צריכה יומית של סידן

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי aviv » ג' מרץ 20, 2012 1:03 pm

הי לכם
אני מנסה לבנות תפריטים בכרונומטר ולא מצליחה בשום מקרה להגיע לצריכה היומית המומלצת של 1000 גרם. מה אתם מציעים לגבי זה?
תודה,
אביב
aviv
 
הודעות: 22
הצטרף: א' מרץ 18, 2012 8:29 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי vita » ג' מרץ 20, 2012 5:13 pm

מצטרף, לא רק לגבי הסידן גם לגבי דברים אחרים כמו נתרן, ברזל וכד...
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי ירדן » ג' מרץ 20, 2012 5:34 pm

כל עוד את אוכלת מספיק קלוריות מפירות, מקפידה על אכילה מספקת של ירקות ועלים ירוקים ואוכלת בצורה מגוונת אין סיבה שתתיחסי להמלצות של הצריכה היומית המומלצת כאיזו אמת מידה אבסולוטית כי זה רחוק מהאמת, ולמעשה בתזונת 811RV אנחנו לא רק מקבלים יותר ויטמינים ומינרלים אלא גם סופגים אותם יותר טוב.

הערכים שנמצאים בכרונומטר- DRI- Dietary Reference Intake נקבעו והותאמו עבור אוכלוסיה מערבית שאוכלת הרבה מזון מהחי ופחמימות מעובדות ואינה בקו הבריאות ולכן הם אינם משקפים צריכה של אוכלוסיה בריאה, ואולי גם מונחים על ידי תאגידי מזון.

כפי שבטח שמת לב ישנם ערכים בהם הצריכה היומית שלך גבוהה מהצריכה המומלצת. אם את אוכלת מספיק אז כמעט כל הערכים אצלך אמורים להיות גבוהים בעשרות או מאות אחוזים מהמומלץ, החל מכמות הקלוריות היומית, הפחמימות והסיבים התזונתיים ועד לויטמינים ומינרלים שונים. האם זה אומר למשל שאת צורכת יותר מידי ויטמין סי? בטח שלא. ה- DRI של ויטמין סי הוא מגוחך כמו גם ערכים של ויטמינים אחרים, ולמשל בסודיום ובאומגה 6 זה דווקא מצויין שאנחנו יושבים על אחוזים נמוכים ולא מגיעים לכמות המומלצת כי זה מראה על איזון בריא יותר בין נתרן לאשלגן ובין אומגה 3 לאומגה 6 לעומת עודפי הנתרן והאומגה 6 שיש בערכים המומלצים שמשקפים אכילת מזון מעובד עתיר מלח ושמנים צמחיים.

הרעיון הוא להשתמש בכרונומטר (או בכל אתר אחר לחישוב קלוריות) כעזרה בתחילת הדרך, אם יש בכך צורך, בניטור אחר הקלוריות כדי לוודא שאנו אוכלים מספיק ולא מפריזים מבחינת שומנים בתפריט. האתרים האלו נועדו לכל מיני אנשים עם כל מיני סוגי "דיאטות" ואינם לוקחים בחשבון דברים כמו יכולת הספיגה של המזון והאפקט התרמי של המזון שגורם לכך שבדיאטת 811 יש צורך באכילת יותר קלוריות על מנת לשמור על המשקל.

ספציפית לגבי סידן, הערכים הגבוהים נועדו לפצות לכאורה על אובדן מסת העצם באוכלוסיה המערבית מוכת האוסטיאופורוזיס. הדבר לא נגרם בגלל מחסור בסידן תזונתי אלא בגלל שהסידן במזון מהחי קשור לזרחן ולכן אינו נספג ועודף החומציות שנגרמת מאכילת מזונות מהחי (כולל מוצרי חלב) ואכילת מזונות מעובדים, גורמת לגוף להוציא סידן שהוא מינרל בסיסי מהעצמות על מנת להבסיס את הדם כדי לשמור על הומאוסטזיס. הדבר נמנע כאשר אוכלים תזונה שיוצרת בסיסיות כמו פירות וירקות שאינם גורמים להוצאה של סידן מהעצמות. בנוסף לרבים באוכלוסיה יש חסר בויטמין D שבלעדיו יהיה חסר בסידן לא משנה כמה סידן יש בתזונה. ויטמין D וויטמין B12 הם שני הויטמינים שרמתם אינה קשורה בתזונה ואותם כדי לבדוק אחת לתקופה ולקחת תוסף אם מתגלה מחסור.

מאמרים בנושא סידן-
http://30bananotleyom.com/811-articles/15-calcium
http://www.naturemed.co.il/article/article_01.html
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי רוני » ד' אפריל 04, 2012 6:37 pm

ארגון ה WHO שבדק את נושא הסידן ציין שחלבון מהחי ומלח גורמים ל"בזבוז" הסידן בגוף. ולכן מי שלא צורך חלבון מהחי ולא צורך מלח זקוק רק ל 450 מ"ג סידן (ולא 1000). בתזונת שבה לא צורכים חלבון מהחי , לא צורכים מלח וצורכים הרבה פירות וירקות (כמו תזונת 811)קל מאד להגיע ואפילו לעבור את את הכמות הזו
רוני
 
הודעות: 1
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 6:31 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי ירדן » ד' אפריל 04, 2012 8:52 pm

תודה, רוני, על המידע החשוב! :D

לא ידעתי שאלו ההמלצות הרשמיות של ה-WHO ולא ידעתי על הקשר לתזונה דלת נתרן... זה מעולה :D

קצת מידע מהאינטרנט עבור אלו שרוצים מקורות-

ההמלצות הרשמיות לצריכת סידן מתוך האתר של ה-WHO וההסברים המפורטים לכך נמצאים במסמך זה:
http://whqlibdoc.who.int/publications/2004/9241546123_chap4.pdf
מתוך עמודים 82-78:
שלושת הגורמים שמשפיעים על כמות הסידן שמופרשת בשתן הם- חלבון מהחי, מלח וויטמין D. חלבון מהחי מכיל כמויות גבוהות של זרחן מה שמביא לחומציות גבוהה ואיבוד סידן בשתן ובנוסף גורם להגדלת הסינון הכלייתי של הסידן, והנתרן מתחרה עם הסידן על ספיגה חוזרת באבוביות בכליה. כתוב שם בפירוש שלתזונה דלת חלבון ודלת מלח דרושים רק 450 מ"ג סידן ולתזונה דלת חלבון או דלת מלח דרושים 600 מ"ג סידן. רמה טובה של ויטמין D מעלה את שיעור הספיגה ומאפשרת צריכה אף נמוכה יותר.
כתוב פה שהמידע הזה ידוע עוד מתחילת שנות השישים.

מידע נוסף:
http://www.euroveg.eu/evu/english/news/news964/milk.html
במאמר זה נותנים השוואה בין נשים דרום אפריקאיות משבט הבנטו שצורכות בממוצע 50 גרם חלבון ו-450 מ"ג סידן ליום מול אסקימוסים שצורכים בממוצע 250-400 גרם חלבון ו-2000 מ"ג סידן ליום. נשות הבנטו אינן סובלות כלל מאוסטיאופורוזיס למרות שהן מגדלות ומניקות 10 ילדים בממוצע ולעומתן לאסקימוסים יש את שכיחות האוסטיאופורוזיס הגבוהה בעולם.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי miki » א' אפריל 06, 2014 11:31 am

שלום ירדן
רציתי לדעת באיזה פירות וירקות יש אחוזים גבוהים של סידן
ומה הדרך הכי טובה לשמר אותו
miki
 
הודעות: 5
הצטרף: א' פברואר 23, 2014 3:36 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי ירדן » א' אפריל 06, 2014 3:12 pm

בכל הפירות, הירקות והעלים יש סידן אך ירקות ועלים עשירים יותר בסידן ובמינרלים אחרים מאשר פירות.

כדי לוודא שלא יחסר סידן צריך לאכול תזונה מהצומח דלה בשומן ומגוונת שמכילה מספיק קלוריות ושעשירה בפירות וירקות ולא מכילה מזון מעובד, קפאין, אלכוהול, עודף חלבון ומלח בנוסף לאורח חיים בריא שכולל פעילות גופנית אירובית ואימוני התנגדות ורמה אופטימלית של ויטמין D.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי אורנה » א' אפריל 06, 2014 3:18 pm

ממש מידע חשוב על הסידן.
מה זה ארגון הWHO ?
אורנה
 
הודעות: 396
הצטרף: ש' ינואר 12, 2013 5:21 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי יונתן » א' אפריל 06, 2014 4:41 pm

לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: צריכה יומית של סידן

הודעהעל ידי אורנה » א' אפריל 06, 2014 7:18 pm

תודה יונתן.

יש עוד שני ערכים שמאוד קשה להגיע להגיע אליהם לפי הכרונומטר
סלניום, אלא אם אוכלים אגוז ברזיל
וויטמין E - שנמצא בעלים ירוקים שקדים אגוזים וטחינה. האם באמת צריך את הכמות היומית הרשומה?
אורנה
 
הודעות: 396
הצטרף: ש' ינואר 12, 2013 5:21 pm

הבא

תגיות נושא

סידן, חסרים תזונתיים, אומגה 3

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 2 אורחים

cron