת לאכול כ'כ מעט קלוריות ... בערב הוספתי 1 מנגו, ושייק מאגס, אפרסק (זה מה שיש כרגע בבית) ו 5 תמרים.
וכעת בלילה - כדי "להתחזק" אכלתי טחינה + 4 פריכיות אורז.

כמה קלוריות אכלתי היום ???
תודה ענקית.

בהמשך הימים, אצפה בסרטונים. אתם נפלאים ויותר מכך.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » א' ספטמבר 30, 2012 7:07 am

7 בבוקר, עליתי 300 גרם לעומת אתמול. למה ? בגלל כף הטחינה הגולמית ???
בגלל שאכלתי רק כ 600-700 קלוריות !?

הלכתי אתמול שעה בשדות, כן התאמצתי לללכת ...
מה קורה לי ?

אני רוצה לציין שכבר היו תקופות לעברתי ל Raw (לאחר סדנת הגיינה טבעית עם הרב אשרוב),
והרגשתי בעלת אינרגייה וירדתי במשקל ...
אח'כ הייתי בעוד סדנא ב"אלומות" שלאחריה - כבר לא הקפדתי (לא התחברתי לכ'כ הרבה ירוק ונבטים).

רוצה להצליח הפעם. מאמינה (מילדות) שזו התזונה המשובחת ביותר. תודה.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי ירדן » א' ספטמבר 30, 2012 2:34 pm

הגיוני שתרגישי יותר עייפה עכשיו. גם בגלל שאת בהחלט לא אוכלת מספיק וגם בגלל שמדובר בתקופת מעבר מתזונה רגילה לתזונה של פירות וירקות שאיתה יכולים להגיע סימפטומים של ניקוי וגמילה כמו עייפות, שלשולים, כאבי ראש ועוד. שינה איכותית ומספקת היא אחד הדברים החשובים ביותר להחלמת הגוף כי בזמן שינה מתרכשים תהליכי ניקוי, שיקום ובנייה של רקמות.

אל תדאגי בגלל 300 גרם. לא עולים במשקל (עלייה אמיתית של שומן) בתוך יום. אני שוקלת בערב 2-3 קילו יותר מאשר בבוקר. אז מה? עד הבוקר זה יורד. המשקל שונה לפני שרותים ואחרי שירותים. בכל מקרה חשוב שתדעי שלגוף יש את סדר העדיפויות שלו וירידה במשקל לא תמיד נמצאת בעדיפות עליונה כאשר יש דברים חשובים יותר לבריאות שלו. אחת הסיבות שאנחנו אוגרים שומן היא כדי שלגוף יהיה מקום לאחסן את כל הרעלים שנכנסים אליו והוא לא מצליח להתמודד עם כולם ולנטרלם. אחרי תקופה ארוכה שמנעת מגופך את התזונה העשירה בנוטריאנטים לה הוא זקוק, חשוב שקודם כל תתני לו את מה שהוא צריך ורק אחר כך תדאגי למשקל.

הסיבים שבכרוב באמת קשים יותר לעיכול. תמיד עדיף לאכול עלים עדינים ומהבחינה הזאת חסה היא מושלמת :)

אולי תעשי מונו בננה? הכוונה היא לאכול במשך שבוע עד 10 ימים רק בננות. בחודש יולי עשיתי 10 ימים של מונו אבטיח. אכלתי כשני אבטיחים בינוניים ליום וזו הייתה חוויה מאוד חיובית גם פיזית וגם נפשית. אני מצטערת שלא עשיתי עוד מונו כזה לפני שנגמרה העונה וקשה היה למצוא אבטיחים טובים. חזרתי השבוע לקנות בננות אחרי כמה חודשים שבהם הפסקתי לאכול בננות ואם הן יהיו טובות אני בקרוב רוצה לעשות מונו בננה. מערכת העיכול ומערכת העצבים שלנו הן שתי המערכות שלוקחות הכי הרבה אנרגיה. ברגע שאוכלים כמה שיותר פשוט כמו למשל סוג אחד של פרי בלבד במשך כמה ימים לגוף יש יותר אנרגיה לניקוי והחלמה. גם ארוחות מונו עדיפות מסלטי פירות מאותה הסיבה. למשל ארוחה של 5-6 בננות, ארוחה של 4 מנגו, ארוחה של חצי אבטיח וכו'. אבל בתוך מתחילה אם זה לא מושך אותך לאכול רק סוג אחד של פרי לארוחה ויותר טעים לך לגוון זה גם בסדר רק שכדאי שבכל זאת תנסי להקפיד על צירופים מתאימים כפי שאת בוודאי יודעת מהקורס של הרב אשרוב ואם לא אז הנה-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=112&hilit
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מה וכמה לאכול ביום ? לא מבינה בכרונומטר ...

הודעהעל ידי מתחטבת ומתייפייפת » ב' אוקטובר 01, 2012 11:30 am

קוראת לאט, לאט ... צופה בסרטונים - לאט, לאט ...
התקשתי לעשות זאת בימים האחרונים, כי עברתי משבר ניקוי. הסתובבתי בשוק (אתמול) וקניתי פירות, אבל - הייתי על סף עילפון.
בערב, נשברתי ובישלתי (שעועית ברוטב) ואכלתי באטרף (מהר), אם כי מעט יחסית = (האם שברתי את הניקוי !? ... את המשבר שלי בטוח שברתי !)
כמובן שמתחרטת ולא רואה שהגוף שלי מוותר על השומן.
אפילו נרדמתי בשעה 21 והתעוררתי ב 5 ויצאתי להליכה של 1/2 שעה.

וואלה, יומן אני מנהלת כאן :-)
תודה. אתם נפלאים. עוד אחכים ואתמיד. אינשאללה.
מתחטבת ומתייפייפת
 
הודעות: 16
הצטרף: ה' ספטמבר 27, 2012 11:27 am

הבא

תגיות נושא

עליה במשקל, תפריט יומי, תסמיני ניקוי וגמילה, שומן, צירופי מזון, BMR, פעילות גופנית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ו 5 אורחים

cron