טחינה גולמית

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

טחינה גולמית

הודעהעל ידי דנה » ש' מרץ 30, 2013 4:05 pm

רציתי לקנות בסופר טחינה גולמית כי הרבה אומרים שזה בריא וגם מוסיף קלוריות ,אז קראתי מערכים התזונתיים של הטחינה ומצאתי שם שיש שם שם שומן טראנס..זה בסדר או זה לא אמור להיות בטחינה?
כבר כמעט קניתי כי היה כתוב טחינה גולמית אורגנית אבל שומן הטראנס על גבי בבקובוק הבהיל אותי.. :|
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: טחינה גולמית

הודעהעל ידי ירדן » א' מרץ 31, 2013 3:10 pm

אין סיבה שיהיה שומן טראנס בטחינה. אם כתוב פחות מ-0.5 אז כנראה שאין בה טראנס.

בכל מקרה לא מומלץ להרבות באכילה של טחינה. עלייה בכמות השומן בתפריט תעלה את כמות הקלריות אך זה יקרה על חשבון דברים אחרים כמו למשל על חשבון האנרגיה והחמצן הזמינים לתאים ויכולת הספיגה של נוטריאנטים חיוניים במעי הדק. בנוסף, עלייה בכמות השומן משנה לרעה את היחס בין חומצות השומן מסוג אומגה 3 ל-אומגה 6.

לא נורא אם תבחרי לצרוך מעט יותר שומן מהמומלץ אבל הקפידי שזה לא יעלה על 15%-20% מהקלוריות ולא יבוא במקום אכילה של מספיק פחמימות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2967
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: טחינה גולמית

הודעהעל ידי דנה » א' מרץ 31, 2013 5:45 pm

תודה,מה שאני מבינה שאם כתוב פחות מ- 0.5 שומן טראנס אז זה אין שם בכלל שומן טראנס..
אני באמת לא מתייחסת לשמן כמזון בריא..אבל רק בגלל הקלוריות אני מנסה לחפש מקורות של שומן שהוא יחסית בריא,ולהכניס לתפריט קצת ,אמא שלי מציע לי לשים קצת שמן בסלט אבל אני יודעת שזה לא יביא לי כלכך בריאות..
דנה
 
הודעות: 308
הצטרף: ו' יולי 06, 2012 9:07 am
מיקום: קרית גת

Re: טחינה גולמית

הודעהעל ידי ירדן » ב' אפריל 01, 2013 8:26 am

שומן זה לא דבר רע, זה מקרונוטריאנט חיוני לגוף שלנו ואין סיבה להימנע ממנו לחלוטין. הבעיה היא שרוב האוכלוסיה, עקב פרסומים ולחץ של התעשיות, מאמינה שצריך ממנו הרבה למרות שההפך הוא הנכון.

כל הזמן אנשים אומרים לי ששמן זית זה מאוד בריא ונותנים כדוגמה את הדיאטה הים תיכונית. גם אם נשים בצד את העובדה שאין כזה דבר דיאטה ים תיכונית אחת אלא שמדובר בעמים שונים עם דיאטות שונות, וניקח את ההמלצות הרשמיות של ה"דיאטה הים תיכונית" שמבוססת בעיקר על העם היווני אבל לא רק, נראה שמדובר בדיאטה שעיקרה דגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות ושמן זית. יש בה מעט יוגורטים וגבינות קשות, פעמיים בשבוע תרנגולת, ביצים או דג, וכמה פעמים בחודש בכמות קטנה של בשר פרה.

תזונה רגילה עתירת מזון מהחי ושומן רווי, עתירת מזון מעובד וקלוריות ריקות ודלה במזונות מלאים ששפכו עליה מלמעלה עוד ועוד שמן זית זה לא דיאטה ים תיכונית... בכל מקרה השמנת יתר היא היום בעיה גדולה מאוד אצל העם היוני, גם אצל הילדים, ומן הסתם גם אצלם התזונה בערים לא מבוססת יותר בעיקר על מזון צמחי מלא כפי שהיה בעבר אבל השמן זית בכל זאת עדיין מוסף להרבה מאכלים.

אפשר לומר שהדיאטה הים תיכונית בריאה יותר מתזונה מערבית רגילה למרות השמן זית ולא בזכותו.

במקום שמן זית את יכולה להוסיף כל יום לסלט חצי אבוקדו או אפילו אחד שלם או 2-1 כפות טחינה גולמית או חופן גרעיני דלעת/חמניה/אגוזים/שקדים. נסי לגוון שיהיה לך נחמד. [למרות ששמן זית לא מומלץ בכל זאת לדעתי אם את נניח אוכלת בחברת הוריך או בערבי חג עם המשפחה המורחבת ויש מעט שמן זית בסלט שהכינו עבור כולם אז אל תמנעי ממנו בכל מחיר כי המצב בבית גם ככה קצת מתוח סביב האוכל.]
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2967
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

שומן

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 4 אורחים

cron