איזה כיף!!!

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

איזה כיף!!!

הודעהעל ידי אהודי » ד' מאי 23, 2012 8:20 pm

סוף סוף הרמתם את הכפפה ויש אתר בעברית, כל הכבוד!

אני בדרכי לטבעונות ולדיאטת 80/10/10
ותמיד סיקרן אותי להכיר תפריט יומי מפורט,
כזה שבממוצע מכיל מספיק קלוריות על אף שאני יודע
שישנם הבדלים בין כל אחד ואחת.

אני פשוט צריך דוגמא לעקוב אחריה ולשאוב ממנה השראה,
כזו שאוכל לקנות כמויות מתאימות לפיה ולארגן לי את הארוחות והתפריט השבועי.

ואם אפשר ייעוץ אז הנה קצת פרטים:
גובה 178ס"מ
משקל 65 - אני קצת תקוע עליו - ותמיד הייתי רזה - נולדתי פג= 1200 גרם!!!
רץ כ- 35-40 ק"מ בשבוע
מתרגל יוגה
שותה רק מים - משתדל להרבות כמה שיותר.

וגנן בגן ילדים שלי ושל אשתי האהובה,
ואגב גם בו התפריט טבעוני למעט ביצים פעמיים בשבוע.
אנחנו מחנכים לקיימות והגן אנתרופוסופי וזה פשוט מתבקש
וככה מחנכים את ההורים לתזונה בריאה ומודעת יותר אבל על הגן שלנו ארחיב בפעם אחרת...
פשוט רציתי לשתף :)

שוב תודה על היוזמה וזה ממש משמח שזה קורה כאן בארצנו הקטנה והיפה,

רק בריאות ואהבה,

אהודי.
אהודי
 
הודעות: 1
הצטרף: ד' מאי 23, 2012 8:07 pm

Re: איזה כיף!!!

הודעהעל ידי יונתן » ה' מאי 24, 2012 10:07 am

שלום, אהודי, תודה על המחמאות :D
אתה יכול לראות בפוסט הזה יום ממוצע שלי, אני שוקל 69 ק"ג. עכשיו קיץ, אז אתה יכול להחליף את ארוחת הבוקר בשניים-שלושה ק"ג של אבטיח או מלון, ולהתפנק לכל אורך היום עם אפרסקים, נקטרינות, קיווי, דובדבנים וכו'. אני מניח שתוך שבועיים שלושה תתחיל עונת המנגו, ואז שום דבר לא יוכל לעצור בעדך!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: איזה כיף!!!

הודעהעל ידי ירון » ה' מאי 24, 2012 12:58 pm

ברוך הבא אהודי! :)

הסקירה של יונתן שהוא קישר אליה היא בהחלט המקום להתחיל.
בנוסף, הייתי ממליץ לעבור על ה"מידע למתחילים" הנמצא מצד ימין בדף הראשי מתחת ל"הודעות".
אני מעריך שזה יענה על חלק לא קטן מהשאלות שלך.

לכל השאר, יש עוד מאמרים באתר ולא מעט פוסטים מהחיים שלנו, וכמובן: אנחנו כאן! :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: איזה כיף!!!

הודעהעל ידי ירדן » ה' מאי 24, 2012 3:49 pm

הי אהודי וברוך הבא :D

כדי לא לרדת במשקל אני מאמינה שכדאי שתשאוף לפחות ל- 3500 קלוריות ליום לגובה שלך. נסה להתרכז בפירות שהם יותר עתירי קלוריות כמו בננות, ענבים, מנגו, רימונים ואפרסמנים (על פי העונה כמובן). אתה יכול לאכול גם תמרים אבל נסה לחפש את הרכים והטריים יותר. אם ברצונך לעלות במשקל כדאי שתשקול לעשות גם אימוני התנגדות עם משקולות/מכשירים. זוהי הדרך היחידה לעלייה טובה במשקל- עלייה במסת שריר ולא בשומן.

אני כל הזמן חוזרת פה בפורום על נושא האפקט התרמי של המזון (לא כל הקלוריות שוות) כי עניין הקלוריות חוזר פה שוב ושוב ואני חושבת שזה מאוד חשוב, בעיקר למתחילים, להבין את הנושא הזה כי כשלא אוכלים מספיק קשה מאוד להתמיד בתזונה הזאת וחוזרים בסופו של דבר למזון מבושל או עתיר שומן. אז הנה מידע בנושא האפקט התרמי-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=56

סביר להניח שבהתחלה תתקשה לאכול מספיק בגלל הנפח הגדול של המזון אבל אל דאגה, אם תעלה בהדרגה את הכמות הקיבה שלך תתרגל לכך עם הזמן. בסופו של דבר תוכל גם אתה לאכול חצי אבטיח בישיבה אחת :)

הנה עוד שתי דוגמאות של תפריט יומי כדי שיהיה לך עוד קצת מושג לגבי כמויות ומגוון. מדובר פה בשתי נשים כך שהכמות פה קטנה ממה שיהיה דרוש עבורך אך בכל זאת...
סרטון של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZriE&list=UU8NkVjNgrG3Kg9064jdCNTQ&index=6&feature=plcp
סרטון ישן של פרילי-
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LHnKo&list=UULwUd5KtYONsRJ3UAOojZ0w&index=9&feature=plcp

כדי לקבל מושג לגבי קלוריות והתפלגות המקרונוטריאנטים אתה יכול להעזר באתר הכרונומטר-
http://cronometer.com

אתר הכרונומטר אמנם קצת מטעה מבחינת ההמלצות היומיות של קלוריות ומיקרונוטריאנטים כי הוא הולך על פי ה-DRI שמותאם לאוכלוסיה מערבית טיפוסית ולא לוקח בחשבון שלא כל הקלוריות "שוות", אבל מבחינת ההתפלגות של הפחמימות, חלבונים ושומנים יש בכרונומטר התאמה ל-80/10/10 (צריך לסמן את זה כשנרשמים) והוא בהחלט יכול לעזור לך בתור מתחיל להבין מה הכמויות שאתה צריך. רוב הערכים שיוצאים לנו "גבוהים מידי" מבחינת ההמלצות כמו כמות הקלוריות או ויטמינים ומינרלים מסויימים, ויש שיוצאים "נמוכים מידי" כמו למשל ערכי הנתרן והאומגה 6 שזה דווקא מעולה שהם נמוכים... אתה יכול לקרוא פה לגבי ההמלצות של סידן- http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=27&p=165&hilit=DRI#p165. בקיצור אל תדאג אם אתה לא עומד על הערכים "המומלצים". כל עוד תאכל מספיק מזון ובצורה מגוונת אין לך מה לדאוג.

נהדר לשמוע על גן הילדים שלך ושל בת זוגתך :D הלוואי שיהיו עוד כמוכם!
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

קלוריות, כמה לאכול?, אפקט תרמי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים