היי ..אז נרשמתי לאתר....

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » א' נובמבר 11, 2012 10:07 pm

עכשיו שאלתי היא ...בנוסף לתזונה שלי שמבוססת על פירות וירקות...אני מאוד אוהבת תמרים ביום אחד יוצא לי לאכול 10 או 15 (תמרים גדולים) עם 15 שקדים 15 אגוזים..זה ביום אחד ..זה לא הרבה?.?אני מעוניינת להוריד ממשקלי כרגע אני במשקל 64 ומטר 70
וגם אשמח לדעת ...מה אתם אוכלים ביום אחד +כמויות..:)תודההה
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי יונתן » ב' נובמבר 12, 2012 12:13 am

היי דסי, ברוכה הבאה :D

את מוזמנת לפרט קצת יותר על התפריט היומי שלך (תני יום לדוגמה), כמה זמן את אוכלת כך, מה היית אוכלת לפני שעברת לתזונה הזו וכל מידע רלוונטי אחר ;)

אין שום בעיה עם תמרים וגם אנחנו מאוד אוהבים תמרים, וכל עוד את מגוונת גם אם פירות אחרים אז לא תהיה כל בעיה. מבחינת האגוזים הכמות גבולית ותלויה בכמות הקלורית של כל אדם, אך במקרה שלך סביר להניח שהם גורמים לך לחצות את גבול 10% השומן. בכל מקרה מומלץ לשים דגש רב יותר על פירות מתוקים, וגם במזון השומני מומלץ לגוון ולהחליף מפעם לפעם את האגוזים במזון שומני אחר כמו אבוקדו.

אם את מעוניינת לרדת במשקל הדרך הטובה ביותר היא לאכול יותר פירות מתוקים ולהגביר את כמות הפעילות הגופנית היומית. מומלץ לבצע הן פעילות אירובית והן פעילות לחיזוק מסת השריר באמצעות משקולות. חיזוק מסת השריר היא האמצעי הטוב והבריא ביותר להפחתת אחוזי השומן.

לפני שבוע ענינו למתעניינת חדשה בנושא דומה, ובו יש גם כמה דוגמאות לתפריטים שונים:
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=310
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ב' נובמבר 12, 2012 10:06 am

היי.. יש חשיבות לעניין הגיוון ..?? אם אני אוהבת פרי מסויים .. ומין הסתם אוכל ממנו יותר .. זה יהיה קצת בעייתי לא..?? ואיך גופי יקבל את הויטמנים שהוא צריך אם אני לא אגוון יותר מידי.. כי זאת ממש עבודה(:והתעסקות סביב השעון בקטע האוכל..אני אתאר יום בחיי הפירותיים (;
בבוקר תמרים עם אגוזיםופלח או שניים של מלון , אחכ שאני קצת רעבה תפוח .. צהריים שוב תפוח אגס ואחכ סלט כרוב ושוב תמרים .. בערב תפוח ענביםאגס ותמרים.. ( זה משתנה בהתאם לפירות שאני קונה)שותה המון מים 2ליטר ביום . 5 ספינינג בשבוע( מדריכה) 3 שיעורים יוגלאטיס בשבוע (מורה ליוגה ופילאטיס)
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ב' נובמבר 12, 2012 10:15 am

ועוד דבר ששכחתי לציין ... אני רק יומיים בקטע של הפירותירקות בלבד ,לפני כן התזונה שלי הייתה גם בעיקר פירות וירקות אבל גם דגים בייצים וקטניות ודגנים והמון שוקולד מריר ( קרייבינג מטורפ).. היום החלטתי שאני מתחילה משהו קצת אחר וזאת מהסיבה שהיו לי ימים שהייתי בעיקר על ירקות ופירות וההרגשה שלי הייתה נפלאה וקלה .. אז החלטתי לאמץ ... אבל האם זה יכול להיום כדרך חיים ... כל החיים .. אני חשבתי לאכול כל השבוע ירקות ופירות ופעם בשבוע נגיד בשישי להוסיפ לי משהו שאני אוהבת כמו דגים ... או קפה אחד בבוקר.. זה נראה לי בסדר חוצמזה שאני לא פנאטית .. אבל מה אתם אומרים.???
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ב' נובמבר 12, 2012 1:57 pm

היי שוב אני(; שכחתי לשאול על טחינה .... שאני מאוד אוהבת .. אבל מניחה שזנ לא מומלצ .. נכון..???? ואשמח לתגובה לגבי כל האמור לעיל
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי ירדן » ב' נובמבר 12, 2012 6:38 pm

הי הדס וברוכה הבאה :D

קצת קשה להעריך כמה בדיוק את אוכלת כי לא כתבת כמויות מדויקות, אבל באופן כללי כמות המזון השומני בתפריט של 2000-2500 קלוריות יהיה משהו כמו חופן שקדים או אבוקדו קטן או 1-2 כפות טחינה גולמית שטוחות (גם בפירות וירקות יש שומן). אם אוכלים טחינה עדיף לקנות את המלאה והמונבטת. מומלץ לא לאכול את השומן עם פירות אלא בערב עם סלט ירקות גדול בשביל עיכול מיטבי ובשביל לא לעכב את כניסת הסוכרים לדם על ידי השומן.

למרות שיונתן קישר לשרשור שיש בו דוגמאות לתפריטים אני שמה אותם שוב כי זה חשוב שתצפי בהם כדי להבין איך נראה תפריט 80/10/10:

תפריט לדוגמא של מייגן אליזבת-
http://www.youtube.com/watch?v=TmXuppls ... plpp_video
תפריטים לדוגמא של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=aIudHkCp ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=NS8ts3_K ... ature=plcp
סרטון של סוויזי פוסטר-
http://www.youtube.com/watch?v=CGB2zlLG ... plpp_video
תפריט לדוגמא של פרילי-
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LH ... ature=plcp
תפריט לדוגמא של דיאנה-
http://www.youtube.com/watch?v=JcZpNnP2 ... ature=plcp

(כל אחד מהתפריטים שונה בכמות הקלוריות בהתאם לנתונים האישיים ורמת הפעילות של כל אחת מהן).

וכפי שראית באתר יש גם שתי דוגמאות לתפריט קיץ וחורף של יונתן. הרעיון בגדול הוא לאכול פירות לאורך היום וסלט גדול עם מעט שומן בערב. מי שלא נוח לו/ה לאכול את הסלט בערב יכול גם לאכול אותו בצהריים אך חשוב שיוודא שזה לא גורם לו/ה לאכול פחות מידי קלוריות מפחמימות מפירות לארוך היום.

לגבי גיוון- מה שחשוב זה לא דווקא הגיוון לאורך היום או השבוע אלא לאורך החודש ולאורך העונה ובעיקר לאורך השנה. היום לדוגמא אכלתי בינתיים רק בננות ואנונות. בקרוב אוכל עוד ארוחת של פירות אבל אני לא בטוחה כרגע מה מתחשק לי וזה יכול להיות שוב בננות או אנונות, ובערב כמובן אוכל סלט ירקות ועלים גדול. יש לי בבית עוד סוגי פירות (תמרים, רימונים, אפרסמונים, גויאבות, מנגו) אבל אני לא אוכלת מכל הסוגים בכל יום. בקיץ עשיתי 10 ימים של רק אבטיחים ובקרוב אני מתכוונת לעשות שבוע-שבועיים של רק בננות. כמובן שלאורך תקופה ארוכה זה לא מומלץ אבל לתקופות קצרות זה דווקא מאוד מועיל לבריאות. מה שחשוב זה לאכול מספיק כדי שלא יהיו חסרים תזונתיים. אם את חוששת מחסרים תזונתיים אז הקפידי לאכול מפסיק פירות איכותיים ומספיק עלים ירוקים (אורגניים) וירקות. סרטון של סוויזי בנושא-
http://www.youtube.com/watch?v=J2qhdHfG ... plpp_video

לאכול בריא לאורך כל השבוע ובסוף השבוע לאכול גם דברים שאינם בריאים זה בטח יותר בריא מהתזונה שלך עד עכשיו ובוודאי תפיקי מכך הרבה מאוד יתרונות בריאותיים אבל תמיד עדיף שתאכלי מזון מהצומח, גם כזה שלא נחשב הכי בריא, מאשר מזון מהחי (דגים לדוגמא הם אחד המזונות המזוהמים ביותר בעולם וכמות הסבל שבתעשייה הזאת היא עצומה). שוקולד וקפה מכילים סטימולנטים שמזיקים לבריאות וממכרים, לא סתם היה לך קרייבינג לשוקולד... ברגע שתתני לגוף שלך מספיק פחמימות הוא לא יצטרך את הסטימולציה מהקפה והקקאו.

את יכולה לקרוא ולצפות בקישורים הבאים למה קפה מאוד לא מומלץ:
http://30bananotleyom.com/811-articles/ ... 010rv-diet
http://www.youtube.com/watch?v=N48zWh9q ... e=youtu.be
http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=375&ArticleID=2740
אם הטעם חסר לך את יכולה לנסות את אחד מתחליפי הקפה שקיימים בשוק עם חלב אורז/סויה/שקדים. ותחליף טעים לקקאו הוא כמובן החרוב או אבקת חרובים שממנה ניתן להכין גלידות, ממרחיים ועוגות.

אולי בהתחלה זה נראה כמו התעסקות סביב השעון אבל זה ממש לא כך. ברגע שמתרגלים לאכול כמויות גדולות בכל ארוחה ונוצרים רווחים של כמה שעות בין ארוחה לארוחה (כמו בכל תזונה אחרת) אז אין שום סיבה לחשוב או להתעסק עם אוכל כל היום :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ג' נובמבר 13, 2012 9:21 am

וואוווו... ירדן את מתוקה אמיתית !!(: ועזרת לי המון
עכשיו דברים יותר מסתדרים לי ... יש לי רק קצת חשק לפעמים למשהו חם בגופ.. בקיבה... מה עושים עם זה...
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ג' נובמבר 13, 2012 9:41 am

ירדן, אני מתנצלת שאני מופיעה שוב ושוב(;
אבל כל פעם עולות לי עוד שאלות .. יש אפשרות לשוחח בטלפון??
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי ירדן » ג' נובמבר 13, 2012 12:41 pm

קודם כל את לא צריכה להתנצל, בשביל זה הקמנו את הפורום :D אנחנו לא מספקים ייעוץ דרך הטלפון ולכן באמת כל שאלה שיש לך את מוזמנת לשאול פה ונענה לך בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים :D

לגבי משהו חם- גם אם תרבי באכילה של פירות וירקות ותאכלי בנוסף מזון צמחי מבושל דל שומן זה יהיה מצויין. את לא חייבת לאכול רק פירות וירקות ולעשות 80/10/10RV אם מסיבה זו או אחרת זה לא מתאים לך... פשוט קחי את זה עד לאיפה שנוח לך. טבעונות לא מעובדת דלה בשומן היא הבסיס לבריאות טובה, ומשם כמה שיותר פירות וירקות טריים יותר טוב.

אני ממליצה לך לקרוא את הספר מחקר סין של פרופ' קולין קמפבל.
הנה הרצאה קצרה שלו שבה הוא מדבר על למה חלבון מהחי גורם לסרטן, למה חשוב להמעיט בשומן ואיך בעצם כל המחלות המערביות קשורות לתזונה-
http://www.youtube.com/watch?v=KiNIrsgR368
הנה סקירת הספר מתוך אתר הצמחונות הישראלי-
http://veg.anonymous.org.il/art22.html
וסקירת הספר מאתרנו-
http://30bananotleyom.com/811-blog/125-the-china-study

עוד הרצאה מומלצת היא הרצאתו של ד"ר מייקל גרגר בנושא תזונה צמחית ובריאות-
http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=372&ArticleID=3459

וכמובן הסרט "מזלגות במקום סכינים" שהוא סרט חובה לכל אדם שרוצה להיות בריא-
https://docs.google.com/file/d/0B7zkE3d ... lvVzg/edit
ביקורת על הסרט מאתרנו-
http://30bananotleyom.com/811-blog/81-m ... ver-knives
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: היי ..אז נרשמתי לאתר....

הודעהעל ידי דסי » ה' נובמבר 22, 2012 10:24 am

היי (; אז שוב יש לי שאלות..(;
ניסיתי להרשם לכרונמטר.. והקישור שפרסמתם פה לא טוב , אחרי מילוי הפרטים הוא נתקע ..
יש לי תחושה שעליתי במשקל , אני מרגישה נפוחה יותר בימים האחרונים .. אולי אני אמעיט באגוזים ..
אבל שוב אני לא מרגישה שאני ממש יודעת את כל התשובות ( גם אחרי שראיתי את כל הסירטונים האפשרים.. )
אני מרגישה שאני אוכלת הרבה ארוחות קטנות למשל שתי בננות בבוקר עם כמה תמרים .. אחרי שעתיים סלט מ3 פירות .. אחרי שעה תמרים וככה זה ממשיך כל היום . יש ימים שאני חיה רק על בננות ותמרים ושייקים .. זה מרגיש לי המון...??? וירקות אני משתדלת לאכול אבל יוצא לי מעט ובעיקר תרד ומלפפון .. אשמח לעזרה או שאני צריכה פשוט לקנות את הספר .
דסי
 
הודעות: 8
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 9:57 pm

הבא

תגיות נושא

כמה לאכול?, ספרים מומלצים, תפריט יומי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], YandexBot ו 9 אורחים

cron