חדשה ! (:

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי יונתן » א' נובמבר 25, 2012 4:56 pm

תזונה טבעונית קונבנציונאלית היא כ-40% שומן (אגוזים, טחינה, שמן זית, טופו, חלב סויה) אז אולי מבחינתם עדיף לאכול מעט מאוד בערב. נקודת המבט שלנו טוענת שמוטב לאכול במהלך היום את הפירות, שהם המרכיב הפחמימתי שמתעכל במהירות גבוהה ומעניק לנו אנרגיה מיידית, וכך אנחנו יכולים להישאר נמרצים כל היום, ובערב, בתור הארוחה האחרונה של היום, לאכול את המזון שנדרש לו יותר זמן עיכול - הירקות והמזון השומני - כי אנחנו במנוחה ולא מצפים להוסיף מזון נוסף לאחר מכן.
בנוסף, אל תשכחי שהשומנים שאנחנו אוכלים הם לכל היותר 10% מהקלוריות, עבורך פירוש הדבר חופן אגוזים או חצי אבוקדו בינוני, לא משהו כל כך כבד. וכמובן, הארוחה האחרונה של היום לא אמורה להיאכל מיד לפני השינה, אלא כמה שעות לפניה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי myself » א' נובמבר 25, 2012 5:54 pm

האו. הבנתי עכשיו ! (;
ונזכרתי בשאלה הייתה לי ממקודם..
מה אתם אומרים לגביי מיתוס הירקות והשמן?? [המיתוס הוא שכל וויטמינים הדרושים לגוף מהירקות לא נספגים ללא התערבותו של שמן..]
אז אוכלים עם ארוחת הירקות שמן זית או לא?
myself
 
הודעות: 8
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2012 9:10 am

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי יונתן » א' נובמבר 25, 2012 7:19 pm

שאלה לי אלייך: האם כשסיפרו לך לראשונה על המיתוס הזה, ביקשת מהמספר את המחקר המדעי שעליו הוא מתבסס? ;)

ירקות מכילים בממוצע 10%-20% שומן; ירקות אינם רק ויטמין סי או ויטמין איי, הם מכלול שלם של רכיבים: פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים, סיבים ופיטוכימיקלים, והם מזון שלם בפני עצמו לבני האדם בדיוק כמו לכל בעל חיים אחר. הטענה שצריך להוסיף שמן תעשייתי מזוקק למזון כלשהו כי אחרת הוא חסר ערך תזונתי היא קשקוש מוחלט.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי ירדן » א' נובמבר 25, 2012 7:22 pm

בתור נערה מתבגרת שעוד צריכה לגדול ולהתפתח אין שום סיבה בעולם שתאכלי פחות מ-2000 קלוריות ליום. זה מינימום!

אפילו מבחינת ההנחיות הקונבנציונאליות הרגילות לכמות הקלוריות לבני נוער מדובר ב-2000-2500 לנערות ו-2500-3000 לנערים תלוי בכמות הפעילות שלהם ובנתונים הפיזיולוגיים האישיים של כל נער ונערה. הדרישה הקלורית לנערות בגילאי 15-18 היא 40 קלוריות לכל קילו משקל גוף. מה שאומר שנערה ששוקלת 50 קילו אמורה לאכול 2000 קלוריות ליום או יותר אם היא מאוד פעילה. אם לוקחים בחשבון שרוב בני הנוער אוכלים ג'נאק עתיר שומן וידוע לנו שלא כל הקלוריות שוות בגלל שהאפקט התרמי שלהן שונה אז הגיוני שבני נוער שאוכלים מזון עתיר פחמימות לא מעובדות וסיבים תזונתיים יצטרכו אפילו יותר קלוריות.

גם אני עשיתי דיאטות בחיי. דיאטות לא עובדות. נקודה. אם הן היו עובדות לא היו כל כך הרבה אנשים שעושים כל הזמן דיאטות ועדיין סובלים מעודף משקל. בדיוק קראתי היום פתגם שאומר: "הצרה בכל דיאטה, שאתה חושב כל היום רק על אוכל." זה מה שקורה כשמגבילים את כמות הקלוריות. כל הזמן רעבים, כל הזמן חושבים על אוכל, מפתחים אובססיות לא בריאות והפרעות אכילה ונאבקים כל הזמן במשקל. אנשים מגבילים את עצמם בקלוריות לתקופה מסוימת ואחר כך מתנפלים על האוכל כאילו אין מחר. זה מה שגורם להם לעלות ולרדת, לעלות ולרדת ולהרגיש רע עם עצמם. זה לא פתרון, לא בשביל לקבל גוף רזה ולא בשביל לקבל גוף בריא ונפש בריאה.

קחי בחשבון שהורדה של כ-25 קילו באופן בריא ומאוזן לוקחת הרבה זמן. ירידה מהירה במשקל לא תעזור לך לשמור עליו. שימי את המשקל שלך בצד, אל תחשבי יותר על המספר ותתרכזי בבריאות שלך. כשתעשי את זה אז באופן טבעי גם המשקל ירד.

אני מציעה שלפני שאת מנסה לעשות מהפך תזונתי לכיוון תזונת הרואו פוד, נסי קודם כל לשנות את התזונה הטבעונית שלך לתזונה בריאה יותר. איכלי כמות שומן מועטה והגבירי את כמות הפחמימות. איכלי פירות טריים, ירקות טריים ומאודים, ירקות עמילניים כמו בטטות, דלעת ותפוחי אדמה, קטניות ודגנים מלאים (עדיף להימנע מדגנים שמכילים גלוטן כי יש להם אפקט ממכר שגורם לאכילת יתר- חיטה, שעורה, שיבולת שועל, שיפון וכוסמין). איכלי מזון בבישול ביתי, ללא שמן, מלח (גורם לצבירת נוזלים ולעלייה במשקל) ותבלינים חזקים והימנעי ממזונות מוכנים לאכילה שיוצרו במפעל ומכילים מרכיבים שיוצרו במעבדה. איכלי כמה פירות וירקות שמתחשק לך. במקביל התחילי בהדרגה לעשות פעילות גופנית בהתאם ליכולת שלך.

---------

לא כל הויטמינים צריכים סביבה שומנית על מנת להיספג, מדובר רק בויטמינים A, D, E, K. אבל בכל מקרה כל פרי וירק מכילים גם שומן בכמות הנכונה ובאיזון הנכון בין חומצות השומן ולכן אין שום סיבה לאכול אותם עם מזון שומני ובטח שלא עם ג'אנק פוד כמו שמן זית.
http://30bananotleyom.com/movies/29-olive-oil
http://30bananotleyom.com/movies/30-truth-about-fats
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2965
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי myself » א' נובמבר 25, 2012 8:16 pm

יונתן- אמממ נכון, אבל הייתי בחיי אצל לא מעט דיאטניות ואפילו המורה שלי לביולוגיה וכולם טענו שצריך לאכול ירקות עם שמן [זית].
אז במקרה הזה חשבתי שמדובר באנשי מקצוע וכל חייהם הם עוסקים בנושא הזה... אז לא היו לי יותר מידי שאלות.
מצד שני הם אומרים גם שחובה 3 מוצרי חלב ביום. אמפפ.

בכל אופן, יונתן וירדן, ירדן ויונתן, רציתי להגיד לכם תודה מכל הלב.. חח ומאוד לא מובן מאליו שככה נעניתם ועניתם לכל התגובות והשאלות החופרות שלי.
אז אם אתם מתרחבים לפייסבוק או משהו אז תעדכנו בעמוד הבית !!
תודה חברים !!!
myself
 
הודעות: 8
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2012 9:10 am

Re: חדשה ! (:

הודעהעל ידי ירדן » ב' נובמבר 26, 2012 11:35 am

דווקא ישנה קבוצת פייסבוק לתזונת 811-
https://www.facebook.com/groups/293416820736063/
היא לא קשורה לאתר שלנו ומנוהלת על ידי אנשים אחרים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2965
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הקודם

תגיות נושא

תפריט יומי, אפקט תרמי, איך מתחילים?, BMR, ספרים מומלצים, קלוריות, שומן, אומגה 3, ירידה במשקל, צירופי מזון, גלוטן

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 9 אורחים

cron