פרוטונאית חדשה ! זקוקה לעזרה :-) !!!

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

פרוטונאית חדשה ! זקוקה לעזרה :-) !!!

הודעהעל ידי הדסי » ה' ינואר 31, 2013 6:29 pm

היי ! אני הדס, בת 18.5
טבעונית כבר 3.5 שנים.
שוקלת 57, מטר שישים.

אני זקוקה לעזרתכם לבנות לי תפריט יומי!
אני בשניה יכולה להפוך לפרוטונאית, רק צריכה לדעת מה לאכול בדיוק.
עזרתכם מאוד חשובה לי :) !!!


הארוחות שלי משתנות בקצב נורא מהיר, אז הדוגמא שאתן עכשיו למה שאני אוכלת ביום היא לא מה שאני אוכלת בדיוק באופן עיקבי, אלא פחות או יותר.
בוקר: שוקו סויה, בננה, תפוח צ'יפס - חבילה.
כוס אגוזי קשיו.
צהריים: אורז, ירקות מבושלים, מרק, סלט ירקות, חומוס. + במבה נוגט/חלבה/ביסקוויטים.
ערב:סלט, חומוס.
אני לא עושה פעילות גופנית בכלל. אבל יכולה להתחיל בקלות.
בקושי שותה מים בזמן האחרון. פשוט כי הם לא זמינים לי.
נחשפת מספיק לשמש.
ישנה 6 שעות בלילה.
בריאה באופן כללי. בטן מאד נפוחה, במשך היום או שאני מפוצצת או שאני רעבה מאוד. היציאות הן או יותר מדי או פחות מדי. מרגישה עייפה.
לא לוקחת וויטמנים, מדי פעם סיבים תזונתיים כשזקוקה.

בתודה מראש, הדסי
הדסי
 
הודעות: 2
הצטרף: ה' ינואר 31, 2013 6:20 pm

Re: פרוטונאית חדשה ! זקוקה לעזרה :-) !!!

הודעהעל ידי ירדן » ה' ינואר 31, 2013 9:23 pm

הי הדס וברוכה הבאה :D

בשרשור הבא תוכלי למצוא המון תפריטים לדוגמה של אנשים שעושים 80/10/10:
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=370

אני מציעה שתצפי בהם כדי לקבל מושג לגבי המגוון, היחסים בין הפירות, הירקות, העלים והשומנים וכדי להבין באילו כמויות מזון מדובר.

כנסי לזה בהדרגה. קודם כל הורידי את המזון המעובד כמו השוקו סויה, תפוח צ'יפס, במבה נוגט, חלבה, ביסקוויטים, חומוס תעשייתי או כל מזון אחר שמגיע מוכן וארוז מהמפעל והחליפי אותם במזון מלא: פירות, ירקות טריים ומאודים, תפ"א ובטטות או אפילו אורז מלא, קינואה וקטניות. קני הרבה פירות שיהיו זמינים לך בכל עת. במקביל שימי לב לכמות השומן שאת אוכלת. מזונות מעובדים כמו סלטים מוכנים, עוגיות, בסקוויטים, חלבה מכילים הרבה מאוד שומן. גם כוס קשיו זה לגמרי יותר מידי. לתפריט של כ-2000 קלוריות מספיק חופן אגוזים או 1-2 כפות טחינה שטוחות או חצי אבוקדו כדי לא לעבור את ה-10% מהצריכה הקלורית. כמות השומן היא כמובן דבר יחסי ותלויה בכמות הקלוריות שכל אחד בעצם אוכל. חשוב שתרגילי את בלוטות הטעם שלך לטעם האמיתי של המזון ולכן הורידי את המלח והתבלינים מהתזונה שלך. שמן נוזלי הוא גם אאוט. אכילה של יותר פחמימות ופחות שומן תעלה משמעותית את רמת האנרגיה שלך והסיבים התזונתיים יעזרו ליציאות ולתחושת הנפיחות.

הכי קל זה להתחיל את היום עם פירות ולהתקדם משם על פי הקצב שלך. איכלי פירות לארוחת בוקר על קיבה ריקה. אנחנו הרי אוכלים פירות ביום וסלט ירקות בערב אבל את בתור מתחילה יכולה להכנס לזה בהדרגה ולשלב בהתחלה גם מזונות פחמימתיים לא מעובדים מבושלים כמו אורז מלא/קינואה/תפ"א/בטטות/עדשים וירקות מאודים. את יכולה למשל לאכול פירות בבוקר, פחמימה מבושלת וירקות מאודים בצהריים וסלט ירקות גדול בערב עם מעט שומן, או לחילופין לאכול פירות בבוקר ובצהריים וסלט עם פחמימה מבושלת בערב. אם את רעבה בין הארוחות איכלי פירות, אך זיכרי שפירות תמיד כדאי לאכול על קיבה ריקה ולכן הקפידי לחכות 2-3 שעות לאחר ארוחה מבושלת עד שאת אוכלת שוב פירות. ככל שתרגישי שאת מוכנה להכניס יותר מזון טרי על חשבון המבושל אז פשוט תאכלי יותר פירות ותקטיני את כמות המזון המבושל.

הנה סרטון טוב בנושא מעבר הדרגתי ל-811:
http://30bananotleyom.com/movies/78-how ... -food-diet

באופן כללי אם עוד לא הספקת לקרוא את כל המידע למתחילים שבאתר אז מאוד מומלץ לקרוא הכל כדי להבין טוב את מה שעומד מאחורי התזונה הזאת וכך להימנע מטעויות.

למתחילים מומלץ גם להירשם לאתר כמו הכרונומטר כדי לוודא שהם לא אוכלים מעט מיד קלוריות או יותר מידי שומן. הרבה אנשים מתקשים בהתחלה לאכול מספיק קלוריות עקב הנפח הגדול של המזון לעומת כמות הקלוריות הקטנה שיש בו. צריך להתרגל בהדרגה לאכול יותר ממה שרגילים מבחינת הנפח. פירות וירקות מכילים הרבה מים וסיבים שלהם אין קלוריות אבל הם תופסים הרבה מקום בקיבה לעומת מזונות אחרים. נסי לשאוף להגיע לכ-2000 קלוריות ומשם את כבר תמצאי את האיזון הקלורי שנכון עבורך בהתאם למבנה גופך ולרמת הפעילות שלך (פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא :) )

מידע כללי בנושא קלוריות וכרונומטר-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=56#p416
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: פרוטונאית חדשה ! זקוקה לעזרה :-) !!!

הודעהעל ידי הדסי » ש' פברואר 02, 2013 10:17 pm

תודה רבה מאוד מאוד עזרת לי ! :-)))))))))))))))
הדסי
 
הודעות: 2
הצטרף: ה' ינואר 31, 2013 6:20 pm


תגיות נושא

תפריט יומי, איך מתחילים?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 4 אורחים

cron