שבירה בתזונה וריצה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי vita » ש' יוני 15, 2013 4:31 pm

1. יצאתי אתמול לפאב מה יכולתי לצפות מעצמי שאני לא באמת אשתה ? אז כן אחרי כמעת חודשיים בתזונה אכילה של כ2500 קלוריות ליום שומר על 80 פחמימות 10 חלבונים ורק לפעמים "חוטא" והשומן מגיע גג ל15, אוכל בלי מלח הרבה ירוקים וכד.. אז נשברתי אתמול שתיתי 2 בירות ו2 צ'ייסרים השפעות על הגוף היו נוראיות הרגשתי כל כך רע כל הלילה והיום עד סביבות השעה 13.00 פשוט לא הצלחתי לקום מהמיטה ופשוט הקאתי, ניסיתי לתת לגוף לנוח ולשתות כמה כוסות מים וטיפה אבטיח השאלה שלי היא כזאת כמה לדעתכם זה פגע בי ואיך אתם מתמודדים עם פיתויים שפשוט אין שם אלטרנטיבה בריאה... ?

2. החלטתי שאני רוצה להתחיל לרוץ נמאס לי לעשות הליכות, אבל יש לי כאבים בברכיים...
מאז שהתחלתי לעשות טיפה יוגה ותרגילים לברכיים המצב השתפר גם בברכים וגם בגב התחתון
קניתי את הנעלים האלא : נעלי ויברם Five Fingers דגם bikila גם מייגן המליצה עליהם וגם טרה מהקישורים וגם לי נראה הכי טבעי שהריצה שלנו תהיה כמה שיותר קרובה לריצה יחפה.
אני מעוניין להתחיל אבל אין לי מושג איך כמה ומתי, המטרה שלי בסופו של דבר זה לעשות 10 קילומטר אבל איך אני מתחיל להתאמן לזה כמה פעמים בשבוע לרוץ איזה ריצות וכד... אז עם יש לכם טיפים בנושא או אתר אמין כי יש כל כך הרבה שאני לא יודע איפה להתחיל לקורא אז אני אשמח.
תודה רבה (:

3. איך מתמודדים עם קרייבים מטורפים לאוכל מבושל כל כך בא לי לפעמים אורז או צ'יפס שניצל טבעוני או פשוט סנדוויץ' איך מתמודדים עם הנושא אני עושה הכל נכון אוכל מספיק קלוריות שותה מים ואני כבר כמעת חודשיים בתזונה ועדיין בא לי לפעמים דברים מבושלים\מטוגנים כל כך ... זה עובר בשלב מסויים ?

נ.ב אני גאה בעצמי שלא התפתתי ואכלתי כי היה מלא צ'יפס וטבעות בצל ואין דבר שאהבתי פעם יותר מהדברים האלא. :D
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי מוריה » ש' יוני 15, 2013 11:15 pm

מצטרפת לכל השאלות של Vita

מה עושים במקרה שאני רצה ויש לי פלאטפוס?
(כבר שנים שאני לא משתמשת במידרסים, האם זה חובה במידה ואני רצה? )
מוריה
 
הודעות: 142
הצטרף: ש' אוגוסט 11, 2012 11:30 am

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי שלומית » א' יוני 16, 2013 7:49 am

מצטרפת לכל השאלות של vita

לגבי ברכיים - אני יודעת על כמה דברים שיכולים לחזק את השרירים בברכים ועוזרים לכאבי ברכים
רכיבה על אופנים נייחות
סקווטים ( בצורה נכונה - בלי לעבור את קו האצבעות ורצוי עם חימום לפני כן לברכים - הכוונה לסובב אותם קצת לפני )
הרמת משקולת רגל כשנמצאים בישיבה ומרימים ומורידים רק את החלק של מהברך עד לכף רגל ששם נמצאת המשקולת

כמובן להתייעץ אם איש מקצוע לפני
שלומית
 
הודעות: 35
הצטרף: ש' אפריל 13, 2013 9:25 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי יונתן » א' יוני 16, 2013 10:08 am

דווקא התגובה האקוטית שלך לאלכוהול מראה שהגוף שלך מתפקד מצוין, והוא מסוגל לפנות את הרעלים במהירות, וכך הנזק שהם גורמים מאוד מינימלי. אנשים ששותים באופן קבוע, הגוף שלהם נאלץ "להסתגל" לאלכוהול ולכן הם גם משתכרים פחות בקלות, אך כמובן שהרעלים מצטברים בגוף ויפגעו בהם באינספור דרכים אחרות.
לפני שבועיים הוזמנתי למסיבת יום הולדת בבר, הבאתי תאנים מיובשות בכיס והזמנתי סודה. אבל זה אולי ריאלי מבחינתי כי אני מגיע לבר פעם בשנתיים, אבל אם אתה יוצא בתדירות גבוהה יותר, פשוט תבחר ברע במיעוטו. צ'ייסרים של אלכוהול כבד נועדו אך ורק לשכר את האנשים במהירות, אבל עם בירה אתה יכול לשבת לאורך זמן. גם הערבוב של סוגי אלכוהול שונים גורם להשפעה חריפה יותר.

לריצה אתה צריך נעליים טובות, אבל יש כל כך הרבה סוגים שקשה לדעת. יש לי שני זוגות סקוני. אחד הבטיחו לי בחנות שהוא מתאים בול למבנה הרגלים שלי, אבל הריצה אתו גרמה לי לכאבים איומים בברכיים. עם הזוג השני אין לי כל בעיה כזו, אבל אני בכל זאת חושב שהוא לא אידיאלי לריצה. כמובן שלריצה צריך גם לחזק את שרירי הרגלים, סקוואטים בהחלט עוזרים לכך. בהתחלה הסקוואטים הכאיבו לי בברכיים, אבל היום אני עושה גם עם משקלים גבוהים ואין לי כאבים. שלומית צודקת בהצעה שלה, ורכיבה קצרה על אופניים לפני הסקוואטים בהחלט עוזרת. בכל מקרה לי יש היסטוריה של בעיות ברכיים, ולפני שהייתי מתאמן הברך הימנית הייתה לפעמים אפילו יוצאת לי מהמקום בכאבי תופת, אז אני עושה כל דבר שקשור לברכיים בזהירות רבה.

הקרייבינג יחלוף כשנחיה בגן עדן מוקפים במאות סוגי פירות שונים וטעימים. כיום לעתים קרובות המבחר דל ולא מספק, והפיתויים רבים. התחושה פוחתת לאורך זמן, אם אתה מקפיד על תזונה חיה לחלוטין, אבל לא נעלמת לחלוטין.

מוריה, את חשה כאבים אם את רצה בלי מדרסים?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי vita » א' יוני 16, 2013 10:24 am

אוקי, תודה על התשובות, אני שמח שהגוף שלי סילק את האלכוהול מהר סקווטים אני אתחיל לאט ואני כבר משלב סוג של סקווט בתרגילי ברכיים שלי
הנעלים שקניתי אני מאמין שהם טובות לי כי עשיתי איתם הליכה והרגשתי מעולה אחרי זה אבל השאלה היא לגבי הריצה למישהו יש טיפים אתרים אמינים או איזה תוכנית אימונים, יש כאן אנשים שרצים?
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי יונתן » א' יוני 16, 2013 10:46 am

תוכנית האימונים שלי הייתה פשוט להתחיל לרוץ, ולהגדיל בכל פעם את מספר הקילומטרים שרצתי, עד שהצלחתי להגיע ל-10, ומאז אני עובד על ריצה מעט מהירה יותר בכל פעם. מפעם לפעם אני גם עושה ריצה קצרה של 2 ק"מ אבל במהירות גבוהה יותר. עוד טיפ שעוזר, שמתי לב שאני רץ יותר טוב אם אכלתי פירות מימיים יותר לפני הריצה (מלון, תותי שדה - לא אבטיח!) מאשר אם אכלתי בננות או תמרים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי vita » א' יוני 16, 2013 10:51 am

אוקי תודה רבה. (:
כמה זמן לפני הריצה מומלץ לאכול ולמה לא אבטיח?
וכמה זמן אחרי הריצה ומה מומלץ. ?
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי יונתן » א' יוני 16, 2013 11:02 am

ברגע שהקיבה מתרוקנת והגוף מתמלא באנרגיה אפשר להתחיל לרוץ. בין חצי שעה לשעה פחות או יותר. בנוגע לאבטיח, פשוט שמתי לב לאחר כמה ניסיונות שיש לי מין "נפילת סוכר" ואני חייב להפסיק את הריצה באמצע. אין לי הסבר למה זה קורה. אחרי הריצה כשאתה רעב תאכל איזה פרי שמתחשק לך, זה באמת לא משנה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי vita » א' יוני 16, 2013 12:06 pm

סבבה תודה רבה
vita
 
הודעות: 110
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 2:23 pm

Re: שבירה בתזונה וריצה

הודעהעל ידי ירדן » א' יוני 16, 2013 3:14 pm

חשוב לחזק בהדרגה את השרירים שסביב הברכיים (וזה לוקח זמן). חשוב גם חימום ארוך בתחילת האימון ומתיחות בסוף האימון. אם התחלת לעשות יוגה ותרגילים אחרים ואתה רואה שיפור אז כנראה שאתה בדרך הנכונה. במידה והכאבים יחמירו כדאי שתתייעץ עם פיזיוטרפיסט או כירופרקטור.

אין לי נסיון עם ריצה יחפה וכל הידע שלי מסתכם בקצת שקראתי באינטרנט. זה נושא שהעניין בו הולך וגדל ויש הרבה מידע ברשת כך שאני ממליצה לכל מי שמתעניין בזה פשוט לקרוא על הנושא ולצפות בסרטונים. יש אפילו קבוצת פייסבוק ויש בה קבצים של איך להתחיל ומידע נוסף (https://www.facebook.com/groups/il.borntorun/). ידוע לי שחשוב להתחיל מאוד בהדרגה כי אחרת אפשר להיפצע כי בעצם מפעילים את שרירי הרגליים בדרך שאנחנו כבר לא רגילים.

שמעתי המלצות על הספר "נולדנו לרוץ" (קניתי אותו בשבוע שעבר, עוד לא קראתי...).

ובלי קשר דווקא לנושא השרשור הספציפי הזה אני ממליצה לכולם על הערוץ הזה:
100SquatsaDay

לגבי קרייבינג למטוגנים, מעובדים וכו'- אני נמנעת ממזון מעובד כבר כל כך הרבה שנים וגם קראתי ולמדתי על דרך ההפקה של מוצרים שונים וגם איך הם מזיקים ממש ברמה הביוכימית ועל כל ההשלכות של אכילתם כך שעם הזמן הם הפכו בעיני באמת לא ראויים למאכל והחשק לאכול אותם עבר. אין לי שום קרייבינג לדברים כמו צ'יפס, פלאפל, לחם, ממתקים או כל מאכל טבעוני מעובד אחר. בשבילי זה הפך עם הזמן להיות משהו שגם אם הריח טוב וזה עושה חשק קטן באותו הרגע נורא קל לי להימנע מזה, לעבור הלאה ולשכוח מהעניין. זה קצת כמו שכשעוברים לטבעונות ועדיין הדברים שאכלנו בעבר עוד נראים לנו טעימים אבל אחרי כמה זמן לא מסוגלים בכלל לחשוב על אכילה של מזונות מהחי כי זה כבר לא נראה כמו אוכל, וחלקם אפילו נראים לנו ממש דוחים. גם עם מזונות מעובדים אפשר לעבור תהליך דומה. אני לא אגיד שאין דברים מבושלים שהריח והמראה שלהם לא עושה לי חשק אבל זה לא ברמה כזאת שאני באמת רוצה לאכול מהם ומרגישה שאני בכוח צריכה למנוע מעצמי מלאכול אותם. אם אני הולכת ליד מאפיה הריח לא דוחה אותי אבל אני נמענת כל כך הרבה זמן מלחם וכל דבר שמכיל גלוטן שגם אם עולה חשק באותו הרגע זה לא משהו שאני ממש חושבת עליו או מרגישה קושי להימנע ממנו כי זה באמת לא נחשב למזון בעיני. אני גם יודעת איך זה יגרום לי להרגיש פיזית וחושבתשסביר להניח שזה יגרור אחריו קרייבינג לעוד. לדעתי הרבה יותר קל להימנע לגמרי ממשהו מזיק מאשר לאכול ממנו מידי פעם ולהרגיש כל פעם את הקרייבינג לעוד. זה כמו כשהייתי אוכלת בעבר חמאת בוטנים. אם הייתה בבית חמאת בוטנים כל עוד נמענתי ממנה לתקופה ארוכה היא לא עניינה אותי בכלל, אבל ברגע שסתם ככה אכלתי פעם אחת עם לחם נהיה לי חשק לאכול ממנה כל יום. אבל אני מניחה שכל זה גם תלוי ברמה מסויימת בסביבה שאנחנו נמצאים בה. ככל שהסביבה הקרובה שלנו אוכלת יותר בריא ויש סביבנו פחות דברים שאנחנו מעדיפים להימנע מהם ככה יותר קל לנו, ויתכן שזאת גם אחת הסיבות שלי קל.

אם ממש בא לך משהו מבושל אז לך על דברים פשוטים כמו בטטות ותפ"א מאודים עם ירקות או אפילו אורז/עדשים/קינואה עם ירקות. כשהבטן תהיה מלאה בפחמימות יעבור לך החשק למשהו מטוגן.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הבא

תגיות נושא

פעילות גופנית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים

cron