עדכון כללי

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

עדכון כללי

הודעהעל ידי ענת_גליק » ד' מרץ 13, 2013 4:15 am

הגעתי למסקנה ששיטת 811 היא אולי הדרך האידאלית לאכול, אבל צריך "דרישות מינימליות" כדי להתחיל בה, למשל איזה משקל מינימום (50 קילו?) או קיבה שלא מתמלאת תוך שני ביסים, אחרת מגיעים מהר מאוד למצב של הרעבה. שזה בעצם מה שקרה לי ואחרי האפקט הראשוני של טיהור המערכות, שהרגשתי ממש טוב אחריו, חזרתי להיות חלשה כי לא הצלחתי לאכול מספיק פירות והכנסתי את עצמי לסרטים מיותרים במרדף אחרי קלוריות.
החלטתי לקחת מ-811 רק את הדברים שהוכחו כעוזרים לי בינתיים, וקודם כל להגיע למצב שאני אוכלת מספיק מבחינה קלורית ומשלבת את זה עם פעילות גופנית סדירה. כשאתחזק, אוכל להמשיך בהדרגה לכיוון טבעונות ומשם ל-811 מלא, בתקווה שהסיבוב השני יילך יותר חלק.

כרגע המצב הוא שאני לא אוכלת בשר. שאר המוצרים מהחי- יש עדיין בתפריט אבל בכמות ממש לא גדולה. רוב התפריט טבעוני וההעדפה היא למנות טבעוניות מבושלות שטעימות לי ולא עושות לי רע (אין הרבה כאלה לצערי). לרוב משתדלת לפתוח במנה ראשונה של מרק, זה עוזר לי לאכול יותר אחר כך.
ההימנעות המוחלטת מדברים כמו בירה, סוכר לבן, מלח, שום ובצל, קפה וכו'- לא עשתה לי טוב בכלל לצערי. הרגשתי שהיא פוגמת לי קשות בתיאבון ובמרץ, ובנוסף היתה איזו תחושה תמידית של בחילה עמומה בבטן שליוותה אותי כל הזמן. מלח לא הצלחתי להוריד בלי שתהיה תחושת ערפול קשה, היום אני מסתפקת בכמות מינימלית, רק במנות המבושלות. בצל חזרתי להוסיף לסלט כי כך התיאבון שלי גדל. סוכר לבן אני אוכלת גם במנות מאוד קטנות ולא כל הזמן, אבל כשכן- הוא מגדיל לי את התיאבון. בירה אני שותה בכמות מתונה מאוד מדי פעם, יש לה השפעה טובה מאוד על הגוף שלי. פעם לא הייתי שותה קפה בכלל, היום אני שותה אחת לכמה ימים לגימות ספורות של קפה שחור ומוצאת שהוא גם משפר תיאבון וחדות מחשבה בנוסף להשפעה המעוררת. אני חושבת שבכמות הבאמת מעטה שאני צורכת את הדברים האלה הם לא מהווים סכנה בריאותית, וכרגע אני צריכה אותם כדי לעזור לגוף לאכול כמו שצריך ולא להגיע להרעבה או חוסרים.

מה שכן אני מיישמת מ-811 ועוזר לי מאוד: לאכול הרבה פירות. אני פותחת את הבוקר עם כמה שיותר פירות. בעיקר בננות, גם אם זה בא על חשבון פירות אחרים, רק כך אני מצליחה לאכול יותר. זה יוצא סה"כ 4-5 בננות ליום, כמה תותים ואולי איזה תפוח, אבל בהשוואה לשנים שהייתי אוכלת רק תפוח ביום אין ספק שההשפעה על המערכת החיסונית מעולה. כמו כן לא להגזים בכמויות שומן ולא לערבב עם הפירות, ולא לוותר על עלים ירוקים, גם אם זה רק חסה בסלט. להעדיף פירות וירקות אורגניים. ולאכול נבטים. אני מנביטה ואוכלת וזה ממש עושה לי טוב. למדתי גם יותר להקשיב לגוף ולא להאביס בכוח. אני אוכלת עכשיו רק כשאני רעבה. אם אני מרגישה שלא אכלתי מספיק לאותו יום אני נשארת קצת יותר מאוחר בלילה ואוכלת משהו, או שותה אנשור (אני יודעת מה חושבים פה על אנשור... אבל זה רק למצבים נדירים של סגירות פינה, ממש לא הרגל קבוע). וגם לא להגזים עם גלוטן וכמובן להימנע כמה שאפשר מדברים מעובדים ולדאוג שחלק נכבד מהמזון יהיה נא.

בסך הכל אני מרגישה טוב והבדיקות שלי גם בסדר חוץ מבלוטת התריס שעדיין לא מאוזנת לגמרי, אבל אני מאמינה שגם זו בעיה שנובעת יותר מחסרים תזונתיים מאשר מסוג המזון, תופעות הלוואי פוחתות בהרבה כשאני אוכלת בכמות שהגוף שלי זקוק לה. אני מרגישה שזה ניסוי מתמשך למצוא את המינונים הנכונים וסוגי המזון, אבל כמו שנראה עכשיו אני כן עושה משהו נכון, וכן מביאה את הגוף שלי למצב שיאפשר לו להתמודד בצורה טובה יותר עם מעבר לטבעונות או 811 בעתיד. כמובן שאני ממשיכה לעקוב בפורום וללמוד. מצטערת שחלק מהדברים שרשמתי פה קצת נוגדים את רוח הפורום אבל כל אחד והתהליכים שלו, ובכל מקרה רציתי להגיד שוב תודה על זה שבזכותכם התחלתי באמת לשים לב למה שאני אוכלת.
ענת_גליק
 
הודעות: 41
הצטרף: א' אוקטובר 14, 2012 12:08 am

Re: עדכון כללי

הודעהעל ידי ריטה » ד' מרץ 13, 2013 8:33 am

בהצלחה(:
ריטה
 
הודעות: 183
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 8:43 am

Re: עדכון כללי

הודעהעל ידי יונתן » ד' מרץ 13, 2013 11:03 am

היי, ענת

את צודקת לחלוטין שיש אנשים שקשה להם יותר להסתגל לתזונה הזו, ואפילו ד"ר גרהאם אומר שזה תהליך שעשוי לקחת שנים. כולנו חווינו קשיים במעבר לתזונה הזו, אפילו אלה שכבר אכלו בעיקר תזונה טבעונית בסיסית ולא מעובדת. כל עוד את רואה את המטרה לפנייך, הקצב פחות חשוב. בסך הכול שיפרת מאוד את התזונה שלך ואת בהחלט הולכת בכיוון הנכון. אני מקווה מאוד שתקראי את הספר של ד"ר גרהאם כשייצא בעברית עוד כמה חודשים, יכול להיות שהוא יסדר לך את התמונה בצורה יותר ברורה. לי הספר בהחלט נתן דברים רבים שלא היו לי ברורים רק מפורומים ומקריאה באינטנרט.

אין לי ספק שהצורך הפיזי שלך באנשור ובמלח נובע מאכילה בלתי מספקת של פירות ועלים ירוקים, בהתאמה, אבל ברור גם שאת חייבת לאכול מספיק מאלה כדי למנוע את הצרכים האלה, ואם את לא מסוגלת אז ברור שהגוף ידרוש חלופה כלשהי. עם זאת, העובדה שאת לא מצליחה ללכת "עד הסוף" אין בה כדי לשלול את הצעדים הגדולים שעשית לכיוון בריאות טובה יותר.

בהצלחה!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm


תגיות נושא

חסרים תזונתיים, מזונות ממכרים

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 7 אורחים