התחלה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

התחלה

הודעהעל ידי תמר נרקיס גל » ה' ינואר 10, 2013 10:46 pm

פגשתי את האתר ואת הפורום, נדלקתי ועברתי לתזונה של פרות, מונו. נעים לי, טעים לי, משביע, אבל... כאבים בצד שמאל של הבטן. לא מוכרים לי, חדשים לגמרי. מה זה יכול להיות?
תמר נרקיס גל
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' ינואר 05, 2013 3:11 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי יונתן » ו' ינואר 11, 2013 6:09 pm

נשמח ראשית לקבל כמה פרטים:
תפריט דוגמה של יום-יומיים, מפורט ככל האפשר.
מה היית אוכלת לפני המעבר ל-811? שימי לב שמי שהיה רגיל לפני כן לאכול ארוחות הרבה יותר קטנות בנפח (כמו כולנו), יצטרך בהתחלה לתת לקיבה שלו להתרגל לנפח הגדול יותר של מזון בכל ארוחה. זה לא שונה מאדם לא פעיל שיסבול מכאבי שרירים לאחר פעילות גופנית שאינו מורגל בה.
האם הכאב כרוני או מופיע ונעלם במהלך האוכל או אחריו? האם הוא מופיע בכל ארוחה או רק בפרי מסוים? (יש אנשים בעלי רגישות לפרי מסוים)
מה מגוון הפירות שאת אוכלת ואיכותם? האם הם בשלים במידה ולא קשים או לחלופין תוססים?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי ירדן » ש' ינואר 12, 2013 1:23 pm

ברוכה הבאה תמר :D

אני מצטרפת ליונתן בשאלותיו, נשמח לשמוע עוד פרטים עליך כדי לנסות להבין מה הגורם.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי תמר נרקיס גל » ש' ינואר 19, 2013 7:51 am

תודה על ההתעניינות, זה בהחלט מרגש!
האמת, שהאפשרות לאכול פרות, שהם נגישים ואינם דורשים הכנה -
התגובה שליי היא מעין בולמוס:
ביום שאיני עובדת, אני כול הזמן מנשנשת.
בימי עבודה זה קצת יותר בשליטה:
על הבוקר 5-6 אפרסמונים
בצהריים - 5-6 בננות
בין לבין - 5-6 תמרים ואולי עוד בננה או שתיים
ואחר כך, 3-4 אגסים/ תפוחים
בערב - סלסלת תותים
ובנוסף - בערב, אני עדיין לא מצליחה לוותר על שתי פרוסות לחם עינן עם כף טחינה גולמית, חצי אבוקדו וספירולינה.
לא בכול ערב יש כוח להכין סלט ואז הלחם הוא במקום
כאשר אני מכינה אז זה 2-3 עגבניות, צרור כוסברה, צרור ארגולה, (או ירוקים אחרים)2 מלפפונים, פלפל אדום, זרעי דלעת, בצל ירוק ומיץ לימון... ואז הלחם בנוסף...
יש ימים שאני מנשנשת חסה
פה ושם כמה אגוזי ברזיל

אני בת 65, 10 ק"ג מיותרים, הפעילות הגופנית שלי מתמצית כרגע בטיול בוקר עם הכלבות שלי כחצי שעה
מה נטשתי: אורז עם קטניות, קוואקר, חמוציות, קפה, קקאו נא, כלורלה והרבה לחם שנהגתי לאכול, מרק ירקות, ירקות בתנור, שמן זית

אשמח להמשך הקשר איתכם, לשמוע מניסיונכם ולהפנות אותי למאמרים טובים.

תודה לכם!
תמר נרקיס גל
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' ינואר 05, 2013 3:11 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי יונתן » ש' ינואר 19, 2013 3:04 pm

על פניו התפריט שלך נראה סביר בהחלט, יכול מאוד להיות שהכאבים נובעים מהקושי הראשוני של הקיבה להתמודד עם נפח המזון הרב. במקרה זה את יכולה לנסות בשלב זה לאכול יותר לאט.

עם זאת, יש שני דברים אחרים שעשויים לגרום לבעיה:

- האפרסמונים. האפרסמון הוא פרי שדרוש לו זמן רב להבשיל. לא פעם קניתי אפרסמונים והם הבשילו רק כעבור חודש. כשאני אוכל אפרסמון שלא הבשיל כהלכה אני מיד מקבל כאב בטן.

- הלחם. לאנשים בתקופת מעבר, שעדיין ממשיכים לאכול מנה מבושלת בערב, לחם, ובעיקר לחם מקמח מלא, הוא אחת הבחירות הגרועות ביותר. הסיבים הבלתי מסיסים בלחם (סובין) הם חומר שלא מתעכל ולמעשה מאוד מגרה את דופנות המעיים העדינות ועשוי לגרום לכאבים. זו הסיבה שאנשים עם בעיות ביציאות מתבקשים לאכול סובין, כי הגוף בעצם יכפיל את מאמציו לפלוט את החומר המגרה הזה, יחד עם שאר הדברים שתקועים שם.
ההמלצה שלנו למנה מבושלת היא תבשיל פשוט של בטטות/תפוחי אדמה או אורז או עדשים (רצוי מונבטות), עם הרבה ירקות. אם כמו שאמרת לא בא לך לבשל, אז גם משהו פשוט כמו דייסת תירס יהיה אפשרי, ולטעמי אפילו פריכיות אורז עדיפות על לחם.

עוד המלצה - אל תמעיטי בחשיבות העלים הירוקים בתזונה. עלים כמו חסה, סלרי, תרד, כוסברה ואורוגולה צריכים להיות הבסיס לכל סלט, ורק לאחריהם הפירות הלא מתוקים כמו עגבניה ומלפפון.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי ירדן » ש' ינואר 19, 2013 3:55 pm

לא הייתי קוראת לזה בולמוס :) גם אני כשהתחלתי הרגשתי בהתחלה כאילו אני אוכלת כל היום. זה קורה בגלל שהגוף לא רגיל לאכול מזון בנפח גדול בבת אחת ולכן לא בהכרח אוכלים מספיק קלוריות בכל ארוחה ומרגישים שוב רעבים לאחר זמן קצר, ובנוסף המזון מתעכל ויוצא מהקיבה כל כך מהר לעומת מזון מבושל שהתרוקנות הקיבה נתפסת אצלנו כרעב, ולוקח מעט זמן עד שהגוף מפסיק לפרש את הקיבה הריקה כרעב אלא כמצב נורמלי. אצל אנשים שאוכלים מבושל (בעיקר מזונות קשים לעיכול ובצירופים לא טובים) הקיבה רוב הזמן מלאה ועובדת קשה. אם הזמן הקיבה מתרחבת מעט ולומדים לאכול ארוחות גדולות יותר ולא לנשנש לאורך כל היום.

בטטות ותפוחי אדמה מאודים בכמות קטנה אפשר להכין ממש בזמן קצר וזה לא דורש הרבה מאמץ והתעסקות. צ'יק צ'ק חותכים אותם עם הקליפה לקוביות קטנות ושמים בסיר קטן עם מעט מים. הם יהיו מוכנים עד שתסיימי לחתוך את הסלט.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: התחלה

הודעהעל ידי תמר נרקיס גל » א' ינואר 20, 2013 8:45 pm

ירדן ויונתן היקרים
תודה על ההתייחסות
אנסה את עצותיכם!
תמר
תמר נרקיס גל
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' ינואר 05, 2013 3:11 pm


תגיות נושא

תחושת רעב, איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ו 6 אורחים