זקוקה לעצות :))

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ד' מאי 08, 2013 3:36 pm

הי,
שמי חוה.
אני עוקבת אחרי הפורום הזה והאתר בכלל בחודשיים האחרונים ורוצה להגיד לכם- כל הכבוד על העשיה המבורכת!
האתר מרתק, רציני, מכבד, ובהחלט מחכים אותי כל הזמן. תענוג :)
בהשראתכם, עברתי לצרוך בערך 80-90 אחוז מהתזונה שלי רואו.
כרגע, כבר מעל חודש בתזונה הזו.
סך הכל , פרט לאיזה יומיים בשבוע הראשון בהם לא הרגשתי במיטבי, אני מרגישה מצויין ומברכת אותכם על חלקכם בשינוי שעשיתי.
בימים האחרונים צצה חולשה די רצינית ואני תוהה מה אני לא עושה נכון.
אשמח לקבל מכם פידבקים.
אני בת 47, שוקלת 70 ק"ג, גובה 165.
אני כבר מעל 20 שנה צמחונית, אך נהגתי לאכול המון דברים לא בריאים במסגרת הזו.
בשנה האחרונה התחלתי לעשות שינויים הדרגתיים - הורדתי קפה, קולה, מתוקים וכו.
לאחר כחצי שנה בתזונה צמחונית בריאה יותר משמעותית, החלטתי לעשות את הצעד הנוסף והנני כאן.
אז כמו שהזכרתי בהתחלה רוב התזונה שלי היא רואו. קיימים מספר "חטאים" שכרגע אני מתקשה להפסיק. מקווה שבהמשך זה יקרה יותר בקלות-
גרעינים קלויים, טיבול בסלט (מלח, שמן זית), ומדי כמה ימים ירקות בתנור או מאודים.
פרט לזה הכל רואו- בעיקר פירות לאורך כל היום, כאשר כל פעם סוג אחד או מס' סוגים השייכים לאותה הקבוצה.
פעם ביום אני משתדלת לאכול סלט ממש גדול שרובו עלים- חסה, תרד, בזיליקום, מנגולד ומוסיפה מלפפון, פלפל, צנוניות, פטריות.
היום נרשמתי לכרונומטר וגיליתי שאני מגיעה למשהו כמו 1,500- 1,800 קלוריות ליום. למשל:
Energy: 1531 kcal / 1614 kcal (95%)
Protein: 17.2 g / 40.4 g (43%)
Carbs: 369.9 g / 322.8 g (115%)
Fat: 16.7 g / 17.9 g (93%)
56% of Nutritional Targets Achieved

או:
Energy: 1831 kcal / 1614 kcal (113%)
Protein: 21.7 g / 40.4 g (54%)
Carbs: 481.6 g / 322.8 g (149%)
Fat: 3.7 g / 17.9 g (21%)
59% of Nutritional Targets Achieved

תודה מראש!!
חוה
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי ירדן » ד' מאי 08, 2013 7:17 pm

הי חוה, תודה על כל המילים היפות :D

האם מדובר ממש בחולשה פיזית או בעייפות ורצון לישון יותר?

חולשה בתחילת הדרך הרבה פעמים נובעת מאכילה לא מספקת של קלוריות מפחמימות ו/או מאכילה של יותר מידי שומן. אם רוב הימים את סביב ה-1500 קלוריות או מעט יותר אז יתכן שזאת הסיבה. לגובה שלך (גם אם ברצונך לרדת במשקל) רצוי שתאכלי לא פחות מ-2000-1800 (או יותר בהתאם לרמת הפעילות שלך).

אם אוכלים רק פירות וירקות ללא כל תוספת שומן אחוז השומן בתפריט צריך לעמוד על 3%-5% כך שכל תוספת קטנה מביאה את האחוזים מהר מאוד לכיוון ה-10%. גם אם תאכלי קצת מעבר לזה לא אמורה להיות בעיה מורגשת אבל קל מאוד להגזים באכילה של גרעינים ושמן זית. ממה שהעתקת לא נראה שיש כזאת בעיה (אם מדובר בימים אופיניים) אך יתכן שיש איזו טעות ביום השני שהעתקת כי לא הגיוני שיהיו רק 3.7 גרם שומן ביום של כ-1800 קלוריות.

אין שום בעיה שבתור מתחילה תשלבי גם ירקות מאודים או אפילו פחמימות עמילניות. ברגע שתאכלי מספיק פחמימות יהיה לך הרבה יותר קל להפסיק עם המזונות השומניים המרוכזים, ובנוגע למלח זה משהו פשוט צריך להימנע ממנו מספיק זה כדי שבלוטות הטעם יתחדשו והחשק למלוח יעבור.

אם תוכלי לתת יותר פרטים על עצמך זה מאוד יעזור. פרטים כמו:
מה וכמה את אוכלת ביום (רשימה מפורטת עם כמויות של יום-יומיים אופיניים), איזו פעילות גופנית את עושה ובאיזו תדירות, כמה מים את שותה, כמה שעות את ישנה בלילה, האם יש מחלות רקע, האם את נוטלת תרופות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ד' מאי 08, 2013 7:34 pm

הי ירדן,
תודה על התשובה הזריזה!
החולשה היא חולשה פיזית ברורה- אני עולה את המדרגות הביתה ומתנשפת ... (זה לא היה הסטנדרט עד לפני כמה ימים)
אני פעמיים עד שלוש בשבוע בחדר כושר- מתאמנת כשעה וחצי.
פעם בשבוע עובדת פיזית (חקלאות).
אין לי מחלות רקע ולא לוקחת תרופות.
שינה- בין 6-7 שעות. מדי פעם יותר.
מים- בין 2 ל 3 ליטר ביום.
כאשר אני אוכלת סלט, זו בד"כ קערה גדולה ואחריה אני שבעה לכמה שעות. האם היית מציעה שאוכל פחות סלט?
מה כמות העלים שחשוב לצרוך? אולי עדיף לי לאכול את העלים שצריך במקום סלט שלם ...
חושבת שאם אשבע פחות מהסלט, אוכל אחרי זמן קצר יותר לאכול עוד מנת פרי.
שמתי בהמשך את כל השבוע שעבר מבחינת תזונה לפי שעות וכמויות.
תודה!

28/4/13 ראשון
8:30 בננות 4
12:00 מלון 1,050 גרם
15:45 תפוחים 3, אגסים 2
20:00 בננות 4
21:30 קלחי תירס 1.5

29/4/13 שני
7:30 מלון 800 גרם
11:00 תפוח 2, אגס 1
13:00 בננות 4
15:00 תפוח 2, אגס 1
16:30 תמרים 6
18:30 סלט
21:00 גרעינים קלויים

30/4/13 שלישי
10:00 מלון * 2
13:00 בננה 5
14:30 תמרים 9
18:30 סלט , חצי קלח תירס

1/5/13 רביעי
7:30 אשכולית אדומה 2
11:15 אבטיח 1400 גרם
13:00 גרעינים ...
15:00 תפוחים 3, חסה קטנה
16:30 תמרים 10
21:00 גרעינים ...

2/5/13 חמישי
11:00 בננות 9, תמרים
15:30 קלמנטינות 8
18:15 בננות 5
19:15 בננות 2

3/5/13 שישי - מחוץ לבית
7:00 אשכולית אדומה, פומלית
10:00 תמרים 11
14:00 סלט ענק , תפו"א בתנור
20:30 סלט ירקות, ירקות ותפו"א בתנור

4/5/13 שבת- מחוץ לבית
10:00 מלון
12:30 תמרים 12
15:00 ירקות תפוחי אדמה בתנור
20:00 תפוחי אדמה בתנור, קצת פיתה
22:30 אגסים 4

5/5/13 ראשון
7:30 מלון 530 גרם
11:30 תמרים 5
12:00 אבטיח 1250
15:00 סלט-
19:30 תמרים 14
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ד' מאי 08, 2013 7:59 pm

בד"כ מתחילה את היום בשתי כוסות מים שבכל אחת מהן סוחטת חצי לימון- מה דעתך על מנהג זה?
זה התחיל במקור כתמיכה להעלאת הבסיסיות של הקיבה בגלל עצירויות ו... נשאר :)
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ד' מאי 08, 2013 8:03 pm

ו... האם יש אפשרות לקבל דרככם המלצות - חשבתי לנסות להיעזר במישהו/י לליווי אישי בתזונה הזו.
עניין הרואו מעסיק אותי כבר שנים אבל בעבר התזונה שלי הייתה רחוקה מדי.
סוף סוף אני מרגישה שאני שם - קרובה מאוד וגם נוגעת, אך חוששת להילחץ מהתופעות וליפול (פעם כבר ניסיתי והצלחתי להחזיק רק 3 שבועות).
אשמח להמלצות על איש מקצוע שיוכל/ תוכל ללוות אותי בתהליך הנפלא הזה :)
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי יונתן » ד' מאי 08, 2013 9:39 pm

על פניו נראה שהתוכנית שלך סבירה למדי, ואני לא רואה משהו בולט במיוחד שיכול להעיד על הבעיה, אבל בכל זאת אנסה להעלות כמה אפשרויות.

- יכול להיות שאת בכל זאת אוכלת פחות מדי קלוריות? קשה לקבוע בלי לראות כמויות מדויקות, אבל 28/4 למשל נראה כמו 1,200 קלוריות או פחות. אולי תנסה לעשות שייקים של בננות ותמרים?

- אולי בכל זאת את אוכלת בימים מסוימים יותר מדי שומן? שוב, קשה לדעת בוודאות בלי נתונים מדויקים, אבל 1/5 למשל, גם אם מדובר בחופן קטן כל פעם, יכולות מנות הגרעינים האלה להקפיץ את צריכת השומן שלך ל-30%-40%. שמן זית גם מקפיץ מאוד את צריכת השומן.

- אולי את לא אוכלת מספיק מגוון? אני רואה כמות גדולה של פירות יבשים כל יום, וזה מאוד לא אידיאלי לבסס על פירות יבשים את התזונה. אולי בגלל זה את מרגישה שאת צריכה לשתות כל כך הרבה מים?

- אולי את אוכלת פירות לא איכותיים או לא בשלים מספיק? הרבה מתחילים מתקשים לדעת מתי הפרי ראוי לאכילה (אפילו הירקנים אוכלים בננות לא בשלות). פירות שמוחזקים חודשים ארוכים בקירור, כמו תפוחים ואגסים, גם עשויים לגרום להרגשה לא נעימה. פירות עשויים להיות לא איכותיים גם אם הם מתוקים ונראים טוב, אבל האדמה שממנה הגיעו כבר עברה יותר מדי "התעללות". רק לפני חודש קניתי ארגז מלונים שגרמו לי להתקף אלרגיה ולעייפות בלתי מוסברת. וכבר קניתי לא פעם בננות ופפאיות ותותי שדה עם טעם לוואי. במקרה זה אין בררה אלא לקנות ממגדל אחר.

ועוד המלצות: אל תגבילי את כמות העלים ונסי ללכת לישון יותר מוקדם.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי אורנה » ה' מאי 09, 2013 8:45 am

הי חווה,
מלקרוא בכל מיני מקומות, אני מתחילה לחשוב שתקופות של עייפות/חולשה הן חלק מתופעות הניקוי.
אישית לא חוויתי את זה, אבל לפי עדויות של אנשים, כנראה שאצל חלק זה מה שקורה שהגוף נכנס לתהליך ניקוי.
יש בזה היגיון בעייני שניקוי וריפוי מצריך אנרגיה מהגוף.
אורנה
 
הודעות: 396
הצטרף: ש' ינואר 12, 2013 5:21 pm

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ה' מאי 09, 2013 2:24 pm

הי יונתן, הי אורנה,
תודה על התשובות :)
יונתן, אנסה להוריד את כמות השומן, כעצתך.
אני משתדלת לא לאכול פירות שאינם בשלים אך יתכן שאיני יודעת מספיק.
האם יש איפהשהוא באתר או במקום אחר, הדרכה בעניין הזה?
לגבי מים, האמת היא שכשהפסקתי עם כל המשקאות ובעיקר הקפה, שתיתי מעט מדי מים ולכן
אני משתדלת להקפיד על הכמות הזו שלקחתי מאיזה אתר שמתאים את המשקל לכמות המים שיש לצרוך.
הייתי צריכה ממש ללמד את עצמי לשתות מים.
אני מבינה מדבריך שעכשיו, כשאני בתזונה הזו, זה
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי חוה » ה' מאי 09, 2013 2:29 pm

יותר מדי, אז- כמה רצוי לשתות??
לגבי פרות יבשים (תמרים)- אני אוכלת כמות כזו, כדי להגיע לכמות של קלוריות.
כמה אתה ממליץ ??
אורנה, המחשבה הזו עברה לי בראש, אך רוצה לוודא שאני עושה את הכל כמו שצריך.
ו- תמיד מתגנב החשש, שיש לי איזה חוסר תזונתי, ולא כדאי שאתעלם מזה...
חוה
חוה
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' מרץ 23, 2013 1:02 am

Re: זקוקה לעצות :))

הודעהעל ידי יונתן » ה' מאי 09, 2013 2:53 pm

אם היית רגילה לפני כן לשתות הרבה קפה ותה, זה גם יכול להסביר את תחושת העייפות. הרי קפה וחומרים מעוררים לא באמת מעניקים לנו אנרגיה, הם פשוט מכריחים את הגוף לעבוד יותר קשה ולמעשה "דוחים" את העייפות ושאר תופעות הלוואי לזמן מאוחר יותר. אחרי כל "אפ" יש "דאון". אז יכול להיות שכעת הגוף שלך הוא זה שמכריח אותך לפצות אותו על אובדן האנרגיה הזה. כמה ימי מנוחה יהיה מאוד מומלצים. נסי לישון כמה שהגוף דורש בלי לשים שעון מעורר. שחררי לחצים.

קשה עם החקלאות המסחרית לדעת בוודאות מתי הפרי בשל ואיכותי רק על פי מראהו או אפילו טעמו. זה עניין שדורש ניסיון וגם אני אחרי למעלה משנתיים בתזונה עדיין נופל מדי פעם. התחלנו לעבוד על מדריך לבחירת פירות בשלים ובעתיד נפרסם אותו, אבל זה בכל מקרה יהיה רק מידע בסיסי על מראה וטעם, ובגלל שיטות החקלאות המודרנית גם פרי שטעמו מתוק ייתכן שנקטף מוקדם מדי.

פירות יבשים הם תמיד ברירת מחדל, למרות שאני בהחלט צורך אותם מפעם לפעם, למשל כשאני יוצא לנסיעות ארוכות או בתקופות שמגוון הפירות הטריים נמוך במיוחד. אבל אני לא חושב שיצא לי השנה לצרוך יותר מק"ג פירות יבשים בשבוע. בפירות יבשים חסר נוטריאנט חשוב מאוד - מים - ושתיית מים לא מפצה על המחסור הזה. אנחנו כרגע בעונת מעבר, אבל תוך שבועיים שלושה יהיה שפע של מנגו, מלונים, דבדבנים, משמשים, אפרסקים, ענבים ועוד, ובמחירים זולים, אז בהחלט לא יהיה לך צורך בפירות יבשים. עוד העדפה שלי היא לא לאכול תמרים ישירות מהקופסה, אלא לרסק אותם בבלנדר עם בננות. אם אין לך בלנדר חזק את יכולה להשרות את התמרים במים כמה שעות לפני.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

הבא

תגיות נושא

איך מתחילים?, מים, פירות בשלים

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 5 אורחים

cron