בקשה לייעוץ ועוד שאלות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

בקשה לייעוץ ועוד שאלות

הודעהעל ידי ענת_גליק » ו' נובמבר 23, 2012 11:36 pm

בהמשך למידע שביקשתם, אני בת 31, גובה 1.59, משקל 45-46, לא סובלת ממחלה "רשמית" אבל יש לי מדי פעם הפרעות בבלוטת התריס, הפרעות עיכול, מחזור לא סדיר ודי הרבה סימפוטמים של כבד שומני (לא זכור לי אם נמצאה בעיה כזאת רשמית, יכול להיות שכן).

כרגע הדבר שהכי "עובד" בעיניי כשזה מגיע לשיפור הבריאות, זה ההליכה והתעמלות המכשירים שאני עושה בערבים, 3-5 פעמים בשבוע, כשעה או יותר. גם הימנעות מסוכר לבן מועילה לי מאוד. גלוטן- יכול להיות שהוא מהווה בעיה אבל אני קשה לי לנסות גמילה כי זה מוריד לי המון קלוריות מהמכסה היומית.

אני אוכלת פירות בבוקר: שתיים-שלוש בננות, כמה תותים ליד או אגס או שניים. לא מסוגלת לדחוס כמויות. אח"כ קוביית שוקולד מריר, שתי פרוסות לחם עם גבינה צהובה ויוגורט ביו 3%. אח"כ מנה מבושלת, בד"כ צמחית, כמו מרק עדשים, פסטה, מרק אפונה עם ירקות וכו'. אחר כך מנשנשת אדממה למיקרו (בערך חצי כוס), עוד פרוסה או שתיים עם גבינה צהובה, עוד פרי או שניים (תפוח וקיווי). אח"כ בדרך מתאמנת ואוכלת פרוסת לחם, חביתה מביצה (לפעמים ביצה וחצי או שתיים) וסלט ירקות (חצי עגבניה, חצי גמבה, חצי בצל, מלפפון, שמן זית). שותה רק מים (ולעתים לא קרובות נענע חלוטה או חצי כוס בירה לבנה).
לעתים בתפריט יומי כזה תחזור מנה נוספת של המנה המבושלת של הצהריים ו/או גביע יוגורט נוסף. בערך יומיים בשבוע אין לי זמן להתעסק סביב האוכל ואני מרגישה חלשה יותר, אז אני אוכלת מנה בשרית (שניצל).

כרגע יש לי שתי בעיות: כאמור כשהורדתי גבינה צהובה למשך מס' שבועות (ובאופן כללי הפחתתי שומן) התחיל לי נימול בגפיים, משהו ממש לא נעים. לא יודעת מה המקור אבל החזרה לגבינה צהובה הפסיקה את זה, אז עכשיו אני אוכלת אותה בלית ברירה.

הבעיה השניה היא שלקראת מחזור מתעורר אצלי רעב גדול, על גבול הבולמוס החולני. אני לא מצליחה להעביר אותו אלא בעזרת אוכל שמן וג'אנקי מהחי (מבחוץ, אפילו לא ג'אנק שאני מכינה בבית). שם אני נשברת לגמרי ואוכלת בשר, רטבים תעשייתיים, מטוגן, מתוק ובכמות לא קטנה. אני ממש מרגישה שזה עושה לי טוב, בימים האלה של החודש, למרות שאני יודעת שזה לא בריא. אבל רק זה מצליח לסתום לי את הרעב.
גם אם אני לא אעשה 811 רשמי השאיפה שלי היא לתפריט כמה שיותר צמחי ונא, וזאת בעיה מאוד גדולה שלי מדי חודש. רעיונות איך פותרים את זה?
ענת_גליק
 
הודעות: 41
הצטרף: א' אוקטובר 14, 2012 12:08 am

Re: בקשה לייעוץ ועוד שאלות

הודעהעל ידי ירדן » ש' נובמבר 24, 2012 7:18 pm

ענת, יש עוד מספיק אוכל בעולם חוץ מלחם וגבינה צהובה ;)

אם את מורידה משהו לא בריא מהתפריט שלך את חייבת להחליף אותו במשהו אחר (צמחי ובריא) כי אחרת ברור למה את מרגישה חלשה.

עד כמה שאני לא בעד לאכול מוצרים שמכילים גלוטן הייתי אומרת שלפני שאת מנסה להיגמל מגלוטן את צריכה להיגמל ממוצרים מהחי. לא סתם אני קוראת לזה גמילה כי אלו באמת מאכלים בעלי אפקט פיזיולוגי ממכר וסביר להניח שבימים הראשונים שתמנעי מהם תרגישי תסמיני גמילה שכוללים עייפות, כפי שכבר כתבתי בעבר. לא רק שיש להם אפקט ממכר פיזי ונפשי הם גם מכילים המון שומן, כולסטרול, רעלים שונים, הורמוני מין והורמוני גדילה שמעודדים התפתחות של תאים סרטניים. למזון מהחי יש תגובה חומצית חזקה שמעודדת דלדול עצם, פגיעה בשיניים, אבנים בכליות וסרטן.

אם את לא אוכלת מספיק קלוריות הגיוני מאוד שתמשכי למזון שמן ועתיר קלוריות כמו גבינה צהובה או בשר, זה די ברור למה דווקא כשאת אוכלת מהם החולשה שלך עוברת (גם בגלל האפקט הממכר שלהם). זה לא כי יש בגבינה או בבשר איזשהו רכיב תזונתי שבלעדיו את לא יכולה להיות בריאה ואנרגטית אלא שאם את מורידה משהו עתיר קלוריות מהתפריט את צריכה לדאוג להחליף אותו במזון אחר בכמות מספקת מבלי לרדת בכמות הקלוריות. ברור גם מהתפריט שתיארת שאת אוכלת הרבה יותר מידי שומן ומעט מידי פחמימות מה שכמובן משפיע על רמות האנרגיה שלך.

כלל ברזל: כשלא אוכלים מספיק קלוריות מהמקור הנכון לאורך זמן והתאים לא מקבלים מספיק גלוקוז תמיד בסוף מחפשים מקור קלוריות מרוכז. מזון מהחי וג'אנק פוד בדיוק מתאימים לתפקיד הזה. ברור שזה עושה לך טוב, לא סתם קוראים לכל המזונות האלו מזונות מנחמים ולא סתם אנשים פונים אליהם כשהם מרגישים רע. אם מבחינה הורמונלית יש אצלך חוסר איזון (מה שהגיוני לאור התפריט שלך) והמחזור אינו סדיר ויש לך רעב מוגבר לפני הווסת ואת לא מספקת לגוף שלך מספיק קלוריות בריאות מפחמימות אז בוודאי שתפני למזון שמהווה מקור קלוריות מרוכז ויש לו גם אפקט מנחם ומרגיע.

אני מציעה שקודם כל תתרכזי בלאכול בריא ובלאכול מספיק. עשי זאת על ידי העשרת הידע שלך בנושא תזונה צמחית.

צפי בסרט מזלגות במקום סכינים:
https://docs.google.com/file/d/0B7zkE3d ... lvVzg/edit
http://30bananotleyom.com/811-blog/81-m ... ver-knives

צפי בהרצאות הבאות:
הרצאה של פרופ' קולין קמפבל-
http://www.youtube.com/watch?v=KiNIrsgR368
הרצאה של ד"ר מייקל גרגר-
http://www.youtube.com/watch?v=IV-mlTfM070
הרצאה של ד"ר ניל ברנרד-
http://www.youtube.com/watch?v=MCBkiekLgYI

העשירי עוד את הידע שלך על תזונה בריאה מהצומח על ידי קריאת ספרים כמו:

'מחקר סין' של פרופ' קולין קמפבל-
http://veg.anonymous.org.il/art22.html
http://30bananotleyom.com/811-blog/125-the-china-study

וכמו 'שוטי החלב' של ד"ר אריה אבני, 'לאכול כדי לחיות' של ד"ר ג'ואל פורמן, 'בריא בן 100' של ג'ון רובינס, 'תזונתו הטבעית של האדם' של יצחק בן אורי ועוד.
את יכולה לראות המלצות על ספרים נוספים בקישור הבא- http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=182

על הדרך קראי גם את הספר החשוב 'דיאטת השלום העולמי' של ד"ר וויל טאטל-
http://30bananotleyom.com/811-blog/112- ... iet-review
ספ חובה לכל אדם.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

תפריט יומי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: YandexBot ו 5 אורחים