עמוד 1 מתוך 1

תפריט יומי

הודעהפורסם: ב' אפריל 01, 2013 2:22 pm
על ידי taltul73
שלום ,,,,
אני לא בטוחה שאני אוכלת מספיק קלוריות ביום..מספיק פירות.... קשה לי לאכול רק 3 ארוחות ביום.. הרבה פעמים אני מנשנשת קצת תמרים או שזיפים יבשים , בננה בין לבין.. עד עכשיו גם אכלתי 2 סלטים גדולים ביום.. האם עדיף לאכול יותר פירות מאשר ירוקים....למרות שיש שאני מרגישה טוב בתזונה הזו.. יש לי חששות שכל הפירות האלו מספקים יותר מידי סוכר לגוף..
בנוסף ..היכן אפשר להשיג את הספר 80-10-10 בעברית?
תודה רבה

Re: תפריט יומי

הודעהפורסם: ב' אפריל 01, 2013 2:56 pm
על ידי יונתן
אם קשה לך כרגע לאכול כמות גבוהה של קלוריות בארוחה אחת, אין כל בעיה שתחלקי את היום ליותר ארוחות. המטרה להגיע לשלוש ארוחות או פחות ביום היא עניין של נוחות, כדי שלא נצטרך להתעסק כל היום באכילה. גם אני אחרי למעלה משנתיים בתזונה עדיין כמעט תמיד אוכל ארוחה רביעית בשעות הערב המאוחרות, כי היום שלי לרוב מסתיים מאוחר מכפי שהייתי רוצה בגלל אילוצי החיים והעבודה.

תזונת 80/10/10 צריכה להתבסס קודם כול על פירות מתוקים, במקום השני עלים ירוקים, במקום השלישי פירות לא מתוקים (עגבניה, פלפל...) וירקות אחרים (כרוב, גזר...) ובמקום הרביעי מזונות שומניים כמו אבוקדו ואגוזים. הפירות המתוקים הם החלק העיקרי בתזונה כי הם מעניקים את הכמות הקלוריות הגבוהה ביותר, פי 2 עד פי 5 קלוריות ל-100 גרם מירקות או פירות לא מתוקים (ואף הרבה יותר מכך כשמדובר בפירות יבשים). תפריט אידיאלי צריך להיות ארוחות של פירות מתוקים לאורך היום וסלט גדול בערב שמורכב מהרבה עלים ירוקים, קצת פחות ירקות אחרים ופירות לא מתוקים ומעט שומן אם רוצים. כמובן שאפשר להוסיף עוד עלים ירוקים לארוחות של הפירות לאורך היום, למשל אפשר להכין שייק בננות עם חסה או סלרי. אין לך כל סיבה לחשוש מכמויות הסוכר שבפירות. אין להשוות את הסוכר שבפירות שקשור למים ולסיבים לסוכר תעשייתי מזוקק שמצריכתו כדאי מאוד להימנע. פירות מתוקים הם המזון שעליו ניזון והתפתח המין האנושי במשך מיליוני שנים, ואנחנו מותאמים אליהם באופן מושלם.

הספר יצא בעברית רק עוד כמה חודשים, ואז יהיה אפשר להשיגו בכל חנות ספרים בארץ.