קרם לפנים/ קרם לגוף

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

קרם לפנים/ קרם לגוף

הודעהעל ידי Stavs » ה' מאי 16, 2013 3:38 pm

שלום,
מעט עורערתי כרגע.
אשמח שתסגרו לי את בור המידע לגבי הקרמים (טבעיים ככל שיהיו),
קרם לחות לפנים, לגוף- בשילוב מקדם הגנה, וואטבר.
יש בזה צורך בתזונה הזו? גם במידה והם טבעיים לחלוטין?
Stavs
 
הודעות: 27
הצטרף: א' מרץ 31, 2013 7:00 am

Re: קרם לפנים/ קרם לגוף

הודעהעל ידי ירדן » ו' מאי 17, 2013 5:21 pm

למה הכוונה במעט עורערת...?

אני לא משתמשת כלל בקרם לחות. לפני כמה שנים הייתי קונה קרם טבעי ואחר כך הכנתי בעצמי קרמים בבית עד שהבנתי שאין לי צורך גם בזה. אם מידי פעם קורה שיש לי מעט יובש בשפתיים או בעור בגלל תנאי מזג האויר אז אני מורחת מעט חמאת שיאה.

לגבי מקדמי הגנה, אני אישית לא חושבת שזה הכרחי אבל אני מניחה שזה תלוי כמה זמן את נמצאת בשמש. אם את עובדת הרבה שעות בחוץ בשמש (נניח בחקלאות או כמצילה בים) אז כדאי שתגני על עצמך עם ביגוד מתאים ואולי גם קרם הגנה טבעי אבל רוב האנשים לא נמצאים בשמש ישירה בשעות הצהריים במשך שעות רצופות. רובנו נמצאים רוב היום בתוך מבנים סגורים. זה תלוי גם בגוון העור הטבעי שלך, בעונת השנה, באיזה קו רוחב את גרה, איפה את נמצאת יחסית לגובה פני הים ופרמטרים נוספים.

ויטמין D חשוב למניעת התפתחות גידולים סרטניים כולל סרטן העור, לתקינות מערכת החיסון, למצב הרוח, למטבוליזם של פחמימות ושומנים, לבריאות וחוזק העצמות, לבריאות הלב וכלי הדם, לבריאות העור, לבריאות העיניים, לתהליכי שינה תקינים ולעוד דברים רבים אחרים. חסר בויטמין D קשור למחלות רבות כולל סוכרת, אוסטאופורוזיס, מחלות אוטואימוניות, השמנת יתר, מחלות מעי דלקתיות ומחלות סרטן מסוגים שונים.

חשוב לדעת ששימוש בסבונים רגילים מפריע ליצור הויטמין בעור.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: קרם לפנים/ קרם לגוף

הודעהעל ידי eilon » ש' מאי 18, 2013 4:31 am

ירדן לא רק סבונים "רגילים", אלא כל סבון. ואפילו רחצה במי ברז עם כלור מפריעה לתהליך הספיגה. למיטב הבנתי כדי לספוג ויטמין D מהעור צריך כמה שעות טובות ללא מקלחת, ויש כאלו האומרים שאפילו יום יומיים ללא מקלחת, לפחות לא במי כלור ובטח שבלי סבון משום סוג.
והחשיפה לשמש צריכה להיות קצרה (בהתאם לצבע העור) ובשעות שיש קרינה מסוג UVB, שזה בצהריים, כי בשאר השעות יש בעיקר UVA שגורם לבעיות בריאות בחשיפה ארוכה.
eilon
 
הודעות: 762
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2012 12:47 pm

Re: קרם לפנים/ קרם לגוף

הודעהעל ידי ירדן » ש' מאי 18, 2013 2:59 pm

ממה שקראתי הבעיה היא בעיקר עם החומרים שיש בסבונים רגילים. אשמח אם תשתף במידע שיש לך :)

יש לך מסנן כלור באמבטיה? קראתי שהכלור משפיע אבל מעניין אותי עד כמה זה קריטי. רמת הויטמין D שלי עלתה בעקבות החשיפה לשמש למרות שאני מתקלחת במים רגילים אבל כנראה שאם היה לי מסנן כלור היא הייתה עולה יותר. קראתי שגם מקלחת במים חמים גורמת לכלור להיות יותר פעיל.

בכל מקרה אני באופן אישי לא מסתבנת יותר מידי ולא מתקלחת לאחר חשיפה לשמש אלא רק בלילה. אני לא גרה בעיר מזוהמת (כשגרתי בתל אביב הרגשתי מלוכלכת רק מלצאת מהבית...), אני שומרת על נקיון והזיעה שלי לא מסריחה ולא משאירה על העור שלי משקעים דביקים ומלוחים ותחושה לא נעימה גם לאחר אימון גופני ארוך או שהייה בשמש. אני לא מזיעה הרבה אבל כשאני מזיעה אז הזיעה מתנדפת ואני נשארת נקיה ורעננה. יש לי באופן כללי קצת אובססיה לשטיפת ידיים אבל מעבר לזה במקלחת אין לי שום סיבה בדרך כלל להסתבן באזורים שהיו חשופים לשמש אז אני לא מסבנת אותם אלא רק שוטפת עם מים למרות שגם השמפו נשטף מהשיער באופן חלקי על העור.

קרינת UVA היא הקרינה שגורמת לשיזוף וה-UVB היא הקרינה שגורמת לייצור ויטמין D והיא נחשבת למסוכנת. בגלל זה תמיד אומרים להיחשף לשמש בשעות הבוקר או אחרי הצהריים כי בשעות הצהריים יש קרינת UVB הכי חזקה. אבל העניין הוא שדווקא בשעות צהריים כשהשמש בזוית ישרה יש ייצור טוב יותר של ויטמין D. מעבר להליכות קצרות בשמש מפה לשם, טיולים עם הכלבות ועבודה בגינה מידי פעם אני גם משתדלת לעשות "אמבטיות שמש" על הגג כמה פעמים בשבוע, בדרך כלל בשעות הצהריים לזמן של 30-20 דקות תלוי כמה חזקה השמש (חצי מהזמן על הבטן וחצי על הגב). אני חייבת להגיד שזה עושה פלאים למצב הרוח :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

חשיפה לשמש, מוצרי היגיינה וקוסמטיקה טבעיים, ויטמין D

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 3 אורחים

cron