מתעניינת חדשה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

מתעניינת חדשה

הודעהעל ידי inbal » ד' נובמבר 07, 2012 8:58 am

בוקר טוב
אני רוצה המלצה איך לעבור לתזונה הזאת בהדרגה, כלומר, איך להוריד ארוחות של לחם ואורז ולעבור לארוחות שמבוססות רק על פירות.
האם יש איפהשהו תפריטים שממליצים כמויות?

תודה
inbal
 
הודעות: 2
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 8:10 am

Re: מתעניינת חדשה

הודעהעל ידי יונתן » ד' נובמבר 07, 2012 3:15 pm

היי, ענבל, ברוכה הבאה :D

שינוי הדרגתי פירושו להגדיל את כמות המזון החי בתפריט ובה בעת להפחית את כמויות המזון המבושל והמעובד. דבר ראשון נסי לפשט ככל האפשר את הארוחות המבושלות שלך. תבשילים על בסיס תפוחי אדמה, אורז, קינואה וקטניות מונבטות עם המון ירקות הם המומלצים ביותר. לחם ומוצרי חיטה אינם מומלצים בכלל, לא רק כי הם יותר מעובדים אלא גם כי בחיטה יש חומרים ממכרים, ולכן זה הדבר הראשון שרצוי שתורידי מהתפריט.

שנית, כאשר את מבשלת, הפחיתי בהדרגה את כמויות המלח, התבלינים ושאר החומרים שמגרים את בלוטות הטעם כמו בצל ושום. את יכולה לראות במאמר הזה את כל החומרים שאינם חלק מהתזונה שלנו. תיפטרי גם מכל מיני מוצרים מעובדים שמשווקים כבריאים כמו טופו ושמן זית, ובכלל הקפידי לא להוסיף שמן מזוקק לתבשילים או לסלטים. אם לא טעים לך כרגע לאכול ירקות חיים ללא שמן זית ומלח, נסי להוסיף לסלט אבוקדו וכן ירקות עליים מלוחים ועשירים כמו סלרי, כוסברה ובזיליקום. את יכולה גם להוסיף פרי לסלט, כמו נקטרינה או תפוח פינק ליידי, או כמו במתכון הזה.

רוב האנשים מתקשים בהתחלה לאכול כמויות כה גדולות של פירות וירקות מפני שהקיבה שלהם התרגלה לנפח קטן יותר של מזון, לכן בכל פעם שאת אוכלת ארוחת פירות, נסי לאכול עוד כמה ביסים. ייתכן שבהתחלה יהיה לך קל יותר לאכול פירות בעלי תכולה קלורית רבה יותר, כמו תמרים, בננות, תאנים, רימונים, מנגו, אפרסמונים וענבים, ולאו דווקא פירות בעלי תכולת מים גבוהה יותר כמו מלונים, פירות הדר, תותים, קובו ואפרסקים.

תפריט התחלתי לדוגמה הוא ארוחת בוקר שכולה פירות, ארוחת צהריים מבושלת, ולארוחת הערב סלט גדול עם מנה מבושלת נוספת. בין הארוחות פירות. עם הזמן החליפי גם את ארוחת הצהריים בפירות, ואחר כך נסי לאכול מבושל רק בסוף השבוע וכן הלאה. צמצמי בהדרגה את צריכת המזונות השומניים כמו אגוזים וזרעים למיניהם.

את יכולה לראות כאן את התפריטים לדוגמה שלי וכאן שרשור שבו קישורים רבים לתפריטי 811 לנשים. ואת יכולה להירשם לכרונומטר למעקב אחר הצריכה הקלורית שלך. זה כלי יעיל מאוד למתחילים שיסייע לך לקשר בין כמות המזון שאת אוכלת לתכולה הקלורית שלו.

בנוסף לתזונה אנחנו ממליצים גם על אורח חיים בריא כחלק בלתי נפרד ממנה: פעילות גופנית - הן אירובית והן לחיזוק השרירים, חשיפה מבוקרת לשמש, שינה טובה, שלוות נפש ותמיכה מצד המשפחה והחברים.

בהצלחה, ואנחנו כאן תמיד אם יש לך שאלות נוספות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: מתעניינת חדשה

הודעהעל ידי ירדן » ד' נובמבר 07, 2012 3:17 pm

הי ענבל וברוכה הבאה :D

דרך טובה לעבור לתזונת 80/10/10 היא להתחיל מארוחת בוקר של פירות ולהמשיך משם בהדרגה, ובגדול פשוט להגדיל את כמות הפירות והירקות בתפריט כך שבאופן טבעי עם הזמן הם יבואו על חשבון המבושל. למשל את יכולה לאכול ארוחת בוקר של פירות בלבד ובצהריים לאכול ארוחה טבעונית מבושלת ובערב לאכול סלט ירקות גדול עם מעט מזון שומני עם או בלי תוספת של פחמימה מבושלת. בהמשך את יכולה לאכול לאורך כל היום רק פירות ולשמור את המבושל לערב בתוספת של סלט ירקות גדול. בין הארוחות אם את רעבה איכלי פירות. המזון המבושל צריך להיות כמה שיותר פשוט, ללא שמן, ללא מלח וללא תבלינים. הנה סרטון טוב בנושא מעבר לתזונת 80/10/10 ואיך לשלב יותר פירות וירקות בתפריט-
http://30bananotleyom.com/movies/78-how ... -food-diet

אם קשה לך בהתחלה ללא מלח או תבלינים והאוכל נראה לך תפל אז את יכולה לצמצם את הכמויות שלהם בהדרגה או לרדת בבת אחד אבל לדעת שזה יעבור במהרה כשבלוטות הטעם שלך יחזרו לעצמן אחרי כמה ימים (10 ימים בממוצע) ללא גירוי היתר ויתחילו להרגיש את הטעם האמיתי של האוכל-
http://www.youtube.com/watch?v=pKUtPEtO ... plpp_video
דרך טובה להמליח ולתבל את מזון היא להוסיף לו גבעולי סלרי ועלים ירוקים כמו פטרוזיליה, שמיר, בזיליקום וכו'.

עדיף לוותר על הלחם והפסטה וכל מזון שמכיל גלוטן (וגם סויה) ולאכול מזונות כמו בטטות ותפוחי אדמה מאודים, אורז, קינואה, עדשים. את כל אלו את יכולה להכין עם הרבה ירקות כמו דלעת, דלורית, גזר, קישואים, שעועית ירוקה, סלק עוד. העדיפי אידוי כשמדובר בירקות, בטטות ותפ"א או בישול במים כשמדובר באורז, קינואה וקטניות ולא אפייה או טיגון. תבשילים כמה שיותר פשוטים ילמדו אותך להנות מהטעם הטבעי של המזון ולהכין את הקרקע לאכילה של פירות וירקות בלבד.

הקפידי על כמות פחמימות מספקת (פירות, דגנים וקטניות) והיזהרי לא ליפול לאכילה של יותר מידי מזונות שומניים כדי לספק קלוריות. ברגע שתאכלי מספיק קלוריות מפחמימות אז גם לא תרגיש צורך לאכול מזונות שומניים ומרוכזים בקלוריות.

אם עוד לא יצא לך לקרוא את כל המידע למתחילים והמאמרים ולצפות בסרטונים שבאתר אז נסי כל יום לקרוא ולצפות במשהו נוסף כדי להבין באמת מה עומד מאחורי התזונה הזאת ואיך לעשות אותה כמו שצריך. הרבה אנשים נכנסים לזה ללא ידע ולא עושים את זה נכון (לא אוכלים מספיק קלוריות מפירות, אוכלים יותר מידי שומן, לא אוכלים מספיק ירקות ועלים וסיבות נוספות) ולכן לא מצליחים להתמיד.

הנה דוגמאות לתפריט 811 לנשים:

סרטון של מייגן אליזבת-
http://www.youtube.com/watch?v=TmXuppls ... plpp_video
סרטונים של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=aIudHkCp ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=NS8ts3_K ... ature=plcp
סרטון של סוויזי פוסטר-
http://www.youtube.com/watch?v=CGB2zlLG ... plpp_video
סרטון ישן של פרילי-
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LH ... ature=plcp
סרטון של דיאנה-
http://www.youtube.com/watch?v=JcZpNnP2 ... ature=plcp

(כל אחד מהתפריטים שונה בכמות הקלוריות בהתאם לנתונים האישיים ורמת הפעילות של כל אחת מהן).

יש באתר גם שני פוסטים של יונתן עם דוגמאות למה וכמה הוא אוכל בחורף ובקיץ-
http://30bananotleyom.com/811-blog/101- ... h-do-i-eat
http://30bananotleyom.com/811-blog/146- ... ummer-time
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מתעניינת חדשה

הודעהעל ידי inbal » ג' נובמבר 13, 2012 10:25 pm

תודה תודה על התשובות המאוד מפורטות.
רק הכוונה הטובה עושה חשק להתחיל... :)
inbal
 
הודעות: 2
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 8:10 am


תגיות נושא

איך מתחילים?, תפריט יומי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים

cron