מחזור

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

מחזור

הודעהעל ידי מאיה » א' פברואר 17, 2013 8:38 pm

האם יש קשר בין איחור במחזור לתזונת 811 ? זכור לי שהנושא הזה עלה פה ואני לא זוכרת מה הייתה התשובה, תודה
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי ירדן » ב' פברואר 18, 2013 12:20 pm

להיפך, כשמשנים לתזונה בריאה יותר והמערכת ההורמונלית מתאזנת המחזור אט אט מסתדר. המחזור שלי קל וסדיר כבר הרבה שנים, הוא ממש הולך על פי הירח (אני עושה 811 כבר שנתיים).

ישנו קשר דווקא בין תזונה רגילה עתירת שומן ומזון מהחי לאורך המחזור, רמת הכאב, עוצמת הדימום ואפילו סדירות המחזור. לפני כמה חודשים ייעצתי לנערה לעבור לטבעונות לאחר שבמשך כמה שנים מאז המחזור הראשון שלה סבלה כל חודש מכאבים משתקים בזמן הווסת ומדימום חזק מאוד שגרם לה לחוסר בברזל. מהר מאוד הווסת שלה הפכה קלה וללא כאבים ובבדיקות הדם אחרי כמה חודשים הברזל היה בנורמה. היא גם סבלה מכאבי בטן יומיומיים ואקנה חמור על הפנים. כאבי הבטן חלפו כלא היו (הם נגרמו ממוצרי החלב) ואחרי כמה חודשים הפנים כמעט התנקו לחלוטין.

ישנן סיבות מגוונות למחזור לא סדיר. משקל נמוך ואכילה מועטה יכולים לגרום לאי סדירות המחזור ואף להפסקתו, מתח נפשי יכול להשפיע ולגרום לאיחור בווסת, הפסקת גלולות יכולה לגרום בהתחלה למחזור לא סדיר (כי הגלולות מונעות את הפרשת ההורמונים הטבעית ולוקח לגוף זמן לחזור לייצר אותם באופן תקין), הרבה נשים שסובלות מתת פעילות בבלוטת התריס מתלוננות גם על מחזור לא סדיר, ועוד.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי מאיה » ב' פברואר 18, 2013 1:31 pm

גם לי זה הגיוני ודי ברור שהתזונה תיצור איזון ודיוק בכל התהליכים הטבעיים לגוף
אצלי המחזור מאוד מדוייק, זה פעם ראשונה אחרי הרבה זמן שלא מגיע בזמן , אני לא חושבת שאני לא אוכלת מספיק, אולי יש ימים שפחות, אבל אני כל הזמן עם הכרונומטר ומגיעה ל-2000 קלוריות ביום פלוס מינוס,
קראתי שאם אין מספיק שומן בגוף אז יכול להיות חוסר ייצור של פרוגרסטרון?
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי חןבננה » ב' פברואר 18, 2013 5:31 pm

קרה לי גם אחרי החודשים הראשונים ב-811. זה יכול להיות סימפטום של תהליך ניקוי שהגוף נכנס אליו, או פשוט ירידה חדה מדי באחוזי השומן בגוף. במקרה שלי זה הייתה האופציה השנייה, וברגע שהעליתי את אחוזי השומן ל-15% המחזור חזר. לדעתי יש סיכוי סביר שנשים, שאחוז רקמת השומן בגופן גבוה יותר באופן טבעי, זקוקות למעט יותר שומן בתזונה.
חןבננה
 
הודעות: 5
הצטרף: ב' פברואר 18, 2013 5:26 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי ירדן » ב' פברואר 18, 2013 6:30 pm

בדיוק כתבתי בשרשור על רגישות בשיניים, שמיה שאלה בו גם לגבי עודף בטא קרוטן, שבעיות בהמרה של בטא קרוטן לויטמין A עקב תת הפעילות בבלוטת התריס, כפי שכנראה קורה אצלה, פוגע בסינתזה של אסטרוגן ופרוגסטרון בגוף.

אחוזי שומן נמוכים מידי בהחלט פוגעים בפוריות אבל אצל רוב הנשים זה ממש לא המקרה. אפילו לבחורות שנחשבות רזות בדרך כלל יש אחוזי שומן גבוהים.

חן (ברוכה הבאה :) ), אם עלית ל-15% אז בהחלט היו לך אחוזי שומן נמוכים מלרוב הבחורות שאני מכירה, כולל נשים שעושות 811 לתקופה לא ארוכה וללא פעילות גופנית ארוכה שנים. נשים לא צריכות לאכול יותר שומן מגברים אבל הן כן צריכות יותר שומן תת עורי מגברים. 80/10/10 זאת תזונה על פי מין ביולוגי. נשים וגברים אנושיים שייכים לאותו המין הביולוגי ולכן אנחנו אמורים לאכול את אותה התזונה. יש הבדל בין אחוזי שומן גוף בריאים לנשים ולגברים אך ההבדל הזה אינו קשור לכמות השומן בתזונה אלא להבדלים ההורמונליים. נכון שאחוזי שומן גוף נמוכים מידי לנשים יפגעו במחזור ובפוריות, ובאופן כללי אכילה של כמות שומן מועטה מידי תפגע גם בבריאותם של גברים, אבל בכל מקרה 5%-10% שומן בתפריט מספיקים בהחלט לנשים שאוכלות מספיק קלוריות.

הנה מה שכתבתי בנושא הזה בשרשור אחר:
אחוזי השומן האידיאליים לגבר בריא הם- 3%-9%.
אחוזי השומן האידיאליים לאשה בריאה הם- 13%-19%.
(הטווחים הקונבנציונאליים לרוב גבוהים יותר כי הם מותאמים לאוכלוסיה המערבית שרובה אינה בריאה ויש לה עודף משקל ועודף שומן גוף).

בחורות שיש להן אחוזי שומן שנמצאים בחלק הנמוך של הטווח או נמוכים מזה הן בדרך כלל ספורטאיות מקצועיות, רקדניות בלט קלאסי, מפתחות גוף או אנורקטיות. רוב הנשים נמצאות הרבה מעל הטווח הבריא.

מבחינת הערכה סובייקטיבית שלי ועל פי הנסיון שלי בבדיקות אחוזי שומן על עצמי אני מאמינה שאין הרבה נשים שיש להן פחות מ-20% שומן, למעשה רובן נמצאות אפילו מעל 25% ואני לא מדברת כרגע על נשים עם עודף משקל רציני אלא גם על נשים שנחשבות רזות. בהחלט ניתן להיות במשקל תקין או אפילו בטווח הנמוך שלו ועדיין שיהיו עודפי שומן ומסת שריר מאוד נמוכה.

לגברים יש באופן טבעי מסת שריר גבוהה מלנשים וגם אחוזי שומן נמוכים יותר, כך אנו בנויים מבחינה פזיולוגית. בגלל ההבדל ההורמונלי נשים צוברות יותר שומן באזורים מסויימים ולגברים יותר קל להעלות מסת שריר. ככל שמסת השריר גבוהה יותר כך גם הקצב המטבולי הבסיסי גבוה יותר ושורפים יותר קלוריות במנוחה מה שעוזר לרדת באחוזי השומן ושמור עליהם נמוכים. אך עצם זה שלנשים יש אחוזי שומן גבוהים באופן יחסית מלגברים לא אומר שאנו צריכות יותר שומן בתזונה שלנו. אנחנו מדברים פה על תזונה על פי מין ביולוגי ולא תזונה אחת לנשים ותזונה שונה לגברים, כולנו שייכים לאותו המין הביולוגי וכולנו נועדנו לאכול תזונה דלת שומן.

לי יש כנראה בסביבות ה-18% שומן גוף (השאיפה ארוכת הטווח שלי היא להגיע ל-15%) ויש לי מחזור סדיר, תקין וללא כאבים. בגלל שאת ניזונה מתפריט דל מאוד של 1000-800 קלוריות ליום שמכיל גם מזונות מהחי לא מפתיע שיש לך מחזור לא סדיר. מה שאת צריכה לעשות זה קודם על להחליף את המזונות מהחי (שהרי עשירים מאוד בחומצה ארכידונית) וכל מזון מעובד שמכיל שמן מזוקק במזון צמחי מלא ובמקביל ללמוד לאכול יותר קלוריות. בשלב הזה אני לא חושבת שיהיה נכון עבורך לנסות להתקדם לכיוון אכילה של פירות וירקות בלבד כי את רק תקטיני את כמות הקלוריות שאת אוכלת. מה שלדעתי את צריכה קודם כל לעשות זה להתקדם לכיוון של תזונה לא מעובדת ומאוזנת מהצומח שמכילה מספיק קלוריות ממזונות נאים ומבושלים.

איך בודקים אחוזי שומן? ברוב חדרי הכושר יש מד אחוזי שומן ואני מניחה שגם אצל חלק מהדיאטנים. יש כמה סוגים של מכשירים, לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו, אבל בגדול אף אחד מהם לא 100% מדוייק, ובעיקר טוב להשתמש בהם כדי לראות שיפור וירידה באחוזים לאורך זמן.

http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=413#p2434
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי חןבננה » ב' פברואר 18, 2013 7:49 pm

היי ירדן :)
לא התכוונתי שעליתי ל-15% שומן גוף, אלא ל-15% שומן מסך הקלוריות. אבל אם כבר מדברות על שומן גוף, אחרי 3 חודשי 811 מדדתי אחוזי שומן בחדר כושר והתוצאה אכן הייתה 15 נקודה משהו. כן, בלי מאמץ, בלי ספורט אינטנסיבי, רק הקפדה על תזונה וספורט ברמה מתונה. חייבת לציין שבהתחלה די התלהבתי מהעניין, אבל כנראה שזה היה נמוך מדי. מודה שלא התעמקתי בפיזיולוגיה של השומן בגוף הנשי והגברי, אבל בנוסף להבדלים ההורמונליים נשמע לי הגיוני שיש עניין של שימור חומר - תוספת השומן הזו צריכה להגיע מאיפה שהוא. בכל מקרה, זה לא מערער על עקרונות התזונה, אלא מוסיף חידוד ופרגמטיות מסוימת. גם תזונה של 75-10-15 היא עדיין דלת שומן.
חןבננה
 
הודעות: 5
הצטרף: ב' פברואר 18, 2013 5:26 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי מאיה » ב' פברואר 18, 2013 8:29 pm

עכשיו שאני חושבת על זה הבעיה הזו של הבטא קרוטן קיימת אצלי כבר שנים, ואף פעם לא הייתה לי בעיה עם סדירות המחזור וגם הייתי בהיריון בזמן הזה,
כשאני מסתכלת על הגרף בצד שמאל של הכרונומטר של הכמה שבועות האחרונים, היו בהתחלה כמויות של שומן ןפרוטאין שנראות לעין ועכשיו אין, רואים רק גרף כחול
ואני כן אוכלת שומן- אבוקדו- אולי קטן מדי,שבוע שעבר יצא לי לאכול קצת בשר קוקוס צעיר- נגיד 0.5 כוס שזה המנה שראיתי שכריסטינה המליצה - אז זה נחשב לכמות מספיקה בתזונה לא?
ופרוטאינים גם הרבה ירוק בסלט של הערב ראש חסה שלם ועוד ירוקים, ובשייק של הבננות מוסיפה סלרי בצהריים, וגם מהפירות מגיע, ולא מגיעה תמיד ל2000 קלוריות וגם פעילה ואז יכול להיות שגם לכמות קלוריות שאני חושבת שאני מגיעה יחד עם הפעילות זה יוצא פחות...
בקיצור יכול להיות שאני לא אוכלת מספיק קלוריות ?
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי מאיה » ב' פברואר 18, 2013 8:40 pm

כמה בעצם גרם- לא אחוזים - של שומן ופרוטאין צריכים להיות? אז אני זוכרת שיונתן אמר לי לאכול עד 20 גרם שומן ועד 50 גרם פרוטאין, גם זה מחושב כאחוזים ? או שזה מודד את זה ממש בגרמים לא ביחס לשאר הפרמטרים בכרונומטר?
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי יונתן » ב' פברואר 18, 2013 8:45 pm

חן, ניסית אולי במקום לאכול יותר שומן פשוט לאכול יותר קלוריות מפירות? סביר להניח שפשוט הצריכה הקלורית שלך היתה נמוכה מדי, וזו הסיבה להפסקת המחזור. הרי האדם הקדמון לא צרך פירות שומניים ואגוזים לכל אורך השנה באופן רציף, ורוב האכלוסיות החקלאיות ה"עניות" ניזונו בעבר בעיקר על יבול דגן פחמימתי דל שומן, ובכל זאת התרבו.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: מחזור

הודעהעל ידי יונתן » ב' פברואר 18, 2013 9:08 pm

מאיה, אם את אוכלת 2,000 קלוריות ביום, 10% שומן (200 קלוריות) יהיו כ-20 גרם שומן (השורה הוורודה מתחת לרשימת המזונות של היום) כי גרם שומן הוא בערך 9 קלוריות, ו-10% חלבון יהיו כ-50 גרם חלבון (השורה הירוקה) כי גרם חלבון הוא בערך 4 קלוריות. כמובן שאם מבנה גופך והפעילות הגופנית שאת עושה דורשים ממך לאכול יותר מ-2,000 קלוריות, אין כל סיבה שלא תעשי זאת. במקרה זה את בהחלט יכולה להגדיל את כמות השומן, אך הבחירה הראשונה תמיד צריכה להיות עוד פירות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

הבא

תגיות נושא

שומן, תזונת האדם הקדמון, הריון, מחזור נשי, אחוזי שומן בגוף

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: YandexBot ו 5 אורחים

cron