אוף. כמה בעיות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

אוף. כמה בעיות

הודעהעל ידי ענת_גליק » ב' נובמבר 12, 2012 1:25 am

כזכור היתה לי בעיה של כאבים בכליות שהתחילה כששתיתי שייקים ירוקים, היא נעלמה לחלוטין ברגע שהפסקתי לצרוך אותם יומית. כרגע אני שותה רק פעם-פעמיים בשבוע. אחרי כך הורדתי מוצרי חלב ושמחתי מאוד שאני בכלל לא מתגעגעת לזה, אבל אז התחילה לי בעיה נוספת שמעולם לא קרתה לי קודם- מעין נימול בגפיים וחולשה בשרירים, עד כדי קושי של ממש ללכת יותר מכמה מטרים. ברגע שחזרתי לאכול גבינה צהובה זה נעלם (אני לא מומחית אבל לדעתי נוצר לי חוסר בוויטמין D). אז כרגע אני אוכלת גבינה צהובה אבל אני ממש לא מאושרת מזה. אני פשוט פוחדת לא להשיג הכל, ומה שיותר מפחיד- לא להשיג מה שהגוף שלי צריך ממקור מספיק איכותי. הייתי רוצה לאכול הרבה פירות אבל מכיוון שנאלצתי לחזור לאכול גם דברים שהם לא 811, אני מסכנת את הגוף שלי בעודפי סוכר מכמות גדולה מדי של פירות, אז אני מסתפקת ב-1-2 ליום. בכלל יש ימים שאני מרגישה שלא בא לי מעבר לפרי אחד כי זה יותר מדי סוכר בשבילי לאותו בוקר וסתם יגרום לי להרגיש לא טוב.
בקיצור אני מרגישה נורא אבודה כרגע. אני מאוד רוצה לנסות 811 לאורך זמן אבל אחרי שהגוף שלי אותת לי פעמיים שאני עושה לו משהו לא טוב אני ממש מתחילה לפחד מזה. הגוף שלי לא מספיק חזק לניסויים מתמשכים ואני חוששת מנזק בלתי הפיך. יכול להיות שהתזונה הזאת פשוט לא מתאימה לכולם? או שאולי היא טובה רק לניקוי רעלים זמני? זה ממש מדכא אותי...
ענת_גליק
 
הודעות: 41
הצטרף: א' אוקטובר 14, 2012 12:08 am

Re: אוף. כמה בעיות

הודעהעל ידי ירדן » ב' נובמבר 12, 2012 7:46 pm

כמו אבנים בכליות כך גם חסר בויטמין D לא קורה בזמן קצר. אני באמת לא יודעת מה הסיבה לנימול בגפיים ולחולשה בשרירים שיש לך אבל אני יכולה להבטיח לך שזה לא מחסר בגבינה צהובה, בכל מקרה ממה שידוע לי אין קשר בין נימול בגפיים לחסר בויטמין D. לא חסרים אנשים שאוכלים מוצרי חלב כל יום, כמה פעמים ביום ויש להם חסר בויטמין D, אותו אנו מקבלים מהשמש וזה לא קשור אם אנו אוכלים בשר, צמחונים או טבעונים. אם כמות הויטמין D שבמוצרי חלב הייתה מספיקה אז לא היינו רואים חסר אצל אנשים שצורכים מהם. כמות הויטמין D שלנו תלויה בחשיפה לשמש, ביכולת הספיגה שלנו ובגורמים אחרים. למשל השימוש בסבונים רגילים ומקלחות מרובות פוגעים ביכולת העור לספוג ויטמין D. אבל גם פגיעה בכליה, לחץ דם גבוה ואפילו מתכות כבדות יכולות לפגוע ביכולת ההמרה והספיגה של הויטמין, כמו גם כמובן שימוש בקרם הגנה. אם חסר לך ויטמין D אז אכילה של גבינה צהובה לא משנה ולא תשנה את זה.

בלי קשר חשוב שתבדקי את רמת הויטמין D שלך ועל הדרך אני ממליצה לך לבדוק גם את רמת הויטמין B12 כי מחסור בו יכול לגרום לנימול בגפיים ולחולשה. B12 הוא גם ויטמין שחסר בו נגרם לאורך הרבה זמן. צמחונים ואוכלי בשר סובלים מחסר בויטמין זה באותה המידה כמו טבעונים כי גם כאן לא מדובר דווקא בצריכה אלא ביכולת הספיגה ובגורמים רבים אחרים.

גם אם את לא עושה 80/10/10 עדיין צריכה מוגברת של פירות וירקות יכולה להועיל לבריאותך. 1-2 פירות ליום זה ממש מעט לא משנה איזו תזונה את אוכלת.

אם תוכלי לרשום פה בצורה מדוייקת עם כמויות את מה שאכלת לאורך יום שלם כשהרגשת את התופעות האלו זה יעזור לנו לנסות להבין מה המקור להן. הרבה אנשים מנסים לעשות 80/10/10 ולא מצליחים וחושבים שהתזונה הזאת פשוט לא מתאימה להם אבל כשבודקים מקרוב את התפריט שלהם מגלים שמה שהם אוכלים שונה מאוד ובצורה קריטית מתזונת 80/10/10 וזה מה שעושה את ההבדל וגורם לבעיות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

ויטמין D, איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 7 אורחים