כמות הקלוריות-בארוחה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי ירדן » ד' פברואר 27, 2013 4:43 pm

השרירים גדלים רק כשמשתמשים בהם ומעלים בהדרגה את ההתנגדות, אף אוכל לא גורם להגדלת השרירים. השרירים לא יגדלו על ידי אכילה בלבד אלא רק על ידי אימוני התנגדות ביחד עם צריכה מספקת של קלוריות.

מי שרוצה לעלות במשקל, לא משנה אם זה במסת השריר או בשומן, צריך פשוט לאכול יותר קלוריות ממה שהוא צריך עבור שמירה על המשקל הקיים.

דנה, זה לא עניין של לאכול עכשיו הרבה ואז אחרי שהמשקל יתאזן לבחור כמה בא לך. המשקל יתאזן רק כשתאכלי מספיק ואז כדי לשמור על המשקל תצטרכי להמשיך לאכול את אותה הכמות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי דנה » ד' פברואר 27, 2013 5:10 pm

תוד ירדן!
למרות שאני עכשיו לא סופרת את הקלוריות בכרונומטר[מחשבון הקלוריות]ופשוט אוכלת אד שאני שבעה ולא רוצה יותר..
לא תמיד אני בטוחה אם צרכתי לפי ההמלצות לגבי כמות הקלוריות הדרושות..
פשוט הגוף שלי מגיב כמסופק ואני מרגישה אחרי כל היום שאני לא רוצה עוד,כלומר אני הולכת לישון שבעה ולא רוצה לאכול עוד..אז אני מסתמכת על הגוף בתקווה שהוא מעותת לי נכון לגבי הכמות הקלוריות הרי לא כך..?
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי דנה » ד' פברואר 27, 2013 5:16 pm

מאחר ומשקלי נמוך גם ,אז גם קשה לי להביס כמות קלוריות רבה .
כי זה ברור שלאיש מלא[שמן]ירצה לאכול כמיות מטורפות של מזון ואפילו בלילה ללכת למטבח ולחסל "קלוריות"..מפני הרעב שלו-כי יש לו יותר תאים ווכדי לספק את התצרוכות שלו באנרגיה הוא זקוק ליותר כמיות של מזון לעומת איש רזה [תת משקל]שיתקשה רבות לאכול את הכמות שמתאימה לאיש במשקל רב יותר לא כך?
ושוב תודה,
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי ירדן » ד' פברואר 27, 2013 5:53 pm

בטבע אף בעל חיים לא סופר קלוריות. כל בעל חיים יודע לאכול כשהוא רעב עד שהוא שבע (תמיד ארוחות מונו) וכך גם בני האדם צריכים לעשות. כמובן שתמיד צריך לאכול עד שמרגישים שובע ואז לעצור אבל השאלה היא האם לפעמים יש עוד דברים מתחת לפני השטח. הרי יש לך היסטוריה של הפרעת אכילה ותת משקל שאלו דברים שיכולים לשבש את המנגנון של הרעב והשובע לא רק נפשית אלא ממש פיזית. למשל אילון כתב פה פעם על איך שחסרים תזונתיים יכולים לגרום לתיאבון מופחת.

השאלה היא איך המשקל שלך עכשיו? את עוד עולה בהדרגה או שהמשקל יציב? כי את עדיין במשקל נמוך ויש לך עוד קצת לעלות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי דנה » ד' פברואר 27, 2013 8:19 pm

היה מקודם קצת ירידה ועליה עכשיו האמת אני לא נשקלת..כבר במשך זמן די ארוך ,כי זה לא יועיל לי אם כל יום אני ישקל זה לא רלוונתי ומפריע לי אז החלטתי במשך תקופה לא להישקל ולהתסק בעניינים אחרים מקווה שזה באמת יעזור לי כרגע..כי אינני רוצה להתאכז,אני רוצה להיות ממקודת במטרותי בלימודים ובבריאותי אז אני עושה הפסקה מההישקלות כי בשבילי זה לא כזה כיף להישקל ..עכשיו גם לא יוצא לי לעשות סוג של פעילות לפיתוח השריר אך אם עלייה במדרגות מהירה במשך כמה פעמים ביום וסתם הליכה מהירה קצרה זו סוג של פעילות אני יהיה שמחה לדעת
בכל מקרה עזרת לי להבין את העניין קצת,
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי ירדן » ה' פברואר 28, 2013 11:59 am

זה מעולה שאת לא נשקלת באופן יומיומי (לי אין בכלל משקל בבית), פשוט חשבתי שאת עדיין הולכת לדיאטנית ששוקלת אותך כל שבוע.

הליכה מהירה היא בעיקר פעילות אירובית. כן יש בה עבודה על שרירי הרגליים ומן הסתם כל פעילות שתעשי תחזק את שריריך במידה מסויימת.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי דנה » ה' פברואר 28, 2013 12:06 pm

האמת פיספסתי כמה פעמים שרשמו אותי לדיאטנית עם תירוצים,כי אני ממש לא מעוניינת שהיא תגיד לי מה לאכול אני בדיוק יודעת מה טוב לי איזה תזונה תחזק אותי..
אצלי המזון המבושל גורם להירדמות ועייפות ..אתמול אכלתי אורז והרגשתי לא טוב אחריי אוליי בגלל הכמות שאכלתי כי לפני אכלתי ארוחת פירות וקצת ירקות ואחרי זה אכלתי מנה גדולה של כוס אורז שאחרי בישול בכמות הוכפלה .. וממש הרגשתי תרדמת ואי נעימיות בבטן..עכשיו אני ממש מכורה לפירות ולמבושל פשוט כאויב..וההורים פשוט אומרים שאני חוזרת למצב הקודם שלי ונותנים לי הרגש לא טוב של אכזבה.אבל מה לעשות שאני באמת מצאתי תזונה טובה יותרשגורמת לי להרגיש טוב.
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי ריטה » ה' פברואר 28, 2013 12:53 pm

דנה, אני ממליצה לך לא להתייחס לאוכל מבושל כאוייב. (לפחות באופן גלוי ליד הורייך)

ואם את אוכלת אורז אחרי ארוחת הפירות והירקות - אז אל תגזימי איתו
כוס אורז לאחר בישול היא בעצם שתי כוסות אורז - ולאחר שאת כבר מלאה בירקות ופירות - לא מפתיע שהרגשת רע.
אם בא לך אורז..אז תשימי בצלחת כמה כפות ואחרי שתסיימי תראי איך את מרגישה ואם את רוצה עוד.

אפשר גם, כאוכל מבושל, ירקות מאודים בטטה ותפוא מאודים - במיוחד ליד ההורים
שיראו שאת אוכלת משהו - ואם תאכלי כמות לא מופרזת - גם תרגישי טוב יותר.
ריטה
 
הודעות: 183
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 8:43 am

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי דנה » ה' פברואר 28, 2013 5:28 pm

תודה רבה ריטה!
בהחלט יכול מאוד שדי הפרזתי ולא חיכיתי ופשוט אכלתי מעבר רצוני..ובגלל זה הרגשתי כבדה ואי נעימות בדרך כלל אני עושה ארוחות מסודרות לאורך היום וזה מרגיש לי טוב אבל אתמול קצת בגלל הלחץ הפרזתי באכילה בארוחה אחת בזמן קצר .
עזרת לי נורא!
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: כמות הקלוריות-בארוחה

הודעהעל ידי ירדן » ה' פברואר 28, 2013 7:07 pm

אני מסכימה עם ריטה, לא כדאי שתקחי גישה כזאת של להתייחס למזון מבושל כ"אויב". גם בגלל שאת עדיין קטינה ואת צריכה להתמודד עם הוריך אבל בעיקר בגלל שאת עוד מתמודדת עם תת משקל וגם הייתה הפרעת אכילה בעבר הלא רחוק ולא כדאי שתתני למזון לגרום לך להרגיש מתח וחרדות. אכילה היא אחד הצרכים הכי בסיסיים וטבעיים שלנו וכשזה מלווה כל הזמן בפחדים, מתח וחרדות זה הופך לבעיה. זה מעולה שחשוב לך לאכול הכי בריא שאת יכולה והלוואי שלכולם זה היה כל כך חשוב, אבל אם הבחירה שלך גורמת לך לעודף סטרס או להרבה בעיות בבית אז גם זה לא בריא במיוחד.

אם כדי לא להגיע שוב למשקל שמסכן את חייך וכדי להימנע מיותר מידי בעיות בבית את צריכה כרגע לאכול גם מזון מבושל כמו אורז ועדשים אז זיכרי שזה עדיין פי אלף יותר בריא מכל תזונה אחרת. זה לא שתזונה טבעונית מלאה ומבושלת אינה בריאה, זוהי בהחלט תזונה בריאה. זה לא שאת עושה לעצמך נזק גדול ונוראי אם את אוכלת אורז או תפוחי אדמה. כמובן שפירות וירקות הם המזונות הטובים ביותר אבל לפעמים צריך לעשות פשרות, ואם הפשרה היא אורז אז זה בטח לא נורא, הרי זה לא שאת אוכלת בורקסים, וופלים או מעדני חלב ;)

כשתגיעי למצב שבו המשקל שלך יהיה מאוזן ולהוריך לא תהיה יותר סיבה לחשוש לבריאותך אז תוכלי בדיוק כמונו לבחור לאכול רק את מה שאת רוצה, אבל גם אז חשוב שלא תתני לזה להפוך למקור של מתח וחרדות.

נסי באמת להקפיד לא להעמיס יותר מידי בבת אחת ולהפריד בין ארוחת פירות וארוחה עמילנית כדי שלא תהיה לך תחושה של כבדות ועייפות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הקודםהבא

תגיות נושא

כמה לאכול?, קלוריות

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot] ו 4 אורחים

cron